!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

ahassink
9

  • Type Alfa: Spider
  • *
    - Startende Alfist
Alfa Spider 2.2 Tuning
« Gepost op: 8 januari 2021, 12:55:59 »
Hallo Liefhebbers,

Heeft er iemand ervaring met (software)tuning van de 2.2 motoren Spider

Dank je

mvg

Arnold
*

shoppy
77

  • Type Alfa: 939 Spider 2.2JTS 2006
  • **
    - Junior Alfist
  • Nice people drive Alfa Romeo
    • De Winkel Advies & Support
Re: Alfa Spider 2.2 Tuning
« Reactie #1 Gepost op: 22 september 2021, 10:19:21 »
Even een ouder topic afstoffen.

Omdat ik maar niet kon wennen aan de vreemde gaspedaal respons van de 939 Spider ben ik naar Squadra gegaan.
Die ken ik inmiddels al vele jaren en heb daar zeer goede ervaringen mee, o.a. in de periode dat we bezig waren met Water/Methanol Injectie systemen.

Er is een softwarematige tuning gedaan waardoor je nu tenminste fatsoenlijk kunt optrekken en daarnaast is naar (op papier) naar 193pk gegaan.
Je merkt dat er een verschil is. Er is meer kracht onderin en ze rijdt 'soepeler'.
Maar het fijnst is het verschil in de gaspedaal respons. Niet meer dat vreemde optrekken waarbij ze bij opschakelen ineens toeren opbouwt en even vasthoud. Ik kon daar echt niet aan wennen.
ex: Alfa Romeo 166 3.0V6 24v Super
ex. Alfa Romeo 156 1.6TS LPi
ex: Alfa Romeo 156 1.9JTDm 16v 200+PK 430Nm
ex: Alfa Romeo Spider (916) 2.0TS
nu: Fiat 500C
nu: Alfa Romeo Spider (939) 2.2JTS
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Alfa Spider 2.2 Tuning
« Reactie #2 Gepost op: 22 september 2021, 10:21:01 »
Even een ouder topic afstoffen.

Omdat ik maar niet kon wennen aan de vreemde gaspedaal respons van de 939 Spider ben ik naar Squadra gegaan.
Die ken ik inmiddels al vele jaren en heb daar zeer goede ervaringen mee, o.a. in de periode dat we bezig waren met Water/Methanol Injectie systemen.

Er is een softwarematige tuning gedaan waardoor je nu tenminste fatsoenlijk kunt optrekken en daarnaast is naar (op papier) naar 193pk gegaan.
Je merkt dat er een verschil is. Er is meer kracht onderin en ze rijdt 'soepeler'.
Maar het fijnst is het verschil in de gaspedaal respons. Niet meer dat vreemde optrekken waarbij ze bij opschakelen ineens toeren opbouwt en even vasthoud. Ik kon daar echt niet aan wennen.
Hey Shoppy, jij ook hier!
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍