!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > De Alfa Brera club

Brera 1750 Ti afgekeurd wegens eibach vering

(1/3) > >>

J159:
collega alfisten,

ik heb reeds 13 jaar een alfa romeo brera 1750 ti, volledig origineel, nieuw aangekocht.
dit jaar is auto op belgische keuring afgekeurd wegens "montage after market vering"
Als de auto op de brug staat zie ik dat de vering en veerpoten van het merk Eibach zijn en geel van kleur.  bij mijn weten is dit altijd origineel zo geweest.
Volgens de keuring moet ik vanuit alfa romeo een attest kunnen voorleggen dat dit originele vering is.
heeft iemand hier ervaring mee?

Bottas:
Zover ik weet heeft het ti onderstel standaard Eibach vering.
Dus dat daar nu moeilijk over wordt gedaan is zeer vreemd.

Bottas:
Foto van de auto zou leuk zijn!
Benieuwd hoe een andere Brera smoelt

wardog:
IK heb ervaring met België over after market spullen.
Als het niet origineel is moet je idd een attest kunnen overleggen dat het getest en geschikt is bevonden voor de auto.
Dit geld voor van alles, sportuitlaat, geventileerde remschijven, verlaginsset, coilovers etc. etc.
Ik neem aan dat dit je eerste keuring in België is en dat je de auto hebt ingevoerd vanuit Nederland.
Nu is het wel zo dat de keuring in België net veranderd is.
Vroeger had je alleen speciale keuringstations nu mogen ook garages deze uitvoeren.
Als je bij een keuringsstation bent geweest lijkt het mij onmogelijk dat deze niet weten dat het origineel onder de Brera zit.
Want dan zijn alle Breras met dat onderstel afgekeurd in België en dat lijkt mij sterk.
Ben je bij een gewone garage geweest kan het zijn dat deze hier nog niet van op de hoogte zijn.
Ik zou even langs een Belgische Alfa Romeo dealer langs gaan.

DanaBanana:
Het lijkt me dat via VIN nummer van de auto en eLearn (of vergelijkbaar systeem?) te achterhalen moet zijn welke onderdeelnummers gebruikt moeten worden bij vervanging. Als dat naar de eibach spullen leidt, is dat blijkbaar origineel geleverd. Als het tot iets anders leidt, blijkbaar niet.

Overigens mag ik toch hopen dat ook men ook bij zo’n keuringsstation werkt met een soort database om te bepalen wat origineel is voor een bepaalde auto en wat niet. Het is onzinnig om te veronderstellen dat een keurmeester dat allemaal kan weten voor de duizenden auto’s,  types en uitvoeringen die er bestaan. 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod