!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

fabio12
23

• Type Alfa: Giulietta 1.4MA TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: Zwaaien jullie naar Alfa rijders?
« Reactie #15 Gepost op: 24 september 2024, 08:14:45 »
Ik vind een groet wel leuk, omdat ik er stiekem toch een beetje vanuit ga dat als je een Alfa Romeo rijd je dat ook doet omdat je liefhebber bent. Een hele tijd geleden werd ik bij het stoplicht begroet door een Giulia Q rijder, dat maakte mijn dag toch wel een beetje omdat je zou verwachten dat hij juist degene is die alle duimpjes en vingertjes krijgt.
*

DMC-12
83

• Type Alfa: Giulia TI
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #16 Gepost op: 24 september 2024, 11:13:42 »
Ik zwaai ook altijd naar een tegemoet komende Alfa. Als er een Giulia op de parkeerplaats staat zet ik mijne zelfs ernaast.
Gaat meestal wel om oudere Alfa's en de Giulia. In regio Emmen en Duitsland groeten de Mito rijders (rijdsters) nooit want dat zijn waarschijnlijk dames die het niet interesseert.
En de Stelvio rijders groeten ook niet omdat het (in deze regio ) bejaarden zijn die dat niet interesseert.

Toen ik nog een Honda CRX had groette ik ook een tegemoet komende CRX.
De gemeenschappelijke hobby waarbij een Alfa meer is dan alleen maar A=> B vervoer.
Alfa Romeo Giulia TI Lusso
DeLorean DMC-12
Alfa Romeo Giulietta Business super sport 170
*

AdT
107

• Type Alfa: Stelvio grigio vesuvio
    - Alfist
« Reactie #17 Gepost op: 24 september 2024, 12:01:36 »
Yep, steeds vaker even een handje omhoog. Zowel van mijn kant als van de tegemoet komende. Voornamelijk collega Stelvio rijders.
*

Rizzelli159
48

• Type Alfa: Stelvio 2.0T AWD
    Amico del club - Startende Alfist
« Reactie #18 Gepost op: 24 september 2024, 14:12:41 »
Ik zwaai ook altijd naar mede Alfisti. De ene keer een zwaait terug, de andere keer niet. Onderweg naar de vakantiebestemming proberen wij ook altijd naast een andere Alfa te gaan staan bij een tussenstop. Lukt vaker niet dan wel, maar dit jaar best wel vaak gelukt, zeker in Italië waar je nog wel eens een Stelvio tegenkomt.
*

Quadrifoglio Verde
142

• Type Alfa: 75 en Giulia
    - Alfist
« Reactie #19 Gepost op: 1 oktober 2024, 22:40:57 »
Naar Giulia rijders zwaai ik nog wel eens. Aangezien er eigenlijk geen rationele reden is om zo'n auto te kopen, ga ik ervan uit dat er hoofdzakelijk liefhebbers in rijden. Met een dikke Giulietta ook nog wel eens, maar Stelvio's wat minder. Als er ergens een plekje vrij is, parkeer ik naast een Alfa en als het lukt om naast een Giulia te parkeren, dan maak ik natuurlijk even een foto.

Toen ik in 2014 met een witte Giulietta op vakantie in Italie was, heb ik nog een paar foto's gemaakt toen ik ook "toevallig" naast een witte Giulietta geparkeerd stond, die zag je toen heel veel.
2019 Giulia 2.0T
1987 Alfa 75 3.0 V6
*

Baszco
19

• Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
  • Spaghettibak liefhebber
« Reactie #20 Gepost op: 2 oktober 2024, 17:54:19 »
Ik zwaai uiteraard ook altijd!

Maar ik denk dat de meesten op het forum “zwaaiers” zijn. Als je geen liefhebber bent zit je ook niet zo snel op een forum met andere liefhebbers.

Ik herken het “naast andere alfa’s parkeren” heel erg. Bij mij op ‘t werk staan ze (als we het redden kunnen) allemaal naast elkaar.
159 sw 2.2 jts - giulietta 1.4 MA
*

Hylke
76

• Type Alfa: Ja
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #21 Gepost op: 11 oktober 2024, 16:33:26 »
Leuk topic!

Toen ik nog heel jong was zat ik op de achterbank van de Giulietta/33/75/155/etc al mijn duimen omhoog te steken naar alle andere Alfa's. Toen ik naar de passagiersstoel mocht verhuizen voorzag ik mijn vader/moeder van uitgebreid commentaar wat voor Alfa het dan was.

En eigenlijk is dat nooit meer opgehouden, zelfs vanuit de Beier/KN/etc gewoon duim omhoog  :13:
(en de uitgebreide omschrijving van model, uitvoering, kleurcode, etc is ook gebleven ;) )
*

Roberto il Duce
75

• Type Alfa: Guilietta 1.4 sportiva
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #22 Gepost op: 11 oktober 2024, 16:52:10 »
Hier bij ons in t dorp wordt er niet alleen gezwaaid naar mede alfisti maar ook de claxon gaat er bij aan  :13:
ALFA ROMEO 33 imola 1.4 Nero   FIAT Grande Punto 1.4 Tjet