!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

shoppy
77

  • Type Alfa: 939 Spider 2.2JTS 2006
  • **
    - Junior Alfist
  • Nice people drive Alfa Romeo
    • De Winkel Advies & Support
Cabrio dak rijdend bedienen
« Gepost op: 19 juli 2022, 10:35:10 »
Onze daken zijn zo afgesteld dat je alleen bij volledige stilstand de kap kunt bedienen.
De meeste daken kun je echter ook (zacht) rijdend bedienen en volgens MultiEcuscan zou je dit moeten kunnen programmeren tot max. 50km p/u.
Echter dat werkt niet.

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om dit te programmeren?
Er is een module dat je het zelfs via je afstandsbediening kan waarin ook die 50km p/u zit maar voor dat geintje meer dan 400 piek neer te leggen is me net even te gortig.
ex: Alfa Romeo 166 3.0V6 24v Super
ex. Alfa Romeo 156 1.6TS LPi
ex: Alfa Romeo 156 1.9JTDm 16v 200+PK 430Nm
ex: Alfa Romeo Spider (916) 2.0TS
nu: Fiat 500C
nu: Alfa Romeo Spider (939) 2.2JTS
*

Piccirillo
175

  • Type Alfa: Spider 939 + Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Cabrio dak rijdend bedienen
« Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2022, 11:30:49 »
Deze daken zijn niet gemaakt voor rijdend open of dicht te doen. Er komt teveel druk op de verschillende scharnierende delen met alle rococo van dien :). Gewoon even stoppen en open of dicht doen is zo gepiept en veiliger voor je dak.
Alfa Romeo Brera Spider 939 (zwart)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Veloce uitvoering (Rosso maranello)
... hiervoor een hele reeks andere auto's...
eerste auto: Alfa Sud Tii zilvergrijs
*

pase66
5

  • Type Alfa: Spider 939
  • *
    - Startende Alfist
Re: Cabrio dak rijdend bedienen
« Reactie #2 Gepost op: 25 augustus 2022, 12:41:36 »
Zelf heb ik een “smart top” module ingebouwd waardoor je met de sleutel op afstand de kap kan openen en sluiten en tot 50 km/h de kap rijdend kunt bedienen.(vrij programmeerbaar)
Zelf heb ik bij deze snelheden geen goed gevoel bij het bedienen tijdens het rijden en vind 20-30 wel de Max.
De handigheid zit hem in het kunnen bedienen voor een stoplicht bijvoorbeeld, waardoor je iets ‘relaxter’ je kap kunt bedienen 😉