!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

GTlife
382

  • Type Alfa: Alfa GT Blackline Rubino
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
  • Less yap, more brap
Re: Brera kopen, waar op letten?
« Reactie #45 Gepost op: 19 februari 2022, 10:35:50 »
Ik ben erg benieuwd hoe de brera bevalt!
95/98 discussie is een leuke hier altijd. De brera kan prima op 95. De motor is er voor ontworpen en zal ook geen extra vermogen hebben met een 98 euro waarde. Die 95/98 (octaangetal) waarde slaat alleen op de zelfontbrandingswaarde (de neiging tot pingelen) van de benzine en heeft niks met de mogelijke verbrandingsenergie te maken. Wel is het zo dat vpower meer reinigingsmiddelen bevat en vaak ook zorgt voor iets meer vermogen, maar dat ligt meer aan de formulatie dan het octaangetal (95/98). Af en toe vpower of BP ultimate oid is aan te raden voor de reiniging, maar de generieke 98 van de buurtpomp zal niet zo veel nut hebben.
E5/E10 is weer een heel verhaal opzich, maar dat komt er vooral op neer dat zo lang je rijdt, het geen probleem is. Pas als je wekenlang stil gaat staan kan dat wat mee gebeuren.

Geniet vooral van je fantastische brera! Ik heb echt een zwak voor deze auto's 🍀
*

MysteryAngel
2.693

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Brera kopen, waar op letten?
« Reactie #46 Gepost op: 19 februari 2022, 18:17:07 »
Mooie Brera hoor gefeliciteerd.

En tja de Euro 95 /98 discussie zal altijd wel een dingetje blijven denk ik.
De tbi kan prima op E10 rijden dat zou allemaal niet zoveel uit moeten maken.
Het is een moderne motor die er voor ontworpen zou moeten zijn.
En daarnaast is Euro 98 is in veel gevallen in NL gewoon E5.
In Duitsland zijn hier wel verschillen in daar heb je Euro 95 E10 en Super 95 E5,
wat volgens mij vergelijkbaar is met 98 E5 hier.
De Super plus Euro98 daar bevat "denk ik" geen ethanol.
Ik heb alle 3 de soorten brandstof al eens geprobeerd in mijn Volvo,
maar ik merk echt maar minimale verschillen tussen E10 en E5.
Maar die discussie zal altijd wel blijven, net als het merk motor olie.


*

AlfaRobert
73

  • Type Alfa: Brera TBi
  • **
    - Junior Alfist
  • Hiervoor de 147, Mito en Giulietta gereden.
    • Vintage Compaq Computer Collection
Re: Brera kopen, waar op letten?
« Reactie #47 Gepost op: 20 februari 2022, 08:25:45 »
De auto rijdt heerlijk, er is alleen 1 puntje. Het raam aan de bestuurderskant sluit niet goed in het rubber (verticale deel). Het ligt op het rubber in plaats van erin. Daardoor is het rijden erg luid.

Nu heb ik een handleiding gevonden over hoe deze ramen af te stellen, voor GTV en Spider. Kan ik die dan ook gebruiken voor mijn brera?
Naast Alfa liefhebber ook gek op oude laptops van het merk Compaq, zie mijn website.
*

GTlife
382

  • Type Alfa: Alfa GT Blackline Rubino
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
  • Less yap, more brap
Re: Brera kopen, waar op letten?
« Reactie #48 Gepost op: 20 februari 2022, 21:53:50 »
De auto rijdt heerlijk, er is alleen 1 puntje. Het raam aan de bestuurderskant sluit niet goed in het rubber (verticale deel). Het ligt op het rubber in plaats van erin. Daardoor is het rijden erg luid.

Nu heb ik een handleiding gevonden over hoe deze ramen af te stellen, voor GTV en Spider. Kan ik die dan ook gebruiken voor mijn brera?

Bij mij GT kwam dat doordat de raammodule slecht was. Die zorgt ervoor dat het raam een stukje zakt als de deur los gaat, en omhoog bij sluiten. Ik kan de module een soft reset geven door het knopje om het raam te openen ingedrukt te houden tot zo'n 10 seconden nadat het raam helemaal omlaag is, en vervolgens hetzelfde te doen bij het sluiten. Dus 10 seconden vast houden als hij helemaal omhoog is.
Geen idee of dit ook werkt voor de brera maar het is een poging waard.
*

AlfaRobert
73

  • Type Alfa: Brera TBi
  • **
    - Junior Alfist
  • Hiervoor de 147, Mito en Giulietta gereden.
    • Vintage Compaq Computer Collection
Re: Brera kopen, waar op letten?
« Reactie #49 Gepost op: 21 februari 2022, 16:38:03 »
Als het goed is lost dat alleen het probleem op als het raam niet helemaal naar boven gaat, maar nog wel verder naar boven gaat als je het knopje nog een keer indrukt. Bij mij gaat hij of niet hoog genoeg of valt het verticale deel niet goed op het rubber. (Jouw oplossing dus geprobeerd, helpt helaas niet.)
Naast Alfa liefhebber ook gek op oude laptops van het merk Compaq, zie mijn website.
*

GTlife
382

  • Type Alfa: Alfa GT Blackline Rubino
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
  • Less yap, more brap
Re: Brera kopen, waar op letten?
« Reactie #50 Gepost op: 21 februari 2022, 18:05:56 »
Misschien kan je een foto delen zodat we kunnen zien wat het probleem precies is?
*

AlfaRobert
73

  • Type Alfa: Brera TBi
  • **
    - Junior Alfist
  • Hiervoor de 147, Mito en Giulietta gereden.
    • Vintage Compaq Computer Collection
Re: Brera kopen, waar op letten?
« Reactie #51 Gepost op: 23 februari 2022, 11:19:48 »
Goed idee, zie onder.

De bestuurderskant (Dus met ruis)



En de passagierskant, welke goed afsluit.



Je ziet duidelijk dat de hoek van de bestuurderskant er niet echt invalt en dat het glas minder op het rubber drukt.
Morgen ga ik met een collega kijken of ik het kan afstellen. Gelukkig nu het wat minder hard stormt... is het geluid al een stuk minder.
Naast Alfa liefhebber ook gek op oude laptops van het merk Compaq, zie mijn website.
*

GTlife
382

  • Type Alfa: Alfa GT Blackline Rubino
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
  • Less yap, more brap
Re: Brera kopen, waar op letten?
« Reactie #52 Gepost op: 23 februari 2022, 16:14:46 »
Hm dat is inderdaad wel vreemd 🤔 ik weet dat zo geen oplossing voor, misschien moet het raam zelf versteld worden?
*

AlfaRobert
73

  • Type Alfa: Brera TBi
  • **
    - Junior Alfist
  • Hiervoor de 147, Mito en Giulietta gereden.
    • Vintage Compaq Computer Collection
Re: Brera kopen, waar op letten?
« Reactie #53 Gepost op: 23 februari 2022, 16:36:38 »
Ja, als het goed is kan men de ramen in meerdere standen stellen. Moet deurpaneel voor los.
Naast Alfa liefhebber ook gek op oude laptops van het merk Compaq, zie mijn website.
*

Taeke
429

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Brera kopen, waar op letten?
« Reactie #54 Gepost op: 23 februari 2022, 17:00:20 »
Probeer de beugel waar het slot invalt iets strakker te zetten, heeft bij mij MiTo enorm geholpen... Miss gaat dit bij de Brera ook helpen
*

AlfaRobert
73

  • Type Alfa: Brera TBi
  • **
    - Junior Alfist
  • Hiervoor de 147, Mito en Giulietta gereden.
    • Vintage Compaq Computer Collection
Re: Brera kopen, waar op letten?
« Reactie #55 Gepost op: 24 februari 2022, 07:25:13 »
@Taeke  Ga ik naar kijken, vanavond ga ik er even met een collega aan klussen.
Naast Alfa liefhebber ook gek op oude laptops van het merk Compaq, zie mijn website.
*

MysteryAngel
2.693

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Brera kopen, waar op letten?
« Reactie #56 Gepost op: 27 februari 2022, 18:16:56 »
Dit lijkt mij inderdaad ook een kwestie van afstellen.
Of misschien iets met het mechaniek.
*

AlfaRobert
73

  • Type Alfa: Brera TBi
  • **
    - Junior Alfist
  • Hiervoor de 147, Mito en Giulietta gereden.
    • Vintage Compaq Computer Collection
Re: Brera kopen, waar op letten?
« Reactie #57 Gepost op: 2 maart 2022, 08:13:55 »
Een goedemorgen, het leek me leuk om even aan te geven dat het raam gelukt is, ik heb hier een nieuwe topic over deze auto gezien dat hier niet meer echt past.
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/show-your-ride/mijn-eerste-alfa-de-brera-1750-turbo-(tbi)
Naast Alfa liefhebber ook gek op oude laptops van het merk Compaq, zie mijn website.
*

brera
20

  • Type Alfa: Alfa Romeo Brera Q4 V6
  • *
    - Startende Alfist
Re: Brera kopen, waar op letten?
« Reactie #58 Gepost op: 7 juni 2022, 19:44:26 »
Citaat van: AlfaRobert op  9 februari 2022, 08:24:49
Citaat van: AlfaRobert op  9 februari 2022, 08:24:49
Dank jullie wel!

Deze auto gaat straks omgeving west Noord-Brabant / Hoeksche waard  een stuk mooier maken :)

Zodra ik hem opgehaald heb, zal ik wat meer foto's plaatsen als jullie dat leuk vinden. (Kan dat hier of is daar een ander deel van het forum geschikt voor?)

Het logo op de neus is wel een beetje verweerd, weet iemand waar ik een ander (nieuw of 2de hands) logo kan halen om die te vervangen?

Groen en rode nagellak en hij ziet er weer als nieuw uit haha. Destijds ook gedaan en blijft best lang staan hoor :)