!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Marcel1979
940

• Type Alfa: Giulia Veloce
    Amico del club - Super Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #465 Gepost op: 21 augustus 2025, 17:40:08 »
Wout vertelde me het ja, dat je zondag daarnaartoe gaat. Aardige kerel overigens. Ik zei tegen hem dat jij me er op had geattendeerd. Hoe laat ben je er?

Ik vind het een goede lokatie om aan je auto te sleutelen. 2 bruggen, das niet veel maar als je reserveert is dat geen probleem.  En de plannen zijn er om uit te breiden zei hij.
Nu: 2018 Giulia Veloce Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Brams77
246

• Type Alfa: Giulia Veloce ‘17
    - Alfist
« Reactie #466 Gepost op: 21 augustus 2025, 17:49:16 »
Haha leuk om te horen!
Ik ben er tussen 11:00 en 13:00.
Uitbreiden ok! daar was ik nog niet van op de hoogte maar hij draait al een paar jaartjes goed inderdaad.
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17 Bianco Alfa
*

Brams77
246

• Type Alfa: Giulia Veloce ‘17
    - Alfist
« Reactie #467 Gepost op: 24 augustus 2025, 19:57:56 »
Vandaag de blokken en schijven voor vervangen op mijn Giulia. Prima te doen en voor ik het contact weer aan had gezet, na de klus, goed de rem paar keer flink opgepompt , geen foutmeldingen of wat dan ook mbt tot vloeistof verplaatsing en potentieel ABS foutcodes.

Voor degene die zich zorgen mochten maken over de stalen remleidingen die van de fusee naar de remklauw lopen, ik heb de brackets  aan de voorkant van de fusee losgeschroefd zodat je gewoon de klauw helemaal los kon halen zonder spanning te zetten op die stalen leidingen en heb daarna de klauwen opgehangen met tie-wraps aan de verpoot.
Op die manier had ik ook meer ruimte voor het schoonmaken en het plaatsen van de nieuwe blokken.

Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17 Bianco Alfa
*

AlphaRomeo
17

• Type Alfa: Giulietta Multi Air
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #468 Gepost op: 25 augustus 2025, 14:53:21 »
Heel suf en saai maar de zekeringen van de 12 volt stopcontacten vervangen aangezien deze waren doorgebrand.

*

FDD1975
9

• Type Alfa: GT
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #469 Gepost op: 5 september 2025, 22:08:00 »
Bij Baas Auto's in De Meern/Utrecht, even een nieuwe vloermatten opgehaald voor de GT.

Leuke vent, leuk mee gebabbeld, hopelijk kan ik er vaker wat zaken meedoen voor mijn GT.

Wordt geen adres om mijn GT te onderhouden, want ik woon in Assen, maar  had werk op de maasvlakte, ligt dus mooi op de route.
*

Alfa156GTA
13

• Type Alfa: 156 GTA
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #470 Gepost op: 6 september 2025, 18:40:14 »
Spacertjes erop gezet!
12 mm voor en 10 achter

*

Robert69
2.028

- Super Alfist
« Reactie #471 Gepost op: 20 september 2025, 12:55:46 »
Vandaag 4 nieuwe bandjes eronder, Goodyear Eagle F1 asymmetric 6 in plaats van de Pirelli's P-Zero's die eronder zaten. Hebben iets meer velgrandbescherming, zijn stiller en presteren goed op zowel droog als nat wegdek. Uiteraard niet zelf gedaan.

Daarnaast wel zelf luchtfilter en raamzwabbers vervangen. Waren beiden dringend aan vervanging toe, zag ik op de oude facturen. Was al even geleden dat die vervangen waren. Luchtfilter was nog wel redelijk schoon, vergeleken met sommige foto's op de interweb. De auto lijkt nu wat meer lucht te krijgen. Met de nadruk op lijkt.

Vervolgens de Silver Surfer maar even gewassen. Het zijn de kleine dingen die het doen :)
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

DanaBanana
1.189

- Super Alfist
« Reactie #472 Gepost op: 20 september 2025, 15:29:52 »
Vandaag 4 nieuwe bandjes eronder, Goodyear Eagle F1 asymmetric 6 in plaats van de Pirelli's P-Zero's die eronder zaten. Hebben iets meer velgrandbescherming, zijn stiller en presteren goed op zowel droog als nat wegdek. Uiteraard niet zelf gedaan.

Daarnaast wel zelf luchtfilter en raamzwabbers vervangen. Waren beiden dringend aan vervanging toe, zag ik op de oude facturen. Was al even geleden dat die vervangen waren. Luchtfilter was nog wel redelijk schoon, vergeleken met sommige foto's op de interweb. De auto lijkt nu wat meer lucht te krijgen. Met de nadruk op lijkt.

Vervolgens de Silver Surfer maar even gewassen. Het zijn de kleine dingen die het doen :)
Nog onderdelen over gehouden die je met winst kon verkopen?
*

gbinsb
354

• Type Alfa: 147 GTA
    Amico del club - Senior Alfist
« Reactie #473 Gepost op: 20 september 2025, 15:50:19 »
Ik ben vandaag. naar de selfservice garage in Zevenbergen geweest om de resonantie te verhelpen die ik had na montage van de downpipe en Ragazzon middendemper. Het leek in de buurt van het schutbord te komen dus voornamelijk daar op gefocust. Auto op de brug en bodemplaat eronderuit gehaald. Niks te vinden. Misschien downpipe en flexibel deel onder spanning, ook niet. Verder naar achteren gekeken en bleek gewoon dat het middendeel op de steun leunde🤦🏽‍♂️. Dus beugel iets hoger gehangen en opgelost. Omdat ik nog tijd over had gelijk de 6 relais bij het voorwiel vervangen (achter had ik al gedaan) en de pasvlakken, naven en spoorverbreders schoongemaakt met een staalborstel.

Al met al een kleine 2 uur bezig geweest maar was een leuk dagje.

Wat leuk een DIY garage, die hadden we ruim 15 jaar geleden ook in Zoetermeer. Daar ooit nog eens een blok in een 33 vervangen, grappig dat je dat nog steeds hebt. Dan maakt het sleutelen zo af en toe wel mogelijk, zeker als je er gewoon zelf eens naar wil kijken. Mooie fix zo dus  :great:
147 GTA, GTV 2.0 V6 TB, Giulietta 1.4MA TCT, Corvette C6 6.2 V8
*

Robert69
2.028

- Super Alfist
« Reactie #474 Gepost op: 20 september 2025, 16:43:43 »

Zeker! Een middendemper en een vliegwiel, geen idee waar die vandaan kwamen. Plus een doosje stikstof voor in de bandjes. Overgehouden aan de bandenwissel. ;D
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Marcel1979
940

« Reactie #475 Gepost op: 20 september 2025, 16:44:08 »
Ik ben vandaag. naar de selfservice garage in Zevenbergen geweest om de resonantie te verhelpen die ik had na montage van de downpipe en Ragazzon middendemper. Het leek in de buurt van het schutbord te komen dus voornamelijk daar op gefocust. Auto op de brug en bodemplaat eronderuit gehaald. Niks te vinden. Misschien downpipe en flexibel deel onder spanning, ook niet. Verder naar achteren gekeken en bleek gewoon dat het middendeel op de steun leunde🤦🏽‍♂️. Dus beugel iets hoger gehangen en opgelost. Omdat ik nog tijd over had gelijk de 6 relais bij het voorwiel vervangen (achter had ik al gedaan) en de pasvlakken, naven en spoorverbreders schoongemaakt met een staalborstel.

Al met al een kleine 2 uur bezig geweest maar was een leuk dagje.

Wat leuk een DIY garage, die hadden we ruim 15 jaar geleden ook in Zoetermeer. Daar ooit nog eens een blok in een 33 vervangen, grappig dat je dat nog steeds hebt. Dan maakt het sleutelen zo af en toe wel mogelijk, zeker als je er gewoon zelf eens naar wil kijken. Mooie fix zo dus  :great:

8 oktober ga ik er weer naartoe om een beurtje uit te voeren:

- Motorolie + filter
- Differentieel olie
- ZF olie + oliepan incl. filter
- Multiriem
- Stabi stangetjes voor en achter
- Nieuwe lampjes in de koplamp

Heb er zin in!
Nu: 2018 Giulia Veloce Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

DanaBanana
1.189

- Super Alfist
« Reactie #476 Gepost op: 20 september 2025, 18:38:26 »

Zeker! Een middendemper en een vliegwiel, geen idee waar die vandaan kwamen. Plus een doosje stikstof voor in de bandjes. Overgehouden aan de bandenwissel. ;D
De stikstof die uit de Pirelli's is gekomen? Is dat universele stikstof? Ik heb Michelin Latitude Sport onder de Stelvio. Als het daar ook in past wil ik het doosje evt. wel van je overnemen.
*

GTlife
517

• Type Alfa: GT 937 & Brera
  • Less yap, more brap
« Reactie #477 Gepost op: 23 september 2025, 11:12:09 »
Snappen mensen nou nog steeds niet dat je Pirelli stikstof en Michelin stikstof absoluut niet mag mengen? Ongelooflijk
*

DanaBanana
1.189

- Super Alfist
« Reactie #478 Gepost op: 23 september 2025, 15:35:36 »
Snappen mensen nou nog steeds niet dat je Pirelli stikstof en Michelin stikstof absoluut niet mag mengen? Ongelooflijk
Nee, mengen moet je inderdaad nooit doen. Maar combineren in juist prima. Ik heb sinds gisteren Pirelli stikstof in de voorbanden en Michelin stikstof in de achterbanden. Merkte direct dat het stuurgedrag van de Stelvio daarmee een stuk neutraler is. Rotonde hier in de wijk driekwart nemen gaat zéker tweetiende seconde sneller dan eerst.
*

GTlife
517

• Type Alfa: GT 937 & Brera
  • Less yap, more brap
« Reactie #479 Gepost op: 24 september 2025, 10:23:24 »
Nee, mengen moet je inderdaad nooit doen. Maar combineren in juist prima. Ik heb sinds gisteren Pirelli stikstof in de voorbanden en Michelin stikstof in de achterbanden. Merkte direct dat het stuurgedrag van de Stelvio daarmee een stuk neutraler is. Rotonde hier in de wijk driekwart nemen gaat zéker tweetiende seconde sneller dan eerst.
Gaaf! Merkte je ook meer vermogen?