!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #840 Gepost op: 21 maart 2016, 09:47:39 »
Als je remt of koppelt pauzeert hij, met de knop aan het uiteinde van de stengel kun je weer hervatten op de eerdere snelheid. Je hoeft dus niet per se met de hendel snelheid te minderen of compleet uit te schakelen.
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #841 Gepost op: 21 maart 2016, 09:58:02 »
Handrem tikje omhoog geven werkt ook.  ;D
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

enettekoven
20

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #842 Gepost op: 5 april 2016, 10:24:39 »
Na vier jaar een 1.4 MultiAir gereden te hebben vind ik het volgende minder aan mijn huidige Giulietta:
- start/stop system; werkt niet naar soepel, soms slaat de motor gewoon af (ook in de begin periode). Eigenlijk heb ik deze nu dus standaard uit staan en ik heb geen zin om er iets aan te laten doen (als dat uberhaupt mogelijk is).
- Cruise Control cancel; de manier om te cancelen vind ik niet handig, met de koppeling, rem of uitdraaien. Bij de laatste variant ben je ook meteen de ingestelde snelheid kwijt. Ik mis dus eigenlijk een "cancel" knopje die bij andere merken wel aanwezig is.
- geen AD2P; was toen nog niet beschikbaar
- indeling dashboard kastje; die zogenaamde flesjes/drankjes drager zit meer in de weg, dan dat die praktisch is

Ondanks deze minpuntjes ga ik straks gewoon weer voor een Giulietta, iets minder PK's en een diesel, maar volledig aangekleed :)
*

deLachendePaus
104

  • Type Alfa: Giulietta Sprint
  • ***
    - Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #843 Gepost op: 5 april 2016, 10:32:19 »
Nog een merkwaardig puntje; als ik van de N stand naar de D stand schakel (DNA) dan dimt mn dashboardverlichting heel even...
Misschien toch maar even de dealert bellen en vragen of dit heurt  :017:
Alfa 33 1.7ie Squadra, Alfa 156 1.8TS Squadra, Alfa MiTo 1.4Tb Squadra, Alfa Giulietta 'Sprint' Squadra
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #844 Gepost op: 5 april 2016, 10:34:43 »
Ja dat hoort, als je goed kijkt zie je dat hij dimt én oplicht (afhankelijk van het standje lichtsterkte waarin je de dashboard verlichting hebt staan). Dat is om zijn enthousiasme te tonen  ;D
*

deLachendePaus
104

  • Type Alfa: Giulietta Sprint
  • ***
    - Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #845 Gepost op: 5 april 2016, 12:13:55 »
Aha, ik dacht al dat het een van Alfa's vermaarde elektronika issues was  :lol_hitting:
Alfa 33 1.7ie Squadra, Alfa 156 1.8TS Squadra, Alfa MiTo 1.4Tb Squadra, Alfa Giulietta 'Sprint' Squadra
*

noizz
61

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • **
    - Junior Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #846 Gepost op: 12 juni 2017, 19:31:02 »

Ik heb nu al tijden dat de tweeter in de portier aan de bestuurderskant wegvalt. Knetter irritant, alsof je links even niks hoort. De dealer heeft al 3x gekeken, maar kunnen niks vinden. Ik begin er goed klaar mee te zijn. Is het eenvoudig om achter de radio te komen? Of achter de tweeter in de deur? Tijd om het zelf maar eens op te lossen denk ik.

EDIT: sorry, ik vind net de dropbox met alle manuals :)

10 tegen 1 dat dit een breukje is in de kabelboom tussen deur en carrosserie. Bij mij is dit ooit eens verholpen door een zeer scherpe monteur die eerst een goed keek en nadacht alvorens de hele radio te demonteren. Want een andere dealer wilde zo ongeveer het hele dashboard eruit slopen om alles na te lopen, waarvoor ik vriendelijk bedankt heb.

Uiteindelijk zit het in de connector tussen deur en carroserie. Een beetje wiebelen en ik heb weer goed geluid. Ik ga komend weekend eens kijken of ik het dusdanig kan demonteren dat ik er goed bij kan. Zou goed moeten komen ;-)

Dit bericht dateert al van enige tijd terug.Ik blijk ook last te hebben van bovenvernoemde connector.
Heeft er al iemand weet van een goede oplossing want dit is een zeer interessant probleem.
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #847 Gepost op: 20 januari 2018, 11:07:45 »
Even een oud topic uit de sloot halen.
In plaats van 'wat vind je minder aan de Giulietta' zou ik hier graag stilstaan bij een zeer positief punt van de Giulietta: de Alfa lag tijdens de storm van afgelopen donderdag als een blok op de weg! Indrukwekkend stabiel. Natuurlijk was dat een momentopname, gedurende een deel van de ochtend en over een afstand van 30 km.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Dijkstra
135

  • Type Alfa: Giulietta exclusive tct
  • ***
    - Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #848 Gepost op: 20 januari 2018, 11:40:48 »

Goh je ziet dat ik hem nog niet gewoon ben :D

Ach ik kocht een nieuwe 147 na 7 jaar kwam ik er per ongeluk achter dat als je de open knop op de afstand bediening blijft indrukken dat alle ramen open gaan en op sluiten blijven drukken andersom.
Ex Alfa's Sud sprint 1978, 33 1.3 1987, 75  2.0 twin spark 1988, 33 1.7 qv 1991, gtv 6 1981, 155 2.0 td 1993, 147 1.6 2001