!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

CH_166
9

  • Type Alfa: 166
  • *
    - Startende Alfist
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4 of 1750i Turbo?
« Gepost op: 4 mei 2015, 21:26:29 »
Ik ben deze week de pijnlijke overweging genomen om na een jaar mijn 166 3.2 V6 te gaan verkopen. Deze past tóch beter bij iemand van mijn leeftijd en ik wil toch eigenlijk wel iets sportiefs waarvan menig mens toch even het nakijken heeft. Ik wil over gaan op de toen en eigenlijk nu nog onbetaalbare Brera, alleen twijfel ik ernstig tussen twee modellen. Ik wil graag de 3.2 V6 voor zijn power en vierwielaandrijving. Maar ik neig ook heel erg naar de 1750i Turbo, omdat dit een eigen blok van Alfa is. Ik baal bij deze versie alleen erg van de acceleratie, die mij erg tegenvalt, 0,3 seconden trager dan mijn 166. Dat zou voor mij bijna alleen al kunnen betekenen om voor de 3.2 te gaan. Maar ik hoor graag van ieder hier zijn of haar ervaringen over beide alvorens ik er zelf in ga rijden... en of het wel verstandig is om qua rijden van een 166 naar de Brera te gaan.
*

Dartinia
19

  • Type Alfa: Spider
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4 of 1750i Turbo?
« Reactie #1 Gepost op: 4 mei 2015, 22:11:56 »
Heb mijn brera spider 1750 bij squadra laten behandelen en hij rijdt best pittig.
kwam alleen van een 156 1.8 twinspark dus dat is wat ander dan een busso.  :rolleyes:
De beleving van de 1750 zal wel een stuk minder zijn want je hoort hem amper zeker in de brera denk ik.
Waarom ga je niet gewoon een proefrit met beide maken?

Rob
Re: Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4 of 1750i Turbo?
« Reactie #2 Gepost op: 4 mei 2015, 22:15:08 »
Houdt bij de 3.2 ook rekening met uitrekkende distributiekettingen. Vervangen is een kostbare aangelegenheid. Qua karakter is de 3.2 V6 een fijne cruiser, niet zo zeer een sportmachine. Eentje met Q4 versterkt dat nog eens door meer gewicht en meer aandrijfverliezen. Ik denk dat de TBi sneller aan voelt ondanks het lagere vermogen, na een chiptuning zeker. Het enige wat je inderdaad mist is het geluid.
*

CH_166
9

  • Type Alfa: 166
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4 of 1750i Turbo?
« Reactie #3 Gepost op: 4 mei 2015, 22:18:18 »
Ik kan in Nederland geen 1750i's vinden. Ja, eentje van € 22.000,- maar dat is niet geloofwaardig als een jongen van 20 komt kijken, die krijgt die wagen denk ik niet zomaar mee. Ik kan er zelf best een ritje mee maken, maar personen die beide al een tijdje rijden kunnen mij er meer over vertellen als ik die dan alleen een proefrit heeft gemaakt.. je hoort van alles over de 3.2, dat die problemen geven en dat het Opels met obesitas zijn, terwijl in de 1750i alleen een andere motor ligt... dat vind ik onnozele vergelijkingen. Naar mijn idee leveren de motoren in de 159 en Brera over het algemeen minder problemen dan Alfa's Busso en wordt de 3.2 V6 in de Brera te kort gedaan. Er zijn zelfs toen de 1750i en de 1800 op de markt kwamen, nog klanten geweest voor de 2.2 en 3.2.  :13:

Een 166 is anders ook absoluut geen onderhoudsvriendelijke auto... en dan hebben we het nog niet over de techniek gehad, die in mijn 166 overigens perfect werkt! Gister heb ik in een 159 gezeten, alleen het zitten voelt al ontzettend degelijk aan, daar kan mijn 166 zeker niet aan tippen. Wat een vooruitgang heeft Alfa met deze wagens geboekt!
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4 of 1750i Turbo?
« Reactie #4 Gepost op: 5 mei 2015, 07:14:46 »
Hoezo geloven ze je niet met 20 jaar en 22000 dure auto.
Bij Vireo auto bleven ze pushen om mij armer te maken om i.p.v een 1.4ma te nemen, voor de 1750 qv te gaan. Ik was toen der tijd 20 jaar.
Ze duwde mij nog net niet in hun show auto die voor de deur stond.
Ik reed een 60pk Fiesta. En ineens zat ik in een 235pk auto.
Ik zou 7 kleuren schijten als de eigenaar van zon sterke auto als er iemand van 20 ingaat die alleen in een veredelde scootmobiel heeft gereden  :lol_hitting: want dat was mijn fiesta letterlijk...

Ik zou ze gewoon even bellen. En zeggen dat je een Brera wilt maar biet weet of de 1750 of 3.2 je zint. Dan komen hun wel over die balie heen en hoef je alleen maar te wachten en te zeggen wanneer jij tijd hebt.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Fons
390

  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4 of 1750i Turbo?
« Reactie #5 Gepost op: 5 mei 2015, 09:32:58 »
Denk dat een dealer als hij een brera heeft deze maar al te graag wilt verkopen aan wie dan ook.

Heb meer dan een jaar de brera en spiders gevolgd bij de dealer en met name de brera verkopen slecht en staan lang bij een dealer, behalve bij Wim Prins

Fons
Ducati MTS 1200S abs , Triumph bonneville t120
*

CH_166
9

  • Type Alfa: 166
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4 of 1750i Turbo?
« Reactie #6 Gepost op: 5 mei 2015, 14:57:15 »
Het is toch echt moeilijk om afscheid te nemen na bijna een jaar van mijn 166.. van kleins af aan ben ik opgegroeid met drie verschillende 164's van mijn vader en dus was voor mij de logische overstap naar een 166, maar dan wel nóg beter dan mijn vader, hij had drie Twin Sparks, ik wilde persé de V6 en de grootste natuurlijk! Ik ga er nog even van genieten, vier zijn eenjarige aanwezigheid op 30 mei, even mee op en neer naar Annecy (Frankrijk) van de zomer en dan gaan we rustig de zoektocht naar de opvolger in gang zetten. Tussen door neem ik wel even de gelegenheid om in beide versies een ritje te gaan maken, want hoe je het ook wend of keert, het is ondanks de onderkant van het motorblok dat van Amerikaans-Duitse afkomst is,  de mooiste Alfa ooit. 
*

Dartinia
19

  • Type Alfa: Spider
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4 of 1750i Turbo?
« Reactie #7 Gepost op: 5 mei 2015, 17:19:55 »
Op de zagato meeting aankomende zaterdag zullen mischien wel wat 3.2 of 1750 staan. :great:
Zou als je voor de v6 gaat wel kijken  voor de twee wiel aangedreven gaan scheelt veel gewicht en met het sperdifferentieel op de vooras raak je het vermogen wel kwijt.
Ook wel eens gehoord dat dat fijner rijdt dan het de q4.

Rob
*

CH_166
9

  • Type Alfa: 166
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4 of 1750i Turbo?
« Reactie #8 Gepost op: 5 mei 2015, 23:58:47 »
Dat wordt een behoorlijke klus dan. Die zijn er volgens mij vrijwel niet in Nederland. Dat wordt dan importeren, in Duitsland staan ook alleen maar Q4's. Maar Q4 bied ook genoeg voordelen.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4 of 1750i Turbo?
« Reactie #9 Gepost op: 6 mei 2015, 07:01:01 »
Importeren met een 3.2v6 gaat je kosten.
Importatie kosten gaan tegenwoordig over c02 uitstoot.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
Re: Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4 of 1750i Turbo?
« Reactie #10 Gepost op: 6 mei 2015, 07:49:03 »
Niet helemaal juist. Er zijn 3 berekeningen toegestaan, je mag gebruiken welke voor jou het voordeligst is.
*

samendjinn
15

  • Type Alfa: Alfa Brera
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4 of 1750i Turbo?
« Reactie #11 Gepost op: 6 mei 2015, 14:51:19 »
 :You_Rock_Emoticon:
Ik moet je zeggen als ik wist wat je allemaal aan en met een Brera 3.2 V^kan hebben ( of een 2.2 JTS.....
Ik zou er met een grote boog om heen stappen, heeft mij veel geld gekost terwijl ik hem had laten keuren ....

Ik ben lekker over op een Guilietta, en weet natuurlijk niet wat je wilt uitgeven maar ik zeg zoek een mooie :-) ALFA Guilietta 235 QV.
Ik had echt een van de mooiste Brera's die rond reed maar en ja heb 50 autos gehad ofzo en dit was de mooiste met zelfs alfa italiaanse een paintbrush onder de motor kap maar VOOr MIJ NOOIT meer een Brera...lees ook even op de alfa forums wat een hoop leden aan problemen hebben.
Sorry wil je niet bang maken maar als andere Alfisten mij gewaarschuwd hadden dan had mij een hoop ellende bespaard gebleven ...
Denk bijvoorbeeld aan een oliesensor die problemen kan geven en die in het blok zit ( 12 uur arbeid) de Ketting die kan oprekken,Stuurbekrachtigings reservoir . stuurpomp stuurhuis......nogmaals sorry voor mijn negativiteit maar ik zeg koop een unieke Busso GT dan ofzo :-) succes en wijsheid gewenst
*

Fons
390

  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4 of 1750i Turbo?
« Reactie #12 Gepost op: 6 mei 2015, 17:32:25 »
Je hebt misschien slechte ervaringen meegemaakt met een Brera, wat je vaak mist op fora's (of is het forums) zijn de positieve ervaringen.
Er zijn toch zat eigenaren die lijkt mij , veel plezier aan deze wagen hebben maar die dat nooit posten of geen lid zijn van een forum.
Dat is uiteraard jammer maar met de weet van se slechte ervaringen kan je naar de verkoper gaan en vragen om dat preventief te herstellen of te vragen waneer iets voor het laatst hersteld is zodat je hiermee rekening kanhouden of kan afdingen op de prijs of zie ik het te optimistisch ?

Fons
Ducati MTS 1200S abs , Triumph bonneville t120
*

CH_166
9

  • Type Alfa: 166
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4 of 1750i Turbo?
« Reactie #13 Gepost op: 7 mei 2015, 16:56:31 »
Citaat van: samendjinn op  6 mei 2015, 14:51:19
Citaat van: samendjinn op  6 mei 2015, 14:51:19
:You_Rock_Emoticon:
Sorry wil je niet bang maken maar als andere Alfisten mij gewaarschuwd hadden dan had mij een hoop ellende bespaard gebleven ...
Denk bijvoorbeeld aan een oliesensor die problemen kan geven en die in het blok zit ( 12 uur arbeid) de Ketting die kan oprekken,Stuurbekrachtigings reservoir . stuurpomp stuurhuis......nogmaals sorry voor mijn negativiteit maar ik zeg koop een unieke Busso GT dan ofzo :-) succes en wijsheid gewenst
Als ik dit zo lees wordt ik absoluut niet bang hoor, ik durf de gok te nemen en durf te beweren dat de Brera, ondanks dat ik er nog niet zelf in heb gereden, een stuk degelijker is dan de 166. Bovendien vertoont de 166 ook regelmatig éen van al jouw bovengenoemde ''kwaaltjes''. Dus nieuws is dat voor mij niet. En ik denk zelfs dat dat bij die Brera echt wel mee zal gaan vallen. Bovendien, maken de looks wat mij betreft eigenlijk alles goed, zoals de 166 dat ook in het begin deed en eigenlijk nu nog steeds, zoals eigenlijk iedere Alfa Romeo dat doet.
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4 of 1750i Turbo?
« Reactie #14 Gepost op: 7 mei 2015, 18:53:26 »
hallo ik rij al 5 jaar brera 2.2 jts en het enige wat ik heb gehad aan onkosten zijn verleden jaar 2x sensoren a 87 euro en voor de rest alleen onderhoud
dus of ik heb geluk hij is uit 2006 176 865km op de teller