!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Zijn mijn aanpassingen ook verzekerd?
« Gepost op: 5 februari 2019, 12:27:17 »
Momenteel heb ik al een redelijk aantal kleine aanpassingen aan mijn auto gedaan en wat duurdere zoals mijn velgen en koplampen.

Maar wat als nu iemand mijn zijkant rijd en mijn koplampen, velgen of iets anders is flink beschadigd en was niet fabrieksaf. Hoe wordt dit eigenlijk geregeld via de verzekering?
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

alfistalimburg
464

  • Type Alfa: giulietta qv
  • ****
    - Senior Alfist
  • you only live once
Re: Zijn mijn aanpassingen ook verzekerd?
« Reactie #1 Gepost op: 5 februari 2019, 12:55:56 »
Volgens mij verschilt dat per verzekering. Velgen moet je bijverzekeren dacht ik ergens te hebben gehoord. Maar er zal vast iemand zijn die dit haarfijn kan uitleggen.

Wat betreft je koplampen daar kan ik je van zeggen origineel kosten ze bijna 900 euro per stuk dus dan zijn die van jou goedkoper en zal het geen probleem geven. Heb toevallig laatst schade gehad door iemand die door rood reed....
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Zijn mijn aanpassingen ook verzekerd?
« Reactie #2 Gepost op: 5 februari 2019, 13:43:04 »
Ik heb het bij verzekerd...
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Zijn mijn aanpassingen ook verzekerd?
« Reactie #3 Gepost op: 5 februari 2019, 13:57:39 »
Ah okee, dan ga ik dat bij verzekeren eens bekijken hoe dat werkt en wat t kost.
Aan de andere kant denk ik dan, hoe weten zij of deze velgen er later op zijn gezet? Zouden ze echt online daarop controleren zeg maar?
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Zijn mijn aanpassingen ook verzekerd?
« Reactie #4 Gepost op: 5 februari 2019, 14:01:20 »
Als je een setje velgen van 5-10k hebt wordt het een ander verhaal, maar in jouw geval normaal gesproken geen enkel probleem, daar gaat een verzekering echt niet moeilijk over doen.

Koplampen zoals alfistalimburg al aangaf ook geen probleem.  :)
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Zijn mijn aanpassingen ook verzekerd?
« Reactie #5 Gepost op: 5 februari 2019, 15:05:35 »
Voor de zekerheid kun je altijd bellen met de maatschappij waar je verzekerd bent, zij hebben vast wel een antwoord wat wel en wat niet onder jou verzekering valt.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: Zijn mijn aanpassingen ook verzekerd?
« Reactie #6 Gepost op: 6 februari 2019, 23:20:19 »
Citaat van: Paul K op  5 februari 2019, 12:27:17
Citaat van: Paul K op  5 februari 2019, 12:27:17
Momenteel heb ik al een redelijk aantal kleine aanpassingen aan mijn auto gedaan en wat duurdere zoals mijn velgen en koplampen.

Maar wat als nu iemand mijn zijkant rijd en mijn koplampen, velgen of iets anders is flink beschadigd en was niet fabrieksaf. Hoe wordt dit eigenlijk geregeld via de verzekering?

Zou even bellen met je verzekeringsmaatschappij om te vragen hoe het zit met "Tuning". Niet te veel details geven, enkel lospeuteren hoe het zit met verzekeringswerk bij aftermarket-details.
Voor zover ik weet kun je bepaalde onderdelen (velgen, chassis) apart verzekeren voor volledige dekking. Hierbij kan de verzekering het zelfs vergoeden bij een eenzijdig ongeval, ongeacht de oorzaak van de schade. Uiteraard gaat dan je polis wel omhoog, maar dit is niets nieuws bij de Nederlandse verzekeringen tegenwoordig...

Laat maar weten als je meer informatie hebt! Ik ben stiekem ook wel benieuwd.

🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
Re: Zijn mijn aanpassingen ook verzekerd?
« Reactie #7 Gepost op: 7 februari 2019, 09:18:46 »
Als je echt veel gemodificeerd hebt en de auto daardoor veel meer waarde heeft dan een standaard exemplaar, is het overwegen waard om te laten verzekeren tegen taxatiewaarde.
*

Jap2slow
22

  • Type Alfa: giulietta 1.75 TBI quadri
  • *
    - Startende Alfist
Re: Zijn mijn aanpassingen ook verzekerd?
« Reactie #8 Gepost op: 8 februari 2019, 17:50:49 »
Standaard wordt gerekend met dagwaarde van je uitvoering, sommige onderdelen in je auto(audio) kunnen soms onder een inboedelverzekering vallen.

Maar toegevoegde onderdelen waarde zal je denk ik toch echt via een taxatie moeten doen.

Ik ben hier ooit mee bezig geweest ivm dure car-audio en "race" toevoegingen