!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Paul
1.848

  • ******
    Presidente - Super Alfist
CAR Complete Circuit Training (CCCT)
« Gepost op: 20 september 2021, 23:45:50 »
Complete Circuit Training - 20 oktober

Ben jij van plan om met je eigen auto te gaan circuit-rijden? Dit is mogelijk bij veel verschillende organisaties binnen Nederland en daarbuiten. Begrijpelijk als je daar ook een beetje angst voor hebt. Zonder een degelijke training is het ook geen aanrader om met je eigen Alfa Romeo zomaar los te gaan op het circuit. Club Alfa Romeo zal samen met Aegis Trackdays jou helpen om dit op een veilige manier te gaan doen/leren. Daarom hebben wij samen een complete Circuit Training ontwikkeld op 20 oktober 2021. Na het volgen van deze training zal jij je een stuk zekerder voelen om met je eigen auto op het circuit te rijden. Deze Complete Circuit Training wordt gehouden op “Circuit Midland”.



Voor wie is deze training geschikt:
Deze complete Circuit Training is geschikt voor starters en voor deelnemers die al enige ervaring hebben met circuitrijden.

Wat ga je deze dag zoal doen:
Wij beginnen de dag met theorie. De instructeur behandeld de regels op het circuit, hoe ga je een bocht in en hoe kom je de bocht uit. Hiernaast komen nog veel meer onderwerpen aan bod.

Het circuit op:
De eerste sessie ga je in kleine groepjes achter een instructeur rijden. Zo leer jij het circuit een beetje kennen. Jij kopieert de lijnen zoals de instructeur aan het rijden is. Iedere ronde wissel je van positie. Dit gebeurt op een vooraf afgesproken deel van het circuit. Het doel is dat je minimaal 1 ronde direct achter de instructeur zal rijden. Doel van deze sessie is: Leren lijnen te rijden. In totaal ga je 5 sessies op het circuit rijden. Tijdens sessie 2 t/m 5 zal de instructeur jouw op je eigen niveau verder helpen om steeds beter over het circuit te gaan. ook tijdens sessie 2 t/m 5 blijven de auto’s in kleine groepjes achter de instructeur rijden.

Naast het circuit:
Naast het circuit hebben wij de gelegenheid om de remtechnieken te trainen. Naast de remtechnieken ga jij ook onderstuur en overstuur in de praktijk meemaken.
Dit deel van de training ga jij je auto nog beter leren kennen. Zelfs met de meest stadaard auto is er meer mogelijk dan je zou denken.



Onze missie:
De missie van Aegis Trackdays is om jouw als deelnemer aan een circuitdag kennis bij te brengen in theorie en praktijk. Een stukje zelfvertrouwen bij te brengen. Je auto echt te leren kennen. Zoals de betekenis van onze naam; Veilig maar snel!

Duur van de training:
Met deze Complete Circuit Training ben je de hele dag zoet. Wij beginnen 20 oktober in de ochtend rond 9 uur met de indeling en indien nog gedaan moet worden, het nodige papierwerk. De werkelijke training is van 10:00 uur tot 16:00 uur. In totaal best een lange dag. Daarom zorgen wij ook voor een lunchpakket. Gedurende de dag is de kantine op “Circuit Midland” geopend.

Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: CAR Complete Circuit Training (CCCT)
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2021, 11:55:49 »
De ene woensdag in oktober dat ik niet vrij gevraagd heb!
*

Jhaff
16

  • Type Alfa: 2014 Giulietta 1.4T TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: CAR Complete Circuit Training (CCCT)
« Reactie #2 Gepost op: 23 september 2021, 14:21:59 »
lijkt mij zeker leuk om te doen, zijn er al wat aanmeldingen? ik ben nieuw hier op het forum en nieuw in een Alfa Romeo, kan ik meteen wat mensen leren kennen.
*

Paul
1.848

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: CAR Complete Circuit Training (CCCT)
« Reactie #3 Gepost op: 23 september 2021, 14:53:59 »
Jaa er zijn al heel wat aanmeldingen! Gezellig als je er ook bij bent die dag :)
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

Jhaff
16

  • Type Alfa: 2014 Giulietta 1.4T TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: CAR Complete Circuit Training (CCCT)
« Reactie #4 Gepost op: 23 september 2021, 17:39:42 »
moet ik dit trouwens zien als een soort Slipcursus achtig iets, of is dit toch weer heel anders?
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: CAR Complete Circuit Training (CCCT)
« Reactie #5 Gepost op: 24 september 2021, 09:53:53 »
oei ook aangemeld
*

ArjanB
1.994

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: CAR Complete Circuit Training (CCCT)
« Reactie #6 Gepost op: 24 september 2021, 14:21:18 »
leuk, top initiatief!
Meteen ook ingeschreven.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: CAR Complete Circuit Training (CCCT)
« Reactie #7 Gepost op: 24 september 2021, 19:18:17 »
moet ik dit trouwens zien als een soort Slipcursus achtig iets, of is dit toch weer heel anders?

heel anders, gaat om het plaatsen van de auto en het gebruik van rem en/of gas om de wagen te laten onder/oversturen  waar dat nuttig is.  Eigenlijk om sneller te kunnen rijden.

Ik wil er ook supergraag bij zijn, probeer nog verlof te regelen
*

Jhaff
16

  • Type Alfa: 2014 Giulietta 1.4T TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: CAR Complete Circuit Training (CCCT)
« Reactie #8 Gepost op: 25 september 2021, 16:18:53 »
Gelukt, ik ben erbij ;)
*

Jhaff
16

  • Type Alfa: 2014 Giulietta 1.4T TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: CAR Complete Circuit Training (CCCT)
« Reactie #9 Gepost op: 27 september 2021, 13:31:49 »
Ik weet dat je een helm nodig hebt voor circuit rijden, en dit soort evenementen. die heb ik echter niet.
Kan je die via de Aegis trackday krijgen/lenen of moet je die zelf aanschaffen?

Ik stel veel vragen maar ben overal net nieuw ;)
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: CAR Complete Circuit Training (CCCT)
« Reactie #10 Gepost op: 27 september 2021, 16:55:22 »
dat is een goede vraag want ik heb ook geen helm
*

Straatman
10

  • Type Alfa: Giulietta 1.75TBI Veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: CAR Complete Circuit Training (CCCT)
« Reactie #11 Gepost op: 27 september 2021, 18:09:04 »
Met veel enthousiasme wilde ik mij ook inschrijven,  maar voor de zekerheid toch nog eerst mijn rooster bekijken of ik wel vrij kon nemen,  blijkt ik een tentamen die dag te hebben.  Erg jammer dit leek mij de perfecte kans om echt mijn auto eens uit te testen!

*

Paul
1.848

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: CAR Complete Circuit Training (CCCT)
« Reactie #12 Gepost op: 29 september 2021, 01:10:04 »
moet ik dit trouwens zien als een soort Slipcursus achtig iets, of is dit toch weer heel anders?
Nee meer een bochtentraining/rijvaardigheids training met ook een rem oefening. Zodat je betere controle hebt over de auto. Of dit nou tijdens een “noodsituatie” is of als je de snelste wilt zijn op een circuit
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

Taeke
428

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: CAR Complete Circuit Training (CCCT)
« Reactie #13 Gepost op: 30 september 2021, 15:23:56 »
klopt het Paul, dat ik geen kosten voor dit evenement kan vinden?
*

Klavertje7
133

  • Type Alfa: busje komt zo
  • ***
    - Alfist
  • Sinds 1985 besmet met het virus!
    • https://myalbum.com/album/u4xIAV3yVeIS
Re: CAR Complete Circuit Training (CCCT)
« Reactie #14 Gepost op: 30 september 2021, 15:24:07 »
Ben er ook bij met mijn Alfa
Alfa busje----> Vorige Alfa's:
Alfa Giulia veloce, GT 2.0 JTS Imola 2007, 166 3.0V6 Super 2002, 155 2,5 V6 1992, 33 1700 QV 1987 , Sprint 1700 QV 1989.