!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
@HeMaN uiteraard is de locatie mijn voornaamste criterium voor de clubactie.Het liefst ergens zo centraal mogelijk zodat iedereen ongeveer een gelijke reistijd heeft 😁.Tevens speelt vervangend vervoer een rol, voor mij minder noodzakelijk maar voor anderen wellicht wel van belang.
Heb vorig jaar een offerte opgevraagd bij Carrec voor de 1750. Was toen 699 (incl. proefrit, datalog, pakkingen en BTW, uitgaande van 5-6 manuren)
Even een up na drie jaar.Is hier ooit nog vervolg aan gegeven, of zal ik eens kijken of ik een nieuw initiatief kan opzetten?
Dit was mijn motor bij iets van 120k.. Ja vervuiling, maar niet heel extreem ( niet zo extreem als je bij sommige VAG producten ziet)maar.. wel veel variabelen.. Ik heb zelf voor gekozen om geen walnut blasting te doen, zou het nu wel doen als ik voor een andere reparatie de inlaat reeds moet verwijderen.
Walnut blasting is een flinke klus bij een TBi. Zullen ook geen voordelen te halen zijn als je er meer van doet (nog los van de tijd: één monteur kan er niet meerdere tegelijk doen), vrees daarom dat het niet gaat lukken om er een groepskorting voor te bedingen.Zou iedereen wel adviseren om een dual oil catch can systeem te installeren. Ik heb heb die op zowel de QV als de 4C en er komt best veel vloeistof / drap uit, die anders inlaat kanaal of intercooler zou zijn ingegaan. Voorkomt dus verdere vervuiling, en als je inlaat er uit ziet zoals hierboven op de foto dan is blasting niet direct nodig, maar heeft een cath can zeker nut.