Club Alfa Romeo

Alfa Romeo Types => De Alfa Brera club => Topic gestart door: ramrod op 12 april 2021, 18:56:03

Titel: Brera automaat , doen of niet?
Bericht door: ramrod op 12 april 2021, 18:56:03

Na een 147 en een Giulietta te hebben gereden nu een beetje voorzichtig aan het rond kijken voor een Brera ,  ik ben opzoek naar een benzine met automaat versie.

Hoe is de automaat van de Brera , van de 147 had ik de selespeed versie en dat was een drama zowel technisch als financieel.

Is het een goede combi automaat , benzine en Brera , zo ja welke versie zou ik dan moeten hebben , wel valt me op dat er maar erg weinig te koop staan, momenteel volgens mij niet 1 .Zijn ze zo zeldzaam ?
Titel: Re: Brera automaat , doen of niet?
Bericht door: GT1986 op 12 april 2021, 20:08:13
De 2.2 JTS is met Selespeed geleverd, de 3.2 V6 en de 2.4 JTDm zijn geleverd met een betrouwbare 6-traps automaat van het Japanse Aisin. Hoe goed of slecht de 2.2 Selespeed is weet ik niet, heb daar nooit iets over gelezen terwijl ik al meer dan 15 jaar op Alfa-fora rond hang. Ik denk daarom dat er maar weinig van zijn verkocht.

De 3.2 is volgens mij een prima combinatie met de automaat, maar het is een zware auto en het verbruik is enorm. Maar als je het ervoor over hebt dan vooral doen, ik denk dat je er een heerlijke cruiser aan hebt. Verwacht vooral geen sportauto te kopen. En let erop of de distributieketting van de 3.2 al vervangen is (rekt op), dat is érg duur.
Titel: Re: Brera automaat , doen of niet?
Bericht door: ramrod op 12 april 2021, 20:57:53

Thx voor de info , zeer bruikbaar.

Die selespeed begin ik na eerdere slechte ervaring niet meer aan.

Goed om te weten waarop te letten bij een 3.2 versie, gaat mijn er niet om hem als een echte sportwagen te rijden, cruisen zo fijn zijn, eerst maar eens kijken of er 1 te koop komt te staan .
Titel: Re: Brera automaat , doen of niet?
Bericht door: brinkerik op 13 april 2021, 17:41:57
2.2 en 3.2 hebben last van de ketting, dus de 1750 is misschien prijziger, maar betaalt zich terug doordat deze waardevaster is en bij normaal onderhoud minder `gedoe`   Ook is de 2e generatie wat lichter.

Alternatief is misschien vloeken maar de 2.4  5 cilinder diesel ( liefst de GTB2056v turbo variant ) of de 2.0  Diesel, zijn ook erg fijne machines.

https://www.youtube.com/watch?v=e7Nw3DbpvEY&t=5s