!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

paulo1968
5

• Type Alfa: Oo==V-=oO 1300 Ti
  • *
    - Startende Alfist
Welke (sport)stoelen passen in Giulia 105
« Gepost op: 20 juni 2025, 11:42:30 »
Ik heb een Giulia 1300 Ti voor klassieke rally's. Er zitten kuipstoelen in, maar mijn vrouw zit hier niet lekker in, dus ik zocht meer comfort voor mijn navigator en mijzelf.
Ik had een mooi setje Scheelstoelen gekocht, maar nu blijken deze te breed te zijn. Niet alleen de zitting is te breed, maar ook de rugleuning kwam tegen de staande stang van de rolkooi aan.
Daarom ben ik op zoek naar comfortabele sportstoelen die wel genoeg steun geven en geschikt zijn voor een 4-punts gordel. Welke stoelen passen in een Giulia 105, en heeft iemand misschien 2 van die stoelen te koop.

Hier een foto van de huidige stoelen.

Oo==V-=oO 1300 Ti met 1750 blok en een Giulia 2.0 T
*

Ron
322

• Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
    - Senior Alfist
Re: Welke (sport)stoelen passen in Giulia 105
« Reactie #1 Gepost op: 20 juni 2025, 18:32:44 »
Dat wordt nog een uitdaging, ik heb in een Alfetta het interieur van een Alfa 156 gehad, maar dat zijn niet echt sportstoelen. De scheel stoelen zijn te breed die heb je staan dus kan je de maximale ruimte die je hebt voor de zitting en de leuning berekenen. Als je het een beetje netjes wilt hebben zou een Recaro wel moeten passen. De Giulia is alleen smal, dus het worden altijd smalle stoelen. De XL varianten vallen vaak weer te breed.

Gr Ron
*

paulo1968
5

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2025, 10:03:39 »
Klopt, het probleem is ook nog eens dat de Giulia asymmetrisch gebouwd is. Aan de bijrijders zijde is de ruimte nog 50 mm smaller t.o.v. de tunnelbak.
*

Ron
322

- Senior Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2025, 11:40:09 »
Persoonlijke vraag 😉 wat is de reden dat je vrouw niet comfortabel zit ? Ik heb zelf soortgelijke stoelen als jij in mijn Giulia. Helaas van skai, die gaan er echt een keertje uit, boven de 25 graden is dat erg warm. Ik ben met vulringen aan de slag gegaan om ze zodanig te kantelen dat ik de goede zithoek heb achter het stuur. Ik zit graag wat meer met een rechte leuning, mijn vrouw is meer van de “Antilliaanse” stand en ligt het liefst in de bijrijdersstoel. Dat is met vulbussen allemaal af te stellen. Als de stoel te krap is en je zit met het achterwerk echt te klem is dat weer een ander dingetje. Nou ben ik niet echt smal, maar ik zit zelf prima in het smalle stoeltje en die van jou lijken ook niet echt super-smal. Ik ben ergens een keer een Italiaans bedrijf tegengekomen die custom stoelen maakt voor de klassieke Alfa Romeo 105. Prijzen vielen mij mee, ik dacht een set stoelen voor de prijs van 1 recaro stoel. Ik gaat eens googelen !

Gr Ron
*

paulo1968
5

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 21 juni 2025, 12:28:59 »
Hoi Ron, bedankt voor je reactie. Het is met name dat deze stoelen voor mij vrouw te smal zijn en last heeft van de stangen die in de zijkant van de stoel zitten.  Ze zijn inderdaad gloeiend heet als het warm is buiten. Doet mij een beetje denken aan mijn kindertijd, achter op de bank in de Fiat met blote beentjes. Ik ben benieuwd of je iets gegoogeld krijgt mbt dat Italiaans bedrijf 👍
*

Ron
322

- Senior Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 21 juni 2025, 12:56:06 »
https://www.facebook.com/share/16TudGBDZm/

Mastello.parts

Ik zag e.a. op Facebook voorbij komen in het verleden. Geen idee of hij ook een wat bredere versie kan leveren, wel zo'n beetje alle kleuren en stoffen.

Gr Ron
*

Ron
322

- Senior Alfist
« Reactie #6 Gepost op: 23 juni 2025, 09:57:56 »
Ik zit zelf naar een set van deze stoelen te kijken voor in de Giulia 105. Wil ze dan wel een beetje classic look geven.

https://lusomotors.com/

Gr Ron