!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

bekkie
2.772

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #825 Gepost op: 21 januari 2016, 20:35:04 »
Citaat van: bekkie op  2 augustus 2015, 20:31:32
Citaat van: bekkie op  2 augustus 2015, 20:31:32
Dit weekend de resultaten van de gebruikerservaringen gelezen van Duitse Giulietta rijders in AutoBild. Nou, dat liegt er niet om! Veel klachten en storingen, veelal dezelfde als hier al genoemd. Opvallend waren echter wel scheurtjes in de voorste draagarmen (die zelfs kunnen afknappen), kapotte lagerbussen in de achterwielophanging en loslatende lak bij het wassen met een hogedrukspuit. De algehele bouwkwaliteit wordt als minder dan gemiddeld beoordeeld. Ik weet, het is een nogal schreeuwerig blad, maar eerlijk gezegd kan ik er niets tegenin brengen. Ik vind de kwaliteit ook minder dan van mijn vorige twee Alfa's, beide een 146. Maar wellicht dat de serie vanaf 2014 beter is, dan kan ik niet beoordelen.

Zag vandaag dat dit Duitse artikel 1-op-1 overgenomen is door Autoweek, met daarin een werkelijk vernietigend oordeel: slechte auto met belabberde bouwkwaliteit. Ik weet dat er heel wat aan te merken is op de Giulietta, maar dit gaat me toch echt te ver. Bovendien worden de constateringen en conclusies overgenomen uit Duitsland, terwijl dit niets zegt over de Nederlandse gebruikerservaringen. Er ligt geen enkel onderzoek aan ten grondslag. De reactie van Vireo in ditzelfde artikel kan hier, vrees ik, niets aan veranderen. Het merk heeft het al moeilijk, maar dit soort waardeloze onderzoeken zijn dodelijk.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #826 Gepost op: 21 januari 2016, 20:41:07 »
To be fair, er staat ook bij dat het al veel beter is dan de 147  ;D :D
*

Fons
390

  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #827 Gepost op: 22 januari 2016, 09:56:28 »
Wie leest er dan ook autoweek, vind dat een waardeloze automagazine

Ducati MTS 1200S abs , Triumph bonneville t120
*

progression
652

  • Type Alfa: Mito Savali 1.4T 150pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #828 Gepost op: 22 januari 2016, 10:26:40 »
Speciaal gekocht om dit even te lezen... :(

Tja...veel vooral jonge kopers lezen dit blad dus onze Alfa komt er weer lekker bekaaid af zeg...
*

progression
652

  • Type Alfa: Mito Savali 1.4T 150pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #829 Gepost op: 22 januari 2016, 10:28:47 »
En volgende week de Mito test  ;D :-\ :021:
 :lol_hitting:
*

Stiggy
435

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #830 Gepost op: 22 januari 2016, 10:59:56 »
Zo! Dat is wel erg negatief zeg. Ik ben zelf ook behoorlijk kritisch op de kwaliteit v/d Giulietta, maar dit is puur afkraken. "In de cockpit verbaas je je over de goedkope materialen"? Ik heb Pack Sport 2 met alu sportpedalen en de donkergrijze alu strook op het dashboard. Dat ziet er toch helemaal niet goedkoop uit (oké, het voelt allemaal niet Golf of Audi kwaliteit). Toen hij uitkwam werd er ook veel positief geschreven over dat interieur. Ondertussen kan het niet meer mee met de concurrentie, dat vind ik ook wel, maar je moet het ook vergelijken met auto's uit 2011. Op de achterbank weinig plaats? Volgens mij meer dan in menig andere C klasser die ik gezien heb.
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #831 Gepost op: 22 januari 2016, 11:06:39 »
Volgens mij is het ook een basismodel, raamslingers achter, stoffen bekleding. Niet representatief voor de meeste in NL rijdende Giulietta's, die hebben bijna allemaal wel wat pakketjes.
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #832 Gepost op: 22 januari 2016, 11:07:20 »
Maar sommige dingen herken ik echt wel, op bepaalde plekken zijn de gebruikte materialen gewoon niet zo top.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #833 Gepost op: 22 januari 2016, 18:11:56 »
Vind de kwaliteit en soort materialen vooralsnog beter als de gemiddelde vergelijkbare hatchback.
In deze prijsklasse vind je niet veel zonder.
Weet wel dat het niet altijd puik is (i.e. scheef, afwerking stuur, afbreken bevestiging pennen etc).

En ja dingen zoals achterbank klopt wel.
Veel beenruimte maar smalle zit voor 3 man.
Terwijl andere autos andersom is haha.

Wat mij trouwens opvalt.
De waterpomp.
Veel advertenties (ikzelf) en nu hier weer, allemaal nieuwe waterpomp.

Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

jardin
16

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 JTDM 105 pk
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #834 Gepost op: 22 januari 2016, 23:45:56 »
Ik doe ook nog maar even een late duit in het zakkie.
Ik heb een Golf 6 Diesel en een Giulietta ook diesel en ik vind dat vergelijkbare auto's. De Golf is iets ruimer vooral achterin en de kofferbak ook. De gebruikte materialen in beide auto's zijn nauwelijks verschillend in kwaliteit naar mijn idee, bij de Alfa staat er alleen wat erg vaak Alfa Romeo op. De bodemplaat van de Golf vind ik beter uitgevoerd maar onderdelen van het chassis van die Golf zitten na minder dan 6 jaar vol roest! Niet te geloven!
Het dashboard van de Alfa vind ik veel mooier (ik heb er een in Alfa Rood) maar ook veel en veel slechter afleesbaar dan de Golf, ik zeg maar gewoon waardeloos..... Ik heb daarom een apparaatje geïnstalleerd dat de snelheid op de voorruit projecteert dan heb je tenminste een beetje houvast.
De Golf rijdt prima, maar de Alfa rijdt (nog) lekkerder. Golf iets zuiniger (5,1/100km) dan de Alfa (5,4/100km).
Wat ik veel beter vind bij de Alfa dan bij de Golf zijn de ruitenwissers. Bij de Golf draait de rechter wisser precies tot midden in het gezichtsveld van de bestuurder. Als het een beetje regent krijg je net een flinke plens voor je snufferd en zie je dus even niks meer. Gewoon gevaarlijk. Bij de Golf 7 is dat nog steeds zo. Ongelooflijk na 30 miljoen auto's nog steeds dat soort fouten.
Net zoiets is er aan de hand met de linker zijruit. Als het flink regent dan loopt een groot deel van het water bij de Golf via de zijruit naar achteren. Dan zie je dus niks meer in je zijspiegel. Bij de Alfa is dat veel beter en gaat al het regenwater via het dak naar achteren, en zo hoort het.
Wat betreft design is de Giulietta natuurlijk veel mooier, maar de Golf is puurder en dat is ook wat waard. De voorkant van de Alfa vind ik bijv. wat gedoeerig van dichtbij.
Nog een ander vervelend punt van de Golf zijn de remmen, als er wat steenslag is dan krijg je vooral achter een steentje tussen de remschijf en het remblok en dat maakt toch een teringherrie. Bij de Alfa heb ik dat nog nooit gehad.
De Golf is ietsje stiller, maar dat merk je alleen bij lage snelheden en koude motor.
*

bekkie
2.772

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #835 Gepost op: 23 januari 2016, 10:49:12 »
Dank voor deze vergelijkende test! Zo komt alles weer in perspectief. Ik hoor vaak hetzelfde van automonteurs van universele garages die allerlei verschillende merken en types op de hefbrug krijgen. Je wilt niet weten hoeveel andere merken ernstige roestproblemen hebben. :c029:
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

jardin
16

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 JTDM 105 pk
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #836 Gepost op: 23 januari 2016, 18:20:20 »
Uit een jaarlijks overzicht uit een Franse versie van Autoplus blijkt dat de betrouwbaarheid van Duitse auto's nou niet bepaald geweldig is. Alfa Romeo staat er niet bij maar laten we even Fiat aanhouden. Die staat in de middenmoot. zie bijlage
*

rsh_scuderia
197

  • ***
    - Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #837 Gepost op: 6 maart 2016, 09:00:04 »
De Duitse pers en Autoweek die alles wat niet Duits is afkraakt wist ik al. Dat Fransen zo chauvinistisch zijn ook.
Dit soort staatjes zegt mij dan ook weinig omdat de onderzoeken niet kloppen (Autoweek gebruikt een exemplaar en berichten inconsistent tov 2011 en 2012 over het interieur).
Informatie van leasemaatschappijen is wat dat betreft ook een goede input omdat zij een groot wagenpark hebben met veel merken en verschillende voertuigen.

De overstap van leaseauto naar auto in eigen bezit zorgde er voor dat mijn contactpersoon mij het volgende af heeft geraden;
THP motoren (PSA en BMW vanwege een constructiefout in het blok)
VAG. Onbetrouwbaar, zowel motorisch als aan de bakken. Je moet er echt geluk mee hebben als particulier. En dan gaat gat om alle gangbare motoren voor zowel diesel en benzine. Met als mooie bonusquote " het is genieten van zo een mooi knuffeldashboard als je achter de vangrails staat te wachten om weggesleept te worden hoor..."  :13:
De nieuwe turboblokken van Volvo. Nog lang niet zo betrouwbaar als de oude blokken.

Motorisch komen de MA-blokken er goed uit mits oliepeil en juiste olie in het spel komen. Het vervangen van een MA-unit is nog altijd veel goedkoper dan een nieuw blok er in lepelen werd mij voorgerekend.

Er blijft wel een kritiek punt over wat mij betreft; de slechte navigatie van Navteq. Wellicht dat we ooit daar een update voor kunnen kopen met betere kaarten, gebruiksgemak en fijne stem die is in te stellen.
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #838 Gepost op: 13 maart 2016, 15:53:40 »
Citaat

waterpomp van 500 euro voor een los onderdeel?  Ik hoef de rest al niet meer te lezen, is toch rommel.
*

deLachendePaus
104

  • Type Alfa: Giulietta Sprint
  • ***
    - Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #839 Gepost op: 21 maart 2016, 09:09:07 »
Wat me al stoorde in de MiTo en nu ook in de Juul is dat de cruiscontrol niet op pauze kan gezet worden via het stuur of hendel. Enkel uitschakelen of met de hendel naar beneden om snelheid te minderen..
Alfa 33 1.7ie Squadra, Alfa 156 1.8TS Squadra, Alfa MiTo 1.4Tb Squadra, Alfa Giulietta 'Sprint' Squadra