!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
tja met inruil zit je gauw aan de standaard handelsprijzen en dan denk ik dat @GTv6 er nog goed van af is gekomen met 6.000met zo'n probleem erbij blijft daar vrij weinig van over...aan de andere kant is repareren een zelfde soort kostenpost, maar dan heb je nog wel zo'n mooie auto
Ik ken natuurlijk je situatie niet qua financiën en stalling enzo. Maar ik zou geen enkele Alfa met Busso inruilen op iets anders. Gewoon in goede staat herstellen/houden. Desnoods schorsen en 'laten staan' en iets anders erbij kopen. En dan komen de prijzen de komende jaren vanzelf je kant op. Betere manier om een paar duizend euro opzij te zetten dan op een spaarrekening met de huidige rente en inflatie.
ik word trouwens wel eens aangesproken door ex-alfisten die dan beginnen over hun laatste Alfa en dat ze spijt hebben dat ze 'm ooit tegen weinig geld weg hebben gedaan. Maar ik vermoed dat ze een beetje vergeten wat er moest gebeuren om ze aan de praat te houden LOL
Citaat van: rdbr op 6 juni 2023, 20:34:41Citaat van: rdbr op 6 juni 2023, 20:34:41ik word trouwens wel eens aangesproken door ex-alfisten die dan beginnen over hun laatste Alfa en dat ze spijt hebben dat ze 'm ooit tegen weinig geld weg hebben gedaan. Maar ik vermoed dat ze een beetje vergeten wat er moest gebeuren om ze aan de praat te houden LOLBij mijn GT 3.2 v6 waren het twee dingen. Het eerste, ik reed de auto al 8 jaar. De kosten wogen niet meer op tegen het plezier na 8 jaar. Het tweede was dat er altijd wel iets kapot ging, dit koste veel geld (ik laat alles doen, ben niet technische), maar erger nog. De onderdelen waren amper nog te verkrijgen. Zo moest ik voor een simpele koelslang die lek was 3 weken zoeken om in het buitenland het onderdeel tegen 3 x de normale prijs te kopen. Eerlijk gezegt ben ik blij dat ik van de GT af ben nu, zeker omdat het straks nog duurder wordt om zo'n auto te rijden, je met milieu ellende te maken krijgt en er nog minder mensen zijn die zo'n auto vanwege de kosten willen rijden. Ik heb er 8 jaar heel veel plezier van gehad, maar spijt, nee.
Citaat van: GTv6 op 6 juni 2023, 21:23:10Citaat van: GTv6 op 6 juni 2023, 21:23:10Citaat van: rdbr op 6 juni 2023, 20:34:41Citaat van: rdbr op 6 juni 2023, 20:34:41ik word trouwens wel eens aangesproken door ex-alfisten die dan beginnen over hun laatste Alfa en dat ze spijt hebben dat ze 'm ooit tegen weinig geld weg hebben gedaan. Maar ik vermoed dat ze een beetje vergeten wat er moest gebeuren om ze aan de praat te houden LOLBij mijn GT 3.2 v6 waren het twee dingen. Het eerste, ik reed de auto al 8 jaar. De kosten wogen niet meer op tegen het plezier na 8 jaar. Het tweede was dat er altijd wel iets kapot ging, dit koste veel geld (ik laat alles doen, ben niet technische), maar erger nog. De onderdelen waren amper nog te verkrijgen. Zo moest ik voor een simpele koelslang die lek was 3 weken zoeken om in het buitenland het onderdeel tegen 3 x de normale prijs te kopen. Eerlijk gezegt ben ik blij dat ik van de GT af ben nu, zeker omdat het straks nog duurder wordt om zo'n auto te rijden, je met milieu ellende te maken krijgt en er nog minder mensen zijn die zo'n auto vanwege de kosten willen rijden. Ik heb er 8 jaar heel veel plezier van gehad, maar spijt, nee.Al deze dingen zijn waar, maar spelen eigenlijk alleen als je zo'n auto als enige dagelijks vervoer rijdt. Maar de Busso's komen in een fase dat sowieso niemand ze nog daarvoor koopt. Het worden langzaam maar zeker klassiekers, die liefhebbers vooral kopen als hobby-auto voor erbij. Dat plaatst de nadelen die jij noemt ook in een ander perspectief. Het zoeken naar onderdelen is dan geen bittere noodzaak meer om met de auto naar je werk te kunnen. Maar het is opeens een leuk tijdverdrijf.De auto verschuift in feite naar een hele andere markt, met een heel ander type kopers, en dat zal ook zorgen voor andere soort prijzen.
Tja, ondanks dat het een prachtige auto is heeft deze wel 225k op de teller. Dat zorgt ervoor dat de auto in goede staat al geen hoge waarde heeft. Laat staan met een lekke koppakking. Ik denk dat je al tevreden mag zijn als je er nu (bij particuliere verkoop) 3 à 4K voor krijgt. Dat zou bijv. een hobbyist je betalen die qua reparatie veel zelf kan doen.Ik zou deze dus zeker repareren en er lekker mee doorrijden. Verkopen zou (in elk geval voor mij) als weggeven voelen, met name nu je er al zoveel in geïnvesteerd hebt.
Mja lastig ik denk dat je kwa inruil eerder richting de helft van die 3K moet gaan denken.