!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Silvian
1

  • Type Alfa: Brera
  • *
    - Startende Alfist
2.2 JTS of 3.2
« Gepost op: 19 juli 2021, 15:40:24 »
Ha Alfisten,

Ik ben van plan om een Brera te kopen als youngtimer. Ik ben zelfstandig ondernemer, dus dit is een mooie manier om relatief goedkoop één van de mooiste auto's op de weg te rijden. Het enige nadeel is dat, ivm de youngtimer regeling, de auto ouder moet zijn dan 15 jaar (2006 en ouder dus). Dit heeft dus als gevolg dat ik alleen uit pre facelift Brera's kan kiezen en dus niet de 1750 TBI motor kan kiezen...

Mijn vraag is als volgt: welke motor raden jullie mij aan en waarom?  Ik lees gevarieerde reacties over beide motoren, maar ik heb voor nu een lichte voorkeur voor de 2.2 JTS ivm verbruik en gewicht. Het jammere aan deze motor vind ik wel het beperkte vermogen en beleving, en de weinige mogelijkheden qua chiptuning. De 3.2 is dan weer niet Alfa, zwaar en zuipt veel.

Alvast bedankt!
Silvian
*

Panic-Robert
24

  • Type Alfa: Mito 1.4 155pk turbo
  • *
    - Startende Alfist
Re: 2.2 JTS of 3.2
« Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2021, 19:00:38 »
Hallo,

Ik heb zelf een 159 2.2jts bwj 2005 gehad inderdaad fijne auto kwa rijgedrag en wegligging, maar houd er rekening mee met de ketting die erop zit. Die moest al bij 150 dkm al vervangen, en veel slijpsel in de motorblok gehad door de tandwielen van de ketting heb hem bij 200dkm weg gedaan
En kwa verbruik is hij niet zo zuinig
Niet de beste blok jts dat is mijn mening en ervaring
*

Japiob
28

  • Type Alfa: 939 brera spider
  • *
    - Startende Alfist
Re: 2.2 JTS of 3.2
« Reactie #2 Gepost op: 21 augustus 2021, 15:13:18 »
Inmiddels heb ik mijn Bera spider 2.2 jts al weer een paar jaar.
70.000 km nu en geen ketting problemen
In algemene zin  begint onderhoud nu te komen.
Nieuw stuurhuus ivm uitgedroogde pakkingen en ander rubber doorhifdroging (zie mijn  vraag)begi t nu op te spelen.
Onderdelen niet in alle categorieën makkelijk te vinden
Voor mij is het een hobby auto die in demarrage staat en op vakantie meegaat
En ja rond de 1 op 10 is het verbruik
Waarom heb ik hem dan? 
Omdat het zo als jjjzegteen mooi auto is die mij aanspreekt
Succes ermee overwegingen