!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Pkoot
23

  • Type Alfa: Spider 939 2.2 jts
  • *
    - Startende Alfist
Schittering in beeldscherm
« Gepost op: 17 april 2022, 14:28:31 »
Mijn JCV multimediasysteem werkt perfect, maar te verwachten was wel dat het beeldscherm slecht zichtbaar is met het dak open. Klopt dus.
Maar zijn er filters o.i.d. die de schittering wat tegen kunnen houden? Ik heb bij 3M wel filters voor telefoons en tablets gezien, maar vraag mij af of dat voldoende helpt. Maar misschien heeft iemand een beter idee?
*

Pkoot
23

  • Type Alfa: Spider 939 2.2 jts
  • *
    - Startende Alfist
Re: Schittering in beeldscherm
« Reactie #1 Gepost op: 24 april 2022, 11:17:59 »
Oplossing lijkt gevonden.

Bij Smartfolie in Heerhugowaard heb ik een stukje statische folie gekocht dat op beeldschermen schitteringen tegenhoudt. De eerste rit met open dak gaf een zeer bemoedigend resultaat. Met een scherpe lucht was het beeldscherm - zelfs met zonnebril op - goed leesbaar. Ik heb nog niet gereden met de zon rechtstreeks op het beeldscherm, dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik verwacht dan toch wel minder zicht. Even zonder zonnebril kijken, zou dan kunnen helpen. Ik laat het nog wel weten. Het touchscreen blijft werken zoals het hoort.
*

Piccirillo
176

  • Type Alfa: Spider 939 + Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Schittering in beeldscherm
« Reactie #2 Gepost op: 29 april 2022, 09:33:53 »
Goed idee :). Werkt het touchscreen dan nog goed?
Alfa Romeo Brera Spider 939 (zwart)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Veloce uitvoering (Rosso maranello)
... hiervoor een hele reeks andere auto's...
eerste auto: Alfa Sud Tii zilvergrijs
*

Pkoot
23

  • Type Alfa: Spider 939 2.2 jts
  • *
    - Startende Alfist
Re: Schittering in beeldscherm
« Reactie #3 Gepost op: 29 april 2022, 22:19:53 »
Ja. Geen probleem met het touchscreen. Inmiddels met de zon recht op het beeldscherm gereden en dat is wat minder. Maar verder ok en een flinke verbetering voor ong 12 euro.