Club Alfa Romeo

Algemeen => Algemene Alfa topics => Topic gestart door: 8Ball op 29 februari 2020, 13:36:33

Titel: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: 8Ball op 29 februari 2020, 13:36:33
De inspiratie voor dit thread komt van een aantal andere fora waar ik dit voorbij heb zien komen (thema’s variërend van motoren en auto’s tot home cinema setups en gitaren) en het leek mij leuk om dit ook op ons mooie forum af te trappen!

Uiteraard zegt de titel het al een beetje: wat heb jij aan (of met) je Alfa gedaan vandaag? Dit kan van alles zijn: nieuwe bandjes of een beurtje tot epische roadtrips, flinke detail-sessies of het pimpen van je trotse bezit! Zolang het maar een raakvlak heeft met je Alfa, kan alles.

Neemt dit dan niet iets weg van de individuele “Show your ride!” topics? Natuurlijk niet de bedoeling, dus mijn voorstel zou zijn om hier resultaten van je arbeid te showen. De threads van de vele individuele raspaarden zullen ongetwijfeld meer details, how-ti’s en verdieping bevatten. Daarnaast kan je hier mooi jaloersmakende beelden en verhalen delen van je avonturen (groot of klein).

Verhalen zijn mooi, foto’s zijn zo mogelijk nog mooier. Schroom dus niet om wat mooie plaatjes te delen als je ze hebt :) Dat is eigenlijk ook een beetje de essentie: elkaar op goeie ideeën brengen en laten watertanden bij al het moois dat ons forum rijk is.

Feedback is altijd welkom, dus benieuwd wat jullie denken! En uiteraard hoop ik op veel mooie bijdragen 😁
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: 8Ball op 29 februari 2020, 13:43:19
Men zegt “goed voorbeeld doet goed volgen” dus hier een eerste post!

Vanmorgen even rustig de tijd genomen om -eindelijk- iets te doen aan mijn hopeloos verweerde koplamp. Daarnaast had ik al vanaf dag 1 een lelijke set krassen op de achterste wielkast. Daar moest ook maar eens iets aan gebeuren!

Vooraf:

(https://i.ibb.co/7SphP86/D4-E3-BA3-A-88-E2-4-CB4-B56-E-21-ACBD7261-A6.jpg) (https://ibb.co/fXNJfBP)

(https://i.ibb.co/D5v90B7/FB7-B88-D4-CC6-D-4-CF4-91-A4-32-FD4-C180-D39.jpg) (https://ibb.co/zGBXq3S)

Het resultaat:

(https://i.ibb.co/5KTGLDC/1-A3-F8-CF4-A197-4-B6-C-B90-C-4706-FEBD6-A20.jpg) (https://ibb.co/z6sQZcC)

(https://i.ibb.co/c2b81jy/1-D38-BEB0-A5-E9-496-B-9612-6-D99-BD319188.jpg) (https://ibb.co/NW1NsMF)

Al met al niet ontevreden. De koplamp is aanzienlijk verbeterd, zeker met zo’n simpel Turtlewax setje. Wellicht nog eens goed wetsanden en helemaal strak krijgen, maar dat komt wel.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: B van Kraaikamp op 1 maart 2020, 09:46:51
 :sign0098:
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Mike77 op 1 maart 2020, 11:13:51
Gisteren de auto gewassen en gewaxt, daarna een paar foto’s gemaakt met Twentse mede Alfisten!

(https://i.ibb.co/k0r0VF2/3-E18-F551-A1-CC-4841-A61-B-09-DFF8-C39-C5-C.jpg) (https://ibb.co/7VTVxFt)

(https://i.ibb.co/kg1SfnT/7-B502474-4-C35-49-B6-8276-5-B09-FB0-B085-D.jpg) (https://ibb.co/tMXJtf6)

Zijn er nog meer (Twentse) Alfisten die binnenkort een paar fotootjes willen schieten?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: 8Ball op 1 maart 2020, 11:52:00
Citaat van: Mike77 op  1 maart 2020, 11:13:51
Citaat van: Mike77 op  1 maart 2020, 11:13:51
Gisteren de auto gewassen en gewaxt, daarna een paar foto’s gemaakt met Twentse mede Alfisten!

(https://i.ibb.co/k0r0VF2/3-E18-F551-A1-CC-4841-A61-B-09-DFF8-C39-C5-C.jpg) (https://ibb.co/7VTVxFt)

(https://i.ibb.co/kg1SfnT/7-B502474-4-C35-49-B6-8276-5-B09-FB0-B085-D.jpg) (https://ibb.co/tMXJtf6)

Zijn er nog meer (Twentse) Alfisten die binnenkort een paar fotootjes willen schieten?

Supertof die plaat zo! Binnenkort op de forummeet wat plaatjes schieten 👍🏼
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: MyAdvAndre op 1 maart 2020, 13:46:24
Kort geleden Sun Shades toegevoegd.  Geeft een stoere look zonder zwarte ruiten, geen felle zon meer bij passagiers op achterbank, meer privacy voor spullen op achterbank en......  geeft meer rust voor bestuurder als er weer auto,s met hele felle lampen achter mij rijden.
En...  het lijkt er op dat audio kwaliteit iets beter is door betere absorptie en iets minder galm.   Maar als dat technisch gezien onzin is... geloof ik het ook.  Het is nauwelijks te bewijzen.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: MyAdvAndre op 1 maart 2020, 13:47:00
Citaat van: MyAdvAndre op  1 maart 2020, 13:46:24
Citaat van: MyAdvAndre op  1 maart 2020, 13:46:24
Kort geleden Sun Shades toegevoegd.  Geeft een stoere look zonder zwarte ruiten, geen felle zon meer bij passagiers op achterbank, meer privacy voor spullen op achterbank en......  geeft meer rust voor bestuurder als er weer auto,s met hele felle lampen achter mij rijden.
En...  het lijkt er op dat audio kwaliteit iets beter is door betere absorptie en iets minder galm.   Maar als dat technisch gezien onzin is... geloof ik het ook.  Het is nauwelijks te bewijzen.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200301/f61d3cadb2deec0b73786c2af82cc701.jpg)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: MyAdvAndre op 1 maart 2020, 13:47:34
Citaat van: MyAdvAndre op  1 maart 2020, 13:46:24
Citaat van: MyAdvAndre op  1 maart 2020, 13:46:24
Kort geleden Sun Shades toegevoegd.  Geeft een stoere look zonder zwarte ruiten, geen felle zon meer bij passagiers op achterbank, meer privacy voor spullen op achterbank en......  geeft meer rust voor bestuurder als er weer auto,s met hele felle lampen achter mij rijden.
En...  het lijkt er op dat audio kwaliteit iets beter is door betere absorptie en iets minder galm.   Maar als dat technisch gezien onzin is... geloof ik het ook.  Het is nauwelijks te bewijzen.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200301/13e6a7cf8049da13ed81051c67b99631.jpg)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Mike77 op 1 maart 2020, 14:00:44
Citaat van: MyAdvAndre op  1 maart 2020, 13:47:00
Citaat van: MyAdvAndre op  1 maart 2020, 13:47:00
Citaat van: MyAdvAndre op  1 maart 2020, 13:46:24
Citaat van: MyAdvAndre op  1 maart 2020, 13:46:24
Kort geleden Sun Shades toegevoegd.  Geeft een stoere look zonder zwarte ruiten, geen felle zon meer bij passagiers op achterbank, meer privacy voor spullen op achterbank en......  geeft meer rust voor bestuurder als er weer auto,s met hele felle lampen achter mij rijden.
En...  het lijkt er op dat audio kwaliteit iets beter is door betere absorptie en iets minder galm.   Maar als dat technisch gezien onzin is... geloof ik het ook.  Het is nauwelijks te bewijzen.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200301/f61d3cadb2deec0b73786c2af82cc701.jpg)

Daar had ik ook naar gekeken maar die zwarte streep op de achterruit bevalt me niet zo... bij de Giulietta is het uit een stuk, dat was beter. Ziet er echter in de realiteit betwr uit dan ik had verwacht. Toch nog eens opnieuw over nadenken 👍🏻
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Mike77 op 1 maart 2020, 14:02:08
Citaat van: MyAdvAndre op  1 maart 2020, 13:47:00
Citaat van: MyAdvAndre op  1 maart 2020, 13:47:00
Citaat van: MyAdvAndre op  1 maart 2020, 13:46:24
Citaat van: MyAdvAndre op  1 maart 2020, 13:46:24
Kort geleden Sun Shades toegevoegd.  Geeft een stoere look zonder zwarte ruiten, geen felle zon meer bij passagiers op achterbank, meer privacy voor spullen op achterbank en......  geeft meer rust voor bestuurder als er weer auto,s met hele felle lampen achter mij rijden.
En...  het lijkt er op dat audio kwaliteit iets beter is door betere absorptie en iets minder galm.   Maar als dat technisch gezien onzin is... geloof ik het ook.  Het is nauwelijks te bewijzen.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200301/f61d3cadb2deec0b73786c2af82cc701.jpg)

OMG... pas trouwens op hoor want er zit een of ander beest op je hoedenplank 😬😎
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: MyAdvAndre op 1 maart 2020, 14:09:02
Citaat van: Mike77 op  1 maart 2020, 14:00:44
Citaat van: Mike77 op  1 maart 2020, 14:00:44
Citaat van: MyAdvAndre op  1 maart 2020, 13:47:00
Citaat van: MyAdvAndre op  1 maart 2020, 13:47:00
Citaat van: MyAdvAndre op  1 maart 2020, 13:46:24
Citaat van: MyAdvAndre op  1 maart 2020, 13:46:24
Kort geleden Sun Shades toegevoegd.  Geeft een stoere look zonder zwarte ruiten, geen felle zon meer bij passagiers op achterbank, meer privacy voor spullen op achterbank en......  geeft meer rust voor bestuurder als er weer auto,s met hele felle lampen achter mij rijden.
En...  het lijkt er op dat audio kwaliteit iets beter is door betere absorptie en iets minder galm.   Maar als dat technisch gezien onzin is... geloof ik het ook.  Het is nauwelijks te bewijzen.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200301/f61d3cadb2deec0b73786c2af82cc701.jpg)

Daar had ik ook naar gekeken maar die zwarte streep op de achterruit bevalt me niet zo... bij de Giulietta is het uit een stuk, dat was beter. Ziet er echter in de realiteit betwr uit dan ik had verwacht. Toch nog eens opnieuw over nadenken
Klopt.... en ik kreek het ook niet mooi sluitend. Bevestiging ging niet zo mooi als gehoopt.  Maar het effect is wat ik er van verwacht had.
Zicht naar achteren is wel iets minder.  Maar goed gebruik van zij spiegels en achteruitrijcamera maken veel goed.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: MyAdvAndre op 1 maart 2020, 14:10:58
Gelukkig blijft het beest op de hoedenplank nu ook beter stil zitten :-)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Alfa 147 Ti op 1 maart 2020, 17:40:08
Mooie foto’s mike.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: bekkie op 1 maart 2020, 21:46:42
Citaat van: MyAdvAndre op  1 maart 2020, 13:46:24
Citaat van: MyAdvAndre op  1 maart 2020, 13:46:24
En...  het lijkt er op dat audio kwaliteit iets beter is door betere absorptie en iets minder galm.   Maar als dat technisch gezien onzin is... geloof ik het ook.  Het is nauwelijks te bewijzen.

Is geen onzin, als jij dat gevoel hebt zal dat ook zo zijn.
Is eigenlijk ook logisch, want de harde reflectie is minder.
Hetzelfde effect als vloerbedekking bij een audio-installatie in je woonkamer.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: 8Ball op 15 maart 2020, 22:25:39
(https://i.ibb.co/BzZdqtx/33-F88252-D627-497-E-A57-C-DB53-A0-DF118-D.jpg) (https://ibb.co/7YW82X5)

Een eerste poging tot wrappen gedaan (hierboven is work in progress!). Niet tevreden en nog wat beginnersfouten, dus morgen nog een poging. Leuk om te leren hoe het materiaal reageert op bepaalde handelingen. Later deze week nog wat andere dingen afmaken!

(https://i.ibb.co/J2SyxgQ/F49-EEFAF-7-C66-4606-8-DE1-8-BF831-B7-F1-B4.jpg) (https://ibb.co/0ZzFBvt)

Ook de 101 maar weer op de zomersloffen gezet. Zelfde design, andere set velgen. Komt nog een setje 18” maar dat blijft zoeken naar de juiste set... 🧐
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Lizzy op 15 maart 2020, 22:50:34
Ziet er goed uit dat wrappen.
En dat voor de eerste keer.
Belooft nog wat als je het nog vaker gaat doen👍
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: SpecialVeloce op 16 maart 2020, 00:42:47
Lekker bezig
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bakker Seib op 16 maart 2020, 12:28:14
ik heb er net een zwarte gril ingezet, heerlijk weer om dat even gedaan te hebben
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: 8Ball op 16 maart 2020, 12:29:36
ik heb er net een zwarte gril ingezet, heerlijk weer om dat even gedaan te hebben

Hey dat klinkt goed! Heb je een fotootje?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bakker Seib op 16 maart 2020, 19:15:59
ik heb er net een zwarte gril ingezet, heerlijk weer om dat even gedaan te hebben

(https://i.ibb.co/zmLds60/20200316-191206.jpg) (https://ibb.co/3T8K1RL)
(https://i.ibb.co/7SDwh3D/20200316-191148.jpg) (https://ibb.co/CwykLjy)
(https://i.ibb.co/kSHQFYx/20200316-191137.jpg) (https://ibb.co/G5xcjg0)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bakker Seib op 16 maart 2020, 19:17:43
Van de week even het chrome van het embleem zwart spuiten en de strips ook
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: 8Ball op 16 maart 2020, 19:29:33
Van de week even het chrome van het embleem zwart spuiten en de strips ook

Netjes gewerkt! Die “snor” kan je er zo afhalen, spuit wel zo makkelijk. En de chromen behuizing van de lampen? Die ook doen?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bakker Seib op 16 maart 2020, 20:52:53
Dank je wel, weet ik nog niet of ik die mistlampen ga doen, misschien wel een goed idee, eerlijk gezegd nog nooit aan gedacht
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: 8Ball op 16 maart 2020, 22:00:14
Take twee vanavond voor het wrappen van een sierpaneeltje. Je ziet dan pas hoeveel subtiele welvingen en hoeken een paneel heeft!

(https://i.ibb.co/Xjjx5gQ/D48001-A8-3-EB8-4-F4-C-AD2-D-2-DFDFAA93316.jpg) (https://ibb.co/fqqdN5g)

Niet ontevreden voor een tweede poging, en weer meer geleerd over het materiaal. M’n fout is dat ik de hoeken te snel te strak wil afsnijden. Nu is het zaak om de spanning vanuit het midden richting de hoeken weg te nemen, die strak en lucht-vrij induwen en dan pas scherpe snede maken in de knik van het frame. Dit alles met een beetje warmte in het materiaal zodat het iets meer meewerkt.

Leerzaam proces!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: B van Kraaikamp op 17 maart 2020, 17:25:57
"Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?"
Nou, ik niet veel. Tijdens de grote schoonmaak van mijn nieuwe aanwinst kwam @8Ball (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=7048) even langs voor een paar nieuwe schoenen.
Ouwe beunhaas doet het échte werk ten minste zelf!

(https://i.ibb.co/XXKC1yF/11.png) (https://ibb.co/mJ2ckvh)
(https://i.ibb.co/s5snNWm/12.png) (https://ibb.co/z8PpB6n)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: 8Ball op 17 maart 2020, 19:29:38
"Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?"
Nou, ik niet veel. Tijdens de grote schoonmaak van mijn nieuwe aanwinst kwam @8Ball (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=7048) even langs voor een paar nieuwe schoenen.
Ouwe beunhaas doet het échte werk ten minste zelf!

(https://i.ibb.co/XXKC1yF/11.png) (https://ibb.co/mJ2ckvh)
(https://i.ibb.co/s5snNWm/12.png) (https://ibb.co/z8PpB6n)

Niet veel zegt ie... ik heb gezien wat er onder dat vuil -binnen en buiten- kwam, en das verrekte mooi werk! Frisse bak, en een heeeele gave uitvoering 👍🏼
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Jeroentjuh99 op 17 maart 2020, 21:15:14
Wat ik heb gedaan? Ik heb m'n Giulietta (achtergrond) omgeruild voor een Brera  >:D

(https://i.ibb.co/17DtF9R/brera-small2.png) (https://ibb.co/34D9g0S)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Mike77 op 17 maart 2020, 21:28:22
Wat ik heb gedaan? Ik heb m'n Giulietta (achtergrond) omgeruild voor een Brera  >:D

(https://i.ibb.co/17DtF9R/brera-small2.png) (https://ibb.co/34D9g0S)
Goede deal, gefeliciteerd 👏🏻🇮🇹
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Paul op 18 maart 2020, 15:30:15
Vraag heb ik aan mijn Alfa.... en dan moet ik niet overdrijven... 0.0000000 gedaan (https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f602.png)(https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f648.png)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: 8Ball op 18 maart 2020, 22:01:05
(https://i.ibb.co/HGLMbZw/AB06446-C-B7-D9-410-F-9-E57-3-D2-A42019406.jpg) (https://ibb.co/WBNdMC8)

Take drie vanavond, en dat was een succes! Vooral de hoekjes zijn tricky...

(https://i.ibb.co/KsJcmtX/88-AEBF89-4862-4436-A67-C-C6212-FCBDD78.jpg) (https://ibb.co/SmzDJkP)

Tevreden met het resultaat, morgen het moeilijkere bovenpaneel aanpakken. Daarna? Inbouw!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: peetmultiair op 18 maart 2020, 22:19:34

Zoals het spreekwoord.... oefening baart kunst!  :72:
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Milan.M op 18 maart 2020, 23:33:34
Vanmiddag de nieuwe diffuser gemonteerd op de Juul, erg blij maakt en staat een stuk sportiever.

(https://i.ibb.co/yqBL61Y/0-B881841-C71-D-462-F-9-AE7-C5818-EB679-D3.jpg) (https://ibb.co/tDPyqtx)
(https://i.ibb.co/kgNqs5Q/B4-A2620-A-0-CC0-4236-8189-DA48-C1497426.jpg) (https://ibb.co/nsxQN6z)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: SpecialVeloce op 19 maart 2020, 07:52:27
Ik heb een soort tribute filmpje in elkaar geflanst.

Hoe verschrikkelijk blij ik met mijn Alfa was en het is eindelijk aangebroken.

We gaan de Macchina della Emozioni overspuiten.

Dus ik wel echt super blij dat het gaat gebeuren nu.

Even een tijdelijk preview omdat ik ook niet te veel in details wil treden. Maar alvast hulde voor Standox.

Filmpje 3 Min.
1gb bestand.
Als je het filmpje zo bekijkt lijkt het geluid noet te kloppen wel als je m download en als m even terug spoeld met starten

https://drive.google.com/file/d/1DCvJDnoEqyzbaSjCUGFWwywdRuxIMfip/view?usp=drivesdk   (https://drive.google.com/file/d/1DCvJDnoEqyzbaSjCUGFWwywdRuxIMfip/view?usp=drivesdk)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: FreddyW159 op 19 maart 2020, 08:00:38
Tof filmpje! Blijft een prachtige wagen, een rode 159 SW TBI. En je vrouw is ook niet mis haha!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Mike77 op 19 maart 2020, 10:53:47
Ik heb een soort tribute filmpje in elkaar geflanst.

Hoe verschrikkelijk blij ik met mijn Alfa was en het is eindelijk aangebroken.

We gaan de Macchina della Emozioni overspuiten.

Dus ik wel echt super blij dat het gaat gebeuren nu.

Even een tijdelijk preview omdat ik ook niet te veel in details wil treden. Maar alvast hulde voor Standox.

Filmpje 3 Min.
1gb bestand.
Als je het filmpje zo bekijkt lijkt het geluid noet te kloppen wel als je m download en als m even terug spoeld met starten

https://drive.google.com/file/d/1DCvJDnoEqyzbaSjCUGFWwywdRuxIMfip/view?usp=drivesdk   (https://drive.google.com/file/d/1DCvJDnoEqyzbaSjCUGFWwywdRuxIMfip/view?usp=drivesdk)

Mooi filmpje! Wat een werk heb je eraan gehad zeg. Het resultaat mag er zeker zijn. Blijft een mooi ontwerp, de 159 ❤️❤️
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: SpecialVeloce op 19 maart 2020, 11:28:59
Morgen ga ik nog eens even kijken bij de spuiter
De auto wordt nu weer volledig naar fabrieks spec hersteld.  :-X

Heeft iemand dat al eens gedaan met een 159? (https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/2714.png)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Milan.M op 19 maart 2020, 12:08:15
Ik heb een soort tribute filmpje in elkaar geflanst.

Hoe verschrikkelijk blij ik met mijn Alfa was en het is eindelijk aangebroken.

We gaan de Macchina della Emozioni overspuiten.

Dus ik wel echt super blij dat het gaat gebeuren nu.

Even een tijdelijk preview omdat ik ook niet te veel in details wil treden. Maar alvast hulde voor Standox.

Filmpje 3 Min.
1gb bestand.
Als je het filmpje zo bekijkt lijkt het geluid noet te kloppen wel als je m download en als m even terug spoeld met starten

https://drive.google.com/file/d/1DCvJDnoEqyzbaSjCUGFWwywdRuxIMfip/view?usp=drivesdk   (https://drive.google.com/file/d/1DCvJDnoEqyzbaSjCUGFWwywdRuxIMfip/view?usp=drivesdk)

Laten we hopen dat het dit maal wél wordt hersteld zoals in eerste instantie was bedoeld 🙏🏻
Ongelofelijk hoeveel tijd en moeite je in je bella stopt, echt prachtig om te zien.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Fransois1977 op 19 maart 2020, 18:48:32
Ik heb die van mij vandaag ook gewassen... Plaatje weer! zojammer dat ik geen foto kan posten hier?(https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f913.png)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Mike77 op 19 maart 2020, 18:58:02
Ik heb die van mij vandaag ook gewassen... Plaatje weer! zojammer dat ik geen foto kan posten hier?(https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f913.png)

Kan wel, zie foto 😅 het linker groene blokje aanklikken

(https://i.ibb.co/M6cFdjr/94-AE9-F77-0017-4-B08-A2-D2-CDA005-FCB07-F.jpg) (https://ibb.co/4d8hkDz)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Fransois1977 op 19 maart 2020, 19:03:07
Gij bende goed bezig Mike. Dank je. Wordt vervolgd

(https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f600.png)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Mike77 op 19 maart 2020, 19:07:41
Gij bende goed bezig Mike. Dank je. Wordt vervolgd

(https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f600.png)

Foto’s zijn altijd leuk 😀
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Fransois1977 op 19 maart 2020, 19:16:48
Beetje donker nu(https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f60e.png)

Komt goed
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: SpecialVeloce op 20 maart 2020, 12:58:59
Man man wat een werk 4 velgen strakschuren met korrel 800.

Zijn hier ook spuiters of mensen die hier een tip kunnen geven.

Ik wil vanavond of morgen de velgen gaan spuiten.
De binnenkant en de buitenkant moeten worden afgeblankt. Wat is nu handig.
Gisteren heb ik alle residu met scotchbrite nog even met water weg gepoetst. Afgelopen nacht heeft het kunnen drogen.

Ontvetten met isopropyl alcohol?
Of siliconen verwijderaar.

Eerst de velgen in kleurspuiten van binnen naar buiten.

Dan denk ik de hamvraag is het volgende handig of omslachtig ?

De randafplakken waar de loodjes aan de naafkant worden geplakt kartonnen plaat erin leggen.

Spuiten met blanke lak 2 lagen dan laten drogen.

Plaat vewijderen binnenkant hart met blanke lak spuiten dan direct omkeren om vervolgens de buitenkant te spuiten.

Ik had namelijk een plankje gemaakt waar de velgen rechtop naast elkaar kan staan. maar ik ben bang dat ik zakkers ga krijgen. En het is wat lastig met een normale pistool om de binnenkant te spuiten.



(https://i.ibb.co/fY9qrm5/20200319-194827.jpg) (https://ibb.co/Y7XPfvM)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: 8Ball op 20 maart 2020, 16:29:03
(https://i.ibb.co/j6MkfD6/E0-DE0-BD4-78-BC-45-ED-A9-B2-D99178-AB5-A60.jpg) (https://ibb.co/Fxw43zx)

Zojuist de toch wat verweerde knipperlichtjes vervangen voor een paar donkere exemplaren.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Matthijs1973 op 21 maart 2020, 12:46:18
Bij mijn bella de zomerbandjes er weer onder gezet en een wasbeurtje gegeven...

(https://i.ibb.co/kgzHSdb/IMG-0840.jpg) (https://ibb.co/HDRFHJw)
(https://i.ibb.co/2KDYK5D/IMG-0835.jpg) (https://ibb.co/gg5Fg65)
(https://i.ibb.co/kDpDS01/IMG-0837.jpg) (https://ibb.co/vdbdjmY)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: brinkerik op 21 maart 2020, 21:40:06
Sinds 2 weken een vochtvreter in de Alfa staan. Ik rij normaal veel, maar verzamelt toch meer water als ik had verwacht.


Nog wel even zoeken naar een goede plek, of een frame bedenken dat het bakje blijft staan maar niet kan omvallen.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bakker Seib op 23 maart 2020, 18:06:17
Vandaag was het zulk lekker weer dat ik goed bezig geweest ben hahahah.
Dit keer de "snor"zwart gespoten en kappen over mijn remklauwen gezet.

Wat denken jullie ervan?

(https://i.ibb.co/1nknztY/20200323-173018.jpg) (https://ibb.co/RSqSjkG)
(https://i.ibb.co/StXKXLf/20200323-173028.jpg) (https://ibb.co/pfv3vmh)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: 8Ball op 23 maart 2020, 18:26:01
Ziet er goed uit! Strak afgewerkt weer. Volgende stap de zilveren tussenstukken tussen het grilhart en de koplampen? ;)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bakker Seib op 23 maart 2020, 18:28:11
Ziet er goed uit! Strak afgewerkt weer. Volgende stap de zilveren tussenstukken tussen het grilhart en de koplampen? ;)

Weet niet of ik zover ga, lampen?? pff dat is een partij werk!!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: 8Ball op 23 maart 2020, 18:29:45
Ziet er goed uit! Strak afgewerkt weer. Volgende stap de zilveren tussenstukken tussen het grilhart en de koplampen? ;)

Weet niet of ik zover ga, lampen?? pff dat is een partij werk!!

De lampen bedoelde ik niet, maar dat zou natuurlijk ook vrij dik zijn... De twee horizontale zilveren strips tussen de grill en de koplampen, onder de motorkap.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bakker Seib op 23 maart 2020, 19:50:28
Ziet er goed uit! Strak afgewerkt weer. Volgende stap de zilveren tussenstukken tussen het grilhart en de koplampen? ;)

Weet niet of ik zover ga, lampen?? pff dat is een partij werk!!

De lampen bedoelde ik niet, maar dat zou natuurlijk ook vrij dik zijn... De twee horizontale zilveren strips tussen de grill en de koplampen, onder de motorkap.
ja dat had ik ondertussen ook begrepen hahahahah
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: SpecialVeloce op 23 maart 2020, 22:37:19
@Bakker Seib (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=7270)

Wel geinige dingetjes.

Opzich ook al is het natuurlijk immi de rem kappen maan in het zwart niet te schreeuwerig.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bakker Seib op 23 maart 2020, 22:39:56
Dat wilde ik ook niet dat schreeuwige, daarom idd (https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f601.png)voor zwart gekozen, nieuwe klauwen en alles erbij was mij echt te gek, qua kosten
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: 8Ball op 28 maart 2020, 19:20:28
(https://i.ibb.co/hm1NGYm/858-D027-C-122-B-4-A92-94-A3-F465-BFF35-DF3.jpg) (https://ibb.co/9r30xZr)

(https://i.ibb.co/bPJ978s/3-C3-E3779-3915-4-D5-C-8-D9-B-472-E4-C45-D1-AE.jpg) (https://ibb.co/ZVmDNkB)
De 101 even uitgelaten na een week thuiswerken. Gelijk kans om even bij de lammetjes te kijken 🥳

(https://i.ibb.co/cJstjLw/5-AE9-BB2-C-5226-4539-9-B74-FA6510-EF51-B3.jpg) (https://ibb.co/hsTHSfc)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: 8Ball op 4 april 2020, 19:38:59
(https://i.ibb.co/0czxf38/B724-C077-28-BD-49-EE-AEEF-1-A361049-BC1-D.jpg) (https://ibb.co/JKS9zP0)

Vandaag deze unit ingebouwd! Tevreden met het resultaat. Een uitgebreide rapportage en how-to volgt in de thread van de 101 ❤️
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Paul op 5 april 2020, 00:42:45
Citaat
Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
NIKS!

Wel uitlaten gepoetst.
(https://i.ibb.co/Wt1Rt54/ddcd3593-39e8-4b61-94ad-e871d7b9eeda.jpg) (https://ibb.co/Wt1Rt54) (https://i.ibb.co/Y3dJbXv/3a63ce48-2f64-41b3-80c8-e273f5b1dd43.jpg) (https://ibb.co/Y3dJbXv) (https://i.ibb.co/G2VgmFZ/616e80ac-d2cb-4b2c-861a-d021a3c1c4be.jpg) (https://ibb.co/G2VgmFZ)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: 8Ball op 5 april 2020, 08:37:32
Dik, die centrale pijpjes zo onder een Gi- wácht eens even, das geen Italiaanse kont!? 😱 Stonk ik er bijna in 🤪

Net resultaat op die uitlaten @Paul (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=5191) 👍🏼 Dit soort details maken toch veel verschil
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: loeki op 6 april 2020, 19:34:38
Ik ben ook een Twentse Alfist woon in Hengelo ov.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Highway op 23 november 2022, 21:34:59
Blaas eens wat leven in dit topic! Werkte fantastisch in andere foras waar ik lid van ben geweest en het is machtig indrukwekkend om te zien wat men dagelijks doet voor zijn geliefde alfa!
Vandaag mijn motorsteun vervangen voor de giulietta :)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 23 november 2022, 22:52:54
Vandaag even snel gekeken of die carbon lip een beetje netjes gaat passen op de achterklep. Morgen gaat ze naar de spot repairder om wat krasjes weg te werken en als ze terug is ga ik die lip monteren

(https://i.ibb.co/St2QGFP/PXL-20221123-162110821.jpg) (https://ibb.co/CbqJDRz)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 24 november 2022, 19:27:27
Vandaag de Juul weer even uitgelaten. Mocht weer eens op kantoor komen opdagen. Geen monsterlijke afstand maar toch fijn om even wat snelwegkilometers te vreten (met een paar tussensprintjes, met klep open). Eindbestemming eigenlijk te snel bereikt, helaas geen tijd voor een extra omweg. ;D

Klussen aan de Juul zit er door het weer even niet in.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: wims op 24 november 2022, 19:34:43
Een klap op het achterlicht gegeven zodat lampje op de "alfa-control" weer uitging. En daarna met die 75 naar de dierenarts om pup te laten inenten en checken.

groetz, wims
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Taeke op 24 november 2022, 20:23:19
Veel km gereden de laatste weken, en zo nu en dan het motor controle lampje resetten (p0240)  weet nog niet wat het is, al nieuwe Lambda sensor gemonteerd...
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: LeonAlfa op 24 november 2022, 21:18:06
voorlopig ef niks als rijden.
kms lopen goed op moet ik zeggen, helaas slipt mn koppeling onder de 2000tpm maar met beetje rijstijl aanpassen kan ik er evengoed nog goed mee doorrijden:)

Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanielH92 op 24 november 2022, 22:04:14
Op de terugweg vanaf 't werk even het wekelijkse afspoelbeurtje gegeven. Van een afstandje lijkt het heel wat, maar 't wordt hoog tijd dat de wasemmers weer eens tevoorschijn komen en er een vers laagje beschermende wax overheen gaat..

(https://i.ibb.co/k8HdFdg/20221124-174719.jpg) (https://ibb.co/T8vC5CB)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: LeonAlfa op 25 november 2022, 06:52:24
Op de terugweg vanaf 't werk even het wekelijkse afspoelbeurtje gegeven. Van een afstandje lijkt het heel wat, maar 't wordt hoog tijd dat de wasemmers weer eens tevoorschijn komen en er een vers laagje beschermende wax overheen gaat..

(https://i.ibb.co/k8HdFdg/20221124-174719.jpg) (https://ibb.co/T8vC5CB)
volgens mij is die foam  van de wascabine ook helemaal niet goed voor de standvast heid van je wax .
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Jetronic op 25 november 2022, 13:37:23
Veel km gereden de laatste weken, en zo nu en dan het motor controle lampje resetten (p0240)  weet nog niet wat het is, al nieuwe Lambda sensor gemonteerd...

zou een fout van de map sensor moeten zijn, waarschijnlijk geeft die 0V of 5V door naar de ecu, ipv tussen de 0.2-4.8V range te blijven
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Taeke op 25 november 2022, 17:40:40
Veel km gereden de laatste weken, en zo nu en dan het motor controle lampje resetten (p0240)  weet nog niet wat het is, al nieuwe Lambda sensor gemonteerd...
Dank je , ik ga hiernaar kijken  :08: :08:

zou een fout van de map sensor moeten zijn, waarschijnlijk geeft die 0V of 5V door naar de ecu, ipv tussen de 0.2-4.8V range te blijven
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Baszco op 30 november 2022, 17:15:21
Vandaag de wintersloffen eronder, en ook gelijk maar een flinke wasbeurt gegeven, kan ze er weer een tijdje mee door (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221130/c57419ef324a6a5a2e637a41c02c3621.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221130/fd6dd259e40922f997ec1e81cf480f0a.jpg)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Jeprey op 30 november 2022, 19:19:51
Mijn guilietta sinds een maandje in bezit, het betreft de 2.0 jtd versie 140 pk
Als eerst de standaard verlichting vervangen door Led en groot licht ook Led.
En de EGR uit laten schrijven ivm storing Egr .
Velgen en chippen naar 180 pk staat nog op de planning
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Rubyroo op 30 november 2022, 21:55:28
Mijn guilietta sinds een maandje in bezit, het betreft de 2.0 jtd versie 140 pk
Als eerst de standaard verlichting vervangen door Led en groot licht ook Led.
En de EGR uit laten schrijven ivm storing Egr .
Velgen en chippen naar 180 pk staat nog op de planning

Heb je de inlaatrestrictie er al af laten halen?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Jeprey op 1 december 2022, 06:31:46
Hey goedemorgen, ik heb de inlaatrestrictie  er nog niet af laten halen? Is dit nodig ?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Rubyroo op 1 december 2022, 10:19:10
Citaat van: Jeprey op  1 december 2022, 06:31:46
Citaat van: Jeprey op  1 december 2022, 06:31:46
Hey goedemorgen, ik heb de inlaatrestrictie  er nog niet af laten halen? Is dit nodig ?

Dat is inderdaad nodig om 180 pk en hoger te halen. Ik heb net zoals jij de 2 liter JTDm met 140 pk, maar bij mij was de inlaatrestrictie er al af gehaald door de vorige eigenaar.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Johnpang op 2 december 2022, 09:52:41
QV stond bijna 2 weken stil, moest wachten op de 2 nieuwe banden sloffen, dank aan de " Capelse Bandenprikker "
Gisteren de Michelin Pilot Sport 5 XL voorbanden ondergezet, heerlijk om weer te kunnen rijden. Je weet dan echt wat je mist. 

De hele buurt stond hier op zijn kop door die idioot afgelopen weken, gelukkig is ie gepakt na 8 nachten terreur, nu maar hopen dat de schade allemaal verhaald kan worden op die gast.

Motief is nog steeds onbekend, denk ziek in zijn hoofd....

Chapeau aan de lokale politie hier, lees het complete verhaal, onderstaande link.

https://capellevandaag.nl/2022/11/30/zo-maakte-de-politie-een-einde-aan-de-capelse-bandenprikker/
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 2 december 2022, 11:19:26
Dat meen je niet John? Ik had het gelezen in de krant ja. Gelukkig heb je niet méér schade dan alleen de banden. Stel je voor dat zo'n gast voor de gein even heel je auto van voor naar achter "keyed"
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 2 december 2022, 11:37:26
Dat is knap bagger, @Johnpang (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=6608)! "Gelukkig" alleen je banden in de vernieling.

Wat mankeren mensen tegenwoordig toch? Van de week hier een auto in brand gestoken. Je zou haast gaan hopen op een heel selectieve pandemie  :-X
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: SpecialVeloce op 15 december 2022, 23:53:29
Dat is wel bizar irritant die bandenprikker. Maar minder vervelend als je hele tuut vernield. Dat heb ik al eens gehad.
Mijn auto was toen echt net een half jaartje klaar na een verbouwing van 2 jaar. Maar goed, ik voel je ergenis. PS5 zijn wel lekkere bandjes. die doen het goed met de Power van je QV
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bianco156 op 19 februari 2023, 11:28:45
(https://i.ibb.co/WPh9Q3D/C0-D985-D2-DF30-4933-B73-C-D3169-AED798-E.jpg) (https://ibb.co/BrpDmP4)

Nu ik een Nero Alfa heb het kleine kofferbak spoiler geplaatst, Ik ben er blij mee!!(https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f600.png)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Alfa 147 Ti op 19 februari 2023, 12:29:50
Ziet er netjes uit Dennis.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 31 maart 2023, 18:49:31
Vandaag een kleine beurt voor de Brera.
Verse olie, filter.
Luchtfilter gecheckt, die was echt flink verrot. Vol met vet modder, zand.
Dus een nieuwe er in.
Half litertje koelvloeistof erbij en klaar!
Het is goed te merken dat er een nieuw luchtfilter in zit.
Motor klimt gewilliger in de toeren, ademt net wat makkelijker.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 1 april 2023, 00:04:24
Vandaag de versnellingsbak van mijn GTA met quaife diff opgehaald bij Zagato.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 8 april 2023, 16:19:15
Vandaag beide spiegelglazen vervangen .
Aan allebei zat rondom de randen wat corrosie vorming.
Ziet er nu weer fris uit.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230408/2518947793f8a0749e67ac982816a461.jpg)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanaBanana op 8 april 2023, 16:32:47
Citaat van: Bottas op  8 april 2023, 16:19:15
Citaat van: Bottas op  8 april 2023, 16:19:15
Vandaag beide spiegelglazen vervangen .
Aan allebei zat rondom de randen wat corrosie vorming.
Ziet er nu weer fris uit.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230408/2518947793f8a0749e67ac982816a461.jpg)
Het zijn de details die het 'm doen. (https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f44d.png)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Rizzelli159 op 7 juni 2023, 19:34:31
Vandaag 4 nieuwe Michelin banden laten monteren bij Van Doorn en Top

(https://i.ibb.co/yX4CbBy/IMG-1940.jpg) (https://ibb.co/2yZrfYt)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 7 juni 2023, 21:49:10
Niet vandaag, maar gisteren (laten doen): nieuwe xenonlampen laten plaatsen en schuifdak laten schoonmaken en invetten.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Posthumus op 7 juni 2023, 22:52:28
Weer een jaartje APK en nieuwe voorbanden (Pirelli P-Zero (PZ4)). Achter volgt zsm

(https://i.imgur.com/fH6tJZy.jpg)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Taeke op 8 juni 2023, 00:09:55
Ik overweeg de volgende keer eens niet p zero' s . Binnen 20.000 versleten
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 8 juni 2023, 08:08:27
Citaat van: Taeke op  8 juni 2023, 00:09:55
Citaat van: Taeke op  8 juni 2023, 00:09:55
Ik overweeg de volgende keer eens niet p zero' s . Binnen 20.000 versleten

Is je auto dan wel goed uitgelijnd? De mijne (achter) zitten er al meer dan 20K km onder en zien er nog prima uit. Geen overmatige slijtage of cupping.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Taeke op 8 juni 2023, 10:41:16
Citaat van: Robert69 op  8 juni 2023, 08:08:27
Citaat van: Robert69 op  8 juni 2023, 08:08:27
Citaat van: Taeke op  8 juni 2023, 00:09:55
Citaat van: Taeke op  8 juni 2023, 00:09:55
Ik overweeg de volgende keer eens niet p zero' s . Binnen 20.000 versleten

Is je auto dan wel goed uitgelijnd? De mijne (achter) zitten er al meer dan 20K km onder en zien er nog prima uit. Geen overmatige slijtage of cupping.
Banden zitten voor, geweldige rijeigenschappen,  voor de Italië tour vorig jaar er onder laten zetten, doen geweldig hun werk op de berg passen. Nu een jaar later rijden ( zoals je in een alfa doet) aan vervanging toe
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: alfa brera op 9 juni 2023, 09:29:04
niks want weer een weekje uitgesteld
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bredabounce op 9 juni 2023, 14:07:23
Nieuw setje voorbanden laten monteren. De Hankook Ventus (inmiddels bijna slicks) laten vervangen door deze: Goodyear Eagle F1 Supersport 245/40 ZR19.
Ben benieuwd hoe ze bevallen in wegligging & gebruiksduur.

Van het weekend alle vogelpoep, stuifmeel en andere vuiligheid er weer afhalen.

(https://i.ibb.co/Lk5yFcQ/Afbeelding-van-Whats-App-op-2023-06-09-om-13-59-17.jpg) (https://ibb.co/yfSC9Zh)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Rizzelli159 op 5 juli 2023, 19:49:31
Vandaag voor een eerste onderhoudsbeurt naar Van Doorn en Top in Nijkerkerveen geweest.
Met de Stelvio was uiteraard niets mis, maar wat ik minstens zo belangrijk vind, is de zeer warme ontvangst door de mannen van Van Doorn en Top. Na jaren een kille en zakelijke ontvangst door de BMW dealer, was dit een verademing. De passie voor en kennis van Alfa spatten er vanaf.  De klant is hier nog oprecht koning!!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 5 juli 2023, 21:22:35
Vanmorgen hoorde ik een steentje tegen de ruit klappen. In eerste instantie niks te zien. Maar vanmiddag stapte ik in de auto en zag gelijk een flinke barst erin. Normaal gesproken zou dit moeten beginnen met een sterretje volgens mij. Maar goed, morgen naar de ruitenboer voor een nieuwe voorruit.

(https://i.ibb.co/DfM8sVL/20230705-211827.jpg) (https://ibb.co/PGW93mt)

(https://i.ibb.co/BgWBksM/20230705-211841.jpg) (https://ibb.co/2jVdJK4)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanaBanana op 6 juli 2023, 00:05:04
Citaat van: Marcel1979 op  5 juli 2023, 21:22:35
Citaat van: Marcel1979 op  5 juli 2023, 21:22:35
Vanmorgen hoorde ik een steentje tegen de ruit klappen. In eerste instantie niks te zien. Maar vanmiddag stapte ik in de auto en zag gelijk een flinke barst erin. Normaal gesproken zou dit moeten beginnen met een sterretje volgens mij. Maar goed, morgen naar de ruitenboer voor een nieuwe voorruit.

(https://i.ibb.co/DfM8sVL/20230705-211827.jpg) (https://ibb.co/PGW93mt)

(https://i.ibb.co/BgWBksM/20230705-211841.jpg) (https://ibb.co/2jVdJK4)
Als ik een tip mag geven: Laat ketens als Carglass links liggen en ga naar een goed schadeherstelbedrijf. Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar over het algemeen heerst daar gewoon een andere mentaliteit qua precies en zorgvuldig werken met oog voor detail.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Taeke op 8 juli 2023, 14:50:50
Zojuist nieuwe schokbrekers onder mijn "GT"  gezet, wat een andere auto geworden. Binnenkort ook de voorkant met nieuwe schokbrekers voorzien en dan gelijk die bovenste wishbone's meenemen....
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Jasper2020 op 14 juli 2023, 21:52:29
Koplampjes afgesteld, giulietta QV van mij heeft de optionele adaptieve xenons, en dan heb je dus geen afstel mogelijkheid in het interieur, maar wel paar keer seinende tegenliggers, als het goed is nu verholpen!

(https://i.ibb.co/PGjDN2B/IMG20230714211317.jpg) (https://ibb.co/3mdR7xt)
(https://i.ibb.co/tDchP5R/IMG20230714212244.jpg) (https://ibb.co/gJw7FCY)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Taeke op 15 juli 2023, 18:54:20
Vandaag 6 uur bezig geweest om 1 schokbreker uit te bouwen :73: :( en in te bouwen, alles zat tegen.  :violent-smiley-007: Alle moeren en bouten zo verschrikkelijk vast.
De bout die de schokbreker klemt in de gaffel onderaan helemaal vast gecorrodeerd, niet los te krijgen. Dan kom op een punt dat je de schokbreker niet kunt uit bouwen.
Een onorthodoxe methode toe gepast.... Met een flex de oude schokbreker door geflext, bout uit geboord in een kolomboor, stukje schokbreker er uit geperst, en dan weer inbouwen. Morgen de andere kant.... :whoo: :73:
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 25 juli 2023, 15:46:34
Vanochtend de Brera eens laten uitlijnen.
Wat een wereld van verschil!
Ik had verder geen klachten, maar na uitlijning merk je het verschil pas.
Tip voor iedereen: laat je auto eens uitlijnen. Je gaat het merken!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: __1337__ op 25 juli 2023, 16:05:34
Laatst inderdaad ook laten doen bij de QP, wat een verademing! bij de Giulia merkte ik niet veel verschil.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bianco156 op 9 augustus 2023, 18:29:43
Vandaag raamlijsten van mijn Giulia zwart laten maken twijfelde of ik de scudetto  ook moest doen maar heb besloten het dus niet te doen.
Ben zeer tevreden
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Passievrucht op 10 augustus 2023, 08:34:02
Die stomme reclame van het autobedrijf op de kentekenplaathouder verwijderd. Minimale moeite, maar een ergernis weg.

(https://i.ibb.co/D8z8jGb/IMG20230808202631.jpg) (https://ibb.co/1d7d4sn)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: EdGT op 10 augustus 2023, 09:03:46
Afgelopen vrijdag mijn orginele kunstof motorplaat die gebarsten was vervangen door een (nu nog) glimmende aluminium plaat. Staat wel strak en zorgt gelijk voor iets meer bodemvrijheid.



(https://i.ibb.co/zbGBJ9P/20230804-132149.jpg) (https://ibb.co/gwzfVqt)
(https://i.ibb.co/1GWnL3B/20230804-134434.jpg) (https://ibb.co/9H5vNJB)
(https://i.ibb.co/9nQ25yV/20230804-182337.jpg) (https://ibb.co/VVfD4MQ)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 10 augustus 2023, 10:16:20
Die stomme reclame van het autobedrijf op de kentekenplaathouder verwijderd. Minimale moeite, maar een ergernis weg.

(https://i.ibb.co/D8z8jGb/IMG20230808202631.jpg) (https://ibb.co/1d7d4sn)

Hahaha, die laat ik meteen bij aankoop verwijderen. "Meen je dat nou", vragen ze dan ook nog. Mijn serieuze antwoord: "Ja, anders gaat de koop niet door"

On topic: ik heb gisteren mijn auto na 4 weken regen, regen, wind, regen en nog wat regen weer eens kunnen wassen. Hopelijk blijft het nu eens een paar dagen droog
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Passievrucht op 10 augustus 2023, 10:26:35
Ik was tevreden met het inruilbedrag dat ik schoorvoetend voor de GTV kreeg, dus ik vond het niet het moment om op slakken zout te leggen hahahaha.

Wassen heb ik inderdaad ook eindelijk kunnen doen! Na een tripje Duitsland (comfortabel 200+ moet ik zeggen!) was de binnenkant ook een zooitje met dank aan de wederhelft.

Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Piccirillo op 11 augustus 2023, 08:05:52
Auto een flinke poetsbeurt gegeven. Kleien polishen en waxen. En bij mijn beide Alfa's de kentekenhouder aangepast door reclame te vervangen voor sticker met Italiaanse vlag. Eerst dat deel zwart gespoten omdat de tekst door het witte deel in de sticker zichtbaar was.

(https://i.ibb.co/1zYLfsT/1.png) (https://imgbb.com/)
(https://i.ibb.co/r30Spdf/2.png) (https://ibb.co/gd9pW4F)
(https://i.ibb.co/TrxxDfm/3.png) (https://ibb.co/d7wwsTG)
(https://i.ibb.co/3kbtjtd/Kenteken.png) (https://imgbb.com/)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 11 augustus 2023, 10:41:13
Ziet er goed uit, strakke auto!
Waar heb je die sticker vandaan?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Piccirillo op 11 augustus 2023, 10:58:10
Ziet er goed uit, strakke auto!
Waar heb je die sticker vandaan?

Kost maar 4, 95 euro en is goede kwaliteit. Hij zat er op mijn vorige auto al 5 jaar op en was nog steeds als nieuw. Is een gecoate sticker.
Je moet wel zorgen dat de ondergrond geen tekst bevat anders schijt het door het witte deel van de sticker door. Ik heb die strook eerst zwart gespoten, met de föhn droogteblazen en toen geplakt.

https://sticcars.com/3531-italiaanse-kentekenplaatsticker-15-x-500-mm
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Taeke op 11 augustus 2023, 11:11:54
Auto een flinke poetsbeurt gegeven. Kleien polishen en waxen. En bij mijn beide Alfa's de kentekenhouder aangepast door reclame te vervangen voor sticker met Italiaanse vlag. Eerst dat deel zwart gespoten omdat de tekst door het witte deel in de sticker zichtbaar was.

(https://i.ibb.co/1zYLfsT/1.png) (https://imgbb.com/)
(https://i.ibb.co/r30Spdf/2.png) (https://ibb.co/gd9pW4F)
(https://i.ibb.co/TrxxDfm/3.png) (https://ibb.co/d7wwsTG)
(https://i.ibb.co/3kbtjtd/Kenteken.png) (https://imgbb.com/)
Mooi hoor, als nieuw!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Piccirillo op 11 augustus 2023, 11:23:53
Ik ga toch maar een machine aanschaffen. Alles met de hand gedaan.
Iemand nog een goede tip voor een betaalbare excentrische polijstmachine? Als ik 6 x per jaar een auto poets hoeft het geen professionele machine te zijn.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanielH92 op 11 augustus 2023, 12:30:53
Zelf heb ik de bekende DAP900 V3 van CarClean.com.
Zou hen gewoon even bellen voor advies, ze staan bekend om hun behulpzaamheid in productkeuze.
https://www.carclean.com/nl/setjes-en-kits/voordeel-kits/polijstmachine-sets
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Djert op 11 augustus 2023, 12:34:15
Ik ga toch maar een machine aanschaffen. Alles met de hand gedaan.
Iemand nog een goede tip voor een betaalbare excentrische polijstmachine? Als ik 6 x per jaar een auto poets hoeft het geen professionele machine te zijn.

Ik heb zelf deze gekocht: https://www.carclean.com/nl/polishing-power-dap-evo-8mm-d-a-dual-action-polijstmachine-1000-watt.html

Werkt prima en er zit een grote opbergtas bij waar je polijstmiddelen etc. in kan doen.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: EdGT op 11 augustus 2023, 14:41:23
Ik ga toch maar een machine aanschaffen. Alles met de hand gedaan.
Iemand nog een goede tip voor een betaalbare excentrische polijstmachine? Als ik 6 x per jaar een auto poets hoeft het geen professionele machine te zijn.

Je zou eens op de site van Carclean kunnen kijken, wel professionele machines, maar vaak leuke aanbiedingen. 
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanielH92 op 11 augustus 2023, 14:53:29
Kort babbeltje over het gebruik van de DAP900 heb ik trouwens hier, mocht je 't interessant vinden.

https://www.clubalfaromeo.nl/forum/show-your-ride/rosso-competizione-qv-tct-van-daniel/msg142637/#msg142637
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Djert op 11 augustus 2023, 15:37:14
Vandaag een kleine ergernis verholpen. Het schuim onder het tapijt aan de bestuurderskant is in de loop der tijd ingedeukt, waardoor het tapijt aan de zijkant van de middentunnel onder de kunstof afwerking vandaan kwam.
(https://i.ibb.co/NNm8skf/IMG-20230811-131728.jpg) (https://ibb.co/FY0SKfc)

Ik heb een rol zelfklevend PE schuim gekocht, dit is redelijk stevig en veerkrachtig, en daarnaast bestand tegen water en olie. Dit heb ik op de bodem onder het tapijt geplakt. Vervolgens het tapijt er weer in en het ziet er weer een stuk beter uit.

(https://i.ibb.co/ysK0D26/IMG-20230811-150922.jpg) (https://ibb.co/ZTvd39B)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 11 augustus 2023, 15:49:22
Netjes.
Om welke auto gaat het?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Jasper2020 op 11 augustus 2023, 16:04:54
Ik heb vooral weer genoten van de alfa vandaag:) zoals altijd eigenlijk...
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Djert op 11 augustus 2023, 18:07:49
Netjes.
Om welke auto gaat het?

Oeps vergeten erbij te zetten, het is een 159.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: -Battle- op 13 augustus 2023, 21:10:26
Nieuwe QV badges geplaatst 🍀

(https://i.ibb.co/CW3QQfN/20230813-162545.jpg) (https://ibb.co/3k9ccnG)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Taeke op 6 september 2023, 18:03:36
(https://i.ibb.co/RNKBdmC/IMG-20230906-170015407.jpg) (https://ibb.co/1MNdj59)

(https://i.ibb.co/dgtgMC7/IMG-20230906-171125065.jpg) (https://ibb.co/KwDwh4m)
Vandaag het mechanisme van de ruitenwissers vervangen
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Rien67 op 7 september 2023, 19:24:12
Vandaag het interieurfilter vervangen. Wat een k...werk. Hoe verzinnen het om het zo te ontwerpen. Maar het is weer gelukt.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 15 september 2023, 17:15:24
Vandaag met de GTA bezoekje gebracht aan Zagato. Stukje gereden met Tim omdat ik vind dat de bak niet lekker schakelt na revisie. Bak heb ik overigens zelf weer ingebouwd. 
Hij vindt de GTA goed rijden (vroeg mij of hij is getuned) en heeft advies gegeven hoe ik het schakelen vooral naar de achteruit kan verbeteren.
Was fijn van een kenner te horen dat mijn GTA goed rijdt omdat ik zelf nogal perfectionist ben ga je op de kleinste dingen letten.
Altijd lekker om stukje met de busso te rijden.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 15 september 2023, 17:26:24
Perfectionisme en Alfa Romeo.
Vaak geen goede combi
Dat heb ik allang los gelaten
Maar het is goed dat je GTA weer rijd zoals het hoort.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 16 september 2023, 08:54:32
Perfectionisme en Alfa Romeo.
Vaak geen goede combi
Dat heb ik allang los gelaten
Maar het is goed dat je GTA weer rijd zoals het hoort.

Tja, liefhebberij...echte liefde...obsessie...het ligt allemaal zo dicht bij elkaar. Voordat je het weet heb je de neiging om er een andere auto naast te kopen omdat je wilt dat je geliefde Alfa alleen mooi staat te glimmeren op de oprit en niet slijt. ;)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 16 september 2023, 10:36:21
Zal ik eerst een oprit moeten kopen
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanaBanana op 16 september 2023, 15:16:58
Zal ik eerst een oprit moeten kopen
Komt er weer mos en aanslag en andere meuk op de tegels van je oprit. Is ook niks voor een perfectionist....
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 16 september 2023, 15:18:28
Perfectionisme en Alfa Romeo.
Vaak geen goede combi
Dat heb ik allang los gelaten
Maar het is goed dat je GTA weer rijd zoals het hoort.

Tja, liefhebberij...echte liefde...obsessie...het ligt allemaal zo dicht bij elkaar. Voordat je het weet heb je de neiging om er een andere auto naast te kopen omdat je wilt dat je geliefde Alfa alleen mooi staat te glimmeren op de oprit en niet slijt. ;)

Haha ik dacht na revisie de bak weer als nieuw te kunnen maken Helaas zit dat er niet meer in door ontbreken van nieuwe onderdelen.
Verder is mijn GTA om mee te rijden en zorg ik dat hij vooral technisch in goede conditie is. Qua uiterlijk is hij geheel vrij van  deukjes en krassen maar steenslag en iets verkleurde rosso neem ik voor lief.  Hij is om te gebruiken behalve in de winter.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 16 september 2023, 15:30:15
Zal ik eerst een oprit moeten kopen
Komt er weer mos en aanslag en andere meuk op de tegels van je oprit. Is ook niks voor een perfectionist....
Daarom ben ik ook geen perfectionist.
Een eigenschap die je alleen maar in de weg zit en op een negatieve manier de kwaliteit van leven beïnvloed.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 16 september 2023, 15:56:45
Daar heb je helemaal gelijk in. Intussen kan ik ook goed dingen loslaten maar bij zoiets als een hobby laat ik me soms toch even gaan en dat geeft dan ook veel voldoening zoals bij de busso. Want die ziet er echt weer heel mooi uit al zeg ik het zelf.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 10 januari 2024, 19:56:22
Vandaag de thermostaat laten vervangen. De naald staat nu weer strak op 90 graden.
Verder een nieuwe apk zonder opmerkingen.
Half litertje olie erbij. En dat pas na bijna 10k.
Ben weer een tevreden mensch
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Ron op 10 januari 2024, 20:54:36
Aangezien ik de Giulia heel de week in de garage heb staan de druppelaar op de accu aangesloten. Meteen comfort connection besteld voor de Ctec, dan laat ik het op de accu zitten en kan hem makkelijk aansluiten. Weet ik in ieder geval dat ik een 100% accu heb.

Gr Ron
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Barman op 11 januari 2024, 09:39:46
De reservewiel-ruimte gehoosd.
Zat een rubbertje niet goed waardoor water naar binnen liep.
Denk wel een litertje of 5 :D
Ik vroeg me al af hoe het zo vochtig (en schimmelig) kon zijn na een paar dagen...
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 11 januari 2024, 12:43:43
De reservewiel-ruimte gehoosd.
Zat een rubbertje niet goed waardoor water naar binnen liep.
Denk wel een litertje of 5 :D
Ik vroeg me al af hoe het zo vochtig (en schimmelig) kon zijn na een paar dagen...

Een litertje of 5? Dat is gewoon hoog water in je auto!  :o :-X
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: jt op 11 januari 2024, 12:56:52
Jemig, dat is aardig wat vocht! Ik zou bijna een bilgepomp overwegen;). Ik hoop voor jr dat zo weer verholpen is!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: LeonAlfa op 11 januari 2024, 17:35:22
ik heb weer een paar andere uitlaatsierstukken geplaatst😂
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Taeke op 11 januari 2024, 17:43:55
Ik heb weer olie bij gevuld...
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 11 januari 2024, 19:47:57
Ik heb er weer naar gekeken. Gisteren de Juul wel weer even uitgelaten :)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 12 januari 2024, 12:43:42
Een middenarmsteun besteld.
In de Brera is dat opbergkastje te klein/laag om je arm erop te laten rusten.
Benieuwd of het wat is, anders gaat het gewoon terug.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: GerbenB op 13 januari 2024, 11:06:42
Ben best druk geweest, verspreid over de afgelopen 3 weken heb ik de volgende zaken aangepast aan de Giulia;

- Voorstoelen vervangen door Q stoelen (leer/rode stiksels/alcantara met stoelverwarming)
- Standaard stuur vervangen door Q stuur met stuurverwarming en ACC functie
- Sleepring vervangen zodat de stuurverwarming ook echt werkt
- Middenconsole unit (aansturing Climate Control) vervangen door versie met de knoppen voor stoel-, en stuurverwarming
- Nieuwe automatten met rood stiksel
- Smalle Italiaans vlaggetje op de buitenspiegel
- Bezoekje gebracht aan Squadra tuning voor versnellingsbak tuning, motor tuning en toevoegen race modus en knop
- Activeren ACC modus in de computer bij Squadra

Lekker druk geweest dus maar heel blij met alle aanpassingen. Ik zal binnenkort een paar foto’s toevoegen.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Alfa 147 Ti op 13 januari 2024, 11:42:30
Ja die vlaggetjes zijn wel leuk op de spiegel zit ik ook aan te denken, waar heb je deze besteld, mooie updates gedaan aan de auto, altijd leuk om foto’s te plaatsen.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: GerbenB op 13 januari 2024, 12:23:05
Ja die vlaggetjes zijn idd wel leuk, voegt net even iets toe zonder gelijk “stickertuning” te schreeuwen. Die van mij heb ik via eBay gekocht, linkje https://www.ebay.nl/itm/134096597109?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=1346-175129-2357-0&ssspo=ILBmYQssShq&sssrc=4429486&ssuid=qIzYhn53SBC&var=&widget_ver=artemis&media=COPY

Bevallen op zich wel maar je moet ze wel in 1 keer goed plakken. Ik had er eentje niet helemaal goed uitgelijnd en wilde hem er weer afhalen maar dan beschadig je ze snel. Ik wil t.z.t. wat meer echt opgelegde stickers, zijn even wat dikker en kwalitatief beter. Maar goed, geen haast, komt wel.

Rest van de updates idd erg blij mee, foto’s volgen nog wel.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Barman op 13 januari 2024, 14:51:28
Jemig, dat is aardig wat vocht! Ik zou bijna een bilgepomp overwegen;). Ik hoop voor jr dat zo weer verholpen is!

Hahaha(https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f605.png)

Is gelukkig wel weer verholpen! Met enthousiast schoonmaken rubbers wat los gekomen en ze nu wel weer goed vastgezet.
Zit trouwens nog wel ruimte op maar nu aan de bovenkant;kan het niet meer naar binnen lopen(https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f643.png)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 13 januari 2024, 15:28:49
Ja die vlaggetjes zijn wel leuk op de spiegel zit ik ook aan te denken, waar heb je deze besteld, mooie updates gedaan aan de auto, altijd leuk om foto’s te plaatsen.

Zijn overal te vinden, kosten iets van 12,50. Dan heb je 3D stickers. Heb ze ook op mijn Giulietta. Maar ga ze binnenkort even opnieuw bestellen want aan 1 kant zit het niet helemaal zoals ik wil. Krijg je ervan als je dat 'even' tussen de soep en aardappels door doet
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: GerbenB op 13 januari 2024, 16:53:42
Ben best druk geweest, verspreid over de afgelopen 3 weken heb ik de volgende zaken aangepast aan de Giulia;

- Voorstoelen vervangen door Q stoelen (leer/rode stiksels/alcantara met stoelverwarming)
- Standaard stuur vervangen door Q stuur met stuurverwarming en ACC functie
- Sleepring vervangen zodat de stuurverwarming ook echt werkt
- Middenconsole unit (aansturing Climate Control) vervangen door versie met de knoppen voor stoel-, en stuurverwarming
- Nieuwe automatten met rood stiksel
- Smalle Italiaans vlaggetje op de buitenspiegel
- Bezoekje gebracht aan Squadra tuning voor versnellingsbak tuning, motor tuning en toevoegen race modus en knop
- Activeren ACC modus in de computer bij Squadra

Lekker druk geweest dus maar heel blij met alle aanpassingen. Ik zal binnenkort een paar foto’s toevoegen.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240113/8050673e184533808ada579af9ff7b3d.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240113/14546edea805304523e7d5a7fa1f80be.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240113/8aa2dbd2999231dbfd4dff517530c0ed.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240113/d332ec7bc3c8fcf17d92eb2aa3d85c47.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240113/93b6df5cd03d4c033bff3c05eb38cb6d.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240113/b51e6be96095de1c8df0183b16933f93.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240113/7267e8bade136673d45369672fc00950.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240113/f54e04f2c377079baa15d10630ffabbc.jpg)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: GerbenB op 13 januari 2024, 16:55:50
Paar foto’s toegevoegd van het noeste werk aan de Giulia.
Staan nog genoeg wensen op mijn lijstje maar hier kan ik voorlopig prima mee verder. Ik duik weer lekker bij de haard, fijn weekend allemaal
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Alfa 147 Ti op 13 januari 2024, 16:56:51
Ziet er top uit
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Roberto il Duce op 13 januari 2024, 17:04:27
Vandaag het kinderstoeltje van mn kleindochter de riempjes wat minder strak gezet maar ze zit liever voorin en dat is ook logisch (https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f605.png)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: GerbenB op 13 januari 2024, 19:06:43
Vandaag het kinderstoeltje van mn kleindochter de riempjes wat minder strak gezet maar ze zit liever voorin en dat is ook logisch (https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f605.png)
Dat is een heel belangrijke aanpassing, je kan ze niet vroeg genoeg introduceren met het alfa virus
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 20 januari 2024, 19:08:58
Vandaag sinds enige weken de 1750Tbi  goed warm gereden en de sporen gegeven.
Doordeweeks rijd ik niet al te lange afstanden, dus vrij gezapig.
Kom dan vaak niet boven de 3000 toeren.
Is verder prima, heb niet het gevoel dat ik dan iets mis.
Maar vandaag goed warm gereden, alle paarden zijn er nog!
Omdat het her en der nog wat glad was  , greep de tractie controle regelmatig in.
Heb genoten, het was goed zo.
Bij thuiskomst een lekker
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanaBanana op 20 januari 2024, 20:42:01
Vandaag sinds enige weken de 1750Tbi  goed warm gereden en de sporen gegeven.
Doordeweeks rijd ik niet al te lange afstanden, dus vrij gezapig.
Kom dan vaak niet boven de 3000 toeren.
Is verder prima, heb niet het gevoel dat ik dan iets mis.
Maar vandaag goed warm gereden, alle paarden zijn er nog!
Omdat het her en der nog wat glad was  , greep de tractie controle regelmatig in.
Heb genoten, het was goed zo.
Bij thuiskomst een lekker
Hier voor morgen dezelfde plannen voor de Stelvio.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 20 januari 2024, 20:47:04
Geniet er van!
Dan weet je weer dat het goed is!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: bekkie op 21 januari 2024, 10:44:06
Vandaag sinds enige weken de 1750Tbi  goed warm gereden en de sporen gegeven.
Doordeweeks rijd ik niet al te lange afstanden, dus vrij gezapig.
Kom dan vaak niet boven de 3000 toeren.
Is verder prima, heb niet het gevoel dat ik dan iets mis.
Maar vandaag goed warm gereden, alle paarden zijn er nog!
Omdat het her en der nog wat glad was  , greep de tractie controle regelmatig in.
Heb genoten, het was goed zo.
Bij thuiskomst een lekker

Mooi om te lezen!
Ik heb gisteren exact hetzelfde gedaan met mijn Giulietta TCT. Ik wilde even weten hoe snel ie is en heb lekker zitten flipperen. Heerlijk ;D
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 21 januari 2024, 15:27:12
Vandaag sinds enige weken de 1750Tbi  goed warm gereden en de sporen gegeven.
Doordeweeks rijd ik niet al te lange afstanden, dus vrij gezapig.
Kom dan vaak niet boven de 3000 toeren.
Is verder prima, heb niet het gevoel dat ik dan iets mis.
Maar vandaag goed warm gereden, alle paarden zijn er nog!
Omdat het her en der nog wat glad was  , greep de tractie controle regelmatig in.
Heb genoten, het was goed zo.
Bij thuiskomst een lekker

Mooi om te lezen!
Ik heb gisteren exact hetzelfde gedaan met mijn Giulietta TCT. Ik wilde even weten hoe snel ie is en heb lekker zitten flipperen. Heerlijk ;D

Heb ik vandaag gedaan ;D Op een paar stukjes even flink het gas erop gehad. Tering, wat is dat ding snel.
Verder lekkere stuurweggetjes binnendoor gereden. Flipperend uiteraard.

Bij thuiskomst loempiaatje in de pan, drankje erbij. Helemaal goed zo.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 21 januari 2024, 15:38:31
Jij hebt toch een QV?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 21 januari 2024, 20:19:20
Jij hebt toch een QV?

Klopt! QV Launch Edition. Met bijna 290 pk gaat het best hard. En dan ga ik niet eens tot de limieten
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanaBanana op 21 januari 2024, 21:35:42
Stelletje opscheppers...
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 21 januari 2024, 22:18:52
De Giulia de sporen gegeven......? Dat heb ik een tijdje geleden ook gedaan. Was een rustige (lees: stille) avond, na het werk terug naar huis over de A16 tussen Dordrecht en de Moerdijk. Geen auto op de weg, behalve ik en een auto in de verte.

(https://i.ibb.co/dtwfJgw/IMG-20231207-WA0000.jpg) (https://ibb.co/r3RQfsR)

Die auto kwam steeds minder snel dichterbij, die ging dus ook steeds harder rijden. Die wilde even meedoen dacht ik. Ik er voorbij (was een Opel Astra bleek achteraf). En toen.....:

https://youtu.be/8Xwi3wA7bBM

"Gelukkig" mocht ik mijn rijbewijs en auto houden en kreeg ik ook geen aanmelding bij het cbr en boete. Bleek dat de beste man geen opsporingsbevoegdheid had (technische recherche ofzo denk ik). Ik mocht die avond echt in m'n handjes klappen. Heeft me wel doen beseffen dat dit de 1e en laatste keer is dat ik zo hard rijd op de NL wegen....😬😬😬
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 22 januari 2024, 07:14:37
Kom je wel heel erg goed weg!
Zulke dingen moet je ook niet doen als je in de rest van Nederland woont, @Marcel1979 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=1371) . Hier in het noorden kun je dat nog wel eens doen.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 22 januari 2024, 12:44:00
Idd  , 250 is wel erg grof op de Nederlandse snelweg.
Je hebt enorm veel geluk gehad.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Taeke op 22 januari 2024, 15:11:50
Wat een mazzel, tip? Doe het niet in Nederland ga in Duitsland hardrijden... Daar is men het gewend, hier ben je al gauw een verkeers aso.... Maar uh, hoe reed ze op die snelheid?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 22 januari 2024, 16:11:45
Ik was best geschrokken toen ik de beelden terugkeek. Ik heb wel eens vaker hard gereden maar nu merkte ik nagenoeg niet dat ik al op de 250 zat. Auto ligt ontzettend stabiel op de weg, ondanks dat ik enkel verlagingsveren heb in combinatie met originele dempers.

Maar inderdaad, dit ga ik niet meer doen ondanks dat er nog wel wat power in zat 😅
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Johnpang op 26 januari 2024, 15:10:06
Marcel, niet te vaak naar de Nurburgring Nordschleife gaan, slechte invloed op je  :-)
Je bent goed weggekomen....  engeltje op je Gulia.

Je kan nergens meer hard rijden in NL. lekker doortrappen in Duitsland is het beste.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 27 januari 2024, 22:25:04
Een middenarmsteun besteld.
In de Brera is dat opbergkastje te klein/laag om je arm erop te laten rusten.
Benieuwd of het wat is, anders gaat het gewoon terug.
Armsteun is binnen.
Montage is zonder interieur verminking.
Kan zo weer verwijderd worden.
Maar zeer comfortabel, kan eindelijk mijn rechter arm kwijt.
Kwaliteit is oké. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240127/330a526056a511c5f03fbb97d34a4e08.jpg)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: LeonAlfa op 28 januari 2024, 08:39:31
Een middenarmsteun besteld.
In de Brera is dat opbergkastje te klein/laag om je arm erop te laten rusten.
Benieuwd of het wat is, anders gaat het gewoon terug.
Armsteun is binnen.
Montage is zonder interieur verminking.
Kan zo weer verwijderd worden.
Maar zeer comfortabel, kan eindelijk mijn rechter arm kwijt.
Kwaliteit is oké. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240127/330a526056a511c5f03fbb97d34a4e08.jpg)
ja dat is wel handig zo'n armsteun(https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f44d.png)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Mr.Dr.Doc op 29 januari 2024, 10:53:23
De Stelvio wat liefde gegeven (kan wrs volgende week weer... komt saharazand deze kant op...)

(https://i.ibb.co/N9K1qdL/Scherm-afbeelding-2024-01-29-om-10-51-19.png) (https://ibb.co/K2WNgp9)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: -Battle- op 30 januari 2024, 10:01:41
Mijn launch edition weer is de hoognodige liefde gegeven en het was nodig na al dat zout op de weg de laatste tijd  :(

(https://i.ibb.co/TRMHbfJ/20240128-121905.jpg) (https://ibb.co/7VtGRfB)

(https://i.ibb.co/dprbdQY/20240128-144908.jpg) (https://ibb.co/7pXgwGm)

Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 30 januari 2024, 10:41:54
Mijn launch edition weer is de hoognodige liefde gegeven en het was nodig na al dat zout op de weg de laatste tijd 🥲

(https://i.ibb.co/TRMHbfJ/20240128-121905.jpg) (https://ibb.co/7VtGRfB)

(https://i.ibb.co/dprbdQY/20240128-144908.jpg) (https://ibb.co/7pXgwGm)

Wat is zo'n Launch Edition met matte lak toch mooi hè😍
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: -Battle- op 30 januari 2024, 11:16:35
Mijn launch edition weer is de hoognodige liefde gegeven en het was nodig na al dat zout op de weg de laatste tijd 🥲


Wat is zo'n Launch Edition met matte lak toch mooi hè😍

Ik kan er ook nog elke dag van genieten  :)
maar tijdens het wassen kwam ik ook iets tegen wat gelijk de kwetsbaarheid van de matte lak weergeeft, een kleine deukje met fijne krasjes ... vermoedelijk gebeurd tijdens de jaarwisseling met vuurwerk wat zijn weg weer terug naar de aarde zocht  :( Bij een glanslak zou je dat kunnen laten uitdeuken en weer weg polijsten, nu helaas niet  :-X
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DMC-12 op 30 januari 2024, 14:56:40
(https://i.ibb.co/DDPSLWn/20240130-142902.jpg) (https://ibb.co/wNZxYg1)
(https://i.ibb.co/K70zLKQ/20240130-142934.jpg) (https://ibb.co/9283VZf)
bilder per link verschicken (https://de.imgbb.com/)

bij het bestellen van andere dingen op Ali Express zag ik deze kunststof bakjes voor de Giulia. Kostte amper wat en logo erin.
Mijn zoon zit op de passagiersstoel en wil dan spulletjes kwijt in de armleuning. Omdat daar origineel een gat zit, valt dat naar beneden. niet handig.
Door die bakjes blijft het erin staan en hij staat nog mooi ook. En makkelijk te verwijderen. (https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f60a.png)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 31 januari 2024, 12:52:32
Mijn launch edition weer is de hoognodige liefde gegeven en het was nodig na al dat zout op de weg de laatste tijd 🥲


Wat is zo'n Launch Edition met matte lak toch mooi hè😍

Ik kan er ook nog elke dag van genieten  :)
maar tijdens het wassen kwam ik ook iets tegen wat gelijk de kwetsbaarheid van de matte lak weergeeft, een kleine deukje met fijne krasjes ... vermoedelijk gebeurd tijdens de jaarwisseling met vuurwerk wat zijn weg weer terug naar de aarde zocht  :( Bij een glanslak zou je dat kunnen laten uitdeuken en weer weg polijsten, nu helaas niet  :-X

Ziet er weer netjes uit! En ja, het blijft een bijzondere combinatie, krijg ook nog geregeld complimenten :)

Nadeel is inderdaad dat kleine beschadigingen niet hersteld kunnen worden. Mede daarom ook de laatste keer matte lak voor mij. Volgende auto wordt weer gewone lak.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanaBanana op 31 januari 2024, 13:00:29
Nadeel is inderdaad dat kleine beschadigingen niet hersteld kunnen worden. Mede daarom ook de laatste keer matte lak voor mij. Volgende auto wordt weer gewone lak.

In die zin was een matte wrap af-fabriek voor de Launch Edition een praktischere optie geweest. (En voor het productie-proces wellicht nog goedkoper ook.)
Maar ja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden, wordt gezegd. En dit is dan blijkbaar de pijn die bij zo'n prachtige LE hoort...
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: -Battle- op 31 januari 2024, 13:34:43
Nadeel is inderdaad dat kleine beschadigingen niet hersteld kunnen worden. Mede daarom ook de laatste keer matte lak voor mij. Volgende auto wordt weer gewone lak.

In die zin was een matte wrap af-fabriek voor de Launch Edition een praktischere optie geweest. (En voor het productie-proces wellicht nog goedkoper ook.)
Maar ja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden, wordt gezegd. En dit is dan blijkbaar de pijn die bij zo'n prachtige LE hoort...

Idd... wie mooi wil zijn moet pijn lijden 😅 ik heb er gelukkig nog steeds geen spijt van de aanschaf in deze kleur 😎
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 1 februari 2024, 15:15:29
Nadeel is inderdaad dat kleine beschadigingen niet hersteld kunnen worden. Mede daarom ook de laatste keer matte lak voor mij. Volgende auto wordt weer gewone lak.

In die zin was een matte wrap af-fabriek voor de Launch Edition een praktischere optie geweest. (En voor het productie-proces wellicht nog goedkoper ook.)
Maar ja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden, wordt gezegd. En dit is dan blijkbaar de pijn die bij zo'n prachtige LE hoort...

Idd... wie mooi wil zijn moet pijn lijden 😅 ik heb er gelukkig nog steeds geen spijt van de aanschaf in deze kleur 😎

Het zijn kleine, luxepijntjes natuurlijk. Vaak ben ik ook de enige die ze ziet. Maar toch, het feit dat je er niks aan kunt doen is vervelend.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Barman op 2 februari 2024, 10:28:32
Motorkap en voorbumper opnieuw gespoten en polijstbeurtje, geen kleurverschil :)
(https://i.ibb.co/tqghKxp/1706857455599.jpg) (https://ibb.co/PcKYj9G)
(https://i.ibb.co/ZSh6tr9/1706857455585.jpg) (https://ibb.co/r3ZGTh9)
(https://i.ibb.co/YZzBTg1/1706857455570.jpg) (https://ibb.co/Zmnz19F)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: -Battle- op 2 februari 2024, 10:35:42
 :-* prachtig zo!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: GerbenB op 9 februari 2024, 08:43:09
Blijft zo’n waanzinnig mooi ontwerp, ik mis die van mij nog steeds. (Zwart, sportswagon, crème leer, spaakvelgen..). Net als mijn huidige auto was dat er eentje waar ik altijd naar omkeek als ik haar parkeerde. Zo mooi
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 9 februari 2024, 10:19:29
De ultieme wagon!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 17 februari 2024, 15:04:00
Ik heb ze eindelijk te pakken.,  een mooie set TI velgen in het antraciet!

Ik heb ze net schoongemaakt en dalijk monteren.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240217/ff7ef23ea67365710fc3a0b8258a93ed.jpg)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 17 februari 2024, 16:30:25
Probleem,
Achterwiel wil niet handmatig draaien.
Wiel loopt vrij, handrem los.
Naarmate ik de bouten losser zet, komt er wel beweging in.
Zie ik iets over het hoofd?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 17 februari 2024, 16:35:37
Te lange bouten? 🤷🏽‍♂️
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 17 februari 2024, 16:36:44
Het zijn de bouten die er vanaf komen.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 17 februari 2024, 16:40:03
Hoe ver steken de bouten door? Veel meer dan 1,5 cm?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 17 februari 2024, 16:43:03
Het zijn de bouten die er vanaf komen.

Misschien dat de boutgaten van de TI velgen minder diep zijn. Ik denk even hardop hoor
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 17 februari 2024, 16:44:50
Voorwiel ging wel goed met dezelfde lengte bouten.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 17 februari 2024, 16:50:53
Schild dat verbogen is?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 17 februari 2024, 16:55:02
Niks mis mee lijkt me(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240217/394895dd5e149a116a081c886f4c0ff5.jpg)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 17 februari 2024, 17:10:29
Ik heb ze eindelijk te pakken.,  een mooie set TI velgen in het antraciet!

Ik heb ze net schoongemaakt en dalijk monteren.

Dat gaat denk ik wel mooi staan onder jouw Brera.
D.w.z: als je ze eronder krijgt  :-X
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 17 februari 2024, 17:11:41
Huh je hebt toch originele TI velgen?  Die hebben volgens mij kegelvormige bouten.

Deze bout is volgens mij geen originele bout.

Maar  steek ze eens in het boutgat en hoe ver komen ze er dan doorheen?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 17 februari 2024, 17:14:08
Huh je hebt toch originele TI velgen?  Die hebben volgens mij kegelvormige bouten.

Deze bout is volgens mij geen originele bout.

Conisch inderdaad
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 17 februari 2024, 17:22:30
Huh je hebt toch originele TI velgen?  Die hebben volgens mij kegelvormige bouten.

Deze bout is volgens mij geen originele bout.

Conisch inderdaad

Precies cinisch en niet bol conisch (zie foto). De bout op jouw  foto zou ik nooit gebruiken. Dan sloop je de boutgaten in de velg.

(https://i.ibb.co/hyxLpYh/Screenshot-20240217-173104-Samsung-Internet.jpg) (https://ibb.co/drsjnm1)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 17 februari 2024, 17:37:32
Idd, als ik ze eronder krijg!
Ben ermee gestopt nu, mijn irritatie grens was bereikt.
Morgen verder. Linkervoorwiel zit erop en draait wel.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 17 februari 2024, 17:38:45
Huh je hebt toch originele TI velgen?  Die hebben volgens mij kegelvormige bouten.

Deze bout is volgens mij geen originele bout.

Maar  steek ze eens in het boutgat en hoe ver komen ze er dan doorheen?
Ze steken achter de velg 3cm uit.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 17 februari 2024, 17:48:48
Huh je hebt toch originele TI velgen?  Die hebben volgens mij kegelvormige bouten.

Deze bout is volgens mij geen originele bout.

Maar  steek ze eens in het boutgat en hoe ver komen ze er dan doorheen?
Ze steken achter de velg 3cm uit.

Veel te veel. Dat verklaart dat het.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 17 februari 2024, 17:58:15
Ik begrijp het, maar waarom gaat 1 voorwiel wel goed met dezelfde bouten?
Dat begrijp ik dan niet.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: HeMaN op 17 februari 2024, 21:30:44
Bouten van je andere (huidige) velgen gebruiken?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: LeonAlfa op 18 februari 2024, 08:27:44
Niks mis mee lijkt me(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240217/394895dd5e149a116a081c886f4c0ff5.jpg)
dat zijn niet de goede bouten hoor voor in de velg , je moet conische hebben
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 18 februari 2024, 08:39:40
Die van Tuynder hierboven?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 18 februari 2024, 08:43:23
Maar als je deze beschadigde bout gebruikt hebt en die steekt na aandraaien nog 3 cm uit, heb je dan met de kop van de bout niet de velg bij het gat beschadigd? Waar het conische gedeelte begint? Vanaf het punt waar het conische gedeelte begint wordt het steeds smaller dus dan lijkt mij dat de bout niet zo diep kan
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 18 februari 2024, 08:49:35
Daar zit wat in.
Snap er nu helemaal geen hol meer van
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: brinkerik op 18 februari 2024, 09:25:26
Ik heb hier nog paar reserve liggen.
zijn nieuw, heb ik van de 159 over gehouden.
ik zal wat foto`s van je maken.


Edit.
ik  denk dat dit de bouten zouden dienen te zijn.
Heb ze op reserve liggen, ooit aan m`n 159 over gehouden.

(https://i.postimg.cc/RVZMK08m/Wielbout-159.jpg) (https://postimg.cc/QVvGrjhY)


TL= 49mm
(https://i.postimg.cc/4xKs2SsF/IMG-20240218-092114527.jpg) (https://postimg.cc/fVhGJ53x)

draad 25mm
(https://i.postimg.cc/mg0RvyrZ/IMG-20240218-092140058.jpg) (https://postimg.cc/ZWF1333X)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 18 februari 2024, 09:26:54
Daar zit wat in.
Snap er nu helemaal geen hol meer van

Oude wielen er weer onder, setje conische bouten bestellen en het nog eens proberen.
Lijkt mij de beste oplossing, tenzij je het risico wilt lopen dat je de nieuwe velgen verhosternokt
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 18 februari 2024, 09:33:39
Dat ga ik doen.
Ik heb de gaten even goed bekeken.
De TI velg loopt idd conisch.
De turbina velg heeft een platte kant.
Nu heb ik dus 1 TI velg gemonteerd zitten linksvoor met naar het nu blijkt de verkeerde bouten. En die zit wel vast en draait vrij rond. Dat is het vreemde
Of gewoon toeval?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 18 februari 2024, 09:34:09
Ik heb hier nog paar reserve liggen.
zijn nieuw, heb ik van de 159 over gehouden.
ik zal wat foto`s van je maken.
Graag.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 18 februari 2024, 09:46:47
@brinkerik
Ik denk dat dat de goeie zijn.
Bedankt voor de foto's.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Ron op 18 februari 2024, 12:34:45
Gisteren de Giulia eens onder handen genomen.had duidelijk een jaar of 6 dag in dag uit buiten gestaan, dus deursponningen, raamlijsten enz weer in de originele staat gebracht, wit dus. Daarna in de makkelijke ceramische spray gezet. Mijn Giulia staat in de garage en standtijd van deze spray is voor mij prima. Over maandje of 4 nog maar een keertje doen.

(https://i.ibb.co/GQBPwRD/20240217-111623.jpg)

Gr Ron
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanaBanana op 18 februari 2024, 12:42:24
Dat ga ik doen.
Ik heb de gaten even goed bekeken.
De TI velg loopt idd conisch.
De turbina velg heeft een platte kant.
Nu heb ik dus 1 TI velg gemonteerd zitten linksvoor met naar het nu blijkt de verkeerde bouten. En die zit wel vast en draait vrij rond. Dat is het vreemde
Of gewoon toeval?
Nou ja, toeval of wat anders, wees vooral blij dat de andere wielen niet vrij rond draaiden en je op die manier ontdekt hebt dat er iets niet pluis was.
Probeer je voor te stellen wat er gebeurt als je met die verkeerde bouten de weg op zou gaan. Denk dat je dan snel had ontdekt dat er een verschil is tussen vast en vast.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 18 februari 2024, 12:55:00
Daar heb je gelijk in!
Ik had dit vantevoren beter moeten checken. Reken ik mezelf aan.
Als ik nu de gaten bekijk van de turbina velg en de TI velg, zie ik idd dat het bij de TI conisch loopt en bij de turbina met een vlakke rand.
Dat had ik dus eerder moeten zien.

De vervangende bouten, moet dat met stijging 1.25 zijn of met 1.50?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanielH92 op 18 februari 2024, 15:34:58
Daar heb je gelijk in!
Ik had dit vantevoren beter moeten checken. Reken ik mezelf aan.
Als ik nu de gaten bekijk van de turbina velg en de TI velg, zie ik idd dat het bij de TI conisch loopt en bij de turbina met een vlakke rand.
Dat had ik dus eerder moeten zien.

De vervangende bouten, moet dat met stijging 1.25 zijn of met 1.50?

Even 10 draadgangen opmeten van de oude bouten die passen. 12,5mm is dus een draadspoed van 1,25 dan, 15mm voor spoed 1,5mm.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 18 februari 2024, 15:41:48
Ik kom er intussen geen wijs meer uit.
Weet iemand de exacte maten van de bout?
Dan kan ik daar op googlen.
Op type auto googlen levert verschillende maten op.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: jt op 18 februari 2024, 15:55:32
Eper zegt m14 bij 1,5. Zie nmr 12 van de afbeelding.

(https://i.ibb.co/RPSg3WD/Screenshot-2024-02-18-15-54-06-39-40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg) (https://ibb.co/ZKJfBCM)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 18 februari 2024, 16:19:19
Bedankt.
Ik ga weer eens googlen.
14 euro voor 1 bout ga ik natuurlijk niet doen, zoals bij tuynder.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: jt op 18 februari 2024, 16:35:13
Hahaha, nee dat is redelijk belachelijk. Ik heb zelf van febi bilstein besteld. Voldoen mij prima, tenmiste alle bouten zijn nog heel en veel meer hoeven ze niet te doen.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 18 februari 2024, 16:41:20
Febi bilstein ben ik vandaag ook tegengekomen.
Wat vriendelijker geprijsd.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanielH92 op 19 februari 2024, 10:20:53
Febi bilstein ben ik vandaag ook tegengekomen.
Wat vriendelijker geprijsd.
Kijk hier even. Goede website, goede spullen, prima prijzen (€1,69/stuk). Via Brera kom je hier ook op M14x1,5 uit.
https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Brera-Spider/Wheel-Spacers-Bolts:::1_329_508.html
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 19 februari 2024, 10:27:22
Thx.
Schachtlengte 28 aanhouden?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 20 februari 2024, 15:06:09
Na een onverwachte zware bevalling, is het kind alsnog geboren!(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240220/bdc9491aafba6fa24e424f3820dadd61.jpg)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 20 februari 2024, 15:26:20
Staan 'r goed👌🏽
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 20 februari 2024, 15:47:11
Closer.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240220/ee1fe056c5bc377fbb981336dbbf26ad.jpg)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Barman op 20 februari 2024, 15:54:48
Dikke velgjes hoor, mooi gelukt dus :great:
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 20 februari 2024, 16:01:03
Dank je.
Ik zat zo te kijken, en spacers zouden niet misstaan.
Rijtechnisch durf ik dat niet aan.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 20 februari 2024, 18:11:11
Na een onverwachte zware bevalling, is het kind alsnog geboren!(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240220/bdc9491aafba6fa24e424f3820dadd61.jpg)

Ziet er goed uit, Bottas!  :13:

Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: bekkie op 20 februari 2024, 19:02:05
Dank je.
Ik zat zo te kijken, en spacers zouden niet misstaan.
Rijtechnisch durf ik dat niet aan.

Vind het juist erg mooi zo, zónder spacers.
 :13:
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 20 februari 2024, 19:06:53
Ik laat het ook zo. Vind het prima!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 21 februari 2024, 19:14:48
Fijn dat het is gelukt. Mooie combi grigio titanio TI met de witte Brera! Had ik ook bij mijn 159 Berlina.

Die tuynder bout was puur als voorbeeld :-) Sommige dingen zijn bizar duur  bij tuynder maar veel ook niet hoor.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 21 februari 2024, 19:38:01
Bedankt voor het meedenken.
Uiteindelijk de bouten gehaald bij de plaatselijke automaterialen zaak.
Febi bilstein.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: fabio12 op 23 februari 2024, 15:12:52
Sinds kort ben ik eigenaar van een mooie Alfa Romeo Giulietta uit 2014. Een van de eerste dingen die mij opviel was dat de Uconnect firmware achterliep (14.10.0) en deze heb ik direct een update gegeven (17.05.33 oid). Binnenkort wil ik nog de kaarten gaan updaten naar de 2023 versie. Dit kan tot 4 uur duren dus hier moet ik maar een mooie route voor gaan uitzoeken.

Het proces is erg simpel dus mocht iemand een kleine tutorial willen kan ik die altijd uitwerken 😃
Titel: Re: Wat heb jij aanik je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: LeonAlfa op 23 februari 2024, 15:46:56
ik ben al een paar dagen bezig met mn st schroefset rechtdoor omlaag te krijgen, maar gaat echt niet, te stelschroef draaid zichzelf vast.
ik denk dat ze hem voor de  belgische keuring over de max hoogte gedraaid hebben , dus los van de schroefdraad en dat de stelschroef nu scheef zit ofzo.
of zelfs kapot
en dat bedrijf geeft geen gehoor op mn appjes of telefoontjes. :(
mn vaste monteur die altijd voor mn klaar stond is helaas overleden en weet zo 123 ook niet waar ik terecht kan voor zoiets.
dus dat is balen.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 24 februari 2024, 07:51:00
Sinds kort ben ik eigenaar van een mooie Alfa Romeo Giulietta uit 2014. Een van de eerste dingen die mij opviel was dat de Uconnect firmware achterliep (14.10.0) en deze heb ik direct een update gegeven (17.05.33 oid). Binnenkort wil ik nog de kaarten gaan updaten naar de 2023 versie. Dit kan tot 4 uur duren dus hier moet ik maar een mooie route voor gaan uitzoeken.

Het proces is erg simpel dus mocht iemand een kleine tutorial willen kan ik die altijd uitwerken 😃

Ik meen me te herinneren dat de meest recente kaarten uit 2017 zijn, daarna zijn er geen updates meer gekomen. Dat is een van de redenen waarom velen een ander systeem inbouwen. Ofwel een heel nieuwe radio/nav of een module a la Eng-Custom Apple CarPlay / Android.
Titel: Re: Wat heb jij aanik je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 24 februari 2024, 07:59:09
ik ben al een paar dagen bezig met mn st schroefset rechtdoor omlaag te krijgen, maar gaat echt niet, te stelschroef draaid zichzelf vast.
ik denk dat ze hem voor de  belgische keuring over de max hoogte gedraaid hebben , dus los van de schroefdraad en dat de stelschroef nu scheef zit ofzo.
of zelfs kapot
en dat bedrijf geeft geen gehoor op mn appjes of telefoontjes. :(
mn vaste monteur die altijd voor mn klaar stond is helaas overleden en weet zo 123 ook niet waar ik terecht kan voor zoiets.
dus dat is balen.

Aiaiai, dat is bagger, Leon!
Maar ehhm...waarom zou men bij de Belgische keuring met hun fikken aan de schroefset hebben gezeten? Ze hoeven toch alleen te keuren, neem ik aan? Zal hoe dan ook lastig hard te maken zijn, denk ik. Als ze al reageren. Mooi balen dus.
Titel: Re: Wat heb jij aanik je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: LeonAlfa op 24 februari 2024, 09:44:36
ik ben al een paar dagen bezig met mn st schroefset rechtdoor omlaag te krijgen, maar gaat echt niet, te stelschroef draaid zichzelf vast.
ik denk dat ze hem voor de  belgische keuring over de max hoogte gedraaid hebben , dus los van de schroefdraad en dat de stelschroef nu scheef zit ofzo.
of zelfs kapot
en dat bedrijf geeft geen gehoor op mn appjes of telefoontjes. :(
mn vaste monteur die altijd voor mn klaar stond is helaas overleden en weet zo 123 ook niet waar ik terecht kan voor zoiets.
dus dat is balen.

Aiaiai, dat is bagger, Leon!
Maar ehhm...waarom zou men bij de Belgische keuring met hun fikken aan de schroefset hebben gezeten? Ze hoeven toch alleen te keuren, neem ik aan? Zal hoe dan ook lastig hard te maken zijn, denk ik. Als ze al reageren. Mooi balen dus.
nee het bedrijf dat de set geplaatst heeft , heeft hem helemaal omhoog gezet zodat er voldoende bodemruimte was,
maar ik denk te hoog, met over drempels rijden hoorde ik ook wat, volgens het bedrijf was dat normaal op de hoogste stand.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: fabio12 op 24 februari 2024, 12:04:59
Sinds kort ben ik eigenaar van een mooie Alfa Romeo Giulietta uit 2014. Een van de eerste dingen die mij opviel was dat de Uconnect firmware achterliep (14.10.0) en deze heb ik direct een update gegeven (17.05.33 oid). Binnenkort wil ik nog de kaarten gaan updaten naar de 2023 versie. Dit kan tot 4 uur duren dus hier moet ik maar een mooie route voor gaan uitzoeken.

Het proces is erg simpel dus mocht iemand een kleine tutorial willen kan ik die altijd uitwerken 😃

Ik meen me te herinneren dat de meest recente kaarten uit 2017 zijn, daarna zijn er geen updates meer gekomen. Dat is een van de redenen waarom velen een ander systeem inbouwen. Ofwel een heel nieuwe radio/nav of een module a la Eng-Custom Apple CarPlay / Android.

Als ik een aantal fora moet geloven is er een 2023 versie uitgekomen, ik zie ook verschillende berichten dat mensen deze hebben geïnstalleerd in hun Giulietta. Ik heb mij er nog niet in verdiept, dus het kan zomaar dat je gelijkt hebt.

In mijn Giulietta is al een ENG-custom module aanwezig maar persoonlijk vind ik dat momenteel nog een r*k systeem, niet erg gebruiksvriendelijk uitgedacht. Kan er nog niet echt aan wennen, maar wie weet komt dat nog.
Titel: Re: Wat heb jij aanik je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: LeonAlfa op 24 februari 2024, 15:04:32
ik ben al een paar dagen bezig met mn st schroefset rechtdoor omlaag te krijgen, maar gaat echt niet, te stelschroef draaid zichzelf vast.
ik denk dat ze hem voor de  belgische keuring over de max hoogte gedraaid hebben , dus los van de schroefdraad en dat de stelschroef nu scheef zit ofzo.
of zelfs kapot
en dat bedrijf geeft geen gehoor op mn appjes of telefoontjes. :(
mn vaste monteur die altijd voor mn klaar stond is helaas overleden en weet zo 123 ook niet waar ik terecht kan voor zoiets.
dus dat is balen.

Aiaiai, dat is bagger, Leon!
Maar ehhm...waarom zou men bij de Belgische keuring met hun fikken aan de schroefset hebben gezeten? Ze hoeven toch alleen te keuren, neem ik aan? Zal hoe dan ook lastig hard te maken zijn, denk ik. Als ze al reageren. Mooi balen dus.
nee het bedrijf dat de set geplaatst heeft , heeft hem helemaal omhoog gezet zodat er voldoende bodemruimte was,
maar ik denk te hoog, met over drempels rijden hoorde ik ook wat, volgens het bedrijf was dat normaal op de hoogste stand.
heb 1 nieuwe stelring besteld, volgende week zaterdag effe de schroefset rechtsvoor eronder uit en dan zien we wel.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: bekkie op 28 februari 2024, 12:20:23
In mijn Giulietta is al een ENG-custom module aanwezig maar persoonlijk vind ik dat momenteel nog een r*k systeem, niet erg gebruiksvriendelijk uitgedacht. Kan er nog niet echt aan wennen, maar wie weet komt dat nog.

Ik kan er ook nog niet aan wennen. Ene keer wel geluid als ik muziek via Iphone luister, andere keer geen geluid. Geen peil op te trekken.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanielH92 op 28 februari 2024, 15:18:23
In mijn Giulietta is al een ENG-custom module aanwezig maar persoonlijk vind ik dat momenteel nog een r*k systeem, niet erg gebruiksvriendelijk uitgedacht. Kan er nog niet echt aan wennen, maar wie weet komt dat nog.

Ik kan er ook nog niet aan wennen. Ene keer wel geluid als ik muziek via Iphone luister, andere keer geen geluid. Geen peil op te trekken.

Dit probleem heb ik ook, meerdere keren per week en ik begin het wel wat zat te worden.
Bij mij gaat de radio uit zichzelf willekeurig van de AUX af, dus geen geluid van de ENG module te horen dan. Moet vaak door het pijltje omhoog in te houden weer terug naar het originele systeem, dan AUX kiezen, dan weer terug switchen. Omdat er onhandig voor gekozen is het pijltje omhoog te moeten gebruiken (waarom niet gewoon de Mute knop! !) dus je internetradiozender weer kwijt..
Net als bellen, volume moet naar standje max, dus na het telefoongesprek als de muziek hervat bloedende trommelvliezen..
Het is 't allemaal nèt niet.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: bekkie op 28 februari 2024, 16:56:11
Dit probleem heb ik ook, meerdere keren per week en ik begin het wel wat zat te worden.
Bij mij gaat de radio uit zichzelf willekeurig van de AUX af, dus geen geluid van de ENG module te horen dan. Moet vaak door het pijltje omhoog in te houden weer terug naar het originele systeem, dan AUX kiezen, dan weer terug switchen. Omdat er onhandig voor gekozen is het pijltje omhoog te moeten gebruiken (waarom niet gewoon de Mute knop! !) dus je internetradiozender weer kwijt..
Net als bellen, volume moet naar standje max, dus na het telefoongesprek als de muziek hervat bloedende trommelvliezen..
Het is 't allemaal nèt niet.

Ok, dat stelt me ook weer 'gerust', dacht even dat het aan mij lag, dat ik steeds de verkeerde knoppen indruk.
Maar het is inderdaad een 'net niet' systeem.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: fabio12 op 28 februari 2024, 17:10:39
In mijn Giulietta is al een ENG-custom module aanwezig maar persoonlijk vind ik dat momenteel nog een r*k systeem, niet erg gebruiksvriendelijk uitgedacht. Kan er nog niet echt aan wennen, maar wie weet komt dat nog.

Ik kan er ook nog niet aan wennen. Ene keer wel geluid als ik muziek via Iphone luister, andere keer geen geluid. Geen peil op te trekken.

Dit probleem heb ik ook, meerdere keren per week en ik begin het wel wat zat te worden.
Bij mij gaat de radio uit zichzelf willekeurig van de AUX af, dus geen geluid van de ENG module te horen dan. Moet vaak door het pijltje omhoog in te houden weer terug naar het originele systeem, dan AUX kiezen, dan weer terug switchen. Omdat er onhandig voor gekozen is het pijltje omhoog te moeten gebruiken (waarom niet gewoon de Mute knop! !) dus je internetradiozender weer kwijt..
Net als bellen, volume moet naar standje max, dus na het telefoongesprek als de muziek hervat bloedende trommelvliezen..
Het is 't allemaal nèt niet.

Ik ben wel benieuwd hoe ze dit dan programmeren en of dat ook aan te passen is. Als ze zelf goed hadden getest kwamen ze denk ik vrij snel tot de conclusie dat de pijl omhoog niet ideaal is. Evenals het moeten 'swipen' in het begin scherm, auto's waar dit soort modules worden geïmplementeerd hebben meestal nog niet zo'n high-end swipebaar scherm, dus je klikt constant opties aan die je niet wilt. Voor mijn beroep ben ik user experience designer en ik denk niet dat het mogelijk is maar het lijkt mij dan weer leuk om eens met zo'n partij te kijken hoe ze de user interface kunnen verbeteren. Waarschijnlijk kan dit achteraf niet meer aangepast worden.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 9 maart 2024, 15:27:33
Na weer een aantal weken gezapig gereden te hebben, deze mooie zonovergoten ochtend de Brera even goed de sporen gegeven.
Alle 235 horses waren nog aanwezig en wakker!
Motor loopt mooi, geen bijgeluiden.
Ik mag content zijn
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 9 maart 2024, 15:59:44
Ik heb voor de toerrit van morgen mijn lederen bekleding behandeld met Gyeon Q2m leatherset. Had het bij mijn vorige QV ook een aantal keer gebruikt en het resultaat is goed zichtbaar
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 9 maart 2024, 17:12:39
Dat spul ga ik binnenkort ook gebruiken voor mijn stuur en pook.
Moet het eerst nog aanschaffen
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanaBanana op 9 maart 2024, 17:19:16
Persoonlijk meer een liefhebber van Gliptone Liquid Leather. De Gentle Cleaner voor een beurtje om het half jaar ofzo. Een daarnaast om de 2 of 3 jaar een keertje met de Intensive Cleaner en Conditioner. https://www.carclean.com/nl/gliptone-liquid-leather-deluxe-kit.html

Maar de Gyeon zal ongetwijfeld ook prima spul zijn.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 9 maart 2024, 17:32:20
Ik ga het uitproberen, zie wel hoe het resultaat wordt.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Hjcvdm op 21 maart 2024, 15:21:05
Nieuwe type achterlichten op mijn Stelvio laten zetten, ik vind het persoonlijk heel erg geslaagd

(https://i.ibb.co/j6101Hj/nieuwe-achterlichten.jpg) (https://ibb.co/xCR9R3r)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Rizzelli159 op 21 maart 2024, 20:52:43
Eens, ziet er zeer geslaagd uit!!!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Barman op 22 maart 2024, 09:26:44
Staat inderdaad goed, krijgt er frisser moderner uiterlijk van  :)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Quadrifoglio Verde op 10 april 2024, 23:34:35
Afgelopen zaterdag alle kunststof weer mooi zwart gespoten. Omdat er een zwarte strip over de hele auto loopt, moest de hele auto afgedekt worden. Helaas waaide het redelijk hard, waardoor de achterbumper wat vlekkerig was geworden. Dus tussendoor toch maar even de achterkant weer afgeplakt en vanavond de achterbumper en spoiler opnieuw gespoten. Ben wel tevreden met het resultaat.

(https://live.staticflickr.com/65535/53645569591_83c276189c_o.jpg)

(https://live.staticflickr.com/65535/53645910324_7dd3a5b825_o.jpg)

(https://live.staticflickr.com/65535/53645786523_1ff0af1a17_o.jpg)

Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 13 april 2024, 14:13:15
Citaat van: Bottas op  9 maart 2024, 17:32:20
Citaat van: Bottas op  9 maart 2024, 17:32:20
Ik ga het uitproberen, zie wel hoe het resultaat wordt.
Ik ben aan gang geweest met de Dodo juice leather cleaner.
Voor het stuur doet het niet veel, iets matter maar niet wat ik ervan verwacht had.
Wat wel werkte was op de kunstof delen van het interieur!
Instap schade binnenkant deur/stoel is helemaal weg en mooi mat.
Hetzelfde geldt voor de andere kunstof delen, het wordt schoon en mooi mat.
Lijkt weer fabrieksnieuw!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanaBanana op 13 april 2024, 16:17:54
Citaat van: Bottas op  9 maart 2024, 17:32:20
Citaat van: Bottas op  9 maart 2024, 17:32:20
Ik ga het uitproberen, zie wel hoe het resultaat wordt.
Ik ben aan gang geweest met de Dodo juice leather cleaner.
Voor het stuur doet het niet veel, iets matter maar niet wat ik ervan verwacht had.
Wat wel werkte was op de kunstof delen van het interieur!
Instap schade binnenkant deur/stoel is helemaal weg en mooi mat.
Hetzelfde geldt voor de andere kunstof delen, het wordt schoon en mooi mat.
Lijkt weer fabrieksnieuw!

De perfecte leather cleaner voor kunststof dus? (https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f914.png)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 13 april 2024, 16:20:12
Wat mij betreft wel ja.
Voor het leer moet ik iets anders bedenken.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Jeffitaly op 21 april 2024, 21:47:32
Sinds vier dagen in het bezit van een Giulietta QV en toch zie je gelijk altijd wel dingen die je wil aanpakken.
Waar ik mij het meest aan stoorde zijn de plastic strips in het interieur die langs de ramen lopen.
Zeer dof en half wit uitgeslagen, met gekookte lijnzaadolie  de kleur weer mooi terug gekregen.
Dit ook even gedaan met de achter portieren die er ook aardig licht grijs uitzagen.

(https://i.ibb.co/yQgqTnV/portier.jpg) (https://ibb.co/ZMcxs6N)
(https://i.ibb.co/XFv2Kxn/strip.jpg) (https://ibb.co/SV9sMwk)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 22 april 2024, 18:19:48
Weet iemand trouwens de kleurcode van grigio titanio?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 22 april 2024, 18:22:06
Weet iemand trouwens de kleurcode van grigio titanio?


Deze misschien?
https://autolakgigant.nl/alfa-romeo-lakstift-662-b-antracite-grigio-titanio-met/
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Alfa 147 Ti op 22 april 2024, 18:41:14
Weet iemand trouwens de kleurcode van grigio titanio?
Zit er geen sticker in de koffer klep rand met de kleur code erop.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 22 april 2024, 18:42:08
Volgens mij de goede. 662b
Ik zag net ergens anders 613a.
Wat zou het verschil zijn?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 22 april 2024, 18:42:48
Weet iemand trouwens de kleurcode van grigio titanio?
Zit er geen sticker in de koffer klep rand met de kleur code erop.
Nee. Het gaat om de velgen.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Alfa 147 Ti op 22 april 2024, 18:43:27
Sorry
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 22 april 2024, 19:02:02
Volgens mij de goede. 662b
Ik zag net ergens anders 613a.
Wat zou het verschil zijn?

Metallic / niet metallic?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 22 april 2024, 19:05:03
Er staat allebei metallic achter.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 22 april 2024, 19:17:12
Er staat allebei metallic achter.

Oh, niet op gelet, sorry

Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 22 april 2024, 19:27:55
Die 613a stond op 123 autolakken.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 24 april 2024, 16:56:26
Vandaag de lakstift binnen gekomen.
613a is exact de goede kleur.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: jt op 24 april 2024, 17:13:15
Vandaag de Giulietta weer opgehaald bij de garage, was em een week kwijt(van woensdag tot woensdag) ivm wissel van de koppelingsplaten en het vliegwiel. Ook moesten er nog wat extra priesaskeeringen besteld worden omdat deze lekten. Maar met een verse Luk set er in kan de Giuul er weer 150k kilometer er tegen aan.
De auto rijdt eerst nog wat bokkig, maar dat wordt langzaam beter. Al was de monteur van de garage niet helemaal tevreden over t bokkige schakel gedrag, maar na overleg besloten eerst even te kijken wat de koppeling inrijden zouden doen met het schakel gedrag. 

Van de oude onderdeeltjes ben ik van plan een mooi display te maken. Want je bent een beetje een alfa nerd of je bent t niet he.....
(https://i.ibb.co/rvkYws1/IMG-20240424-170709.jpg) (https://ibb.co/wYyVzsx)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 27 april 2024, 18:15:03
Net terug van een weekje Polen, omgeving Sucha, Wisła, Kraków en Oświęcim. In 7 dagen 3430 km gereden. 1e keer dat ik in Polen kom en was gewoon verbaasd. Wat een prachtig land! Geweldige snelwegen waar je gewoon 140(+) kan/mag, fantastische bergroutes en superlekker eten. Zou echt iets voor de club zijn om daar een toerrit te houden, jammer dat het zo ver weg is. Op de Autobahn lekker doorgereden, met 180.000km gaat ze nog steeds als een speer. Nu even uitladen en dan gauw al die vliegen van de bumper afspuiten😄
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 27 april 2024, 18:34:34
Volgende evenement in Polen dus!
Ik geef me alvast op.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: captain op 7 mei 2024, 15:44:06
Laatste weken heb ik het weer wat rustiger, dus is er veel gebeurd aan de Alfa!


Om te beginnen heb ik viermaal nieuwe remschijven (+ blokken) van Brembo gemonteerd. De auto remt weer helemaal lekker en kan er weer een forse tijd tegenaan.
(https://i.ibb.co/t3YJvV5/IMG-8072.jpg) (https://ibb.co/jH3rQnF)


Daarnaast waren mijn banden schuin afgesleten, dus werd het tijd voor vier nieuwe banden op de 19 inch Q-set. Na lang wikken en wegen en het lezen van héél veel reviews, ben ik gegaan voor Kumho Ecsta PS71 banden. Ze hebben een behoorlijk sportieve compound, zijn sterk in de regen en zien er fris uit. Ze zijn daarnaast een stuk stiller dan in had verwacht en bieden ondanks de wang van 35 toch genoeg comfort op klinkers en drempels. Voor de prijs dus echt top banden.
(https://i.ibb.co/vXVZ7Hy/IMG-8651.jpg) (https://ibb.co/BncqXtW)


Natuurlijk heb ik de auto even laten uitlijnen. Ben daarvoor naar Valk in Rijssen gegaan. Prettige Alfa specialist waar je altijd netjes wordt uitgelegd wat er precies gebeurd is. Kreeg ook een mooie uitdraai mee van de uitlijning. De banden zouden nu weer netjes moeten afslijten.

Verder heb ik mede vanwege ontevredenheid met het huidige LED dimlicht een nieuwe set LEDs besteld en deze gemonteerd. De lichtopbrengst is echt hoog en tot zover heb ik nog geen seintjes gehad dat ik mensen verblind.

En vanmiddag nog even een serieuze poetsbeurt uitgevoerd! Zie daarvan hieronder foto's (waarin je de nieuwe ledjes ook nog even ziet shinen).
(https://i.ibb.co/N6s8fgY/IMG-8653.jpg) (https://ibb.co/5W6NCXc)

(https://i.ibb.co/c8D3r8z/IMG-8656.jpg) (https://ibb.co/Wzg52zS)

(https://i.ibb.co/HN2t3R4/IMG-8648.jpg) (https://ibb.co/q0nNVhj)


Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: fabio12 op 7 mei 2024, 18:24:35
Of het lijkt zo, maar ik zie bij jou dat je ook een beetje doffe plekken hebt precies waar de leds schijnen. Is hier ook iets tegen te doen? Ik heb dit zelf namelijk ook.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: captain op 7 mei 2024, 21:14:42
Citaat van: fabio12 op  7 mei 2024, 18:24:35
Citaat van: fabio12 op  7 mei 2024, 18:24:35
Of het lijkt zo, maar ik zie bij jou dat je ook een beetje doffe plekken hebt precies waar de leds schijnen. Is hier ook iets tegen te doen? Ik heb dit zelf namelijk ook.

Klopt, zit 'm volgens mij in het kunststof van de koplampen. Zijn iets dof aan het worden, op de plek waar de LEDs doorheen schijnen valt dat extra op. Is op te lossen door te polijsten en opnieuw te coaten. Maar omdat ik het nog reuze mee vindt vallen, laat ik het voor nu achterwege. Blijft toch altijd een delicaat proces dat polijsten en coaten.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Catonyx op 8 mei 2024, 21:36:22
Afgelopen maandag de spiegelkappen weggebracht om te laten spuiten en vandaag ze weer teruggeplaatst. Zoals op de 1ste foto te zien was de lak aan de bijrijderskant flink beschadigd. Staat weer netjes zo, en een stuk vriendelijker voor de portemonnee dan een set nieuwe kappen.

(https://i.ibb.co/Dtf7pyr/1.jpg) (https://ibb.co/f2dCv5D)
(https://i.ibb.co/TWwFjRW/2.jpg) (https://ibb.co/kmGWb0m)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 9 mei 2024, 19:12:15
Wat kost het ongeveer ?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanielH92 op 9 mei 2024, 21:43:08
Ik heb laatst hetzelfde gedaan, maar dan inclusief de mistlampringen. Zie https://www.clubalfaromeo.nl/forum/show-your-ride/rosso-competizione-qv-tct-van-daniel/msg153941/#msg153941

Was voor 2 spiegelkappen, 2 mistlampringen, zelf aangeleverd aan de schadehersteller €225 kwijt. Met uurtarieven van tegenwoordig vind ik dacht echt een gunstig prijsje.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Catonyx op 14 mei 2024, 11:02:56
Ik was 150 kwijt voor alleen de kappen
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 27 mei 2024, 15:38:16
Niet vandaag maar gisteren getankt in België.
Het prijsverschil met Vpower is inmiddels opgelopen tot 51 ct per liter!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 27 mei 2024, 15:56:42
Niet vandaag maar gisteren getankt in België.
Het prijsverschil met Vpower is inmiddels opgelopen tot 51 ct per liter!

Ik heb vernomen dat je niet meer uit de Mito te slaan bent, klopt dat? ;D
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 27 mei 2024, 18:06:09
Niet vandaag maar gisteren getankt in België.
Het prijsverschil met Vpower is inmiddels opgelopen tot 51 ct per liter!

Ik tank altijd in Essen bij Parmentier (Total) of Esso Express. Ron98 €1,83 per liter
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 27 mei 2024, 18:17:47
Niet vandaag maar gisteren getankt in België.
Het prijsverschil met Vpower is inmiddels opgelopen tot 51 ct per liter!

Ik heb vernomen dat je niet meer uit de Mito te slaan bent, klopt dat? ;D
Je verneemt teveel
Gisteren hele interieur gereinigd.
Alles weer mooi mat. Bekleding gereinigd.
Dus van binnen is het weer spik en span.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 27 mei 2024, 18:18:59
Niet vandaag maar gisteren getankt in België.
Het prijsverschil met Vpower is inmiddels opgelopen tot 51 ct per liter!

Ik tank altijd in Essen bij Parmentier (Total) of Esso Express. Ron98 €1,83 per liter
Shell Kapelle, vpower 1,84
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 27 mei 2024, 18:34:35
Is Essen niet dichterbij voor je? Via Huijbergen en dan langs Aerden
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 27 mei 2024, 18:51:54
Dat zou best kunnen ja.
Ik rij via hoogerheide,  Putte.
Is een leuke weg om te rijden voor de Brera.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 4 juni 2024, 18:48:00
Vandaag is de Brera naar de garage geweest.

Distributieriem + waterpomp+multiriem+spanrollen.
4 nieuwe bougies.
Lichte olie lekkage bij de carterpan verholpen.
Verse olie + filter.
Remvloeistof service.

Verder is de hele motor ruimte gereinigd. Ziet er weer als nieuw uit!
Dus voorlopig kunnen we weer vooruit.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 9 juni 2024, 17:06:38
Vanmiddag de Mito handmatig gewassen. Op wat kleine steenslag na is de lak in perfecte conditie.
Telefoon van de vrouw gekoppeld met het u-connect systeem.
Werkt allemaal goed.
Extra aandacht aan de velgen gegeven, zit nu weer een mooie glans op.
Hoe vies die ook weer wordt, dit ga ik over 2 dagen niet nog eens doen.

En passant, de 2 bella's,.....
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240609/918ac2578861fc7b1524d5b3620842b3.jpg)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Taeke op 19 juni 2024, 17:50:05
Vandaag de GT laten keuren.... En goed gekeurd!
Ze mag straks een nieuw baasje
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 23 juni 2024, 16:49:46
Afgelopen donderdag de remschijven en blokken achter vervangen. En vanmorgen de voorste schijven en blokken. Heb een mooie manual waarin alles goed beschreven staat en het juiste gereedschap. Had alles op Alfisti.net besteld en deze keer de blokken met groter frictie-oppervlak. Was een leuk klusje, zo op de oprit
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: BluVeloce op 24 juni 2024, 10:31:13
Afgelopen week ook alle remschijven + remblokken laten vervangen. Gekozen voor EBC GD remschijven met EBC Yellowstuff remblokken. Goede verhalen over gehoord dus ben benieuwd hoe ze gaan presteren 👌
Qua looks ziet het er ieder geval goed uit.


(https://i.ibb.co/9VSLNJ1/Front-EBC.jpg) (https://ibb.co/61Lxm2T)

(https://i.ibb.co/ThrtdtW/Rear-EBC-3.jpg) (https://ibb.co/7ybKLKk)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 24 juni 2024, 11:05:53
Ziet er goed uit @BluVeloce (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=10888) ! Ben benieuwd hoe ze bevallen, als ik nieuwe remmerij nodig heb dan ga ik in elk geval voor remblokken die minder stoffen. Dacht dat het bij de Giulietta al erg was, maar bij de Veloce is het helemaal een drama.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Stiggy op 24 juni 2024, 11:31:23
Wow, dat ziet er inderdaad fraai uit @BluVeloce (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=10888) !
Ik ben benieuwd wat je ongeveer kwijt bent voor de complete vervanging?

(ik vind overigens wel dat bij de 19" velgen de schijven altijd wat iellig lijken, alsof er eigenlijk een maatje groter in hoort. Ben ik daar de enige in?)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: BluVeloce op 24 juni 2024, 12:07:45
@Robert69 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=7552) Ja ik ook! Het is nu nog kwestie van inslijten. Dan zou je de Greenstuff remblokken kunnen nemen. Die generen stuk minder stof dan andere remblokken.

@Stiggy (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=711) Voor de blokken en schijven + montage was ik rond de 1150,- kwijt. Scheelt natuurlijk als je het zelf kunt doen.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 24 juni 2024, 12:55:45
@Robert69 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=7552) Ja ik ook! Het is nu nog kwestie van inslijten. Dan zou je de Greenstuff remblokken kunnen nemen. Die generen stuk minder stof dan andere remblokken.

@Stiggy (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=711) Voor de blokken en schijven + montage was ik rond de 1150,- kwijt. Scheelt natuurlijk als je het zelf kunt doen.

Wow, 1150 euro 😬

Ik was voor materiaal 400 euro kwijt (de 330 en 320 Brembo's danwel en Brembo blokken). En het kostte me 2 ochtenden sleutelen
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 24 juni 2024, 13:01:48
Afgelopen week ook alle remschijven + remblokken laten vervangen. Gekozen voor EBC GD remschijven met EBC Yellowstuff remblokken. Goede verhalen over gehoord dus ben benieuwd hoe ze gaan presteren 👌
Qua looks ziet het er ieder geval goed uit.


(https://i.ibb.co/9VSLNJ1/Front-EBC.jpg) (https://ibb.co/61Lxm2T)

(https://i.ibb.co/ThrtdtW/Rear-EBC-3.jpg) (https://ibb.co/7ybKLKk)

Op de site van Alfisti.net, waar jouw foto's vandaan komen, zie ik dat de remschijven vóór zwart van kleur zijn. Maar gemonteerd zijn ze grijs. Hoe zit dat bij jou?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: -Battle- op 24 juni 2024, 13:14:48
Afgelopen week ook alle remschijven + remblokken laten vervangen. Gekozen voor EBC GD remschijven met EBC Yellowstuff remblokken. Goede verhalen over gehoord dus ben benieuwd hoe ze gaan presteren 👌
Qua looks ziet het er ieder geval goed uit.


(https://i.ibb.co/9VSLNJ1/Front-EBC.jpg) (https://ibb.co/61Lxm2T)

(https://i.ibb.co/ThrtdtW/Rear-EBC-3.jpg) (https://ibb.co/7ybKLKk)

Op de site van Alfisti.net, waar jouw foto's vandaan komen, zie ik dat de remschijven vóór zwart van kleur zijn. Maar gemonteerd zijn ze grijs. Hoe zit dat bij jou?

Dat zwarte is er na 1 keer remmen af, op het contactoppervlak dan ;)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Stiggy op 24 juni 2024, 13:27:06
@Robert69 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=7552) Ja ik ook! Het is nu nog kwestie van inslijten. Dan zou je de Greenstuff remblokken kunnen nemen. Die generen stuk minder stof dan andere remblokken.

@Stiggy (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=711) Voor de blokken en schijven + montage was ik rond de 1150,- kwijt. Scheelt natuurlijk als je het zelf kunt doen.

Wow, 1150 euro 😬

Ik was voor materiaal 400 euro kwijt (de 330 en 320 Brembo's danwel en Brembo blokken). En het kostte me 2 ochtenden sleutelen
2 ochtenden = 2x4 uur?  8*€75 uurtarief = €600 + jouw 400 is €1000,- Scheelt niet veel dan.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: -Battle- op 24 juni 2024, 13:29:32
Het lijkt wel of het remblokken en schijven week was!

Bij mij zijn er rondom ook nieuwe schijven en blokken gemonteerd, ik ben voor de Brembo Xtra set-up gegaan. Hij stond al in de garage voor een beurtje, distributie en apk maar blijkbaar waren de remmen ook al ver op dus gelijk maar meegepakt  :-X

(https://i.ibb.co/sgg8WDY/Brembo-Xtra.jpg) (https://ibb.co/S66Ff1C)

(https://i.ibb.co/RbMgZF2/Brembo-Xtra1.jpg) (https://ibb.co/MSjgWvn)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: BluVeloce op 24 juni 2024, 13:41:59
@Marcel1979 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=1371) Klopt, het was geen koopje 😅

Klopt dat zijn mijn foto's. Ik had contact gehad met Alfisti over de ECB GB remschijven. Wat informatie/advies opgevraagd over de remschijven, want zij waren de enige die deze remschijven hebben voor de Giulia.
Nadat de schijven geplaatst waren heb ik ze nog vriendelijk bedankt met een foto. En daarna vroegen ze of ze de foto's mochten gebruiken voor de website.

De schijven op de foto zijn inderdaad zwart. Ik weet niet precies waarom. De schijven worden wel gewoon grijs aangeleverd.

(https://i.ibb.co/ByS1W8h/thumbnail-IMG-2396.jpg) (https://ibb.co/6Hfd96K)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 24 juni 2024, 15:01:02
@Robert69 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=7552) Ja ik ook! Het is nu nog kwestie van inslijten. Dan zou je de Greenstuff remblokken kunnen nemen. Die generen stuk minder stof dan andere remblokken.

@Stiggy (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=711) Voor de blokken en schijven + montage was ik rond de 1150,- kwijt. Scheelt natuurlijk als je het zelf kunt doen.

Wow, 1150 euro 😬

Ik was voor materiaal 400 euro kwijt (de 330 en 320 Brembo's danwel en Brembo blokken). En het kostte me 2 ochtenden sleutelen
2 ochtenden = 2x4 uur?  8*€75 uurtarief = €600 + jouw 400 is €1000,- Scheelt niet veel dan.

Én de ervaring om zelf aan je auto te sleutelen
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 26 juni 2024, 08:20:28
@Marcel1979 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=1371) : Is dat een beetje zelf te doen, zowel voor als achter?

@Stiggy (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=711) : Ja, de schijven ogen ielig, ik stoor me daar ook aan. Hadden een maatje groter mogen zijn.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 26 juni 2024, 20:47:38
@Marcel1979 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=1371) : Is dat een beetje zelf te doen, zowel voor als achter?

@Stiggy (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=711) : Ja, de schijven ogen ielig, ik stoor me daar ook aan. Hadden een maatje groter mogen zijn.

Jazeker!

Ik heb deze 2 handleidingen gevolgd. Had wel wat moeite met lostikken van de schijven dus heb daar wat kruipolie voor gebruikt. En tijdens monteren keramisch vet.

https://www.alfaworkshop.co.uk/Alfa_Giulia_2.0_front_brake_pads_discs_replacement.shtml

https://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_Giulia_Stelvio_rear_brake_discs_pads_replacement.shtml
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanielH92 op 26 juni 2024, 21:22:32
Keurig.. Een 7mm inbus, Torx55 en een E-Torx E18 nodig dus. Precies de tools die niemand standaard in z'n doppenset heeft haha
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: jt op 26 juni 2024, 21:42:24
Hoezo geen enkele set heeft deze?? Mijn gedore red set van 120 euro heeft alle van de eerder genoemde:). Recent namelijk nog nodig gehad....
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanielH92 op 27 juni 2024, 02:02:56
Hoezo geen enkele set heeft deze?? Mijn gedore red set van 120 euro heeft alle van de eerder genoemde:). Recent namelijk nog nodig gehad....

Oeii, dan ben ik weer te zuunig geweest. Inmiddels wel een los setje E-Torx in huis, net als de T55 dop omdat die ook voor de voorbumper van de Giulietta nodig is. Nu nog eens een Giulia kopen om ze op de remklauwen daarvan los te laten :-p
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 27 juni 2024, 03:47:28
Hoezo geen enkele set heeft deze?? Mijn gedore red set van 120 euro heeft alle van de eerder genoemde:). Recent namelijk nog nodig gehad....

Oeii, dan ben ik weer te zuunig geweest. Inmiddels wel een los setje E-Torx in huis, net als de T55 dop omdat die ook voor de voorbumper van de Giulietta nodig is. Nu nog eens een Giulia kopen om ze op de remklauwen daarvan los te laten :-p

Had jij toendertijd met je remmen upgrade voor je witte Giulietta niet hetzelfde gereedschap nodig?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 27 juni 2024, 21:33:39
Afhelopen week privacy shades besteld. Heb ze in mijn vorige Alfa's en andere auto's ook gehad. Maakt het achterin wat donkerder en houdt het zonlicht goed tegen.

Enige wat beter zou kunnen, is dat het scherm voor de achterruit uit 1 stuk bestaat. Bij de Giulietta is dat wel het geval namelijk. Ik erger me er niet aan.

(https://i.ibb.co/gvG3vFX/20240627-081218.jpg) (https://ibb.co/YD63DTK)

(https://i.ibb.co/Y7ncnxM/20240627-081231.jpg) (https://ibb.co/hRQBQSj)
lips gif tumblr (https://imgbb.com/)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: BartF67 op 24 juli 2024, 15:58:48
Waar heb je deze besteld Marcel? Toen ik mijn auto kocht vond ik in de kofferbak keurig netjes privacy shades voor de achterste portierramen maar niet voor de achterruit. Die laatste zou ik ook nog wel willen hebben.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 24 juli 2024, 16:05:07
https://www.privacyshadesnederland.nl/privacy-shades-alfa-romeo-giulia-sedan-2015-autozonwering

Maar dit is een hele set.

Ik heb ze via de ANWB-site. Daar waren ze goedkoper ivm ledenkorting. Ik zie helaas wel dat ze niet meer op de site staan. Maar zijn gewoon dezelfde als bovenstaande link.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: fabio12 op 28 juli 2024, 21:57:35
Afgelopen week 2 voor mij nieuwe producten uitgeprobeerd:
1. Monello matte opaco om het leer weer mat te maken
2. Monello non ferro om de velgen te reinigen

Als eerst begonnen met het reinigen van het leer icm de Monello matte opaco. Even sprayen op een borstel, borstelen over het leer en vervolgens afnemen met een droge, vochtige en vervolgens weer schone doek. Ik ben ontzettend tevreden met het resultaat en binnenkort wil ik het leer echt een goede verzorging gaan geven.

Let vooral op het middelste gedeelte van de stoel
(https://i.ibb.co/YdHc80w/IMG-6209.jpg) (https://ibb.co/HP5tYh3)
(https://i.ibb.co/98qkBBB/IMG-6212.jpg) (https://ibb.co/ngDN444)

Het vuil wat alleen al van dat kleine stukje is afgekomen..
(https://i.ibb.co/vYBDqnd/C23144-C6-ED20-42-A1-B037-CE0-DBAE4-E67-C.jpg) (https://ibb.co/8cBXsZx)

Daarnaast de velgen reiniger toegepast icm een velgen shampoo. Even insprayen, vervolgens met een detail brush en handschoen de boel uitgesmeerd en ingewreven en vervolgens met de hogedruk eroverheen. Ik ben geen pro dus verwacht geen bling bling, maar om te zien hoe makkelijk dit al gaat zonder al teveel moeite nodigt mij wel uit om dit ook eens grondig beet te pakken.

(https://i.ibb.co/mcN1ZyT/IMG-6284.jpg) (https://ibb.co/NyTQDNC)
(https://i.ibb.co/1Qgj6bZ/IMG-6289.jpg) (https://ibb.co/ZXj7mNd)
(https://i.ibb.co/mRnG77h/IMG-6293.jpg) (https://ibb.co/kGLxFFq)
(https://i.ibb.co/nj8K3SH/IMG-6292.jpg) (https://ibb.co/Rc4JhWx)

Volgende klus: ik zie dat er af en toe water in de dorpels aan de achterkant blijft liggen, en volgens mij kan dat problematisch worden. In ieder geval interessant om eens voor een oplossing te kijken.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanielH92 op 29 juli 2024, 00:10:35
Water in de dorpels is een bekend probleem. Zelf ook gehad, met als gevolg dat de bekleding onder de achterste vloermatten vochtig bleef en de ramen bleven beslaan.
Het binnenste deurpaneel lekt dan, op te lossen door de rood gemarkeerde rand goed te ontvetten en af te kitten.

(https://i.ibb.co/XCbWCrW/20191013-153037-resized-resized.jpg) (https://ibb.co/tJ4HJTH)

(https://i.ibb.co/CPdnYFQ/20201104-210125-resized.jpg) (https://ibb.co/LNwCcf1)

(https://i.ibb.co/p4kmQhK/20191013-161759-resized-resized.jpg) (https://ibb.co/vLMthXd)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Quadrifoglio Verde op 2 augustus 2024, 22:22:52
Duidelijke tips waar je wat mee kunt :sign0098:
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Baszco op 5 augustus 2024, 16:02:50
Wat ik vandaag heb gedaan? Uitvinden waarom ik op weg naar huis geen turbodruk meer had :-/ bleek een gescheurde turboslang.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240805/5d961584a31c39c3ce032c9a79ea556c.jpg)

Natuurlijk had de lokale materialenhandel deze niet op voorraad, dus morgen in de gezinstank heen en weer naar ‘t werk. Dan morgenmiddag de nieuwe slang monteren.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Baszco op 6 augustus 2024, 15:04:57
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240806/fceb6c85252bd9d10ca5ed82e8500e0c.jpg)
 Turboslang vervangen, eigenlijk ook maar een simpel klein klusje, net een testrit gemaakt en weer met een heeeele grote glimlach uit de Juul gestapt. Tijd voor een poetsbeurt!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 6 augustus 2024, 19:03:24
Nieuwe kentekenplaathouders gemonteerd voor de Brera en de Mito.
Carbon look afwerking met een laagje vernis .
Staat geweldig al zeg ik het zelf
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Stiggy op 6 augustus 2024, 19:19:59
Citaat van: Bottas op  6 augustus 2024, 19:03:24
Citaat van: Bottas op  6 augustus 2024, 19:03:24
Nieuwe kentekenplaathouders gemonteerd voor de Brera en de Mito.
Carbon look afwerking met een laagje vernis .
Staat geweldig al zeg ik het zelf
Maar goed dat je het zelf zegt, zonder foto zullen wij het niet doen  ;D
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 6 augustus 2024, 19:21:50
Tja, hier pontificaal 2 kentekens exploren is ook wat hé.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Stiggy op 6 augustus 2024, 19:28:15
Waar ben je bang voor? Op straat zien ze hem ook en je kunt er geen persoonsgegevens mee achterhalen.
(En anders blur je het toch even?)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 6 augustus 2024, 19:54:59
Als je echt nieuwsgierig bent hoe het eruit ziet, wil ik voor jou wel de moeite doen om het te laten zien.
(Mijn partner kan, als ze dat zou willen, wel persoonsgegevens achterhalen dmv een kenteken. Maar dat even terzijde).
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 6 augustus 2024, 20:00:37
Ongeveer dit dus.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240806/ed8be866197f01c37b78d0cb454050e8.jpg)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Stiggy op 6 augustus 2024, 20:08:55
Hmmm oké. 🤐
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 6 augustus 2024, 20:12:02
De foto is door lichtinval niet helemaal gelukt.
Zo wazig als het er daar uit ziet is het gelukkig in werkelijkheid niet.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 30 augustus 2024, 18:52:26
Vandaag een muntje gevonden.
Valt onder de noemer rariteiten kabinet.
Vond het wel grappig.
Waar het van is, zou het niet weten.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240830/d276a6aaea24d7a53ef7be6cfeb57243.jpg)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 30 augustus 2024, 19:22:32
Vandaag een nieuw luchtrooster binnen gekregen voor midden op het dashboard.
De mijne had ik verkloot
Morgen even schoonmaken en monteren.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240830/1a2cd99bffa6d1886672c89c39674388.jpg)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanielH92 op 30 augustus 2024, 19:39:23
Vandaag een muntje gevonden.
Valt onder de noemer rariteiten kabinet.
Vond het wel grappig.
Waar het van is, zou het niet weten.

Denk een douchemuntje, of een munt van de kermis haha. Staat er niks op de andere zijde?
Zie
https://en.numista.com/catalogue/exonumia137107.html
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 30 augustus 2024, 19:40:51
Nee.
De andere zijde is hetzelfde.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanaBanana op 30 augustus 2024, 21:11:11
Volgens mij is dit een "lucky sixpence". Moet je volgens oud Schots gebruik in je schoen doen tijdens belangrijke gebeurtenissen en dan komt alles vanzelf goed. :-)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 31 augustus 2024, 08:33:56
Volgens mij is dit een "lucky sixpence". Moet je volgens oud Schots gebruik in je schoen doen tijdens belangrijke gebeurtenissen en dan komt alles vanzelf goed. :-)

Ja maar pas op hoor! Als je hem in de verkeerde schoen doet is je Brera de volgende dag een winkelwagen  :-X
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Rizzelli159 op 29 oktober 2024, 18:25:04
vandaag een setje winterwielen aangeschaft voor de Stelvio met Pirelli Scorpion winterbanden. Als ze er onder zitten, zal ik wat foto's plaatsen
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 29 oktober 2024, 19:48:34
Kostbaar grapje.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Giulia2.0RWD op 29 oktober 2024, 20:08:34
Citaat van: 8Ball op  1 maart 2020, 11:52:00
Citaat van: 8Ball op  1 maart 2020, 11:52:00
Citaat van: Mike77 op  1 maart 2020, 11:13:51
Citaat van: Mike77 op  1 maart 2020, 11:13:51
Gisteren de auto gewassen en gewaxt, daarna een paar foto’s gemaakt met Twentse mede Alfisten!

(https://i.ibb.co/k0r0VF2/3-E18-F551-A1-CC-4841-A61-B-09-DFF8-C39-C5-C.jpg) (https://ibb.co/7VTVxFt)

(https://i.ibb.co/kg1SfnT/7-B502474-4-C35-49-B6-8276-5-B09-FB0-B085-D.jpg) (https://ibb.co/tMXJtf6)

Zijn er nog meer (Twentse) Alfisten die binnenkort een paar fotootjes willen schieten?

Supertof die plaat zo! Binnenkort op de forummeet wat plaatjes schieten 👍🏼

Wanneer is de forummeet als ik zou mogen vragen>
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Alfa 147 Ti op 29 oktober 2024, 20:30:40
Leuk en bekende Giulia op de foto ,
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Rizzelli159 op 30 oktober 2024, 19:47:02
Kostbaar grapje.
Viel denk ik best wel mee. Was een 2e hands setje met niet originele velgen, maar de banden hebben nog 7mm profiel.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 6 november 2024, 12:13:40
Vanochtend de Brera gewassen.
Hij gaat vanmiddag de garage in voor de komende maanden.
Die periode gaat ie er nog wel een paar keer uitkomen voor een aantal dingen die aangepakt gaan worden!.
Om hem dan in het voorjaar weer te laten schitteren als zijnde de best rijdende Brera in Nederland.
Ik kijk er nu al naar uit!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanaBanana op 6 november 2024, 14:37:25
Citaat van: Bottas op  6 november 2024, 12:13:40
Citaat van: Bottas op  6 november 2024, 12:13:40
Vanochtend de Brera gewassen.
Hij gaat vanmiddag de garage in voor de komende maanden.
Die periode gaat ie er nog wel een paar keer uitkomen voor een aantal dingen die aangepakt gaan worden!.
Om hem dan in het voorjaar weer te laten schitteren als zijnde de best rijdende Brera in Nederland.
Ik kijk er nu al naar uit!
Even uit interesse: Hoe vervoer je je dan tijdens de wintermaanden? Of ga je zelf ook lekker in winterslaap?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 6 november 2024, 14:44:32
Als je goed had opgelet, had je kunnen weten dat er nog een Mito is.
Maar omdat de Mito hoofdzakelijk voor de vrouw is, gaat er een Fiat sceicento komen om de komende paar maanden die paar km naar mijn werk te overbruggen.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 6 november 2024, 14:47:17
Maar die optie van je, om zelf ook in de winter slaap te gaan, klinkt wel heel aanlokkelijk.
Maar helaas, de loonvormende werkzaamheden laten dat niet toe
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanaBanana op 6 november 2024, 19:19:03
Citaat van: Bottas op  6 november 2024, 14:44:32
Citaat van: Bottas op  6 november 2024, 14:44:32
Als je goed had opgelet, had je kunnen weten dat er nog een Mito is.
Maar omdat de Mito hoofdzakelijk voor de vrouw is, gaat er een Fiat sceicento komen om de komende paar maanden die paar km naar mijn werk te overbruggen.
De Mito was me bekend, maar ging er inderdaad vanuit dat je vrouw die in gebruik heeft.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Dalondo op 24 november 2024, 13:05:02
Batterij van de sleutel eens doorgemeten vandaag. Toch maar effe naar de Gamma gegaan voor nieuwe :-)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 24 november 2024, 17:38:34
Vanmiddag was het droog.
De Brera even uitgelaten!
Het was weer genieten, met een korte uitschieter van 185.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Rizzelli159 op 24 november 2024, 19:54:08
vandaag een setje winterwielen aangeschaft voor de Stelvio met Pirelli Scorpion winterbanden. Als ze er onder zitten, zal ik wat foto's plaatsen
vorige week de winterbanden eronder gedaan. Vandaag maar eens alles gewassen
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 30 november 2024, 14:52:53
Vandaag een setje spacers op de achteras gemonteerd.
Ik had mijn bedenkingen, maar wie niet probeert , kom je er niet achter.
Een setje besteld van Novitec. Worden volgens mij bij Eibach geproduceerd.
Na wat metingen kwam ik tot de conclusie dat 15 mm per spacer voldoende zou moeten zijn.
En dat was dus ook zo, past allemaal perfect.
Uitgebreid gereden en geen rare dingen kunnen voelen/horen.
Optisch lijkt de achterwiel ook lager te liggen.
Ziet er m.i. perfect uit.
Nu nog een setje voor op de vooras bestellen.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 30 november 2024, 14:57:02
Ik wilde wat foto's toevoegen, maar dat schijnt ineens niet meer te kunnen.
Moet ik schijnbaar een Tapatalk account aanmaken. Pff
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanielH92 op 30 november 2024, 17:36:20
Mij lukt het wel, via de groene knop wanneer je een bericht schrijft.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 30 november 2024, 17:49:15
Ik gebruik Tapatalk,  dan is er geen groene knop volgens mij.
Via de browser lukt het ook niet.
Voorheen nooit geen problemen mee gehad. Nu kan het dus niet meer.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanaBanana op 30 november 2024, 18:11:54
Ik gebruik Tapatalk,  dan is er geen groene knop volgens mij.
Via de browser lukt het ook niet.
Voorheen nooit geen problemen mee gehad. Nu kan het dus niet meer.
Heb je al geprobeerd of het wel werkt als je de spacers er weer vanaf haalt?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 30 november 2024, 18:51:29
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 1 december 2024, 15:19:06
(https://i.ibb.co/fH2dPQ6/20241130-113409.jpg) (https://ibb.co/kXx2WMb)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 1 december 2024, 15:20:12
(https://i.ibb.co/qND6Yf8/20241130-102628.jpg) (https://ibb.co/R3g8TmK)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 1 december 2024, 15:21:18
(https://i.ibb.co/j5kMGFJ/20241130-122828.jpg) (https://ibb.co/3smNWHR)
bmp afbeelding (https://nl.imgbb.com/)

Het is alsnog gelukt!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Barman op 1 december 2024, 17:30:42
Over smaak valt altijd te twisten maar vind het wel er mooi uitzien!
Merk je ook verschil qua rijden?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 1 december 2024, 17:48:47
Ik merk nu geen verschil.
Maar volgende week komen ze ook op de vooras, dus als er verschillen kunnen optreden, is het dan!
We gaan het zien.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: captain op 6 december 2024, 19:54:23
Afgelopen weekend de Giulietta op een 16 inch winterset gezet. 3 inch omlaag en echt géén gezicht, maar het is functioneel (en nodig voor de wintersport). Rijdt overigens wel heel lekker als je van 35 naar 55 wang gaat. Stuurt bovendien wat lichter, omdat de banden minder breed zijn.

(https://i.ibb.co/2MK8jGC/IMG-1950.jpg) (https://ibb.co/B6s4g0Q)

De 19 inch Q-set (WSP) ligt nu dus in de garage. Zit wat lichte stoeprandschade op die ik het liefst even bijstift deze winter. Ik weet dat het een eeuwig raadsel is, maar is er iemand die met een bepaalde stift of kleurcode in de buurt is gekomen van de kleur? Zo ja, dan hoor ik graag waar je het stiftje aangeschaft hebt. Gaat dus om deze set: https://www.qverde.nl/qv31223
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 13 december 2024, 17:24:24
Citaat van: Bottas op  1 december 2024, 17:48:47
Citaat van: Bottas op  1 december 2024, 17:48:47
Ik merk nu geen verschil.
Maar volgende week komen ze ook op de vooras, dus als er verschillen kunnen optreden, is het dan!
We gaan het zien.

Houdt wel rekening met meer viezigheid op de mooie witte portieren en mogelijk wat meer steenslag. Dus meer poetsen in de winter😀
Ik was hrt poetsen op een gegeven moment  zat en heb toen deze originele  spatlappen gemonteerd. Tja zonder is mooier natuurlijk....

(https://i.ibb.co/nRFhsfz/20241213-172635.jpg) (https://ibb.co/ZN0y6KW)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 13 december 2024, 17:40:14
Ik snap je punt.
Ik heb nu het voordeel dat de Brera geen daily drivers meer is.
Staat nu lekker in de garage en pak hem alleen voor de leuke km's.
Dus met slecht weer rijd ik sowieso niet.
Dus ik hoop dat het met vuiligheid wel meevalt.
Maar je hebt gelijk, opspattend vuil krijgt meer vat.
Tweede set spacers voor de vooras is nu ook binnen.
Dit weekend monteren en kijken hoe dat rijdt.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 13 december 2024, 23:22:23
Vandaag bij 207500km weer een beurtpakketje van Qverde erin gegooid. Gelijk onder de auto gekeken en zo op het eerste gezicht ziet alles er droog en netjes uit.

Wat ik me wel afvraag, ik wissel iedere 15000km de olie. Ik koppel dat altijd met de onderhoudsinterval. Maar deze keer kreeg ik bij 12000km al een gele melding dat de olie vervangen moest worden. Zit er ergens een sensor ofzo die de kwaliteit van de olie checkt?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 14 december 2024, 09:39:32
Misschien krijg je die melding omdat er een tijdsinterval is overschreden.
Niet de km interval.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 14 december 2024, 13:24:14
Dat zou idd kunnen ja. Ik ga even verder op onderzoek uit
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanaBanana op 14 december 2024, 15:03:38
Max tijdsinterval voor oliewissel is volgens mij 2 jaar, dus die zal bij de meeste liefhebbers hier op het forum niet zo snel overschreden worden.

Ik heb me ook weleens afgevraagd waar die melding op gebaseerd is. Bij mij komt 'ie opvallend vaak vlak voordat ook de melding over de onderhoudsinterval begint. Dat is net iets te toevallig.

Ik gok dat het geen sensor is die de kwaliteit meet. Maar dat de kwaliteit wordt afgeleid o.b.v. een algoritme dat gebruikt maakt van andere beschikbare gegevens zoals: hoeveel km gereden sinds laatste oliewissel? Onderhoudsinterval? Wat voor soort ritten (kort/lang)? Motorbelasting? Gebruikte DNA stand? Ritten met warme olie vs. ritten met koudere olie? Opwarmcycli van de olie? Etc.

Ben wel benieuwd hoe dit nu precies werkt.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 15 december 2024, 20:29:19
Vandaag de spacers gemonteerd op de vooras.
Na uitgebreid rijden geen onvolkomenheden aan het licht gekomen.
Geen rare geluiden of trillingen. Lijkt ook wat gewilliger in te sturen.
Al met al zeer tevreden.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 15 december 2024, 21:04:17
Vandaag de spacers gemonteerd op de vooras.
Na uitgebreid rijden geen onvolkomenheden aan het licht gekomen.
Geen rare geluiden of trillingen. Lijkt ook wat gewilliger in te sturen.
Al met al zeer tevreden.

Moet ie niet opnieuw uitgelijnd worden? Aangezien de geometrie nu veranderd is?

Zelf vandaag een grote klus aangepakt: Alfa metalen ventieldopjes gemonteerd. +2 pk per wiel!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 15 december 2024, 21:27:11
Kan ik doen, maar er is verder niks afwijkends.
Er is niets extreems veranderd.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: marcelt op 16 december 2024, 20:01:06
Van 't weekend de winterset eronder gezet: https://www.clubalfaromeo.nl/forum/exterieur-64/project-winterwielen/msg164097/#google_vignette (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/exterieur-64/project-winterwielen/msg164097/#google_vignette)
Bijzonder dat sinds zaterdag mijn buitentemperatuurmeter nogal vreemd doet. Van 17 graden naar 8 naar 13 naar 11 etc. etc. etc..
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 4 januari 2025, 20:47:54
Vandaag de Giulia z'n jaarlijkse oliebeurt gegeven. Nieuwe Selenia  0W30 en origineel filtertje + nieuwe wissers. Interieur en luchtfilter kunnen nog 1 ronde mee.

Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 4 januari 2025, 20:49:14
Citaat van: Busso op  4 januari 2025, 20:47:54
Citaat van: Busso op  4 januari 2025, 20:47:54
Vandaag de Giulia z'n jaarlijkse oliebeurt gegeven. Nieuwe Selenia  0W30 en origineel filtertje + nieuwe wissers. Interieur en luchtfilter kunnen nog 1 ronde mee.

Op welke km stand zit ze nu Jesse?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 4 januari 2025, 21:07:23
Citaat van: Marcel1979 op  4 januari 2025, 20:49:14
Citaat van: Marcel1979 op  4 januari 2025, 20:49:14
Citaat van: Busso op  4 januari 2025, 20:47:54
Citaat van: Busso op  4 januari 2025, 20:47:54
Vandaag de Giulia z'n jaarlijkse oliebeurt gegeven. Nieuwe Selenia  0W30 en origineel filtertje + nieuwe wissers. Interieur en luchtfilter kunnen nog 1 ronde mee.

Op welke km stand zit ze nu Jesse?

182.500 ongeveer. Ik rij ongeveer 10.000 km per jaar. De Giulia is niet onze daily. Hij kan dus nog jaren mee 😀
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 12 januari 2025, 16:10:16
Vanochtend de Brera na 2 weken even goed warm gereden.
Het was droog, maar het wegdek nog vrij nat.
Nadeel van de recente spoorverbreding kwam nu aan het licht....veel opspattend vuil water heeft nu veel meer grip op de deuren.
Het vuil zat tot bijna aan de ramen van de portieren.
Maar ja, normaal gesproken zal ik daar niet veel last van hebben daar ik meestal in mooi weer ga rijden.
Vandaag jeukte het even. Vandaar
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 12 januari 2025, 17:18:12
Opspatten is vuil maar ook steenslag. Ik zou het ff in de gaten houden als ik jou was. Je zou de alfa spatlappen kunnen overwegen. Ik had het dacht ik al eens laten zien zoals ik ze had op mijn oude 159. Omdat het na elke rit wel heel erg toonde op het wit.

(https://i.ibb.co/8DjJqbv/20250112-171611.jpg) (https://ibb.co/gMDGNdq)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 12 januari 2025, 17:21:46
Ik ga het zeker in de gaten houden!
Gelukkig is het geen daily meer, maar wel iets om rekening mee te houden!
Bedankt voor de tip.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Hjcvdm op 15 januari 2025, 17:07:40
Niet van vandaag, al even geleden, maar heb mijn velgen voor de winterbanden laten poedercoaten en gelijk een slagje donkerder gemaakt. Er waren wat plekken waar de lak echt minder werd. Zeer tevreden met het resultaat, staat erg netjes.

(https://i.ibb.co/pygR18n/velgen.png) (https://ibb.co/tXSxHt3)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 15 januari 2025, 17:21:37
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 21 januari 2025, 15:58:03
Vandaag de Brera uitgelaten en gewassen!
Ondanks lange stilstand met deze temperaturen sloeg ie probleemloos aan.
Staat er weer spik en span bij.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250121/a52ca2e2b68f7714881080c0eea1386e.jpg)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 5 februari 2025, 13:54:23
Vandaag even de tijd genomen om de Giulia even goed te wassen en af te werken met ceramic seal van Detailrs. Ze staat weer mooi te shinen😃

(https://i.ibb.co/5xtsS6mv/Video-Capture-20250205-135041.jpg) (https://ibb.co/gFHtf3Nw)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 5 februari 2025, 14:03:26
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 5 februari 2025, 14:10:16
Staat er weer netjes bij👌

Is hij ietsje verlaagd?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 5 februari 2025, 14:23:20
Citaat van: Busso op  5 februari 2025, 14:10:16
Citaat van: Busso op  5 februari 2025, 14:10:16
Staat er weer netjes bij👌

Is hij ietsje verlaagd?

Dankje Jesse! Met 213.000km staat ze er nog supermooi bij. Verlaagd? Ja, met Squadra Sportiva verlagingsveren van alfisti.net. deze verlagen net iets meer dan de Eibachs. En nee, geen problemen met drempels😉
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 5 februari 2025, 15:24:17
Wel de originele dempers?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 5 februari 2025, 16:05:43
Citaat van: Bottas op  5 februari 2025, 15:24:17
Citaat van: Bottas op  5 februari 2025, 15:24:17
Wel de originele dempers?

Ja, originele dempers. Ik zal niet zo gauw voor Bilstein B4 of B6 gaan maar gewoon weer standaard dempers als deze vervangen moeten worden. Weet niet of het een vergelijk is maar ik had bij mijn 156 de originele dempers met Eibach vervangen voor Bilstein B6 icm Eibach en ik voelde nou niet echt een verbetering, eerder een verslechtering.

Ik rij gemiddeld per dag 140-150km waarvan 95% snelweg. "Upgraden" vind ik dan niet nodig.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Hjcvdm op 5 februari 2025, 16:17:07
Ik heb de aluminium trims in het interieur van mijn Stelvio vervangen door houten. Stond al erg lang op mijn lijstje (want ik vind het zo veel chiquer ). Erg tevreden met het resultaat, vooral in combinatie met het bruine leer! En nieuwe type pook maakt het helemaal af.

(https://i.ibb.co/S4kj4N0n/image.png) (https://ibb.co/wFnkFyCW)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 5 februari 2025, 19:15:09
Dat ziet er goed uit!
Keer wat anders dan dat carbon.
Staat ook goed bij de rest van het interieur.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 5 februari 2025, 19:58:48
Citaat van: Marcel1979 op  5 februari 2025, 16:05:43
Citaat van: Marcel1979 op  5 februari 2025, 16:05:43
Citaat van: Bottas op  5 februari 2025, 15:24:17
Citaat van: Bottas op  5 februari 2025, 15:24:17
Wel de originele dempers?

Ja, originele dempers. Ik zal niet zo gauw voor Bilstein B4 of B6 gaan maar gewoon weer standaard dempers als deze vervangen moeten worden. Weet niet of het een vergelijk is maar ik had bij mijn 156 de originele dempers met Eibach vervangen voor Bilstein B6 icm Eibach en ik voelde nou niet echt een verbetering, eerder een verslechtering.

Ik rij gemiddeld per dag 140-150km waarvan 95% snelweg. "Upgraden" vind ik dan niet nodig.

Staat mooi op hoogte bij jou niet te laag.  Ik heb toen ik nog V70R reed een keer een upgrade naar B6 gedaan. Beviel totaal niet. Veel te stug. Later bij en andere auto B4 gedaan. Daar was ik wel erg tevreden over.
Ik heb zelf nu de gok genomen en een V maxx schroefset gemonteerd. Ik moet zeggen veel beter dan verwacht.  Demping goed instelbaar van comfortabel (als standaard) tot iets stugger.  Hoogte standaard tot 40 mm lager. Hart naafdop tot wielkast rand was standaard bij mij 36.7 cm voor en achter. Nu staat hij op 35.7 cm. Kan hoger maar ook nog lager. Voorlopig laat ik het even zo eerst wat kilometers maken (niet te veel) dan op definitieve hoogte en uitlijnen.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 5 februari 2025, 20:07:36
Heb je toevallig een linkje waar je die schroefset besteld hebt?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 5 februari 2025, 20:35:37
Je hebt een PB
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: mdb147alfa op 5 februari 2025, 20:39:42
Gisteren een setje Cromodoro velgen voor een mooi prijsje op de kop getikt en vandaag weggebracht om ze te laten poedercoaten

(https://i.ibb.co/bgTJC185/cromodoro.jpg) (https://ibb.co/Lzm5cS2d)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanielH92 op 12 februari 2025, 17:53:27
Zojuist heb ik eens de aansturingsolie van de TCT vervangen. Met een spuit het reservoir leeggezogen en de zelfde hoeveelheid teruggedaan (ong. 600ml). Gevalletje baadt het niet dan schaadt het niet.

(https://i.ibb.co/zTVFwqXq/20250212-171220.jpg) (https://ibb.co/RkTNWR3R)

Links de nieuwe olie, rechts de oude.
(https://i.ibb.co/M5Q29NrK/20250212-172318.jpg) (https://ibb.co/DgTVLKhm)

Het volgende product gebruikt:
https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Service-Maintainance/Petronas-Tutela-CS-Speed-75W::9078.html


Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: jt op 12 februari 2025, 18:56:51
Goeie zaak! Wellicht een overbodige vraag bij jou en weet niet wat de noodzaak is als je op deze manier de olie wisselt, maar heb je de tct bak volgens je juiste manier ontlucht en vervolgens via MES protocol het oliepeil gemeten? Want na horen, zeggen heb ik gehoord dat dit niet volledig onbelangrijk is:)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanielH92 op 12 februari 2025, 19:04:23
Er kan geen lucht in het systeem gekomen zijn aangezien het reservoir zelf niet onder druk staat, en ik terwijl het reservoir leeg was de pomp niet heb aangehad.
Dus gewoon leeggezogen en opnieuw aangevuld, het systeem heeft zelf geen idee dat de olie gewisseld is.

Heb al een stukje gereden en niets te merken verder, dus zal op deze manier niet nodig zijn.

Kan online nagenoeg niets vinden hoe je de TCT flushed of spoelt, daarom op deze manier gedaan. Was 10 minuutjes werk. Zal niet de optimale manier zijn, maar de olie mengt vanzelf vast wel met de oude en al zou het dan half om half mengen dan is het altijd nog beter dan alleen de oude olie.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: jt op 12 februari 2025, 19:09:35
Er kan geen lucht in het systeem gekomen zijn aangezien het reservoir zelf niet onder druk staat, en ik terwijl het reservoir leeg was de pomp niet heb aangehad.
Dus gewoon leeggezogen en opnieuw aangevuld, het systeem heeft zelf geen idee dat de olie gewisseld is.

Heb al een stukje gereden en niets te merken verder, dus zal op deze manier niet nodig zijn.

Kan online nagenoeg niets vinden hoe je de TCT flushed of spoelt, daarom op deze manier gedaan. Was 10 minuutjes werk.

Klinkt ook erg logisch indd! Ze hebben bij mij tct wissel de hydrauliek olie ook verwisseld en toen leek t reservoir in 1x erg laag te staan.
Dus toen gevraag hoe het zat en toen hebben ze mij de zeer onhandige procedure uitgelegd, waaronder dat de hydrauliek vloeistof alleen gepeild kan worden nadat een protocol in MES is geinitieerd. Maar ook dat t vervangen van de hydrauliek olie een absoluut kriem is met ontluchten.... Vandaar mijn opmerking:)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 12 februari 2025, 19:12:03
Goeie zaak! Wellicht een overbodige vraag bij jou en weet niet wat de noodzaak is als je op deze manier de olie wisselt, maar heb je de tct bak volgens je juiste manier ontlucht en vervolgens via MES protocol het oliepeil gemeten? Want na horen, zeggen heb ik gehoord dat dit niet volledig onbelangrijk is:)

Ik kan me nog wel herinneren dat dit bij mijn (156) selespeed was. Als je de bestuurdersdeur opende, kwam er druk op het systeem. Dus als je aan het selespeed systeem wilde werken, moest je de passagiersdeur openen.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: jt op 21 februari 2025, 18:57:06
Vandaag eindelijk de GTV even naar buiten gereden voor een grondige poetsbeurt. Had ik niet gedaan toen ie eind november naar binnen ging.....
En dan begint t al wel weer heel erg te kriebelen om straks in april lekker op pad te gaan(https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f604.png)
(https://i.ibb.co/0pdLG00C/IMG-20250221-184838.jpg) (https://ibb.co/ZRkrMQQB)
(https://i.ibb.co/Q75g3nfr/IMG-20250221-185635.jpg) (https://ibb.co/gbn2Lw3z)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 21 februari 2025, 19:30:39
Staat er goed bij!
Morgen de mijne weer even daglicht laten zien.
Eindtips poetsen, mistlampen demonteren en schoonmaken.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: jt op 21 februari 2025, 19:53:31
Staat er goed bij!
Morgen de mijne weer even daglicht laten zien.
Eindtips poetsen, mistlampen demonteren en schoonmaken.

Dat noem je nog es goede voornemens! En t zit em in de details indd;)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Quadrifoglio Verde op 3 maart 2025, 22:40:20
Oei, die "Ducati" velgen zijn echt heel mooi, ik heb ze ooit op mijn 147 gehad. Ik zou zelf nog kiezen voor originele, gekleurde naafkapjes.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: jt op 3 maart 2025, 22:44:14
Citaat van: Quadrifoglio Verde op  3 maart 2025, 22:40:20
Citaat van: Quadrifoglio Verde op  3 maart 2025, 22:40:20
Oei, die "Ducati" velgen zijn echt heel mooi, ik heb ze ooit op mijn 147 gehad. Ik zou zelf nog kiezen voor originele, gekleurde naafkapjes.

Thnx! Ze zaten al onder de auto en ik ben door de ducati corse velgen ook erg door gecharmeerd. Moest wel ff googlen of t uberhaupt orginele alfa velgen waren.....

 Die naafkapjes ben ik nog over aan het twijfelen, enerzijds met gekleurd logo mooier. Anders zijds vindt ik dit ook wel rustig. Dus dat komt van t voorjaar evt nog een x:)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Quadrifoglio Verde op 9 maart 2025, 23:54:45
Gisteren de Alfa 75 uit de garage gehaald en gisteren en vandaag maar even een stukje gereden, het blijft een geweldige auto met prachtig geluid. In november is hij naar binnen gegaan. Vreemd genoeg zat er bijna geen koelvloeistof meer in, terwijl de vloer van de garage gewoon droog was onder de auto...
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 15 maart 2025, 19:56:24
Vandaag al het chroom mooi opgepoetst met Belgom.
Daar
Knapt de boel van op!
Kwisvraag, is de auto wel of niet verlaagd?(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250315/a5251cc80421ffb912434e5f40ea3a1b.jpg)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: GTlife op 15 maart 2025, 20:09:58
Vandaag al het chroom mooi opgepoetst met Belgom.
Daar
Knapt de boel van op!
Kwisvraag, is de auto wel of niet verlaagd?(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250315/a5251cc80421ffb912434e5f40ea3a1b.jpg)

Ik denk dat gele/rode/bronzen remklauwen wel mooi zouden staan
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: GTlife op 15 maart 2025, 20:15:29
Toen ik de Brera kocht dacht ik slim te zijn door alle parkeersensoren te vervangen. Inmiddels spijt van want 2 van de 4 zijn inmiddels alweer kapot. Vandaag weer een van de oude sensoren er weer in gezet.

De kwaliteit van onderdelen tegenwoordig is echt erbarmelijk. Ik zoek tegenwoordig alleen nog maar originele onderdelen van demontage autos.

(https://i.ibb.co/dJgRjHrt/IMG-20250315-WA0001.jpg) (https://ibb.co/0VtxmzcK)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 15 maart 2025, 20:37:34
Dat zal zeker mooi staan, daar twijfel ik niet aan!
Aan de andere kant ben ik soms wel zo eigenzinnig om dat dan juist niet te doen omdat zovelen dat al hebben.

De klauwen zijn nu grijs/industrieel, met een witte 'alfa romeo' sticker erop af origineel.
Ben van plan om het grondig te reinigen zodat het industriële nog meer tot uiting komt en dan het witte logo te vervangen voor een zwarte 'alfa romeo'.
Dat steekt in dit geval meer af dan een witte.
Dan is het toch net wat anders dan het rood/geel/brons
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 15 maart 2025, 21:32:41
Brons metallic. Zou ik zo aanraden, als je me er naar zou vragen. Zie je nagenoeg nooit en zou zeer goed staan  :p
Vind dat remklauwen wel mooi mogen afsteken
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 20 maart 2025, 10:32:49
Gisteren na het werk even de Giulia gewassen en daarna in de ceramic sealing van Detailrs gezet. Met 217.000km ziet ze er nog steeds superstrak uit, op wat steenslag op de voorbumper na.

(https://i.ibb.co/ZR6Yhp0B/Screenshot-20250320-102953-Gallery.jpg) (https://ibb.co/DPD87HZ9)

Over steenslag gesproken, iemand ervaring met PPF folie?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 20 maart 2025, 12:18:20
Ziet er goed uit!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: math op 20 maart 2025, 12:47:49
Nog niks gedaan eigenlijk, het lijkt wel of ik met de auto in de sahara heb gereden, ik heb de Alfa Tonale net 2 weken en mag niet door de wasstraat ermee, volgens de verkoper is het erg zonde vanwege een waxoil behandeling die best prijzig is.

Ik moet mij ertoe zetten om de auto met de hand te wassen...

Maar jou Giulia ziet er weer goed uit!

groet
Math
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Buzz_NL op 20 maart 2025, 13:00:57

Over steenslag gesproken, iemand ervaring met PPF folie?

Eind vorig jaar de voorzijde laten voorzien van PPF en vervolgens in keramische coating laten zetten...nog te kort om objectief ervaring te delen. Subjectief wat meer gemoedsrust als ik weer wat hoor opspatten.

Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Passievrucht op 24 maart 2025, 15:09:02
Vandaag m'n Giulietta (inmiddels onder het saharazand) opgehaald bij Len Jansen na een grote beurt en nieuwe remmen achter. Echt een fijn bedrijf met goede communicatie.

Later deze week nog even de auto wassen. Ondertussen kriebelt het wel een beetje om op zoek te gaan naar nieuwe upgrades voor de Giulietta, maar weet niet zo goed wat. Ben wel tevreden met het uitlaatsysteem en de velgen, de stage 1 van H&S Corse en het bmc luchtfilter. Misschien toch eens naar een schroefsetje kijken waar ik nog wel drempels mee overkom, gezien het standaard onderstel wel het oudste deel is van de auto.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanielH92 op 24 maart 2025, 17:17:14
Vandaag m'n Giulietta (inmiddels onder het saharazand) opgehaald bij Len Jansen na een grote beurt en nieuwe remmen achter. Echt een fijn bedrijf met goede communicatie.

Later deze week nog even de auto wassen. Ondertussen kriebelt het wel een beetje om op zoek te gaan naar nieuwe upgrades voor de Giulietta, maar weet niet zo goed wat. Ben wel tevreden met het uitlaatsysteem en de velgen, de stage 1 van H&S Corse en het bmc luchtfilter. Misschien toch eens naar een schroefsetje kijken waar ik nog wel drempels mee overkom, gezien het standaard onderstel wel het oudste deel is van de auto.

Setje Brembo remklauwen en schijven aan de voorzijde. Is een mooie upgrade :)

Spreek uit ervaring:
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-alfa-giulietta-club!/upgrade-naar-330mm-brembo-volledig-stappenplan/msg118487/#msg118487
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Passievrucht op 3 april 2025, 08:28:23
Stiekem naar gekeken voor de beurt, naar aanleiding van dat mijn achterste remschijven vervangen moesten worden (ik dacht, misschien gelijk mooi moment om alles te upgraden?!). Maar zo'n upgrade aan de voorkant is al zeer prijzig, ik kan ook niets zelf aan m'n auto doen.

Ik denk dat het 180k oude onderstel upgraden meer plezier oplevert, nadat er vakantiegeld is overgemaakt maar eens naar kijken. ;-)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 23 april 2025, 11:10:02
Zojuist de elektronische thermostaat vervangen. Had een paar weken geleden ineens gele en rode meldingen in m'n schermpje. Uitgelezen en bleek dat die thermostaat in gesloten positie bleef staan. Gelukkig kunnen resetten maar een paar dagen later gebeurde het weer. Thermostaat opgezocht, origineel mopar onderdeel, €950,-. Toch even verder gezocht en in Polen een 2e hands exemplaar kunnen vinden uit een Giulia met ongeveer 16000km. €320,-

(https://i.ibb.co/b5RG9hgW/20250422-143942.jpg) (https://ibb.co/gZFcK1Mj)

(https://i.ibb.co/Q323tPbD/IMG-20250422-WA0017.jpg) (https://ibb.co/sd0dzKmW)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 23 april 2025, 20:49:26
Was het vervangen een lastige klus of viel het mee?  Mooi dat je een goede gebruikte hebt gevonden omdat 950 wel heul erg veel is.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 23 april 2025, 21:02:12
Nee, het vervangen was echt een makkie. 1 koelslang loskoppelen en de 3 slangen op de thermostaat en 2 boutjes. Dan heb je dat ding al in je hand en hoef je alleen de connector nog los te maken. Wel zorgen dat je een bak onder de auto hebt staan om de koelvloeistof op te vangen.

De oude thermostaat heb ik open gemaakt; bestaat uit een motortje en een mechanisch klepje. Klepje draaide heel stroef, voelde een zwaar punt. Heb alles goed schoongemaakt en met wat vet gesmeerd. Ging nu wel soepeler. Ik vermoed dus dat de P2-B61 storing een overbelasting is. Heb nu alles weer in elkaar geschroefd en leg de thermostaat in de schuur op de plank.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 4 mei 2025, 14:37:49
Vorige week op Ali een divider besteld voor de middenconsole. Mijn zonnebril en wat ander meuk lag altijd los in de bak. Nu ziet het er wat netter uit.

(https://i.ibb.co/4w2K4Pp4/20250504-131832.jpg) (https://ibb.co/vChVLZkL)

(https://i.ibb.co/zVbG5tJ1/20250504-131840.jpg) (https://ibb.co/YB8pWVZ6)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Oblive op 2 juni 2025, 16:57:05
Recent is er bij de Giulietta een glascoating aangebracht en vandaag was het tijd voor de eerste wasbeurt.

(https://i.ibb.co/ycfcs4ZZ/20250602-162244.jpg) (https://ibb.co/Q3b3mDTT)
(https://i.ibb.co/gXzwkW3/20250602-162308.jpg) (https://ibb.co/1p8KFXL)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 2 juni 2025, 17:20:31
Ziet er goed uit.
Ik moet de eerste wasbeurt nog doen sinds de coating.
Ben benieuwd.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Posthumus op 8 juni 2025, 17:07:30
(https://cdn.bsky.app/img/feed_thumbnail/plain/did:plc:h6zlkcqloknpoehzmrymyqt5/bafkreidgay4aopr3fz66q7pc4vcbicrvxzz2gvtr5wpf6qrksrmhah5nii@jpeg)

Voor de vakantie.

Was het gedoe zat met een losse mobiel, want onder een warme voorruit + navi + streamen + draadloos opladen = oververhitte telefoon.
Dus heb een CarPlay-unit geplaatst.

Heb ook een nieuwe dakantenne geplaatst met AM/FM, DAB+, GPS en 4G/5G. FAKRA-kabels van achter naar voren doorgetrokken om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik female-female had moeten hebben ipv female-male. Blijkbaar heeft de originele antenne een female en de nieuwe antenne een male.

Nu alleen nog de laatste puntje (mic wegwerken, fantoomvoeding antenne aansluiten en een afgebroken clipje vervangen)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 8 juni 2025, 17:14:18
Wat een lekker dashboard is het toch!
Kan geen moderne Alfa aan tippen!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Posthumus op 8 juni 2025, 17:18:34
Vind dit nog een moderne Alfa 😅
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 8 juni 2025, 17:33:57
Ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Brams77 op 8 juni 2025, 21:50:07
Citaat van: Posthumus op  8 juni 2025, 17:18:34
Citaat van: Posthumus op  8 juni 2025, 17:18:34
Vind dit nog een moderne Alfa 😅

Ik heb toevallig vandaag ook CarPlay geïnstalleerd na wat vloeken en tieren zit het er hardstikke keurig in, via de usb poort en via de Wifi werkt als een speer! Owja en nog even kleine ingreep gedaan tegen wat squeaks & rattles vanuit het cluster wat heel af en toe optreed.

 

(https://i.ibb.co/Cpkvtbr6/IMG-1644.jpg) (https://ibb.co/LDL6PxGr)
(https://i.ibb.co/WvQvsCt6/IMG-1641.jpg) (https://ibb.co/b5x57tJP)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 10 juni 2025, 20:49:35
Afgelopen weekend voor het eerst de remmen aan de voorzijde vervangen door Zimmermann schijven en Yellowstuf blokken.
Was goed te goed. Ik las op internet paar keer het advies de accu af te koppelen. Ergens anders las ik weer van niet. Niet gedaan. Geen storingen. Wel eerst de rem paar keer ingetrapt voordat ik de auto startte.

(https://i.ibb.co/V0C2MVR3/20250607-123627.jpg) (https://ibb.co/qLgkmBKx)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 10 juni 2025, 21:49:55
Afgelopen weekend voor het eerst de remmen aan de voorzijde vervangen door Zimmermann schijven en Yellowstuf blokken.
Was goed te goed. Ik las op internet paar keer het advies de accu af te koppelen. Ergens anders las ik weer van niet. Niet gedaan. Geen storingen. Wel eerst de rem paar keer ingetrapt voordat ik de auto startte.

(https://i.ibb.co/V0C2MVR3/20250607-123627.jpg) (https://ibb.co/qLgkmBKx)

Ziet er goed uit! Als ik moet wisselen gaan er ook geperforeerde schijven en yellowstuff blokken onder. Die Brembo blokken stoffen echt te erg.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Stiggy op 10 juni 2025, 22:04:30
Ik heb gisteren toevallig ook zitten kijken.
Maar voor minder stof moet je de red stuff hebben. Yellow stuff = meer bite, maar ook meer stof. Weet niet of yellow alsnog minder is dan de standaard Brembo's.

Ik overweeg Tarox schijven in de "Sport Japan" spec, dan heb je perforatie en groeven. Deze (https://www.taroxbrakes.eu/product/front-tarox-brake-discs-alfa-romeo-giulia-952-2-0-280-hp/), of als ik gek wil doen (hang er een beetje vanaf of de onderhoudsbeurt meevalt) deze zwevende (https://www.taroxbrakes.eu/product/front-tarox-brake-discs-alfa-romeo-giulia-952-2-0-280-hp-2/).
Ben afgelopen 2 weken 2x op en neer gereden naar Oostenrijk en Italië en heb weer de nodige bergpassen gedaan 🙂. Zo'n pass als de Grossglockner af dan hebben de standaard remmen het toch echt zwaar hoor. Ondanks zo veel mogelijk op de motor afremmen werd mijn pedaal zachter. Zwevende schijven zou wat moeten schelen t.o.v. gewone.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Brams77 op 11 juni 2025, 06:51:07
Ik heb gisteren toevallig ook zitten kijken.
Maar voor minder stof moet je de red stuff hebben. Yellow stuff = meer bite, maar ook meer stof. Weet niet of yellow alsnog minder is dan de standaard Brembo's.

Ik overweeg Tarox schijven in de "Sport Japan" spec, dan heb je perforatie en groeven. Deze (https://www.taroxbrakes.eu/product/front-tarox-brake-discs-alfa-romeo-giulia-952-2-0-280-hp/), of als ik gek wil doen (hang er een beetje vanaf of de onderhoudsbeurt meevalt) deze zwevende (https://www.taroxbrakes.eu/product/front-tarox-brake-discs-alfa-romeo-giulia-952-2-0-280-hp-2/).
Ben afgelopen 2 weken 2x op en neer gereden naar Oostenrijk en Italië en heb weer de nodige bergpassen gedaan 🙂. Zo'n pass als de Grossglockner af dan hebben de standaard remmen het toch echt zwaar hoor. Ondanks zo veel mogelijk op de motor afremmen werd mijn pedaal zachter. Zwevende schijven zou wat moeten schelen t.o.v. gewone.

Ik heb in het verleden yellow stuffs gehad deze geven zelfs meer remstof af dan de std Brembo blokken naar mijn mening. Reds geven minder stof maar zijn ook minder sportief en gretig dan de yellows. Eigenlijk is het een kwestie van of het een of het ander.

Ik vind die zwevende schijven wel een mooie optie van Tarox zeg! Nooit geweten dat dat  beschikbaar was voor de 2.0. Ik heb zelf niet de beste ervaring met gegroefde en of die putjes op de schijven, het is echt iets voor de looks maar het kan ook vibraties geven.

Ik vroeg me af gezien het unieke remsysteem van de Giulia kan dat pedaal wel zacht worden dan? Het heeft geen directe verbinding met de remcilinder omdat het brake by wire is.
Ik vind persoonlijk het missen van enig remgevoel wel echt een  tekortkoming van deze auto. Ik heb wel eens gehoord dat bij de nieuwere Giulia’s dat wel opgelost of beter is.

Ik zou graag willen weten of dat te maken heeft met een software update van  het continental remsysteem of dat er een andere van is gekomen.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 14 juni 2025, 15:46:00
Vandaag niks aan de Giulia gedaan maar wel wat voorbereidingen getroffen:

Bij JTD Performance besteld:

(https://i.ibb.co/hR5WDC1C/IMG-20250612-WA0022.jpg) (https://ibb.co/N6hjZ7n7)
(https://i.ibb.co/zHDfd2SB/IMG-20250604-WA0001.jpg) (https://ibb.co/DgTKdM7v)

Downpipe met 200cell kat en Ragazzon middendemper. Ga ik komende weken monteren en afspraak bij Stephan voor software aanpassing is reeds gemaakt.

 
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Brams77 op 14 juni 2025, 16:44:02
Vandaag niks aan de Giulia gedaan maar wel wat voorbereidingen getroffen:

Bij JTD Performance besteld:

(https://i.ibb.co/hR5WDC1C/IMG-20250612-WA0022.jpg) (https://ibb.co/N6hjZ7n7)
(https://i.ibb.co/zHDfd2SB/IMG-20250604-WA0001.jpg) (https://ibb.co/DgTKdM7v)

Downpipe met 200cell kat en Ragazzon middendemper. Ga ik komende weken monteren en afspraak bij Stephan voor software aanpassing is reeds gemaakt.

Oh wow super nice @Marcel1979 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=1371)! Verstandig dat je nog wel een resonator op de midpipe hebt, een race cat geeft best wel wat midden en hoog.

Doe je enkel downpipe en ander uitlaat traject?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 14 juni 2025, 16:53:03
@Brams77 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=12498)
Dankje!

Voorlopig alleen even downpipe en middendemper. Einddemper van Ragazzon heb ik er al onder zitten. Ik zat/zit nog te denken over de hybrid turbo van Joël maar heb andere prioriteiten zoals eventueel automaat spoelen (bij 228.000km, ga ik overigens niet over discussiëren 😅😅) en de ophanging vernieuwen. Dus dat zal eventueel naderhand pas gebeuren.

En inderdaad met demper. Ik heb een paar maandjes met de Ragazzon eindpijp (zonder demper dus) gereden maar dat was te erg. Stationair was mwa, oke maar cruise snelheid op de snelweg was gewoon niet leuk meer. Tijdens de rit naar Polen bijvoorbeeld konden we elkaar nieteens meer verstaan. Dus die verkocht en met demper gekocht. Ongelooflijk trouwens hoeveel animo er was voor die eindpijp. Op FB gezet en binnen 3 minuten verkocht
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Brams77 op 14 juni 2025, 17:17:57
Ik ben benieuwd joh, ook hoe vanuit Stephan de software aangepast wordt en waar je dan op uitkomt en wat je ervaringen dan zijn.

Ik wil zelf niet al te ver doorschieten met mods maar een downpipe is misschien wel interessant zeker als de turbo dan weet meer doet bovenin de toeren, want dat mis ik een beetje.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 14 juni 2025, 17:57:13
Mooie vooruitzichten, @Marcel1979 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=1371) ! Ben benieuwd hoe dat gaat klinken.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Ton H8 op 14 juni 2025, 18:21:19
Leuk😀Staat ook ergens op mijn lijstje.
Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 15 juni 2025, 22:55:44
Ik ben heel benieuwd wat de demper in de middenpijp doet. Ik heb een demperloze middenpijp en vind de brom tussen 2500-3500 toch wel irritant.

(https://i.ibb.co/ycYT54jC/20220116-135050.jpg) (https://ibb.co/4nYyM1rL)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 15 juni 2025, 22:57:10
Ik neem heel benieuwd wat de demper in de middenpijp doet. Ik heb een demperloze middenpijp en vind de brom tussen 2500-3500 toch wel irritant.

(https://i.ibb.co/ycYT54jC/20220116-135050.jpg) (https://ibb.co/4nYyM1rL)

Dat had je een keer verteld ja. Dat is ook de reden dat ik persé eentje mét demper wilde.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Brams77 op 16 juni 2025, 09:14:27
Mijn ervaring van wat ik op YouTube ervan meekrijg en m’n eigen auto is dat het standaard uitlaattraject de resonator in de mid-pipe het schelle midden-hoog onderdrukt en de einddemper het laag onderdrukt. Mijn verwachting is daarom dat een resonator verwijderen minder effect op ‘ drone’/dreunen heeft en het veranderen van de einddemper of deze verwijderen.

Check dit ook even:
https://youtu.be/3jLBehK8rH8?si=TsW_1rcl9lBOBIvs

Een race cat geeft meer volume en merk ook meer midden en minder clean geluid, dus ik denk dat een resonator in de mid pipe in combinatie met een race cat  een goed idee is dat rafelige midden wat te onderdrukken.

@Busso (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=6004) even uit interesse welk uitlaatsysteem heb jij, ook Ragazzon of iets anders?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 17 juni 2025, 16:40:53
Ragazzon demperloze middenpijp en Ragazzon einddemper met carbon eindstukjes.
Ik denk ook dat een dempertje in de middenpijp meer nut heeft in combi met een racekat.
Ik zal dan toch iets van doen met isolatie/dempingsmateriaal.
Afgelopen dagen wat ritten in de bergen en dan  rijd ik langere periodes tussen de 2500-3000 rpm indrr belasting met een brom in het interieur.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Brams77 op 17 juni 2025, 17:27:46
Ik had eigenlijk niet verwacht dat die combinatie veel drone zou geven, aan de andere kant de ene auto is daar weer gevoeliger voor dan de andere.

Ik heb enkel de einddemper van Ragazzon en ik ken wel wat opnames van de Giulia of Stelvio met en zonder resonator gehoord maar hoor daar eigenlijk niet veel verschil in behalve een klein beetje het volume.

Blijft lastig in te schatten hoe het uitpakt soms.

Dit is mijn setup alleen Ragazzon einddemper (non opf Giulia)

https://youtu.be/q5wnFUVbKb8?feature=shared

https://youtu.be/iQAOuL6wQq0?feature=shared
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 17 juni 2025, 17:32:11
Ik heb de Ragazzon eindpijp gehad en nu de Ragazzon einddemper. Stationair verschilt het niet zoveel alleen tijdens een rit met rond de 3000 toeren is er een heel duidelijk verschil. Ik begrijp @Busso (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=6004) wel
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Brams77 op 17 juni 2025, 19:40:52
Ik trek het ook niet in twijfel, ik weet uit eigen ervaring wel hoe een bepaalde setup bij bepaalde toeren net “vervelend” kan uitpakken.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 18 juni 2025, 19:22:18
We rijden net de veerboot op maar Corsica. Lichte schade aan de uitlaat en krassen op de onderzijde van 1 skirt 😬
Giulia is slechts 1,5 cm lager dan standaard.  Ik hoop dat het afrijden beter gaat.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: bekkie op 18 juni 2025, 19:32:57
We rijden net de veerboot op maar Corsica. Lichte schade aan de uitlaat en krassen op de onderzijde van 1 skirt 😬
Giulia is slechts 1,5 cm lager dan standaard.  Ik hoop dat het afrijden beter gaat.

Weet er alles van, meerdere keren op Corsica geweest.
Tip: nooit recht over de laadkleprand rijden, altijd langzaam rijdend diagonaal pakken.
En trek je niets aan van het bootpersoneel, want die schreeuwen zich een ongeluk.
Laat alle auto’s achter jou maar lekker wachten 😉
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 19 juni 2025, 18:28:10
Dat heb ik ook niet gedaan.  Ik moest 2 lagen omhoog (3e dek) in het schip. De helling naar het 3e dek was stijl met bovenaan een bobbel. Toen ik het zag dacht ik al dat gaat niet goed dus heel rustig gereden. Ik mocht niet terug. Heb wat woorden gehad met een van de mannen. Toen ik de boot afging schraapte de uitlaat weer, alleen bij het afrijden van het bovenste dek. Ik ben buiten de boot gestopt en heb iemand aangesproken. Uiteindelijk ben ik met ingevuld en ondertekend schadeformulier weggereden. Thuis kijk ik wel of er echt sprake is van schade die hersteld moet worden. Op het eerste oog lijkt alleen een van de Ragazzon uitlaatklemmen. De uitlaat hangt sowieso wel wat lager vlak achter de voorwielen.
Volgende keer neem ik prority boarden dan blijf je op het eerste dek. Maar allemaal niet fijn om 6.45 uur in de ochtend....
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: bekkie op 19 juni 2025, 18:33:54
Dat heb ik ook niet gedaan.  Ik moest 2 lagen omhoog (3e dek) in het schip. De helling naar het 3e dek was stijl met bovenaan een bobbel. Toen ik het zag dacht ik al dat gaat niet goed dus heel rustig gereden. Ik mocht niet terug. Heb wat woorden gehad met een van de mannen. Toen ik de boot afging schraapte de uitlaat weer, alleen bij het afrijden van het bovenste dek. Ik ben buiten de boot gestopt en heb iemand aangesproken. Uiteindelijk ben ik met ingevuld en ondertekend schadeformulier weggereden. Thuis kijk ik wel of er echt sprake is van schade die hersteld moet worden. Op het eerste oog lijkt alleen een van de Ragazzon uitlaatklemmen. De uitlaat hangt sowieso wel wat lager vlak achter de voorwielen.
Volgende keer neem ik prority boarden dan blijf je op het eerste dek. Maar allemaal niet fijn om 6.45 uur in de ochtend....

Oh je!
Ik moest ook een keer twee dekken omhoog, met mijn 146 en een vouwwagen erachter. Toen ik de helling zag, dacht ik: no way, dat gaat me nooit lukken. Maar uiteindelijk na een enorme dot gas en oogkleppen op die lange helling opgereden, met bovenaan die scherpe knik. Zweet onder de oksels, gloeiend hete motor en losliggende 12-polige stekker😳
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 27 juni 2025, 22:03:15
Dat heb ik ook niet gedaan.  Ik moest 2 lagen omhoog (3e dek) in het schip. De helling naar het 3e dek was stijl met bovenaan een bobbel. Toen ik het zag dacht ik al dat gaat niet goed dus heel rustig gereden. Ik mocht niet terug. Heb wat woorden gehad met een van de mannen. Toen ik de boot afging schraapte de uitlaat weer, alleen bij het afrijden van het bovenste dek. Ik ben buiten de boot gestopt en heb iemand aangesproken. Uiteindelijk ben ik met ingevuld en ondertekend schadeformulier weggereden. Thuis kijk ik wel of er echt sprake is van schade die hersteld moet worden. Op het eerste oog lijkt alleen een van de Ragazzon uitlaatklemmen. De uitlaat hangt sowieso wel wat lager vlak achter de voorwielen.
Volgende keer neem ik prority boarden dan blijf je op het eerste dek. Maar allemaal niet fijn om 6.45 uur in de ochtend....

Vandaag terug van Corsica nu naar Livorno met Moby. Gelukkig had deze veerboot niet zo'n ellendig 3e dek dus ging alles goed vandaag.
Man wat zijn die Italiaanse wegen slecht. Ik was dat weer even vergeten. Als ik hier zou wonen zou ik zeker geen 19 inch onder de Giulia doen en voor het eerst een rammelt gehoord in het dashboard bij de tellers. Ik denk dat de Giulia zich hier thuis voelt haha.
Morgen misschien bezoekje aan het Alfa Romeo museum. We rijden er bijna langs.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 29 juni 2025, 16:37:02
Zaterdagochtend half 11 waren we één van de eerste bezoekers. Ik was onder de indruk van het museum. Mooi opgezet en verzorgt. Toen wij parkeerden was onze Giulia de eerste Alfa op de parkeerplaats 🤔
Toen we weggingen 2 uur later stonden er meer.
(https://i.ibb.co/JwKKjmbw/20250628-114834.jpg) (https://ibb.co/xtDDqXct)
Nog ff gesproken met aantal Alfisti uit Tsjechië met 2 166 uiteraard met Busso en een Giulietta bij de toegangspoort (foto maken). Ze vroegen mijn wat rijdt beter een Giulia of 147 GTA. Jullie raden het antwoord vast wel.
(https://i.ibb.co/Y7CZTQvT/IMG-20250628-WA0010.jpg) (https://ibb.co/MDv65Sq5)
Ook nog wat merchandise meegenomen.
(https://i.ibb.co/bMKVhT7Z/20250629-162631.jpg) (https://ibb.co/mVcKskSw)
Met thuis op de brug toch wel duidelijk schade aan de skirts. De gele verf van Corsica Ferries is zichtbaar....
(https://i.ibb.co/7Jd1J8qN/20250629-153117.jpg) (https://ibb.co/mCVcC13F)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Stiggy op 29 juni 2025, 16:49:45
Balen van die schade. Alleen zichtbaar als hij op de brug staat?

Museum is leuk he? Ben er jaren geleden ook eens geweest. Ik vond het mooi gedaan.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Busso op 29 juni 2025, 17:01:33
Balen van die schade. Alleen zichtbaar als hij op de brug staat?

Museum is leuk he? Ben er jaren geleden ook eens geweest. Ik vond het mooi gedaan.

Ja wel zichtbaar als je goed kijkt en bukt. Ik ga het spuiten skirts proberen te verhalen. Ik heb een officieel schadeformulier van Corsica  Ferries. De krassen op de Ragazzon  middenpijp neem ik denk ik voor lief. Ik kijk wel. Eerst maar eens de schade laten taxeren.

Ja mooie opzet en ik had niet zo scherp op mijn netvlies dat Alfa echt een hele rijke racehistorie heeft.  Echt indrukwekkend.

Tijdens onze rit van Livorno (bij Pisa) naar Zwitserland maar bar weinig Alfa's gezien. Verbaasde mij echt.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 29 juni 2025, 21:53:16

Tijdens onze rit van Livorno (bij Pisa) naar Zwitserland maar bar weinig Alfa's gezien. Verbaasde mij echt.

Mensen vergeten wel eens dat Alfa echt gewoon zoveel kleiner is dan de Duitse en Aziatische merken. Ook in Italie. Dus logisch dat je niet op elke straathoek een Alfa ziet staan.

Wel balen van je schade trouwens!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Catonyx op 5 juli 2025, 21:34:13
Vandaag de enkele uitlaat vervangen en de nieuwe dubbele Ulter uitlaat erop gezet. Leuk klusje, goed zelf te doen ook al had ik wat ruzie met de oude uitlaat. Die vond het net wat te prettig op de plek waar die zat.

(https://i.ibb.co/LdCfNX3j/Giulietta-Ulter.jpg) (https://ibb.co/Kx9HKpJ4)

Resultaat ben ik erg blij mee. Ziet er top uit, en geluid is ook erg fraai.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanielH92 op 6 juli 2025, 00:55:46
Dat ziet er heel goed uit, mooi werk!!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 10 juli 2025, 13:41:48
Ik heb vanmorgen de Giulia opgehaald bij mijn monteur. De Jtd-performance downpipe met 200 cel kat en Ragazzon middendemper zijn gemonteerd. Ook gelijk een klein beurtje uitgevoerd, olie- en filterwissels. Ik heb een paar dagen moeten wachten want tijdens montage van de downpipe (wat overigens echt een k#twerk is) is er een metalen pakking van het koelsysteem gaan lekken. We probeerden eerst nog te kitten maar dat hield het niet. Pakking zit direct achter de downpipe en door de hitte die vrijkomt is het waarschijnlijk dus een speciale pakking, zit ook een soort van coating op. Was nergens op voorraad helaas maar vanmorgen dus toch binnen gekomen.

Voor de geïnteresseerden, het is artikelnummer 50538381
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Brams77 op 10 juli 2025, 13:53:14
Ja alles rond die turbo en downpipe is echt een ramp mbt packaging. Maar wel fijn dat alles erin zit Marcel!💪 En moet je nu nog de tune nog regelen of is dat al gebeurd?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 10 juli 2025, 13:59:30
De Massimo tune van Squadra zit er al op en ben vorige week al langsgeweest voor de software aanpassing voor de lambdawaardes. Dus wat dit betreft is alles klaar.

Mocht er tzt een hybrid turbo komen dan zal ik uiteraard weer terug gaan voor de hybrid tuning maar voor nu is het even genoeg.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Brams77 op 10 juli 2025, 16:44:09
Merk je iets aan het gedrag van de turbo nu dat je de downpipe hebt of niet?
En hoe is de sound!? Daar ben ik ook wel benieuwd naar!!!😉

Op zich kun je de software wel wat laten fine tunen vanwege betere hitte afvoer en lagere tegendruk in het uitlaat traject, meestal goed voor 10-15pk. Maar als je hybrid toch wilt doen later dan zou ik het ook zo laten.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 10 juli 2025, 16:57:33
Jazeker! Ik heb het gevoel dat het gasrespons/oppakken van de turbo nu een stuk sneller gaat. Bijvoorbeeld uit een bocht gasgeven, dat voelt veel directer. Geluid valt reuze mee. Dat had ik eerlijk gezegd harder verwacht maar ik ben blij dat dat niet zo is. Ik had de Ragazzon einddemper al, dat maakt een beetje meer geluid dan de standaard demper en ik heb expres gekozen voor de Ragazzon middenDEMPER omdat ik van anderen hoor dat dat teveel bromt tijdens cruise snelheid. En misschien dat een 300 cel kat nog meer dempt maar ik vind het prima zo
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 14 juli 2025, 14:08:50
Vanochtend de Brera uitgelaten.
Geen vuiltje aan de lucht
Door het BMC filter hoog in de toeren wat scherper geluid.
Je voelt dat de ademhaling beter gaat, maar om nu te zeggen dat het pk winst is....
Al met al, het rijdt buitengewoon goed!
Ook fijn dat ik de zitting kan kantelen, zit er standaard op!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 14 juli 2025, 15:12:28
Afspraak bij de doe het zelf garage in Bergen op Zoom gemaakt om na de vakantie even onder de auto te kijken. Na montage van de downpipe en middendemper heb ik af en toe een resonantie onder de middenconsole, beetje aan de voorkant. Ik verwacht niks ernstigs, waarschijnlijk een hitteschildje ofzo wat tegen de pijp aankomt.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 14 juli 2025, 15:45:30
Zou het niet zo kunnen zijn dat de resonantie inherent is aan de downpipe/middendemper?
Maw een bijkomend neveneffect.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 14 juli 2025, 19:09:04
Afspraak bij de doe het zelf garage in Bergen op Zoom gemaakt om na de vakantie even onder de auto te kijken. Na montage van de downpipe en middendemper heb ik af en toe een resonantie onder de middenconsole, beetje aan de voorkant. Ik verwacht niks ernstigs, waarschijnlijk een hitteschildje ofzo wat tegen de pijp aankomt.
Kom dan ff een bakkie doen!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 14 juli 2025, 19:39:29
4 augustus 15.00u👍🏽
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 14 juli 2025, 19:42:24
Prima! Zie pm.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: dengelaar.john@gmail.com op 27 juli 2025, 14:52:09
Nou wat heb ik aan mijn Giulia gedaan vandaag 
Preventief relais vervangen,antidiefstal geïnstalleerd, en de raamlijsten van chroom naar zwart
Dus redelijk productief dagje gehad.

(https://i.ibb.co/1JqFzyDY/20250727-143611.jpg) (https://ibb.co/fGpjD6hV)
pdf to jpg code registration (https://fr.imgbb.com/)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 27 juli 2025, 14:56:01
Lekker bezig geweest 💪🏽
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 3 augustus 2025, 22:42:22
Vanavond wat info op zitten zoeken over de diverse uitvoeringen van de Giulia. Super, Sprint, Veloce, Ti, Estrema enz.

Ik was altijd in de veronderstelling dat ik een Super met Veloce Pack heb. Standaard 200pk dus en RWD. Dit had ik ook opgezocht op Finnik en het RDW door mijn kenteken in te voeren: SP-788-N.

Maar nou had ik ook ergens mijn VIN nummer ingevoerd en toen zag ik iets verrassends: Veloce met af-fabriek 280pk en RWD.

Dat is dus een mooie meevaller. Altijd gedacht dat ik een Super had. 3 jaar geleden ook als Super gekocht dus😃
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Brams77 op 3 augustus 2025, 22:51:01
Nou welkom in de club Veloce @Marcel1979 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=1371) 😜

Eerlijk gezegd snap ik van die verschillende trims niet heel veel. Veloce betekent dus 280pk en Veloce bumper en interieur pack en de grotere remmen kit 330-320mm?
Veloce Ti is hetzelfde maar dan met Carbon goodies van de Q. Estrema is denk ik de opvolger van Veloce Ti?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 3 augustus 2025, 22:54:41
Citaat van: Brams77 op  3 augustus 2025, 22:51:01
Citaat van: Brams77 op  3 augustus 2025, 22:51:01
Ik snap van die uitvoerigen niet heel veel, maar Veloce betekent dus 280pk en Veloce bumper en interieur pack en de grotere remmen kit 330-320mm?

Ja dat is voor mij nu ook even verwarrend, zeker nu ik dit voor mijn auto toevallig uitgevonden heb.

Ik ga daar van de week nog even verder naar kijken
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Stiggy op 4 augustus 2025, 11:07:43
Het helpt niet dat Alfa door de jaren niet heel veel updates uitgebracht heeft, maar alleen wat speelt met dingen van het ene trim level naar het andere brengen of een trim level een nieuwe naam geven.

Ik dacht dat bv de adaptieve dempers in 2023 niet meer op de Veloce leverbaar waren, maar dat je dan de 'Competizione' moest hebben (een Veloce met pano dak, die actieve dempers en een beperkt aantal kleuren). De Estrema is volgens mij een Veloce met wat andere stiksels en interieurmaterialen. En de TI inderdaad een Veloce met de carbon goodies van de Q.

Ik dacht wel dat in NL de Veloce altijd 280pk en AWD had. Een Veloce met RWD was ik hier nog niet tegengekomen!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Brams77 op 4 augustus 2025, 11:19:37
Veloce is niet per definitie Q4.
Zou het niet kunnen dat Competitione en Estrema de Veloce en Veloce Ti hebben vervangen in 2023 oid?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Stiggy op 4 augustus 2025, 11:28:21
Citaat van: Brams77 op  4 augustus 2025, 11:19:37
Citaat van: Brams77 op  4 augustus 2025, 11:19:37
Veloce is niet per definitie Q4.
Kan het fout hebben hoor, maar ik dacht in NL (Europa?) wel. Op de internationale fora kom je wel eens Q2 Veloce's tegen, maar ik dacht dat die hier niet verkocht waren.

Citaat van: Brams77 op  4 augustus 2025, 11:19:37
Citaat van: Brams77 op  4 augustus 2025, 11:19:37
Zou het niet kunnen dat Competitione en Estrema de Veloce en Veloce Ti hebben vervangen in 2023 oid?
Ja volgens mij wel. Maar het waren tijdelijke modellen (oh en de Tributo Italiano was er nog zo een). En als je nu in de configurator (https://www.alfaromeo.nl/configurator/#/giulia/) kijkt zijn ze weer weg en is de Veloce weer terug.  :-X
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 4 augustus 2025, 11:34:07
Ik weet dat er op FB minstens 2 mensen zijn die ook een Veloce rwd hebben. Of dat ook Q2's zijn weet ik niet.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Stiggy op 4 augustus 2025, 11:37:57
Citaat van: Marcel1979 op  4 augustus 2025, 11:34:07
Citaat van: Marcel1979 op  4 augustus 2025, 11:34:07
Ik weet dat er op FB minstens 2 mensen zijn die ook een Veloce rwd hebben. Of dat ook Q2's zijn weet ik niet.
Misschien heb ik het dan fout!

Maar wat zou dan nog het verschil geweest zijn tussen een Super met Veloce interieur en exterieur pack en een Veloce?

De grotere remmen en de 80pk extra denk ik? Anyway, die heb jij mooi alvast in de pocket! 👍
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: jt op 4 augustus 2025, 11:39:39
Ik dacht dat @Alfa 147 Ti (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=948) een Q2 giulia heeft. Maar dat weet ik niet zeker.

Ik ben ze (Q2) in Duitsland ook meer maals tegen gekomen op mobile.de. Althans 3 á 4 keer, dit wordt dan aangegeven met een Q2 badge op de achterkant. En zeer sporadisch een veloce(280 pk) met alleen achterwiel aandrijving. Of de advertentie was verkeerd in elkaar gezet.....
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Brams77 op 4 augustus 2025, 11:40:07
Ik heb het even gegoogled het zijn een soort specials die maar een jaar of halfjaar  beschikbaar waren.

2022 Estrema standaard nieuwe driver assists + adaptief onderstel + LSD Q2 en Q4

2023 Competitione  alleen adaptief onderstel + LSD Q2 en Q4

Zover ik weet is het LSD altijd in combinatie met de adaptieve dempers zowel op de RWD Q2 en AWD Q4(performance pack 8LW) En ik weet ook dat Q2 niet altijd betekent dat je een RWD met een sper hebt maar gewoon voor achterwiel aangedreven staat.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Alfa 147 Ti op 4 augustus 2025, 12:04:57
Citaat van: jt op  4 augustus 2025, 11:39:39
Citaat van: jt op  4 augustus 2025, 11:39:39
Ik dacht dat @Alfa 147 Ti (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=948) een Q2 giulia heeft. Maar dat weet ik niet zeker.

Ik ben ze (Q2) in Duitsland ook meer maals tegen gekomen op mobile.de. Althans 3 á 4 keer, dit wordt dan aangegeven met een Q2 badge op de achterkant. En zeer sporadisch een veloce(280 pk) met alleen achterwiel aandrijving. Of de advertentie was verkeerd in elkaar gezet.....
Klopt ik heb een Veloce  Q2 met sper en adiptieve dempers., en zelf gekocht ik Duitsland.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: bekkie op 4 augustus 2025, 17:44:30
Alfa Romeo heeft de afgelopen jaren altijd Super en Veloce door elkaar heen gebruikt, waardoor er verwarring ontstaat.
Ik heb bijvoorbeeld een Giulietta Super met aanvullend het Veloce-pakket. Da’s heel wat anders dan een Giulietta Veloce.
Misschien dat het met de Giulia op dezelfde (verwarrende) manier is gedaan.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 4 augustus 2025, 20:05:03
Citaat van: bekkie op  4 augustus 2025, 17:44:30
Citaat van: bekkie op  4 augustus 2025, 17:44:30
Alfa Romeo heeft de afgelopen jaren altijd Super en Veloce door elkaar heen gebruikt, waardoor er verwarring ontstaat.
Ik heb bijvoorbeeld een Giulietta Super met aanvullend het Veloce-pakket. Da’s heel wat anders dan een Giulietta Veloce.
Misschien dat het met de Giulia op dezelfde (verwarrende) manier is gedaan.

En ik heb onlangs geleerd dat er een Giulietta Veloce was die weer niks te maken heeft met de opvolger van de Giulietta QV: de Veloce

Lekker verwarrend inderdaad. Dat krijg je ervan als je tijdens de lunch al de fles open trekt ;D
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 21 augustus 2025, 17:05:29
Ik ben vandaag. naar de selfservice garage in Zevenbergen geweest om de resonantie te verhelpen die ik had na montage van de downpipe en Ragazzon middendemper. Het leek in de buurt van het schutbord te komen dus voornamelijk daar op gefocust. Auto op de brug en bodemplaat eronderuit gehaald. Niks te vinden. Misschien downpipe en flexibel deel onder spanning, ook niet. Verder naar achteren gekeken en bleek gewoon dat het middendeel op de steun leunde🤦🏽‍♂️. Dus beugel iets hoger gehangen en opgelost. Omdat ik nog tijd over had gelijk de 6 relais bij het voorwiel vervangen (achter had ik al gedaan) en de pasvlakken, naven en spoorverbreders schoongemaakt met een staalborstel.

Al met al een kleine 2 uur bezig geweest maar was een leuk dagje.

(https://i.ibb.co/8yjW5Pz/Screenshot-20250821-165450-Chat-GPT.jpg) (https://ibb.co/pH3tz4W)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Brams77 op 21 augustus 2025, 17:37:26
Hey Marcel!

Je bent bij mijn gebruikelijke adresje geweest voor DIY klusjes!
Wel fijn dat je het issue hebt kunnen vinden, inderdaad simpel te verklaren joh.

Ik heb toevallig as zondag daar geboekt voor vervangen van de schijven en blokken voor (Zimmermann + EBC).
Ben benieuwd hoe dat uitpakt.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 21 augustus 2025, 17:40:08
Wout vertelde me het ja, dat je zondag daarnaartoe gaat. Aardige kerel overigens. Ik zei tegen hem dat jij me er op had geattendeerd. Hoe laat ben je er?

Ik vind het een goede lokatie om aan je auto te sleutelen. 2 bruggen, das niet veel maar als je reserveert is dat geen probleem.  En de plannen zijn er om uit te breiden zei hij.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Brams77 op 21 augustus 2025, 17:49:16
Haha leuk om te horen!
Ik ben er tussen 11:00 en 13:00.
Uitbreiden ok! daar was ik nog niet van op de hoogte maar hij draait al een paar jaartjes goed inderdaad.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Brams77 op 24 augustus 2025, 19:57:56
Vandaag de blokken en schijven voor vervangen op mijn Giulia. Prima te doen en voor ik het contact weer aan had gezet, na de klus, goed de rem paar keer flink opgepompt , geen foutmeldingen of wat dan ook mbt tot vloeistof verplaatsing en potentieel ABS foutcodes.

Voor degene die zich zorgen mochten maken over de stalen remleidingen die van de fusee naar de remklauw lopen, ik heb de brackets  aan de voorkant van de fusee losgeschroefd zodat je gewoon de klauw helemaal los kon halen zonder spanning te zetten op die stalen leidingen en heb daarna de klauwen opgehangen met tie-wraps aan de verpoot.
Op die manier had ik ook meer ruimte voor het schoonmaken en het plaatsen van de nieuwe blokken.



(https://i.ibb.co/ns4vfshr/IMG-2005.jpg) (https://ibb.co/XZ6gpZmX)
(https://i.ibb.co/BKVSzZqv/IMG-2011.jpg) (https://ibb.co/bRg8WBzY)
(https://i.ibb.co/cKd8zPrX/IMG-2006.jpg) (https://ibb.co/tw52ySJP)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: AlphaRomeo op 25 augustus 2025, 14:53:21
Heel suf en saai maar de zekeringen van de 12 volt stopcontacten vervangen aangezien deze waren doorgebrand.

(https://i.ibb.co/zTM281D2/E9-BEFEF1-846-C-46-F5-91-D8-95276-B281934.jpg) (https://ibb.co/ZpjgH37g)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: FDD1975 op 5 september 2025, 22:08:00
Bij Baas Auto's in De Meern/Utrecht, even een nieuwe vloermatten opgehaald voor de GT.

Leuke vent, leuk mee gebabbeld, hopelijk kan ik er vaker wat zaken meedoen voor mijn GT.

Wordt geen adres om mijn GT te onderhouden, want ik woon in Assen, maar  had werk op de maasvlakte, ligt dus mooi op de route.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Alfa156GTA op 6 september 2025, 18:40:14
Spacertjes erop gezet!
12 mm voor en 10 achter

(https://i.ibb.co/Lh8BkwGW/IMG-9873.jpg) (https://ibb.co/HpVRFvJs)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 20 september 2025, 12:55:46
Vandaag 4 nieuwe bandjes eronder, Goodyear Eagle F1 asymmetric 6 in plaats van de Pirelli's P-Zero's die eronder zaten. Hebben iets meer velgrandbescherming, zijn stiller en presteren goed op zowel droog als nat wegdek. Uiteraard niet zelf gedaan.

Daarnaast wel zelf luchtfilter en raamzwabbers vervangen. Waren beiden dringend aan vervanging toe, zag ik op de oude facturen. Was al even geleden dat die vervangen waren. Luchtfilter was nog wel redelijk schoon, vergeleken met sommige foto's op de interweb. De auto lijkt nu wat meer lucht te krijgen. Met de nadruk op lijkt.

Vervolgens de Silver Surfer maar even gewassen. Het zijn de kleine dingen die het doen :)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanaBanana op 20 september 2025, 15:29:52
Vandaag 4 nieuwe bandjes eronder, Goodyear Eagle F1 asymmetric 6 in plaats van de Pirelli's P-Zero's die eronder zaten. Hebben iets meer velgrandbescherming, zijn stiller en presteren goed op zowel droog als nat wegdek. Uiteraard niet zelf gedaan.

Daarnaast wel zelf luchtfilter en raamzwabbers vervangen. Waren beiden dringend aan vervanging toe, zag ik op de oude facturen. Was al even geleden dat die vervangen waren. Luchtfilter was nog wel redelijk schoon, vergeleken met sommige foto's op de interweb. De auto lijkt nu wat meer lucht te krijgen. Met de nadruk op lijkt.

Vervolgens de Silver Surfer maar even gewassen. Het zijn de kleine dingen die het doen :)
Nog onderdelen over gehouden die je met winst kon verkopen?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: gbinsb op 20 september 2025, 15:50:19
Ik ben vandaag. naar de selfservice garage in Zevenbergen geweest om de resonantie te verhelpen die ik had na montage van de downpipe en Ragazzon middendemper. Het leek in de buurt van het schutbord te komen dus voornamelijk daar op gefocust. Auto op de brug en bodemplaat eronderuit gehaald. Niks te vinden. Misschien downpipe en flexibel deel onder spanning, ook niet. Verder naar achteren gekeken en bleek gewoon dat het middendeel op de steun leunde🤦🏽‍♂️. Dus beugel iets hoger gehangen en opgelost. Omdat ik nog tijd over had gelijk de 6 relais bij het voorwiel vervangen (achter had ik al gedaan) en de pasvlakken, naven en spoorverbreders schoongemaakt met een staalborstel.

Al met al een kleine 2 uur bezig geweest maar was een leuk dagje.

(https://i.ibb.co/8yjW5Pz/Screenshot-20250821-165450-Chat-GPT.jpg) (https://ibb.co/pH3tz4W)


Wat leuk een DIY garage, die hadden we ruim 15 jaar geleden ook in Zoetermeer. Daar ooit nog eens een blok in een 33 vervangen, grappig dat je dat nog steeds hebt. Dan maakt het sleutelen zo af en toe wel mogelijk, zeker als je er gewoon zelf eens naar wil kijken. Mooie fix zo dus  :great:
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 20 september 2025, 16:43:43
Vandaag 4 nieuwe bandjes eronder, Goodyear Eagle F1 asymmetric 6 in plaats van de Pirelli's P-Zero's die eronder zaten. Hebben iets meer velgrandbescherming, zijn stiller en presteren goed op zowel droog als nat wegdek. Uiteraard niet zelf gedaan.

Daarnaast wel zelf luchtfilter en raamzwabbers vervangen. Waren beiden dringend aan vervanging toe, zag ik op de oude facturen. Was al even geleden dat die vervangen waren. Luchtfilter was nog wel redelijk schoon, vergeleken met sommige foto's op de interweb. De auto lijkt nu wat meer lucht te krijgen. Met de nadruk op lijkt.

Vervolgens de Silver Surfer maar even gewassen. Het zijn de kleine dingen die het doen :)
Nog onderdelen over gehouden die je met winst kon verkopen?


Zeker! Een middendemper en een vliegwiel, geen idee waar die vandaan kwamen. Plus een doosje stikstof voor in de bandjes. Overgehouden aan de bandenwissel. ;D
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 20 september 2025, 16:44:08
Ik ben vandaag. naar de selfservice garage in Zevenbergen geweest om de resonantie te verhelpen die ik had na montage van de downpipe en Ragazzon middendemper. Het leek in de buurt van het schutbord te komen dus voornamelijk daar op gefocust. Auto op de brug en bodemplaat eronderuit gehaald. Niks te vinden. Misschien downpipe en flexibel deel onder spanning, ook niet. Verder naar achteren gekeken en bleek gewoon dat het middendeel op de steun leunde🤦🏽‍♂️. Dus beugel iets hoger gehangen en opgelost. Omdat ik nog tijd over had gelijk de 6 relais bij het voorwiel vervangen (achter had ik al gedaan) en de pasvlakken, naven en spoorverbreders schoongemaakt met een staalborstel.

Al met al een kleine 2 uur bezig geweest maar was een leuk dagje.

(https://i.ibb.co/8yjW5Pz/Screenshot-20250821-165450-Chat-GPT.jpg) (https://ibb.co/pH3tz4W)


Wat leuk een DIY garage, die hadden we ruim 15 jaar geleden ook in Zoetermeer. Daar ooit nog eens een blok in een 33 vervangen, grappig dat je dat nog steeds hebt. Dan maakt het sleutelen zo af en toe wel mogelijk, zeker als je er gewoon zelf eens naar wil kijken. Mooie fix zo dus  :great:

8 oktober ga ik er weer naartoe om een beurtje uit te voeren:

- Motorolie + filter
- Differentieel olie
- ZF olie + oliepan incl. filter
- Multiriem
- Stabi stangetjes voor en achter
- Nieuwe lampjes in de koplamp

Heb er zin in!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanaBanana op 20 september 2025, 18:38:26
Vandaag 4 nieuwe bandjes eronder, Goodyear Eagle F1 asymmetric 6 in plaats van de Pirelli's P-Zero's die eronder zaten. Hebben iets meer velgrandbescherming, zijn stiller en presteren goed op zowel droog als nat wegdek. Uiteraard niet zelf gedaan.

Daarnaast wel zelf luchtfilter en raamzwabbers vervangen. Waren beiden dringend aan vervanging toe, zag ik op de oude facturen. Was al even geleden dat die vervangen waren. Luchtfilter was nog wel redelijk schoon, vergeleken met sommige foto's op de interweb. De auto lijkt nu wat meer lucht te krijgen. Met de nadruk op lijkt.

Vervolgens de Silver Surfer maar even gewassen. Het zijn de kleine dingen die het doen :)
Nog onderdelen over gehouden die je met winst kon verkopen?


Zeker! Een middendemper en een vliegwiel, geen idee waar die vandaan kwamen. Plus een doosje stikstof voor in de bandjes. Overgehouden aan de bandenwissel. ;D
De stikstof die uit de Pirelli's is gekomen? Is dat universele stikstof? Ik heb Michelin Latitude Sport onder de Stelvio. Als het daar ook in past wil ik het doosje evt. wel van je overnemen.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: GTlife op 23 september 2025, 11:12:09
Snappen mensen nou nog steeds niet dat je Pirelli stikstof en Michelin stikstof absoluut niet mag mengen? Ongelooflijk
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanaBanana op 23 september 2025, 15:35:36
Snappen mensen nou nog steeds niet dat je Pirelli stikstof en Michelin stikstof absoluut niet mag mengen? Ongelooflijk
Nee, mengen moet je inderdaad nooit doen. Maar combineren in juist prima. Ik heb sinds gisteren Pirelli stikstof in de voorbanden en Michelin stikstof in de achterbanden. Merkte direct dat het stuurgedrag van de Stelvio daarmee een stuk neutraler is. Rotonde hier in de wijk driekwart nemen gaat zéker tweetiende seconde sneller dan eerst.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: GTlife op 24 september 2025, 10:23:24
Snappen mensen nou nog steeds niet dat je Pirelli stikstof en Michelin stikstof absoluut niet mag mengen? Ongelooflijk
Nee, mengen moet je inderdaad nooit doen. Maar combineren in juist prima. Ik heb sinds gisteren Pirelli stikstof in de voorbanden en Michelin stikstof in de achterbanden. Merkte direct dat het stuurgedrag van de Stelvio daarmee een stuk neutraler is. Rotonde hier in de wijk driekwart nemen gaat zéker tweetiende seconde sneller dan eerst.
Gaaf! Merkte je ook meer vermogen?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanaBanana op 24 september 2025, 15:51:02
Snappen mensen nou nog steeds niet dat je Pirelli stikstof en Michelin stikstof absoluut niet mag mengen? Ongelooflijk
Nee, mengen moet je inderdaad nooit doen. Maar combineren in juist prima. Ik heb sinds gisteren Pirelli stikstof in de voorbanden en Michelin stikstof in de achterbanden. Merkte direct dat het stuurgedrag van de Stelvio daarmee een stuk neutraler is. Rotonde hier in de wijk driekwart nemen gaat zéker tweetiende seconde sneller dan eerst.
Gaaf! Merkte je ook meer vermogen?
Nee dat niet. Maar het beeld van de achteruitrijcamera is wel duidelijk scherper.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 24 september 2025, 16:16:23
Snappen mensen nou nog steeds niet dat je Pirelli stikstof en Michelin stikstof absoluut niet mag mengen? Ongelooflijk
Nee, mengen moet je inderdaad nooit doen. Maar combineren in juist prima. Ik heb sinds gisteren Pirelli stikstof in de voorbanden en Michelin stikstof in de achterbanden. Merkte direct dat het stuurgedrag van de Stelvio daarmee een stuk neutraler is. Rotonde hier in de wijk driekwart nemen gaat zéker tweetiende seconde sneller dan eerst.

Wel vervelend dat je eigenlijk de 2e afslag moet hebben. Maar dat krijg je ervan als je zelf gaat lopen hobby-en. ;D
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: gbinsb op 24 september 2025, 19:48:31
Vandaag APK voor de Giulietta, met vlag en wimpel weer een jaartje rijden ;D
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 8 oktober 2025, 17:24:30
Ik heb vandaag bij de doe het zelf garage in Zevenbergen een onderhoudsbeurtje uitgevoerd aan mijn Giulia.

- motorolie + filter
- ZF automaatolie vervangen, samen met de oliepan
- differentieelolie vervangen
- 2x D5S 6000k lampen gemonteerd

Wat ook op de planning stond maar wat ik even een maandje vooruit geschoven heb:

- bougies
- multiriem
- stabilisatorstangetjes voor en achter

Ik heb verstevigde stangetjes maar ik kreeg ze aan de voorzijde niet gemonteerd. Volgens mij moet de schokdemper los en daar had ik nu niet genoeg tijd voor en daarbij komt dat volgende maand de schokdempers vervangen worden voor 4x Bilstein B4's. Dan neem ik ook gelijk de veerpootlagers voor en achter, de biugies en multiriem mee.

Wat betreft de ZF oliewissel, de olie die eruit kwam was, ik noem het maar goudbruin. Ook in de oliepan was er nagenoeg niks van metaaldeeltjes te zien. Ik vond dat, ondanks dat ik niks merk met schakelen, verrassend bij een kilometerstand van 242.000km.

Maar goed, auto rijdt weer (nog steeds) lekker.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Taeke op 8 oktober 2025, 17:37:04
Bij de wissel van de stabilisatie stangetjes moet je er voor zorgen dat er geen spanning op staat, beide wielen moeten gelijk staan...
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 8 oktober 2025, 17:44:27
Dat bewijst dat de km stand niet altijd iets zegt over de technische staat.
Wel over de economische waarde,  maar daar moet je schijt aan hebben, als je toch blijft door rijden.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 11 oktober 2025, 21:41:16
Vandaag met de OBDissimo de race functie geinstalleerd. Zónder de DNA+R knop maar gewoon met de normale DNA knop. Werkt prima!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 11 oktober 2025, 21:46:51
En wat kun je daar extra mee?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: HeMaN op 11 oktober 2025, 22:31:01
Vandaag met de OBDissimo de race functie geinstalleerd. Zónder de DNA+R knop maar gewoon met de normale DNA knop. Werkt prima!

Ik heb deze ook al klaarstaan, maar nog geen proxi gedaan. Heb je gewoon de proxi gedaan of ook de hybride proxi alignment?

De spiegel dip bij parkeren werkt ook leuk👍
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 11 oktober 2025, 22:34:39
Vandaag met de OBDissimo de race functie geinstalleerd. Zónder de DNA+R knop maar gewoon met de normale DNA knop. Werkt prima!

Ik heb deze ook al klaarstaan, maar nog geen proxi gedaan. Heb je gewoon de proxi gedaan of ook de hybride proxi alignment?

De spiegel dip bij parkeren werkt ook leuk👍

Ik heb gewoon de volledige proxy gedaan. Je moet type 2 selecteren trouwens. En natuurlijk in de OBDissimo race mode aanvinken. Ik weet alleen de exacte naam niet meer; race mode face/skin dacht ik.

Die park mirror heb ik niet actief, daar gebruik ik eigenlijk de 3 memory knoppen voor: knop 1 voor alles normaal, knop 2 voor linker spiegel naar beneden en knop 3 voor rechter spiegel naar beneden.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: HeMaN op 11 oktober 2025, 23:18:20
En wat kun je daar extra mee?

Racen zonder dat je de race knop hebt :D
(die stand waarmee de Q's steeds naast de weg parkeren)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 11 oktober 2025, 23:28:11
@HeMaN (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=9446) Heb jij trouwens Remote Start al kunnen activeren met OBDissimo? Ik heb de sleutel al wel kunnen programmeren, dus open, dicht, kofferbak open gaat wel. Normaal starten via de startknop op het stuur ook (sleutel wordt dus herkend) maar de remote start functie doet het niet.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: HeMaN op 11 oktober 2025, 23:42:07
@HeMaN (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=9446) Heb jij trouwens Remote Start al kunnen activeren met OBDissimo? Ik heb de sleutel al wel kunnen programmeren, dus open, dicht, kofferbak open gaat wel. Normaal starten via de startknop op het stuur ook (sleutel wordt dus herkend) maar de remote start functie doet het niet.

Dat weet ik niet, ik heb dat al gelijk laten doen bij mijn squadra tuning een paar jaar geleden.

Als je de sleutel al hebt ingeleerd kun je remote start en panic knop volgens mij ook zelf via het editten van je proxy aanzetten.

Zal morgen erns zoeken of ik dat toevallig opgeslagen heb
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: HeMaN op 11 oktober 2025, 23:56:24
@HeMaN (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=9446) Heb jij trouwens Remote Start al kunnen activeren met OBDissimo? Ik heb de sleutel al wel kunnen programmeren, dus open, dicht, kofferbak open gaat wel. Normaal starten via de startknop op het stuur ook (sleutel wordt dus herkend) maar de remote start functie doet het niet.

Functie                     Byte   Bit      Disable      Enable

Panic Button               126      7      0xxxxxxx   1xxxxxxx (A0 = geen afterwipe & Panic, 20 = geen afterwipe, geen Panic)
after-wipe                  126      5      xx1xxxxx    xx0xxxxx (80 = afterwipe & panic, 00 = afterwipe, geen Panic)

Remote start               108      0      xxxxxxx0   xxxxxxx1

fob type                  59

Windows confort open/close      58      1      xxxxxx0x   xxxxxx1x
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 12 oktober 2025, 00:00:15
Thanks! Ik zal morgen een aan de slag gaan
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 12 oktober 2025, 08:31:09
Park mirror? Remote start? Panic button?
Rijden we wel dezelfde auto's?  :rolleyes:
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bottas op 12 oktober 2025, 08:44:33
En wat kun je daar extra mee?

Racen zonder dat je de race knop hebt :D

Oh, dat kon ik al heel lang!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 12 oktober 2025, 09:05:27
En wat kun je daar extra mee?

Racen zonder dat je de race knop hebt :D

Oh, dat kon ik al heel lang!

Marcel ook  ;D
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: HeMaN op 12 oktober 2025, 20:36:30

Ik heb deze ook al klaarstaan, maar nog geen proxi gedaan. Heb je gewoon de proxi gedaan of ook de hybride proxi alignment?

De spiegel dip bij parkeren werkt ook leuk👍

Vandaag was een "interessante" dag. Zou even de proxi doen en kijken hoe de race modus zich gedraagd.

Eerste proxi naar dna type 2 ging goed en de resetprocedure daarna ook. Helaas een knipperend race scherm, dus weer terug naar type 1....Allemaal foutmeldingen en 4 modules uit mijn proxy verdwenen waaronder abs en stuurbekrachtiging (https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f631.png)
Wat ik ook probeerde, niets hielp en odometer bleef knippeten inclusief de hele kerstboom aan foutmeldingen bij het starten.

Gelukkig met Tim contact gekregen en uiteindelijk de conclusie dat er een communicatiefout was tussen adapter en auto.

Lang verhaal kort, er was een pootje van de adapter verbogen en die maakte sluiting met een ander pootje. Bij controle van de obd poort blijkt dus 1 van de contactpunten niet lekker te zitten waardoor pootje niet goed paste. Was gelukkig op de splitter en niet de connector van de auto zelf.

Splitter er uit, pootje recht gebogen en na ruim 3 uur de auto gelukkig weer een succesvolle proxi kunnen geven waarna alles was opgelost.

Nu eerst bijkomen van alle stress en gelijk een nieuwe obd splitter besteld.
Wordt vervolgd en super dank aan Tim voor het meehelpen met de analyse!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 12 oktober 2025, 20:41:40

Ik heb deze ook al klaarstaan, maar nog geen proxi gedaan. Heb je gewoon de proxi gedaan of ook de hybride proxi alignment?

De spiegel dip bij parkeren werkt ook leuk👍

Vandaag was een "interessante" dag. Zou even de proxi doen en kijken hoe de race modus zich gedraagd.

Eerste proxi naar dna type 2 ging goed en de resetprocedure daarna ook. Helaas een knipperend race scherm, dus weer terug naar type 1....Allemaal foutmeldingen en 4 modules uit mijn proxy verdwenen waaronder abs en stuurbekrachtiging (https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f631.png)
Wat ik ook probeerde, niets hielp en odometer bleef knippeten inclusief de hele kerstboom aan foutmeldingen bij het starten.

Gelukkig met Tim contact gekregen en uiteindelijk de conclusie dat er een communicatiefout was tussen adapter en auto.

Lang verhaal kort, er was een pootje van de adapter verbogen en die maakte sluiting met een ander pootje. Bij controle van de obd poort blijkt dus 1 van de contactpunten niet lekker te zitten waardoor pootje niet goed paste. Was gelukkig op de splitter en niet de connector van de auto zelf.

Splitter er uit, pootje recht gebogen en na ruim 3 uur de auto gelukkig weer een succesvolle proxi kunnen geven waarna alles was opgelost.

Nu eerst bijkomen van alle stress en gelijk een nieuwe obd splitter besteld.
Wordt vervolgd en super dank aan Tim voor het meehelpen met de analyse!

Tim heeft het maar druk want ik ben ook al de hele dag bezig om Remote Start te activeren😅.

Sleutel wordt herkend, open, dicht, kofferbak en Panic button doen het allemaal. Ook de bytes aangepast voor het claxoneren enz. Alles doet het behalve het starten met de 2x button. We komen er maar niet uit. Maar misschien dat de accu te laag is. Kan zijn omdat ik heel de dag het contact aan heb staan. Morgen maar even een stuk rijden om 'm op te laden.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: HeMaN op 12 oktober 2025, 21:00:28
Klappen de spiegels wel open als je remote start wilt doen?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 12 oktober 2025, 21:19:07
Nee en de lichten gaan ook niet aan.

Als ik de "2x" button 2 keer indruk
- gaat de auto op slot
- handrem gaat aan
- knipperlichten knipperen 1x
- spiegels klappen niet uit
- standlichten gaan niet aan
- auto start niet
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bianco156 op 12 oktober 2025, 21:19:17
Vorige week de koplampen van de Mito QV laten polijsten en roest bij open dak verwijderd


url=https://ibb.co/TMQGN763](https://i.ibb.co/0y0Lz6Tb/IMG-1912.jpg)[/url]

(https://i.ibb.co/xSKfYySR/IMG-1913.jpg) (https://ibb.co/Y74yX67q)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 12 oktober 2025, 21:20:42
Schone koplampen geeft altijd zó'n fris gezicht. Ik had ze bij mijn Giulietta toendertijd ook laten doen, wereld van verschil.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 13 oktober 2025, 11:22:16
@HeMaN (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=9446) Remote Start doet het. Omdat ik gisteren de hele dag bezig was geweest met MES, was de accu nagenoeg leeg. 4%🤦🏽‍♂️🤦🏽‍♂️🤦🏽‍♂️. Net een stuk gereden en weer getest en het werkt!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: HeMaN op 15 oktober 2025, 21:44:52
.

... Ook de bytes aangepast voor het claconeren enz.


Kun je ook aangeven wat je voor het claxoneren bij remote start hebt aangepast?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 15 oktober 2025, 21:50:33
.

... Ook de bytes aangepast voor het claconeren enz.


Kun je ook aangeven wat je voor het claxoneren bij remote start hebt aangepast?

Toevallig had iemand (of jij) dit gevraagd op Facebook dus ik kopieer en plak even mijn antwoord hier:

Jazeker! Ik heb Multi Ecu Scan gebruikt en dan moet je bij de proxi pagina het land veranderen in USA. Dan een proxi uitvoeren. Daarna ga je in je infotainment scherm naar "instellingen" en zet je de taal op "English". Dan ga je naar "Doors and locks". Daar zie je dan nieuwe regels bij staan, waaronder "Honk at remote start" of zoiets (weet niet meer precies wat er stond). Die selecteer je dan.

Daarna heb ik weer via de proxi alignment het land weer teruggezet naar Nederland.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: HeMaN op 15 oktober 2025, 23:03:52
Klopt dat ik dat was :)
Zit alleen niet zo vaak op facebook en als het hier staat kan ik (en anderen) het teminste  terugvinden.

Had gehoopt dat het een simpele proxi edit zou zijn om aan/uit te zetten.

Als ik dit een keer ga doen zal ik een voor/na vergelijk doen van de proxiwaarden, misschien valt daar wat uit af te leiden.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: codipo01 op 16 oktober 2025, 15:08:15
VERKOCHT
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bianco156 op 14 maart 2026, 08:38:38
Vrijdag de zomer velgen laten plaatsen. Moest wel kiezen welke zomer zou worden. Ben er wel blij mee.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Timoscheevel op 14 maart 2026, 08:49:39
Netjes! Black on black. Dik hoor.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: martijnD op 14 maart 2026, 09:18:20
Ja mooie wielen!! 👌🏻
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: martijnD op 14 maart 2026, 09:21:42
Ik heb vorige week op de Duitse marktplaats(ebay kleinanzeigen)een andere set gekocht en opgehaald en meteen er maar onder gezet, de vorige 19” velgen waren niet zo mooi meer en 20” is toch wel een heel ander gezicht 😍

(https://i.ibb.co/dJfZFvKn/IMG-8065.jpg) (https://ibb.co/Dg1dhFK3)
(https://i.ibb.co/2xZV01D/IMG-9378.jpg) (https://ibb.co/n9PdqNH)
(https://i.ibb.co/BK6xstHD/IMG-9385.jpg) (https://ibb.co/gFWpg3b1)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: aukemuis op 15 maart 2026, 20:57:43
Toch maar eens die zes relais vervangen bij de Giulia. Ben bijna langer bezig geweest met het opzoeken van het doosje met relais als het daadwerkelijk vervangen. En dat stel je dan zo lang uit. 
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 15 maart 2026, 21:52:16
Toch maar eens die zes relais vervangen bij de Giulia. Ben bijna langer bezig geweest met het opzoeken van het doosje met relais als het daadwerkelijk vervangen. En dat stel je dan zo lang uit.

Wil je het helemaal afmaken dat kan je die 4 in de kofferbak ook nog doen.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: aukemuis op 15 maart 2026, 22:26:35
Zit er daar ook nog 1 die start ellendde veroorzaakt?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 15 maart 2026, 22:32:18
Nee daar zitten nog relais voor 12V en USB volgens mij
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 18 maart 2026, 14:44:03
Vandaag de auto maar weer eens gewassen. Sta ik het resultaat te bewonderen (al zeg ik het zelf) denk ik opeens: huh? Zie ik dat nou goed? Staat die haaienvin antenne scheef? Nog eens kijken, checken...Donders, dat ding lijkt gewoon scheef gemonteerd!

(https://i.ibb.co/23X2WZtf/IMG-3142.jpg) (https://ibb.co/s9LSbWwM)

Als je een denkbeeldige lijn trekt over het midden van de vin kom je niet in het midden van de voorste dakrand uit  :(
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Stiggy op 18 maart 2026, 15:23:12
Vandaag de auto maar weer eens gewassen. Sta ik het resultaat te bewonderen (al zeg ik het zelf) denk ik opeens: huh? Zie ik dat nou goed? Staat die haaienvin antenne scheef? Nog eens kijken, checken...Donders, dat ding lijkt gewoon scheef gemonteerd!

(https://i.ibb.co/23X2WZtf/IMG-3142.jpg) (https://ibb.co/s9LSbWwM)

Als je een denkbeeldige lijn trekt over het midden van de vin kom je niet in het midden van de voorste dakrand uit  :(
Inruilen die bak! Dat is geen gezicht 😝
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 18 maart 2026, 15:27:01
Fotootje vanuit een ander perspectief:

(https://i.ibb.co/Z1M11gZw/IMG-3143.jpg) (https://ibb.co/yBQBBk3M)

@Stiggy (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=711): Ik zou maar meteen even jouw bakkie checken. Kan me voorstellen dat het vaker voorkomt. :P
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 18 maart 2026, 16:12:50
Waarom doe je ons dat aan Robert!? Nou gaan we natuurlijk allemaal controleren of ons vinnetje wél recht staat. En gelukkig, ja....

(https://i.ibb.co/7tdxbNxh/20260318-161041.jpg) (https://ibb.co/s9dptJp7)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 18 maart 2026, 16:23:30
Weet je dat wel zeker, @Marcel1979 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=13275) ? Volgens mij staat de jouwe toch ook echt scheef  :p
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 18 maart 2026, 16:33:59
Weet je dat wel zeker, @Marcel1979 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=13275) ? Volgens mij staat de jouwe toch ook echt scheef  :p

Ik sta zelf scheef😈
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Stiggy op 18 maart 2026, 20:09:35
Net gecontroleerd (het was te donker om nog een foto te maken), maar de mijne staat mooi recht hoor!  :sign0151:

Tja @Robert69 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=7552) … What has been seen cannot be unseen…. Daar ga je nog lang last van hebben!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Robert69 op 18 maart 2026, 21:59:14
Volgende meeting ga ik alle vinnen van de Giulia's checken.  :sign0151:
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Ton H8 op 22 maart 2026, 13:50:50
Het ene breedset eraf en de andere erop.

(https://i.ibb.co/CsnjwQCv/20260321-150554.jpg) (https://ibb.co/4gjbFpvM)
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 3 april 2026, 21:15:26
Vandaag, met 260.000km de originele Alfa Romeo achter schokdempers vervangen voor nieuwe Bilsteins. Ook maar gelijk de remmerij schoongemaakt en de contactpunten met Plastilube ingesmeerd. Wielnaven en spacers schoongemaakt en gelijk olie en filter vervangen. En oja, ook de 2 kunststof boutjes voor in de koelleidingen vervangen voor de rvs type van JTD Performance.

Ik had met de originele dempers nog zeker niet het gevoel dat ze aan vervanging toe waren; bij inveren kwamen ze gelijk weer terug zonder na te deinen. Maar nu de Bilsteins eronder zitten merk ik toch echt wel verschil. Het voelt allemaal een stuk ....... stabieler? Ik denk dat dat het juiste woord is.

Op naar de volgende beurt en dan komt de 300.000km toch best aardig in de buurt 🍀
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanaBanana op 4 april 2026, 18:41:57
Vandaag de banden vacuüm getrokken en daarna opnieuw afgevuld met zomerlucht. Doe ik ieder jaar in het Paasweekend. Daarna proefritje gemaakt en kon al direct aan het stuurgedrag merken dat zomerlucht zich met deze weersomstandigheden gewoonweg veel evenwichtiger over de band verdeelt dan winterlucht.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Nelson op 4 april 2026, 18:43:40

Ik wacht de reacties af!
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: DanaBanana op 4 april 2026, 18:46:48
Citaat van: Marcel1979 op  3 april 2026, 21:15:26
Citaat van: Marcel1979 op  3 april 2026, 21:15:26
Op naar de volgende beurt en dan komt de 300.000km toch best aardig in de buurt 🍀

Ik loop zo'n 75.000 km op je achter en ik volg je ervaringen in de hogere kilometerstand regionen met interesse.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 4 april 2026, 19:53:51
Citaat van: DanaBanana op  4 april 2026, 18:46:48
Citaat van: DanaBanana op  4 april 2026, 18:46:48
Citaat van: Marcel1979 op  3 april 2026, 21:15:26
Citaat van: Marcel1979 op  3 april 2026, 21:15:26
Op naar de volgende beurt en dan komt de 300.000km toch best aardig in de buurt 🍀



Ik loop zo'n 75.000 km op je achter en ik volg je ervaringen in de hogere kilometerstand regionen met interesse.

Moet even afkloppen natuurlijk maar tot nu toe was de hoogste kostenpost (qua storing) de elektronische 3-weg thermostaat á 400 euro. Vorig jaar de originele efb accu vervangen na 7 jaar voor weer een efb accu met dezelfde capaciteit. 1e MA module. Wel zo'n 2-3 keer per jaar zelf onderhoud plegen. 36-40k km per jaar.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bianco156 op 5 april 2026, 19:49:45
Stelvio krijgt keramische coating. Woensdag klaar ben benieuwd.

Zal foto en ervaring delen
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Nelson op 5 april 2026, 19:52:01
Goede keuze.
Vantevoren ook eerst polijsten?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Alfa 147 Ti op 5 april 2026, 20:36:00
Citaat van: Bianco156 op  5 april 2026, 19:49:45
Citaat van: Bianco156 op  5 april 2026, 19:49:45
Stelvio krijgt keramische coating. Woensdag klaar ben benieuwd.

Zal foto en ervaring delen
Bij wie laat je dit doen.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bianco156 op 5 april 2026, 23:21:29
https://avncarcleaning.nl/ (https://avncarcleaning.nl/)

Vandaag opgehaald
Wat een vakman die met passie zijn werk doet  Zeer blij mee
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Bianco156 op 8 april 2026, 23:34:02
Citaat van: Bianco156 op  5 april 2026, 23:21:29
Citaat van: Bianco156 op  5 april 2026, 23:21:29
https://avncarcleaning.nl/ (https://avncarcleaning.nl/)

Vandaag opgehaald
Wat een vakman die met passie zijn werk doet  Zeer blij mee

Vrijdag Naar Squadra
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: -Battle- op 9 april 2026, 10:04:50
Citaat van: Marcel1979 op  3 april 2026, 21:15:26
Citaat van: Marcel1979 op  3 april 2026, 21:15:26
Vandaag, met 260.000km de originele Alfa Romeo achter schokdempers vervangen voor nieuwe Bilsteins. Ook maar gelijk de remmerij schoongemaakt en de contactpunten met Plastilube ingesmeerd. Wielnaven en spacers schoongemaakt en gelijk olie en filter vervangen. En oja, ook de 2 kunststof boutjes voor in de koelleidingen vervangen voor de rvs type van JTD Performance.

Ik had met de originele dempers nog zeker niet het gevoel dat ze aan vervanging toe waren; bij inveren kwamen ze gelijk weer terug zonder na te deinen. Maar nu de Bilsteins eronder zitten merk ik toch echt wel verschil. Het voelt allemaal een stuk ....... stabieler? Ik denk dat dat het juiste woord is.

Op naar de volgende beurt en dan komt de 300.000km toch best aardig in de buurt 🍀

Welke variant van de Bilsteins heb je en zijn de achter schokdempers makkelijk zelf te vervangen?
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 9 april 2026, 10:39:25
@-Battle- (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=2859)

Ik heb voor de Bilstein B4 gekozen. Had ik beter B6 kunnen kiezen? Misschien. Maar toen ik de auto kocht met 128.000km heb ik gelijk Squadra Sportiva verlagingsveren gemonteerd. Op de originele dempers dus. Dat heb ik altijd prettig vinden rijden, zeker met mijn rijstijl. Ik maak 90% snelweg kilometers dus het heeft weinig te lijden, vandaar de B4 want dat zijn oem vervangers.

Achter is echt een fluitje van een cent. Ik heb de veerpootlagers en stofhoezen ook gelijk vervangen dus als je tijd wilt besparen kan je die vantevoren al klaarmaken. Let verder op aanhaalmomenten. De 3 bouten die in het veerpootlager zitten 26-30Nm en de bout onder 60Nm +180°. Zorg dat je een brug hebt en een hydraulische krik voor ondersteunen en opkrikken van je draagarm. Anders is het lastig om de schokdemper ertussen te krijgen. Let ook op die (messing?) bus. Ik heb gehoord dat die flens wel eens een braampje kan hebben of een beetje verbogen is. Als dat zo is moet je er eerst voor zorgen dat die vlak is anders krijg je never nooit niet die schokdemper ertussen. Bij mij was dat gelukkig niet het geval maar je kan professorisch iets in elkaar flansen met een bout, moer en sluitringen.

Heb alles bij shop.alfisti besteld. Vergeet dus ook niet de trekbouten te bestellen. Die was ik vergeten en die heb ik nog snel bij Tuynder besteld
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: -Battle- op 9 april 2026, 11:35:15
Citaat van: Marcel1979 op  9 april 2026, 10:39:25
Citaat van: Marcel1979 op  9 april 2026, 10:39:25
@-Battle- (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=2859)

Ik heb voor de Bilstein B4 gekozen. Had ik beter B6 kunnen kiezen? Misschien. Maar toen ik de auto kocht met 128.000km heb ik gelijk Squadra Sportiva verlagingsveren gemonteerd. Op de originele dempers dus. Dat heb ik altijd prettig vinden rijden, zeker met mijn rijstijl. Ik maak 90% snelweg kilometers dus het heeft weinig te lijden, vandaar de B4 want dat zijn oem vervangers.

Achter is echt een fluitje van een cent. Ik heb de veerpootlagers en stofhoezen ook gelijk vervangen dus als je tijd wilt besparen kan je die vantevoren al klaarmaken. Let verder op aanhaalmomenten. De 3 bouten die in het veerpootlager zitten 26-30Nm en de bout onder 60Nm +180°. Zorg dat je een brug hebt en een hydraulische krik voor ondersteunen en opkrikken van je draagarm. Anders is het lastig om de schokdemper ertussen te krijgen. Let ook op die (messing?) bus. Ik heb gehoord dat die flens wel eens een braampje kan hebben of een beetje verbogen is. Als dat zo is moet je er eerst voor zorgen dat die vlak is anders krijg je never nooit niet die schokdemper ertussen. Bij mij was dat gelukkig niet het geval maar je kan professorisch iets in elkaar flansen met een bout, moer en sluitringen.

Heb alles bij shop.alfisti besteld. Vergeet dus ook niet de trekbouten te bestellen. Die was ik vergeten en die heb ik nog snel bij Tuynder besteld

Dus niet ff te doen thuis op de oprit begrijp ik  :-X
B4 zou ook mijn keuze zijn, maar dan laat ik het wel door een garage uitvoeren.
Titel: Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
Bericht door: Marcel1979 op 9 april 2026, 11:38:46
Tja, niet thuis op de oprit te doen.... Als je de juiste spullen zoals goed krik en assteunen enzo hebt, ja dan zou het wel te doen zijn. Een brug is natuurlijk een stuk makkelijker. Ik ben naar een doe het zelf garage gegaan en daar heb ik voor een aantal uur een brug gehuurd. Als zoiets niet bij mij in de buurt zat, had ik het denk ik ook bij mij op de oprit gedaan hoor.