!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Op naar de volgende beurt en dan komt de 300.000km toch best aardig in de buurt 🍀
Citaat van: Marcel1979 op 3 april 2026, 21:15:26Citaat van: Marcel1979 op 3 april 2026, 21:15:26Op naar de volgende beurt en dan komt de 300.000km toch best aardig in de buurt 🍀Ik loop zo'n 75.000 km op je achter en ik volg je ervaringen in de hogere kilometerstand regionen met interesse.
Stelvio krijgt keramische coating. Woensdag klaar ben benieuwd.Zal foto en ervaring delen
https://avncarcleaning.nl/Vandaag opgehaald Wat een vakman die met passie zijn werk doet Zeer blij mee
Vandaag, met 260.000km de originele Alfa Romeo achter schokdempers vervangen voor nieuwe Bilsteins. Ook maar gelijk de remmerij schoongemaakt en de contactpunten met Plastilube ingesmeerd. Wielnaven en spacers schoongemaakt en gelijk olie en filter vervangen. En oja, ook de 2 kunststof boutjes voor in de koelleidingen vervangen voor de rvs type van JTD Performance.Ik had met de originele dempers nog zeker niet het gevoel dat ze aan vervanging toe waren; bij inveren kwamen ze gelijk weer terug zonder na te deinen. Maar nu de Bilsteins eronder zitten merk ik toch echt wel verschil. Het voelt allemaal een stuk ....... stabieler? Ik denk dat dat het juiste woord is.Op naar de volgende beurt en dan komt de 300.000km toch best aardig in de buurt 🍀
@-Battle- Ik heb voor de Bilstein B4 gekozen. Had ik beter B6 kunnen kiezen? Misschien. Maar toen ik de auto kocht met 128.000km heb ik gelijk Squadra Sportiva verlagingsveren gemonteerd. Op de originele dempers dus. Dat heb ik altijd prettig vinden rijden, zeker met mijn rijstijl. Ik maak 90% snelweg kilometers dus het heeft weinig te lijden, vandaar de B4 want dat zijn oem vervangers.Achter is echt een fluitje van een cent. Ik heb de veerpootlagers en stofhoezen ook gelijk vervangen dus als je tijd wilt besparen kan je die vantevoren al klaarmaken. Let verder op aanhaalmomenten. De 3 bouten die in het veerpootlager zitten 26-30Nm en de bout onder 60Nm +180°. Zorg dat je een brug hebt en een hydraulische krik voor ondersteunen en opkrikken van je draagarm. Anders is het lastig om de schokdemper ertussen te krijgen. Let ook op die (messing?) bus. Ik heb gehoord dat die flens wel eens een braampje kan hebben of een beetje verbogen is. Als dat zo is moet je er eerst voor zorgen dat die vlak is anders krijg je never nooit niet die schokdemper ertussen. Bij mij was dat gelukkig niet het geval maar je kan professorisch iets in elkaar flansen met een bout, moer en sluitringen. Heb alles bij shop.alfisti besteld. Vergeet dus ook niet de trekbouten te bestellen. Die was ik vergeten en die heb ik nog snel bij Tuynder besteld