!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Interessepeiling: Carbon Clean meeting
« Gepost op: 11 februari 2019, 13:54:24 »
Carbon Cleaning kan bij sommige auto's heel goed en gezond zijn. Maar misschien vind je de prijs net iets te hoog en besluit je daarom om het toch maar niet te doen.

Wellicht is het een leuk idee om "collectief" dit te doen en hiervoor een meeting te plannen.
Omdat we met ze allen komen zal de prijs flink dalen en dat is altijd goed!
1 sessie: 85 65
2 sessies: 120 80
3 sessies: 180 120

Ik ben benieuwd wat jij er van vind en laat het weten in de poll hierboven!

Wat is Carbon Cleaning? Zie: http://carboncleanmaster.nl
In het kort, ze reinigen d.m.v. gas je motor aan de binnenkant en dit resulteert in Minder uitstoot, Minder verbruik, Minder slijtage, Motor en turbo gaan langer mee
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

DanielH92
1.921

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Interessepeiling: Carbon Clean meeting
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2019, 15:58:22 »
Ik weet niet wat ik er precies van geloven moet. In alle ervaringen/recensies lees is 'motor lijkt beter of soepeler op te pakken' maar ik ben zo benieuwd naar harde waarden. Meetrapporten van uitlaatgassamenstelling of foto's van klepvervuiling etc. Dit kan ik zo snel nog niet vinden.
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Interessepeiling: Carbon Clean meeting
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2019, 16:26:58 »
Het zal vast niet veel kwaad kunnen maar zoals @DanielH92 ook al zegt, ik zie weinig bewijzen...
Had foto's van binnenin het kleppenhuis / motor / turbo e.d. erg behulpzaam gevonden.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Interessepeiling: Carbon Clean meeting
« Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2019, 16:39:37 »
Een autobahn meeting reinigt de motor ook enorm van binnen! Het hoeft van mij niet zo. Ik merk dat af en toe loslaten op de autobahn een vergelijkbaar effect heeft. Motor is gretiger, pakt beter op, etc.

Maar uiteraard goed initiatief Paul. Geen idee wat het animo op het forum is, maar het is altijd te proberen.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

berreber
459

  • Type Alfa: Giulietta
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Interessepeiling: Carbon Clean meeting
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2019, 18:24:11 »
Al vaker gezien, twijfel ook al tijdje om het te proberen. Ben net als de rest wel beetje benieuwd naar resultaten.

Als het als meeting georganiseerd wordt altijd leuk.
 
Nu:
Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo 155 2.0
Voorheen:
Alfa 147 1.6TS (2x)
*

DanielH92
1.921

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Interessepeiling: Carbon Clean meeting
« Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2019, 20:23:17 »
Wat ook nog veel verschil maakt is of je directe brandstofinjectie hebt of niet.
De Multiair heeft dit niet, waarbij de brandstof die over de kleppen stroomt nog een reinigende functie heeft. Direct ingespoten motoren hebben de eigenschap meer koolstof op te bouwen op de inlaatkleppen. Is de 1750 wel direct ingespoten?
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Interessepeiling: Carbon Clean meeting
« Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2019, 09:28:13 »
Ik denk dat jullie wel een heel goed punt aanhalen met het willen zien van statistische resultaten. Deze heb ik helaas niet en kan ik ook niet zo 123 vinden.
Wel kan ik uit eigen ervaring vertellen dat het stotteren wat mijn auto deed nu weg is en het vermogen kwam soepeler inzetten. Daarnaast is het natuurlijk nooit verkeerd om onverbrand en opgehoopt koolstof uit je motor de laten verwijderen.
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: Interessepeiling: Carbon Clean meeting
« Reactie #7 Gepost op: 12 februari 2019, 10:07:48 »
Ik betwijfel het effect van Carbon Cleaning op een ongeblazen motor. Wellicht dat een turbo- of dieselmotor hier veel baat aan heeft, maar ik weet niet of het veel effect heeft op een ongeblazen benzinemotor.
Het idee van de korting zie ik echter wel zitten! En een meeting is altijd goed.
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Interessepeiling: Carbon Clean meeting
« Reactie #8 Gepost op: 12 februari 2019, 10:15:33 »
Wat ook nog veel verschil maakt is of je directe brandstofinjectie hebt of niet.
De Multiair heeft dit niet, waarbij de brandstof die over de kleppen stroomt nog een reinigende functie heeft. Direct ingespoten motoren hebben de eigenschap meer koolstof op te bouwen op de inlaatkleppen. Is de 1750 wel direct ingespoten?
De TBI is direct ingespoten. Ook wel te herkennen aan de roetsporen op je uitlaattips...  ;D
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

berreber
459

  • Type Alfa: Giulietta
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Interessepeiling: Carbon Clean meeting
« Reactie #9 Gepost op: 12 februari 2019, 20:33:56 »
Wat ook nog veel verschil maakt is of je directe brandstofinjectie hebt of niet.
De Multiair heeft dit niet, waarbij de brandstof die over de kleppen stroomt nog een reinigende functie heeft. Direct ingespoten motoren hebben de eigenschap meer koolstof op te bouwen op de inlaatkleppen. Is de 1750 wel direct ingespoten?
De TBI is direct ingespoten. Ook wel te herkennen aan de roetsporen op je uitlaattips...  ;D

Haha zegt ook niet alles natuurlijk, een gemiddelde twin spark die een beetje olie verbruikt heeft ook een zwarte uitlaat  :D
Nu:
Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo 155 2.0
Voorheen:
Alfa 147 1.6TS (2x)
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Interessepeiling: Carbon Clean meeting
« Reactie #10 Gepost op: 12 februari 2019, 21:14:03 »
Ik was eerst erg enthousiast,  maar daar ik nu boven de  3,3  ton km zit weet ik niet welk pakket ik moet kiezen.

Bij de volgende riem wissel,  gaat de inlaat er maar af, en komt er een inlaat op van een 156 2.4 ; zonder swirl kleppen, dat staat al te lang op de nominatie, sterker nog, ding ligt al meer dan 2 jaar op m`n werkbank.

Meerwaarde zie ik voor een jonge auto, tot zegmaar 2 ton,  daarna lijkt het mij te adviseren om de inlaat eraf te trekken, en met het handje te gaan schoonmaken.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

jwc
32

  • Type Alfa: 159 Tbi Ti
  • *
    - Startende Alfist
Re: Interessepeiling: Carbon Clean meeting
« Reactie #11 Gepost op: 25 maart 2019, 09:43:30 »
Is er nog nieuws betreffende een eventuele meeting ?
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Interessepeiling: Carbon Clean meeting
« Reactie #12 Gepost op: 25 maart 2019, 10:55:03 »
Momenteel is het even on-hold @jwc omdat er 5 gegadigde zijn en waarschijnlijk ook niet 100% zeker is dat alle 5 kunnen. Maar mochten we richting de 10 komen, dan zal het zeker gepland worden!
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

ArjanB
1.978

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Interessepeiling: Carbon Clean meeting
« Reactie #13 Gepost op: 25 maart 2019, 19:47:39 »
Die prijzen hierboven per sessie: is dat per deelnemer? Of zit iedere deelnemer meerdere sessies nodig hebben om alles schoon te krijgen?
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Interessepeiling: Carbon Clean meeting
« Reactie #14 Gepost op: 26 maart 2019, 08:11:14 »
Eigenlijk in de meeste gevallen is slechts 1 sessie nodig. Stel je auto heeft echt 2 ton op de teller, dan is 1 niet genoeg @ArjanB
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.