Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Alfa Brera club => Topic gestart door: Martinhendrikx op 8 september 2023, 15:38:15
-
Hallo,
Gisteren is mijn blok begonnen met een ratelend geluid maken, begind vanaf de 2000rpm ongeveer.
Ik had van de voren een rit op de snelweg waar ik cruise control aan had staan op 140km reed (dik 30min gereden) blok was goed warm gereden. Ik geef wat extra gas in 2e versnelling en toen begon blok in eens veel geluid te maken, vind erg appart heb de auto niet afgetrapt, heb wel wat extra gas geven maar niet overdreven.
Voor de rit begon olie gepeild en alles was nog goed
Brera 3.2 v6 q4
-
Distributieketting?
-
Hij start normaal, en bij stationair lopen is het geluid niet hoorbaar, als ketting is dan is toch ook hoorbaar op lage rpm? Of heb ik dat fout
-
Hoe hoger de toeren , hoe meer je het klapperen van de ketting gaat horen.
Ik zeg niet dat dat het probleem is, ik opper een optie.
Wil je het zeker weten, dan ga je naar een garage voor diagnose.
Op een forum is het toch vaak natte vinger werk.
-
Heb aankomende maandag afspraak gepland bij garage, dankje voor de info
Hoop niet dat er lagers of iets kapot zijn, dat zal nog veel duurder worden, ketting kom je toch iets makkelijker bij
-
Kettingrevisie is ook een duur grapje hoor.
Maar gewoon even rustig afwachten op je diagnose.
Anders blijft het maar speculeren.
Hou ons op de hoogte!
-
Zal ik doen!
Heb dan nog even andere vraag over ketting, tijdje terug kwam ik uit op deze website:
https://www.afra.it/nl/home/41752-distributieketting-kit-brera-159-32-jts.html
Is dit een goeden website? Met betrouwbaar materiaal?
Is nogal flink prijs verschil als ik met andere websites vergelijk
-
Of het een goede site is weet ik niet.
Ik ken het niet en zal er ook niks kopen.
Het is iig geen site die hier vaak voorbij komt als het gaat om onderdelen.
-
Je hebt de auto nog niet zo lang.
Had je garantie?
-
Nee helaas niet
-
Tja, die v6 is niet goedkoop als er wat aan mankeert.
Ben maar zuinig op je reserve potje, want die ga je nodig hebben.
-
Zal ik doen!
Heb dan nog even andere vraag over ketting, tijdje terug kwam ik uit op deze website:
https://www.afra.it/nl/home/41752-distributieketting-kit-brera-159-32-jts.html
Is dit een goeden website? Met betrouwbaar materiaal?
Is nogal flink prijs verschil als ik met andere websites vergelijk
Ken de website zelf niet, maar dat zegt niks.
Zou zeker met dit soort onderdelen wel op safe gaan, goedkoop is meestal duurkoop.
-
Waarschijnlijk is het de nokkas versteller, heb ook foutmelding P0520 oliedrukswitch
-
Hoe weet je nou dat het de nokkenasversteller is?
Want je zegt waarschijnlijk.
-
In begin lees de computer 6 foutmeldingen, we hebben toen de foutmeldingen gewist en motor opnieuw laten lopen om te kijken welke foutmeldingen terug zouden komen.
Er kwam toen alleen de P0520 terug (motor zal denk ik langer moeten lopen voordat de andere meldingen terug komen) achteraf gezien hadden we beter foto van kunnen maken voordat we die deden wissen, we hebben daarna naar live timing gekeken en zagen dat er veel afweek in inlaat/uitlaat van “doel”,
De garage adviseerde me om betere diagnose vragen bij specialist, dus zoverre hebben vermoeden
-
Dat is lekker makkelijk van de garage!
Je bent daar toch naar toe gegaan voor een diagnose?
Om het dan door te schuiven naar een 'specialist ' is gewoon onkunde.
Voor een nokkenasversteller is geen specialist voor nodig.
Het gros van het Hollandse wagenpark rijd met nokkenasverstellers.
-
Brera staat nu gestald en geschorst, ben gisteren naar Italian car service geweest, hij vermoed dat er een lager kapot is en dat renovatie niet waard is, kan beter nieuw blok kopen adviseerde hij.
Hij zei ook dat er te weinig spanning is waardoor niet alles olie kreeg,
Ben zelf nieuwschierig, ga zelf blok open schroeven.
Heb ook vorledige Elearn over de Brera weten te bemachtigen
-
Als dat de diagnose is, ben je mooi in de aap gelogeerd
Je hebt de auto nog niet zo lang, dus dit is wel een enorme domper.
Is het wel verstandig om het blok zelf te gaan open schroeven?
-
Motor is zoizo kapot, als ik nu de auto verkoop krijg ik oud ijzer prijs terug.
De diagnoses die ik tot nu toe gehad heb zijn niet concreet “denken vermoedens”
Ik heb garage ter beschikking waar ik zelf zonder kosten in mag sleutelen, heb ook de tijd ervoor
-
Motor is zoizo kapot, als ik nu de auto verkoop krijg ik oud ijzer prijs terug.
De diagnoses die ik tot nu toe gehad heb zijn niet concreet “denken vermoedens”
Ik heb garage ter beschikking waar ik zelf zonder kosten in mag sleutelen, heb ook de tijd ervoor
Groot gelijk, het is net een grote Meccano doos op wielen O:-), je kunt er niets aan vernielen, alleen maar leren. Als je het kunt oplossen, geeft het je veel voldoening
-
Afra is onder iedere serieuze Alfriston bekend. Zij kopen alle onderdelen op die de fabriek niet meer wil leveren en kunnen vaak nog hele oude originele onderdelen leveren. NOS oftewel New Old Stock.
-
Heb uiteindelijk niks kunnen ondernemen aan de Brera, financieel kom ik er niet uit. Heb daarom besloten om hem te verkopen
-
Wat een triest nieuws om te lezen.
Je was enthousiast over je aankoop , heb het vanaf het begin gevolgd.
Daarna kwam je topic over een ratelend geluid.
Toen wist ik al dat het moeilijk zou gaan worden, en adviseerde je een dikke spaarpot voor de v6.
Helaas kon je er niet tegenop boksen.
Veel succes met in de toekomst hopelijk een nieuwe Alfa Romeo.
-
damn zeg dat is echt klote voor je