!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Hardyplayer
3

  • Type Alfa: Brera
  • *
    - Startende Alfist
Bluethooth in Brera
« Gepost op: 22 juni 2020, 23:05:27 »
Hi

Ik heb deze week een Brera uit 2006 gekocht en ik zit met moeite de bluethooth functie te vinden in de auto. Ik weet dat de auto handsfree opties heeft met een simkaart en on wheel media controls, maar het systeem is zo out-dated dat ik geen idee heb hoe het ten werking gaat. Ik heb een vermoede dat als ik een 2e simkaart van mijn telefoon nummer in de auto stop dat bepaalde functies werken zoals handsfree bellen en hopelijk ook bluethooth.
Ik wil heel graag mijn eigen muziek luisteren en niet alleen de radio.
Weet iemand dat als ik een simkaart in de auto stop dat ik ook met bluethooth ook muziek kan luisteren in de auto of dat ik er alleen mee kan bellen?

*

8Ball
659

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159SW TBi Ti
  • *****
    - Super Alfist
Re: Bluethooth in Brera
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2020, 23:37:29 »
Hi!

Wat betreft het bellen met Bluetooth: verbinding maken met je telefoon, en als het goed is kan je dan gewoon handsfree bellen!

Muziek streamen via Bluetooth gaat helaas niet. Dit heeft te maken met het soort Bluetooth-protocol dat de Brera gebruikt om te communiceren.

Een alternatief is simpel: een Yatour module aansluiten op de CD-wisselaar aansluiting achterop de radio. Deze emuleert een cd-wisselaar, maar is eigenlijk een AUX aansluiting. Ze zijn beschikbaar met zowel kabel als Bluetooth, zodat je alsnog muziek kunt luisteren!

Succes :-)
Alfa Romeo 159 TBi Ti Rosso Competizione

Oude liefdes:
AR MiTo QV 100/101 Rosso Alfa
AR 159SW 1750TBi Ti Bianco Ghiaccio
AR 159SW 1.9JTDm Nero

2-wielers:
Ducati S4R 996
*

FreddyW159
363

  • Type Alfa: 159 1750 TBI TI
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Bluethooth in Brera
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2020, 11:52:39 »
Wat je ook kan doen is een FM-transmitter kopen. Die dingen kosten geen drol en die stop je in je 12V aansluiting. Deze zendt dan een FM-frequentie uit die je met je radio weer kan vinden. Je telefoon kan je dan via bluetooth connecten met de FM-transmitter en zo je muziek afspelen. Het werkt uitstekend.
Liefhebber van auto's en daarmee dus Alfist. Helaas niet meer in het bezit van een Alfa, maar in de toekomst komt er zeker weer eentje op de stoep.

Ex:
1994 164 3.0 V6 12V QV.
1998 146 1.4-16V T.Spark Junior.
2011 159 1750 TBI sedan.
*

BreraBiggles
1

  • Type Alfa: Brera
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bluethooth in Brera
« Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2020, 21:19:41 »
Ik heb toevallig drie weken geleden een Brera gekocht ook uit dat jaar. Erg blij mee!

Ik heb een FM transmitter voor in de sigarettenaansteker via bol.com aangeschaft van 30 euro die perfect werkt voor zowel bellen als muziek (spotify) streamen via bluetooth. In combinatie met een telefoonhouder aan de ventilator op het dashboard voor navigatie, werkt top.
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Bluethooth in Brera
« Reactie #4 Gepost op: 28 juni 2020, 13:09:11 »
Hi

Ik heb deze week een Brera uit 2006 gekocht en ik zit met moeite de bluethooth functie te vinden in de auto. Ik weet dat de auto handsfree opties heeft met een simkaart en on wheel media controls, maar het systeem is zo out-dated dat ik geen idee heb hoe het ten werking gaat. Ik heb een vermoede dat als ik een 2e simkaart van mijn telefoon nummer in de auto stop dat bepaalde functies werken zoals handsfree bellen en hopelijk ook bluethooth.
Ik wil heel graag mijn eigen muziek luisteren en niet alleen de radio.
Weet iemand dat als ik een simkaart in de auto stop dat ik ook met bluethooth ook muziek kan luisteren in de auto of dat ik er alleen mee kan bellen?
Als je  een orginale Nav + heb dan zit hier nog geen blue tooth bij dat kende Alfa in 2016 niet ik ga er van uit dat jouw navigatie met cd’s werkt 1x Benelux en iets. Van 12 cd’s voor de rest van Europa.  je zou een tweede Sim kaart moet gebruiken dit had ik ook in mijn eerste 159 en mijn mobiel door geschakeld naar de auto met een ander nummer, je kan natuurlijk ook een tweede Sim kaart aanvragen met je zelfde nummer ,.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.