!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

kevinmx12
17

  • Type Alfa: Alfa Brera
  • *
    - Startende Alfist
Originele navigatie vervangen voor een Pioneer
« Gepost op: 11 mei 2020, 17:57:15 »
Hallo,

Ik heb sinds deze week een alfa brera met originele navigatie.
Wie heeft er misschien wat informatie over wat ik nodig heb om deze te vervangen voor een Pioneer met Apple Carplay.
Een inbouwframe heb ik al gevonden, maar wat betreft de kabels en dergelijken zou ik graag willen weten wat er zoal nodig is.
Graag zou ik de stuurbediening willen behouden met de Pioneer.

voor een duidelijk beeld bij de huidige situatie heb ik er een foto bijgevoegd.

Met vriendelijke groet,
kevin

*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Originele navigatie vervangen voor een Pioneer
« Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2020, 19:03:08 »
Ik ken je behoefte om dit om te bouwen, maar voor het frame check dit even dubbel want de radio en de nav verschillen van maat.
de Nav heeft een grotere uitsparing. Vergelijk het randje maar tussen de climate control en de radio tov de nav.

voor je stuurknoppen is er een canbus adapter nodig. bijv. van connects2

jij hebt een Nav variant 1 dus je zal denk ik een 2009 of 2010 model hebben ?
deze zal naw een normale iso connector hebben. dat scheelt want als je een NAV 2 hebt dan zal je de quadlock moeten om solderen en dat is een wat lastigere klus omdat er weinig info van is over de pinout (die heb ik nog wel ergens)

Je radio facra verbindingen kunnen anders zijn en je zal een fantoom voeding nodig hebben voor je radio versterker anders wordt het bagger.
Kijk anders eens in handleidingen hierover daar heb ik een DIY gemaakt voor de antenne.

Ik kan wellicht ook een tutorial maken van hoe het dash paneel schadevrij te verwijderen.

Mijn vraag, werkt dat een beetje Apple Carplay ? dan moet je je telefoon toch stekkeren om verbinding te hebben ?
Ga je het zelf inbouwen ?
*

kevinmx12
17

  • Type Alfa: Alfa Brera
  • *
    - Startende Alfist
Re: Originele navigatie vervangen voor een Pioneer
« Reactie #2 Gepost op: 11 mei 2020, 21:01:11 »
Mijn brera is van 2007.
Ik was zelf aan het. Kijken voor een Pioneer multimedia systeem.
Hoe applle CarPlay precies werkt weet ik ook niet. Heb het zelf nog niet gebruikt.
Maar de mogelijkheden lijken mij wel fijn.

Ik denk dat ik morgen even mijn navi eruit haal om te kijken welke aansluitingen ik precies heb.
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Originele navigatie vervangen voor een Pioneer
« Reactie #3 Gepost op: 11 mei 2020, 21:10:06 »

Ik denk dat ik morgen even mijn navi eruit haal om te kijken welke aansluitingen ik precies heb.

2 boutjes in de gaten draaien en dan trekken.

Edit
M5 boutjes of inbussen
*

8Ball
659

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159SW TBi Ti
  • *****
    - Super Alfist
Re: Originele navigatie vervangen voor een Pioneer
« Reactie #4 Gepost op: 12 mei 2020, 09:45:09 »
Mijn brera is van 2007.
Ik was zelf aan het. Kijken voor een Pioneer multimedia systeem.
Hoe applle CarPlay precies werkt weet ik ook niet. Heb het zelf nog niet gebruikt.
Maar de mogelijkheden lijken mij wel fijn.

Ik denk dat ik morgen even mijn navi eruit haal om te kijken welke aansluitingen ik precies heb.

Wat betreft CarPlay: werkt voor mij super! Heb een Pioneer SPH130 DAB in m’n MiTo zitten, en ik ben erg blij met de upgrade. Kabeltje door de middentunnel getrokken naar het bakje achter (in de Brera zou je naar je dashboard kunnen, of het bakje in de armsteun) en telefoon dr aan. Zogauw je dat doet toont Apple CarPlay Spotify, Waze of Maps of andere navigatie, Flitsmeister, etc. allemaal op het scherm. Met de juiste Connects2 kabel kun je stuurwielknoppen ook blijven gebruiken!
Alfa Romeo 159 TBi Ti Rosso Competizione
—
Oude liefdes:
AR MiTo QV 100/101 Rosso Alfa
AR 159SW 1750TBi Ti Bianco Ghiaccio
AR 159SW 1.9JTDm Nero
—
2-wielers:
Ducati S4R 996
*

kevinmx12
17

  • Type Alfa: Alfa Brera
  • *
    - Startende Alfist
Re: Originele navigatie vervangen voor een Pioneer
« Reactie #5 Gepost op: 13 mei 2020, 16:55:18 »
Gister bij een car audio shop geweest. De nodige kabels had die al op voorraad, een speciaal inbouw frame voor in de Navi variant is besteld en zal morgen wel binnen zijn. dit valt schijnbaar makkelijk te monteren en hoef ik due ook niet de middenconsole aan te passen.
Nu alleen nog opzoek naar een fijn multimedia systeem. zit nog een aardig prijskaartje aan die systemen.

hopelijk morgen of vrijdag alles erin.