!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

ruudonline
29

  • *
    - Startende Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Gepost op: 19 januari 2011, 19:32:38 »
Op het oude forum was dit topic al aanwezig. Ik vond het zelf een waardevol topic en wil het daarom op het nieuwe forum herintroduceren.

Ik zal aftrappen, ondanks dat ik slechts een schamele 800km op de teller heb staan.

Minder vind ik aan de Giulietta dat:

- De spiegels niet via de AB inklapbaar zijn.
- De velgen snel beschadigd raken (ik was nog zo voorzichtig met de stoeprand....)
- Het instant nav systeem beperkt in mogelijkheden is: geen adresboek van mijn telefoon via het scherm te raadplegen, ook geen muzieknummers te selecteren via het grote scherm.
- De selectieknop van de Instant Nav rechts zit, en hiermee eigenlijk te veraf zit.
- De handrem lastig bereikbaar is als de armleuning is neergeklapt.
- het advies geldt om de xenon verlichting uit te zetten als je de ruitensproeier gebruikt. De lampsproeiers schijnen veel water te verbruiken (dit heb ik nog niet getest....)
- De positie van de usb aansluiting niet ideaal is. Prima weggewerkt, maar al rijdend onmogelijk om aan te sluiten en ook in stilstand moet je goed mikken in het dashboardkastje.
- De speaker van de linker deur resoneert.

Toch nog een aantal punten, maar een deel zal ook een kwestie van wennen zijn. In mijn vorige auto had ik niet eens een usb aansluiting, of electrisch inklapbare spiegels...dus wat klaag ik eigenlijk :p
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2011, 19:41:20 »
stel je voor dat je spiegels via de AB gaan.. druk je per ongeluk op het knopje en klappen je spiegels plots tegen de muur / auto naast je..
*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #2 Gepost op: 19 januari 2011, 20:03:12 »
Citaat van: ruudonline;1702


- De velgen snel beschadigd raken (ik was nog zo voorzichtig met de stoeprand....)
heb dit ook al
- het advies geldt om de xenon verlichting uit te zetten als je de ruitensproeier gebruikt. De lampsproeiers schijnen veel water te verbruiken (dit heb ik nog niet getest....)
dit klopt want er komt een partij water over de motorkap heen vind het jammer dat daar niet een aparte knop voor is
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
*

Trigger
204

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulietta
  • ***
    - Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #3 Gepost op: 19 januari 2011, 21:06:27 »
Het enige echte minpuntje vind ik dat ik mijn linkerbuitenspiegel slechts heel beperkt naar buiten kan kantelen.Ik blijf dus nog steeds een groot deel van de zijkant van de wagen zien en heb een naar mijn mening vrij grote 'dode hoek'. Toch wel vervelend op de autosnelweg als ik vlug naar links wil.
In de 156 kon ik die een pak verder kantelen, zodat ik nog slechts een klein deel van de auto zag. Vreemd genoeg is de rechter buitenspiegel dan wel weer perfect af te stellen....
Giulietta Alfa Rosso Metallizzato - Sport Pack 1 met 17" Sportiva - leer-microvezel met rood stiksel
ex: 156 1.8TS

http://www.clubalfaromeo.nl/forum/stel-je-voor/ciao-bella/
*

firstalfa
75

  • **
    - Junior Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #4 Gepost op: 19 januari 2011, 21:08:18 »
Vreemd, mijn linker buitenspiegel kan ik zover naar buiten zetten zodat ik nog maar net de auto zelf zie.
*

millemiglia
32

  • *
    - Startende Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #5 Gepost op: 19 januari 2011, 21:34:07 »
Onderzijde van het lederen stuur (althans in mijn exemplaar) heeft een beetje een onaangename cheapo feel (zie ook het topic in de technische hoek wat ik hiervoor geopend heb)
*

Trigger
204

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulietta
  • ***
    - Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #6 Gepost op: 19 januari 2011, 21:53:04 »
Citaat van: firstalfa;1742
Vreemd, mijn linker buitenspiegel kan ik zover naar buiten zetten zodat ik nog maar net de auto zelf zie.


Ik vond het ook erg bizar, lijkt me toch een foutje. Ik zal het bij de 1000km-check eens vragen aan de dealer....
Giulietta Alfa Rosso Metallizzato - Sport Pack 1 met 17" Sportiva - leer-microvezel met rood stiksel
ex: 156 1.8TS

http://www.clubalfaromeo.nl/forum/stel-je-voor/ciao-bella/
*

Pietje22
44

  • *
    - Startende Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #7 Gepost op: 20 januari 2011, 08:41:30 »
Citaat van: ruudonline;1702
O
- De positie van de usb aansluiting niet ideaal is. Prima weggewerkt, maar al rijdend onmogelijk om aan te sluiten en ook in stilstand moet je goed mikken in het dashboardkastje.

Makkelijk op te lossen met een USB verlengkabeltje. Dan kan je heel mooi je USB stick in het vakje van het klepje van het handschoenenvakje leggen. Ideaal!

Zelf twee mindere punten Gordels niet in hoogte verstelbaar. Normaal postuur stoel laagste stand, maar toch druk de gordel tegel mijn schouder ipv dat deze eroverheen loopt. Irritant dat je de koppeling of rem moet intrappen voor het uitschakelen van de cruise!
Genoeg positieve compensatiepunten :)
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #8 Gepost op: 20 januari 2011, 10:22:38 »
Citaat van: Trigger;1740
Het enige echte minpuntje vind ik dat ik mijn linkerbuitenspiegel slechts heel beperkt naar buiten kan kantelen.Ik blijf dus nog steeds een groot deel van de zijkant van de wagen zien en heb een naar mijn mening vrij grote 'dode hoek'. Toch wel vervelend op de autosnelweg als ik vlug naar links wil.
In de 156 kon ik die een pak verder kantelen, zodat ik nog slechts een klein deel van de auto zag. Vreemd genoeg is de rechter buitenspiegel dan wel weer perfect af te stellen....

even met de hand aan de buitenzijde (op de spiegel bedoel ik) er op duwen zodat hij wat kantelt in de richting die je wilt.. dan zal je zien dat hij wel verder komt.. heb ik bij een VW ook een keer gehad..
 
(niet overdrijven hè.. als hij het niet doet, dan doet hij het niet.. dan maar even de dealer vragen om er naar te kijken.. )
*

Ma0tt
232

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TB 120pk
  • ***
    - Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #9 Gepost op: 20 januari 2011, 18:34:27 »
Om toch maar over iets te kunnen memmen: de binnenverlichting gaat aan wanneer de deur open gaat  maar ook onmiddellijk weer uit wanneer de deur toe is. In andere wagens blijft die meestal nog een seconde of 5 branden om bv snel nog je gordel te kunnen in klikken zonder er 5x naast te zitten. De rode sfeerleds behelpen dat wel voor een deel.

--edit--
Blijkbaar ik heb het gewoon mis, binnenverlichting gaat pas uit als je de auto start, dus eerst gordel om en dan auto starten! :D
Goh je ziet dat ik hem nog niet gewoon ben :D
*

Hengel
490

  • ****
    - Senior Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #10 Gepost op: 20 januari 2011, 18:53:51 »
Het hele woud aan hendels achter het stuur staat me tegen. Zeker als dan ook nog bij een TCT de schakel flippers achter het stuur komen. Waarom de verlichtings schakelaar niet op het dashboard en de cruise control vóór op het stuur, bij de radio knopjes...?
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #11 Gepost op: 20 januari 2011, 18:58:02 »
Mijn hitlist;
  • De vrij imposante B-stijl, berperkt in sterke mate het zicht over de rechter schouder.
  • De spiegels niet gelijk met het afsluiten van de auto naar binnen klappen.
  • De spiegels niet gelijk met het openen van de auto uitklappen.
  • Bluetooth-menu niet echt overzichtelijk - te klein schermpje.
Verder nog niet echt opmerkelijke dingen tegengekomen...
*

Sandra
117

  • ***
    - Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #12 Gepost op: 20 januari 2011, 19:09:31 »
De vent van Sandra zegt: "Wat mij  bevreemd is dat nog niemand iets over de stoelen heeft opgemerkt. Zijn nogal vlak... Niet echt het kuipgevoel en lijken daardoor erg groot.
Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive - Nero Etna - Rood leer - Pack Business - Pack Sport 3 met Turbina\'s
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #13 Gepost op: 20 januari 2011, 20:10:06 »
heb je dan geen lendensteun of elec. verstelbare stoelen?
 
maar het viel mij wel op bij de eerste proefrit.. bij de tweede zat ik beter en toen had ik dat gevoel niet..
 
de brede B-stijl en dus weinig zicht over de schouder had vooral mijn vriendin last van.. maar dat went wel ;) ..
*

millemiglia
32

  • *
    - Startende Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #14 Gepost op: 20 januari 2011, 20:48:29 »
Citaat van: Sandra;1836
De vent van Sandra zegt: "Wat mij  bevreemd is dat nog niemand iets over de stoelen heeft opgemerkt. Zijn nogal vlak... Niet echt het kuipgevoel en lijken daardoor erg groot.

De stoelen uit de 147 gaven inderdaad VEEL meer zijdelingse steun en die zou ik dan wel weer omschrijven als sportstoelen. Tis dat ze in de Giulietta (althans met een sport pack) zo buitengemeen geil zijn vormgegeven met dat rode stiksel, anders zou ik zeggen dat het lijkt alsof ze zo uit een golf geschroefd zijn :-S