!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Paul
1.849

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Zoals je misschien is opgevallen in de afgelopen dagen, zijn er enkele veranderingen doorgevoerd. Ik probeer veel van dit soort kleine verbeteringen tussendoor te doen en mochten jullie nog andere wensen hebben dan kun je mij altijd berichten.

1. Live notificaties
Wees gerust, je krijgt niet opeens van alles een irritante push melding (tenzij je t wilt). Maar wanneer je op het forum bezig bent en iemand reageert op je bericht of je krijgt een PM, dan zie je rechtsboven in beeld een live notificatie hiervan.



2. Nieuwe uploader
Eerder hadden we wat proberen met onze lokale afbeelding uploader op de site sinds de SSL/HTTPS live was gegaan. Nou was ik dit probleem helemaal zat en ben ik een samenwerking aangegaan met een grote-afbeelding-upload-partij (zelf verzonnen woord) en nu kunnen we direct vanuit ons forum onze afbeeldingen uploaden naar hun server en laten zien in eigen topic. Lees hier meer over hoe het werkt.

3. Nieuwe editor
Momenteel is de editor en nog niet, ivm wat technische drempels maar hier wordt aan gewerkt. De nieuwe editor laat live zien wat je visueel schrijft qua stijl, rekt automatisch mee wanneer je een lang bericht typt, maakt kleuren en smileys kiezen makkelijker en ziet er gewoon net wat "cleaner" uit dan nu.



4. Vind ik leuk
Ben je al lang lid van Club Alfa Romeo, dan zul je deze functie wel herkennen. Eerder was deze functie er al, alleen tijdens het vernieuwen van ons forum raakt de "Vind ik leuk"- functie verloren. Nu heb ik deze weer terug gebracht uit de dood en kun je hier vinden!

Je hoeft namelijk niet altijd een reactie plaatsen, maar kunt wel iets leuk vinden.
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

ArjanB
2.019

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
vreemd: ik kan niet meer met citaat reageren, bovenin scherm komt een venstertje met 'laden' en that's it.
Sinds wanneer...moeilijk exact te zeggen, volgens mij sinds de laatste wijzigingen. Dit zowel op mijn pc (Internet Explorer 11) als op mijn Galaxy S8 (android) met standaard browser.

Snel beantwoorden werkt wel gewoon.
Met citaat reageren op een PM werkt ook (daar komt niet het nieuwe 'laden' venster in beeld)
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Paul
1.849

  • ******
    Presidente - Super Alfist
@ArjanB als t goed is zou het probleem nu verholpen moeten zijn. De oorzaak was dat ik standaard bij iedereen het "Snel Beantwoorden" scherm had geopend, hierdoor wilde de site via een andere techniek de citaat/quote laden in het "Snel Beantwoorden" veld. Helaas ontstond hierbinnen een conflict waardoor het eeuwig bleef laden. Ik heb dit tijdelijk hersteld zodat de citaat-functie voor nu gewoon werkt.

Tevens is de nieuwe editor live, ik ben benieuwd naar iedereen hun ervaring en mening hierover.
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

MysteryAngel
2.729

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Cool
*

ArjanB
2.019

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Op mobiel is te nieuwe editor niet fijn. Er zijn maar twee regeltjes zichtbaar, scrollen door de tekst die je net hebt getypt is ook lastiger dan voorheen...

... vreemd, terwijl ik dit schrijf wordt  het window steeds groter, net deed het dat niet...

Misschien werkt het toch wel goed...
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Paul
1.849

  • ******
    Presidente - Super Alfist
@ArjanB dat is inderdaad ook een van de functies van de nieuwe editor, hij vergroot mee met de tekst :)
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

TimW
2.229

  • *****
    - Super Alfist
Ik krijg regelmatig een hele rit "oude reacties", lijkt me niet helemaal zoals het hoort? 

G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Paul
1.849

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Bedankt voor de melding @TimW , ik ga het gelijk eventjes na!
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

jwq
2.626

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
enig ? nadeeltje van de nieuwe uploader is dat je alleen jpg (plaatjes) kunt uploaden, vroeger kon je bijv ook een pdf uploaden .....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Paul
1.849

  • ******
    Presidente - Super Alfist
enig ? nadeeltje van de nieuwe uploader is dat je alleen jpg (plaatjes) kunt uploaden, vroeger kon je bijv ook een pdf uploaden .....
Daar heb je helemaal gelijk in! Dan breng ik de oude uploader terug, maar dan "slechts" met alleen PDF's e.d. bestanden toegestaan voor hen die dat wensen te gebruiken. Bedankt voor je input.
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

GT1986
1.204

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Leuk dat het forum steeds verder wordt verbeterd! Ik krijg sinds een recente wijziging continu notificaties in mijn e-mailbox als er is gereageerd in een topic waarin ik ooit een reactie heb geplaatst, zonder dat ik dat zo heb ingesteld. Kan daar iets aan gedaan worden?
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

GT1986
1.204

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Ik krijg regelmatig een hele rit "oude reacties", lijkt me niet helemaal zoals het hoort?



Heb ik ook steeds. Best vervelend, want gedurende de tijd dat die lange lijst is uitgeklapt kun je nergens op reageren. En ik hoef persoonlijk ook niet in een popup te zien wie waar op heeft gereageerd. ;D Er staat namelijk wel "heeft gereageerd op je post", maar die betreffende post was dan helemaal niet van mij.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

MysteryAngel
2.729

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Jup het notificatie systeem benodigd nog wat werk denk ik.
Maar op zich best handig wel.
*

Paul
1.849

  • ******
    Presidente - Super Alfist
als het goed is is het euvel met het notificatie-systeem opgelost :)
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

BasQV81
34

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBI QV
  • *
    - Startende Alfist
Lukt niet om avatar te wijzigen.
Oude is wel weg maar daarna foutmelding bij plaatsen nieuwe?