!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Robert69
1.800

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #390 Gepost op: 15 maart 2025, 21:32:41 »
Brons metallic. Zou ik zo aanraden, als je me er naar zou vragen. Zie je nagenoeg nooit en zou zeer goed staan  :p
Vind dat remklauwen wel mooi mogen afsteken
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Marcel1979
804

• Type Alfa: Giulia 2.0T
    Amico del club - Super Alfist
« Reactie #391 Gepost op: 20 maart 2025, 10:32:49 »
Gisteren na het werk even de Giulia gewassen en daarna in de ceramic sealing van Detailrs gezet. Met 217.000km ziet ze er nog steeds superstrak uit, op wat steenslag op de voorbumper na.

Over steenslag gesproken, iemand ervaring met PPF folie?
Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Bottas
1.348

- Super Alfist
« Reactie #392 Gepost op: 20 maart 2025, 12:18:20 »
Ziet er goed uit!
*

math
149

• Type Alfa: Tonale Hybride
    - Alfist
  • Alfa Romeo rijden blijft!
« Reactie #393 Gepost op: 20 maart 2025, 12:47:49 »
Nog niks gedaan eigenlijk, het lijkt wel of ik met de auto in de sahara heb gereden, ik heb de Alfa Tonale net 2 weken en mag niet door de wasstraat ermee, volgens de verkoper is het erg zonde vanwege een waxoil behandeling die best prijzig is.

Ik moet mij ertoe zetten om de auto met de hand te wassen...

Maar jou Giulia ziet er weer goed uit!

groet
Math
*

Buzz_NL
39

• Type Alfa: Giulia Q
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #394 Gepost op: 20 maart 2025, 13:00:57 »

Over steenslag gesproken, iemand ervaring met PPF folie?

Eind vorig jaar de voorzijde laten voorzien van PPF en vervolgens in keramische coating laten zetten...nog te kort om objectief ervaring te delen. Subjectief wat meer gemoedsrust als ik weer wat hoor opspatten.

*

Passievrucht
21

• Type Alfa: Giulietta 1.4 170PK
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #395 Gepost op: 24 maart 2025, 15:09:02 »
Vandaag m'n Giulietta (inmiddels onder het saharazand) opgehaald bij Len Jansen na een grote beurt en nieuwe remmen achter. Echt een fijn bedrijf met goede communicatie.

Later deze week nog even de auto wassen. Ondertussen kriebelt het wel een beetje om op zoek te gaan naar nieuwe upgrades voor de Giulietta, maar weet niet zo goed wat. Ben wel tevreden met het uitlaatsysteem en de velgen, de stage 1 van H&S Corse en het bmc luchtfilter. Misschien toch eens naar een schroefsetje kijken waar ik nog wel drempels mee overkom, gezien het standaard onderstel wel het oudste deel is van de auto.
*

DanielH92
2.332

• Type Alfa: Giulietta QV TCT
    Moderatore - Super Alfist
« Reactie #396 Gepost op: 24 maart 2025, 17:17:14 »
Vandaag m'n Giulietta (inmiddels onder het saharazand) opgehaald bij Len Jansen na een grote beurt en nieuwe remmen achter. Echt een fijn bedrijf met goede communicatie.

Later deze week nog even de auto wassen. Ondertussen kriebelt het wel een beetje om op zoek te gaan naar nieuwe upgrades voor de Giulietta, maar weet niet zo goed wat. Ben wel tevreden met het uitlaatsysteem en de velgen, de stage 1 van H&S Corse en het bmc luchtfilter. Misschien toch eens naar een schroefsetje kijken waar ik nog wel drempels mee overkom, gezien het standaard onderstel wel het oudste deel is van de auto.

Setje Brembo remklauwen en schijven aan de voorzijde. Is een mooie upgrade :)

Spreek uit ervaring:
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-alfa-giulietta-club!/upgrade-naar-330mm-brembo-volledig-stappenplan/msg118487/#msg118487
*

Passievrucht
21

• Type Alfa: Giulietta 1.4 170PK
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #397 Gepost op: 3 april 2025, 08:28:23 »
Stiekem naar gekeken voor de beurt, naar aanleiding van dat mijn achterste remschijven vervangen moesten worden (ik dacht, misschien gelijk mooi moment om alles te upgraden?!). Maar zo'n upgrade aan de voorkant is al zeer prijzig, ik kan ook niets zelf aan m'n auto doen.

Ik denk dat het 180k oude onderstel upgraden meer plezier oplevert, nadat er vakantiegeld is overgemaakt maar eens naar kijken. ;-)
*

Marcel1979
804

« Reactie #398 Gepost op: 23 april 2025, 11:10:02 »
Zojuist de elektronische thermostaat vervangen. Had een paar weken geleden ineens gele en rode meldingen in m'n schermpje. Uitgelezen en bleek dat die thermostaat in gesloten positie bleef staan. Gelukkig kunnen resetten maar een paar dagen later gebeurde het weer. Thermostaat opgezocht, origineel mopar onderdeel, €950,-. Toch even verder gezocht en in Polen een 2e hands exemplaar kunnen vinden uit een Giulia met ongeveer 16000km. €320,-

*

Busso
1.039

• Type Alfa: Giulia
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
« Reactie #399 Gepost op: 23 april 2025, 20:49:26 »
Was het vervangen een lastige klus of viel het mee?  Mooi dat je een goede gebruikte hebt gevonden omdat 950 wel heul erg veel is.
Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 147 GTA Rosso, 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Marcel1979
804

« Reactie #400 Gepost op: 23 april 2025, 21:02:12 »
Nee, het vervangen was echt een makkie. 1 koelslang loskoppelen en de 3 slangen op de thermostaat en 2 boutjes. Dan heb je dat ding al in je hand en hoef je alleen de connector nog los te maken. Wel zorgen dat je een bak onder de auto hebt staan om de koelvloeistof op te vangen.

De oude thermostaat heb ik open gemaakt; bestaat uit een motortje en een mechanisch klepje. Klepje draaide heel stroef, voelde een zwaar punt. Heb alles goed schoongemaakt en met wat vet gesmeerd. Ging nu wel soepeler. Ik vermoed dus dat de P2-B61 storing een overbelasting is. Heb nu alles weer in elkaar geschroefd en leg de thermostaat in de schuur op de plank.
*

Marcel1979
804

« Reactie #401 Gepost op: 4 mei 2025, 14:37:49 »
Vorige week op Ali een divider besteld voor de middenconsole. Mijn zonnebril en wat ander meuk lag altijd los in de bak. Nu ziet het er wat netter uit.