Club Alfa Romeo
Meetings => Club Alfa Romeo meetings => Topic gestart door: Paul op 11 februari 2019, 13:54:24
-
Carbon Cleaning kan bij sommige auto's heel goed en gezond zijn. Maar misschien vind je de prijs net iets te hoog en besluit je daarom om het toch maar niet te doen.
Wellicht is het een leuk idee om "collectief" dit te doen en hiervoor een meeting te plannen.
Omdat we met ze allen komen zal de prijs flink dalen en dat is altijd goed!
1 sessie: 85 65
2 sessies: 120 80
3 sessies: 180 120
Ik ben benieuwd wat jij er van vind en laat het weten in de poll hierboven!
Wat is Carbon Cleaning? Zie: http://carboncleanmaster.nl (http://carboncleanmaster.nl)
In het kort, ze reinigen d.m.v. gas je motor aan de binnenkant en dit resulteert in Minder uitstoot, Minder verbruik, Minder slijtage, Motor en turbo gaan langer mee
-
Ik weet niet wat ik er precies van geloven moet. In alle ervaringen/recensies lees is 'motor lijkt beter of soepeler op te pakken' maar ik ben zo benieuwd naar harde waarden. Meetrapporten van uitlaatgassamenstelling of foto's van klepvervuiling etc. Dit kan ik zo snel nog niet vinden.
-
Het zal vast niet veel kwaad kunnen maar zoals @DanielH92 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=3356) ook al zegt, ik zie weinig bewijzen...
Had foto's van binnenin het kleppenhuis / motor / turbo e.d. erg behulpzaam gevonden.
-
Een autobahn meeting reinigt de motor ook enorm van binnen! Het hoeft van mij niet zo. Ik merk dat af en toe loslaten op de autobahn een vergelijkbaar effect heeft. Motor is gretiger, pakt beter op, etc.
Maar uiteraard goed initiatief Paul. Geen idee wat het animo op het forum is, maar het is altijd te proberen.
-
Al vaker gezien, twijfel ook al tijdje om het te proberen. Ben net als de rest wel beetje benieuwd naar resultaten.
Als het als meeting georganiseerd wordt altijd leuk.
-
Wat ook nog veel verschil maakt is of je directe brandstofinjectie hebt of niet.
De Multiair heeft dit niet, waarbij de brandstof die over de kleppen stroomt nog een reinigende functie heeft. Direct ingespoten motoren hebben de eigenschap meer koolstof op te bouwen op de inlaatkleppen. Is de 1750 wel direct ingespoten?
-
Ik denk dat jullie wel een heel goed punt aanhalen met het willen zien van statistische resultaten. Deze heb ik helaas niet en kan ik ook niet zo 123 vinden.
Wel kan ik uit eigen ervaring vertellen dat het stotteren wat mijn auto deed nu weg is en het vermogen kwam soepeler inzetten. Daarnaast is het natuurlijk nooit verkeerd om onverbrand en opgehoopt koolstof uit je motor de laten verwijderen.
-
Ik betwijfel het effect van Carbon Cleaning op een ongeblazen motor. Wellicht dat een turbo- of dieselmotor hier veel baat aan heeft, maar ik weet niet of het veel effect heeft op een ongeblazen benzinemotor.
Het idee van de korting zie ik echter wel zitten! En een meeting is altijd goed.
-
Wat ook nog veel verschil maakt is of je directe brandstofinjectie hebt of niet.
De Multiair heeft dit niet, waarbij de brandstof die over de kleppen stroomt nog een reinigende functie heeft. Direct ingespoten motoren hebben de eigenschap meer koolstof op te bouwen op de inlaatkleppen. Is de 1750 wel direct ingespoten?
De TBI is direct ingespoten. Ook wel te herkennen aan de roetsporen op je uitlaattips... ;D
-
Wat ook nog veel verschil maakt is of je directe brandstofinjectie hebt of niet.
De Multiair heeft dit niet, waarbij de brandstof die over de kleppen stroomt nog een reinigende functie heeft. Direct ingespoten motoren hebben de eigenschap meer koolstof op te bouwen op de inlaatkleppen. Is de 1750 wel direct ingespoten?
De TBI is direct ingespoten. Ook wel te herkennen aan de roetsporen op je uitlaattips... ;D
Haha zegt ook niet alles natuurlijk, een gemiddelde twin spark die een beetje olie verbruikt heeft ook een zwarte uitlaat :D
-
Ik was eerst erg enthousiast, maar daar ik nu boven de 3,3 ton km zit weet ik niet welk pakket ik moet kiezen.
Bij de volgende riem wissel, gaat de inlaat er maar af, en komt er een inlaat op van een 156 2.4 ; zonder swirl kleppen, dat staat al te lang op de nominatie, sterker nog, ding ligt al meer dan 2 jaar op m`n werkbank.
Meerwaarde zie ik voor een jonge auto, tot zegmaar 2 ton, daarna lijkt het mij te adviseren om de inlaat eraf te trekken, en met het handje te gaan schoonmaken.
-
Is er nog nieuws betreffende een eventuele meeting ?
-
Momenteel is het even on-hold @jwc (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=3852) omdat er 5 gegadigde zijn en waarschijnlijk ook niet 100% zeker is dat alle 5 kunnen. Maar mochten we richting de 10 komen, dan zal het zeker gepland worden!
-
Die prijzen hierboven per sessie: is dat per deelnemer? Of zit iedere deelnemer meerdere sessies nodig hebben om alles schoon te krijgen?
-
Eigenlijk in de meeste gevallen is slechts 1 sessie nodig. Stel je auto heeft echt 2 ton op de teller, dan is 1 niet genoeg @ArjanB (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=1199)