!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Vind dit nog een moderne Alfa 😅
Afgelopen weekend voor het eerst de remmen aan de voorzijde vervangen door Zimmermann schijven en Yellowstuf blokken. Was goed te goed. Ik las op internet paar keer het advies de accu af te koppelen. Ergens anders las ik weer van niet. Niet gedaan. Geen storingen. Wel eerst de rem paar keer ingetrapt voordat ik de auto startte.
Ik heb gisteren toevallig ook zitten kijken. Maar voor minder stof moet je de red stuff hebben. Yellow stuff = meer bite, maar ook meer stof. Weet niet of yellow alsnog minder is dan de standaard Brembo's. Ik overweeg Tarox schijven in de "Sport Japan" spec, dan heb je perforatie en groeven. Deze, of als ik gek wil doen (hang er een beetje vanaf of de onderhoudsbeurt meevalt) deze zwevende.Ben afgelopen 2 weken 2x op en neer gereden naar Oostenrijk en Italië en heb weer de nodige bergpassen gedaan 🙂. Zo'n pass als de Grossglockner af dan hebben de standaard remmen het toch echt zwaar hoor. Ondanks zo veel mogelijk op de motor afremmen werd mijn pedaal zachter. Zwevende schijven zou wat moeten schelen t.o.v. gewone.
Vandaag niks aan de Giulia gedaan maar wel wat voorbereidingen getroffen:Bij JTD Performance besteld:Downpipe met 200cell kat en Ragazzon middendemper. Ga ik komende weken monteren en afspraak bij Stephan voor software aanpassing is reeds gemaakt.