!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Bottas
1.384

- Super Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #405 Gepost op: 8 juni 2025, 17:14:18 »
Wat een lekker dashboard is het toch!
Kan geen moderne Alfa aan tippen!
*

Posthumus
259

• Type Alfa: 159
    - Senior Alfist
« Reactie #406 Gepost op: 8 juni 2025, 17:18:34 »
Vind dit nog een moderne Alfa 😅
155 2.0 TS 8v '94
156 2.0 TS '99 (G3)
156 SW 2.0 TS '01
145 1.9 JTD '01
GT 1.8 TS '05
156 SW 1.9 JTD 8v '05
159 SW 1.7 TBi '09
*

Bottas
1.384

- Super Alfist
« Reactie #407 Gepost op: 8 juni 2025, 17:33:57 »
Ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel
*

Brams77
101

• Type Alfa: Giulia Veloce ‘17
    - Alfist
« Reactie #408 Gepost op: 8 juni 2025, 21:50:07 »
Citaat van: Posthumus op  8 juni 2025, 17:18:34
Citaat van: Posthumus op  8 juni 2025, 17:18:34
Vind dit nog een moderne Alfa 😅

Ik heb toevallig vandaag ook CarPlay geïnstalleerd na wat vloeken en tieren zit het er hardstikke keurig in, via de usb poort en via de Wifi werkt als een speer! Owja en nog even kleine ingreep gedaan tegen wat squeaks & rattles vanuit het cluster wat heel af en toe optreed.

*

Busso
1.055

• Type Alfa: Giulia
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
« Reactie #409 Gepost op: 10 juni 2025, 20:49:35 »
Afgelopen weekend voor het eerst de remmen aan de voorzijde vervangen door Zimmermann schijven en Yellowstuf blokken.
Was goed te goed. Ik las op internet paar keer het advies de accu af te koppelen. Ergens anders las ik weer van niet. Niet gedaan. Geen storingen. Wel eerst de rem paar keer ingetrapt voordat ik de auto startte.

Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 147 GTA Rosso, 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Robert69
1.836

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
« Reactie #410 Gepost op: 10 juni 2025, 21:49:55 »
Afgelopen weekend voor het eerst de remmen aan de voorzijde vervangen door Zimmermann schijven en Yellowstuf blokken.
Was goed te goed. Ik las op internet paar keer het advies de accu af te koppelen. Ergens anders las ik weer van niet. Niet gedaan. Geen storingen. Wel eerst de rem paar keer ingetrapt voordat ik de auto startte.

Ziet er goed uit! Als ik moet wisselen gaan er ook geperforeerde schijven en yellowstuff blokken onder. Die Brembo blokken stoffen echt te erg.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Stiggy
584

- Super Alfist
« Reactie #411 Gepost op: 10 juni 2025, 22:04:30 »
Ik heb gisteren toevallig ook zitten kijken.
Maar voor minder stof moet je de red stuff hebben. Yellow stuff = meer bite, maar ook meer stof. Weet niet of yellow alsnog minder is dan de standaard Brembo's.

Ik overweeg Tarox schijven in de "Sport Japan" spec, dan heb je perforatie en groeven. Deze, of als ik gek wil doen (hang er een beetje vanaf of de onderhoudsbeurt meevalt) deze zwevende.
Ben afgelopen 2 weken 2x op en neer gereden naar Oostenrijk en Italië en heb weer de nodige bergpassen gedaan 🙂. Zo'n pass als de Grossglockner af dan hebben de standaard remmen het toch echt zwaar hoor. Ondanks zo veel mogelijk op de motor afremmen werd mijn pedaal zachter. Zwevende schijven zou wat moeten schelen t.o.v. gewone.
*

Brams77
101

- Alfist
« Reactie #412 Gepost op: 11 juni 2025, 06:51:07 »
Ik heb gisteren toevallig ook zitten kijken.
Maar voor minder stof moet je de red stuff hebben. Yellow stuff = meer bite, maar ook meer stof. Weet niet of yellow alsnog minder is dan de standaard Brembo's.

Ik overweeg Tarox schijven in de "Sport Japan" spec, dan heb je perforatie en groeven. Deze, of als ik gek wil doen (hang er een beetje vanaf of de onderhoudsbeurt meevalt) deze zwevende.
Ben afgelopen 2 weken 2x op en neer gereden naar Oostenrijk en Italië en heb weer de nodige bergpassen gedaan 🙂. Zo'n pass als de Grossglockner af dan hebben de standaard remmen het toch echt zwaar hoor. Ondanks zo veel mogelijk op de motor afremmen werd mijn pedaal zachter. Zwevende schijven zou wat moeten schelen t.o.v. gewone.

Ik heb in het verleden yellow stuffs gehad deze geven zelfs meer remstof af dan de std Brembo blokken naar mijn mening. Reds geven minder stof maar zijn ook minder sportief en gretig dan de yellows. Eigenlijk is het een kwestie van of het een of het ander.

Ik vind die zwevende schijven wel een mooie optie van Tarox zeg! Nooit geweten dat dat  beschikbaar was voor de 2.0. Ik heb zelf niet de beste ervaring met gegroefde en of die putjes op de schijven, het is echt iets voor de looks maar het kan ook vibraties geven.

Ik vroeg me af gezien het unieke remsysteem van de Giulia kan dat pedaal wel zacht worden dan? Het heeft geen directe verbinding met de remcilinder omdat het brake by wire is.
Ik vind persoonlijk het missen van enig remgevoel wel echt een  tekortkoming van deze auto. Ik heb wel eens gehoord dat bij de nieuwere Giulia’s dat wel opgelost of beter is.

Ik zou graag willen weten of dat te maken heeft met een software update van  het continental remsysteem of dat er een andere van is gekomen.
*

Marcel1979
820

• Type Alfa: Giulia 2.0T
    Amico del club - Super Alfist
« Reactie #413 Gepost op: 14 juni 2025, 15:46:00 »
Vandaag niks aan de Giulia gedaan maar wel wat voorbereidingen getroffen:

Bij JTD Performance besteld:

Downpipe met 200cell kat en Ragazzon middendemper. Ga ik komende weken monteren en afspraak bij Stephan voor software aanpassing is reeds gemaakt.

Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Brams77
101

- Alfist
« Reactie #414 Gepost op: 14 juni 2025, 16:44:02 »
Vandaag niks aan de Giulia gedaan maar wel wat voorbereidingen getroffen:

Bij JTD Performance besteld:

Downpipe met 200cell kat en Ragazzon middendemper. Ga ik komende weken monteren en afspraak bij Stephan voor software aanpassing is reeds gemaakt.

Oh wow super nice @Marcel1979! Verstandig dat je nog wel een resonator op de midpipe hebt, een race cat geeft best wel wat midden en hoog.

Doe je enkel downpipe en ander uitlaat traject?
*

Marcel1979
820

• Type Alfa: Giulia 2.0T
    Amico del club - Super Alfist
« Reactie #415 Gepost op: 14 juni 2025, 16:53:03 »
@Brams77
Dankje!

Voorlopig alleen even downpipe en middendemper. Einddemper van Ragazzon heb ik er al onder zitten. Ik zat/zit nog te denken over de hybrid turbo van Joël maar heb andere prioriteiten zoals eventueel automaat spoelen (bij 228.000km, ga ik overigens niet over discussiëren 😅😅) en de ophanging vernieuwen. Dus dat zal eventueel naderhand pas gebeuren.

En inderdaad met demper. Ik heb een paar maandjes met de Ragazzon eindpijp (zonder demper dus) gereden maar dat was te erg. Stationair was mwa, oke maar cruise snelheid op de snelweg was gewoon niet leuk meer. Tijdens de rit naar Polen bijvoorbeeld konden we elkaar nieteens meer verstaan. Dus die verkocht en met demper gekocht. Ongelooflijk trouwens hoeveel animo er was voor die eindpijp. Op FB gezet en binnen 3 minuten verkocht
Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Brams77
101

- Alfist
« Reactie #416 Gepost op: 14 juni 2025, 17:17:57 »
Ik ben benieuwd joh, ook hoe vanuit Stephan de software aangepast wordt en waar je dan op uitkomt en wat je ervaringen dan zijn.

Ik wil zelf niet al te ver doorschieten met mods maar een downpipe is misschien wel interessant zeker als de turbo dan weet meer doet bovenin de toeren, want dat mis ik een beetje.
*

Robert69
1.836

- Super Alfist
« Reactie #417 Gepost op: 14 juni 2025, 17:57:13 »
Mooie vooruitzichten, @Marcel1979 ! Ben benieuwd hoe dat gaat klinken.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Ton H8
53

• Type Alfa: Giulia 2.0T massimo
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #418 Gepost op: 14 juni 2025, 18:21:19 »
Leuk😀Staat ook ergens op mijn lijstje.
Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
33 1.7 16v (facelift), 155 1.8 T-Spark, 156 V6, 156 1.8 T-Spark, 159 2.2JTS
*

Busso
1.055

• Type Alfa: Giulia
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
« Reactie #419 Gepost op: 15 juni 2025, 22:55:44 »
Ik ben heel benieuwd wat de demper in de middenpijp doet. Ik heb een demperloze middenpijp en vind de brom tussen 2500-3500 toch wel irritant.

Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 147 GTA Rosso, 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's