!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

BjornW
9

  • Type Alfa: Brera 2.2JTS
  • *
    - Startende Alfist
Vervangen embleem achterklep
« Gepost op: 18 november 2019, 09:26:04 »
Hi all,

Het embleem op de achterklep van mijn Brera (non-push variant) is aardig verweerd en ik wil deze graag vervangen voor een nieuwe.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en zo ja, zijn er dan nog dingen om rekening mee te houden?


Thanks!
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Vervangen embleem achterklep
« Reactie #1 Gepost op: 18 november 2019, 09:44:26 »
Oude embleem is het beste te verwijderen door op te warmen met fohn, dan met visdraad of flosdraad onder embleem doorhalen.....
Eventueel resterende lijm verwijderen met wasbenzine, en/of cleaner
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

BjornW
9

  • Type Alfa: Brera 2.2JTS
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vervangen embleem achterklep
« Reactie #2 Gepost op: 18 november 2019, 09:48:51 »
Bedankt voor de tip.

Ik lees ook over het uitboren van het logo, maar dat lijkt me nogal risicovol. Ik ga het eens met een föhn proberen!
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Vervangen embleem achterklep
« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2019, 10:01:36 »
Ik heb er hier eens een uitleg topic over geschreven. Dit was alleen wel bij een Giulietta: https://www.clubalfaromeo.nl/forum/diy/diy-giulietta-kofferbakklep-knop-vervangen/
Als je echt alleen 't logo eruit wilt halen, omdat je bijvoorbeeld een AliExpress plakker hebt, dan dien je heel licht een klein gaatje in het midden te boren en vanuit daar met een (platte) schroevendraaier het eraf te "pulken" .
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

BjornW
9

  • Type Alfa: Brera 2.2JTS
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vervangen embleem achterklep
« Reactie #4 Gepost op: 18 november 2019, 10:08:31 »
Ik heb er een besteld bij QVerde. Ik ga er vanuit dat dat een OEM/origineel is. Mijn Brera heeft geen push-button in het logo om de klep te openen, dat zou het wat eenvoudiger moeten maken.

Desalniettemin komt je tutorial van pas, bedankt!
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Vervangen embleem achterklep
« Reactie #5 Gepost op: 18 november 2019, 15:03:45 »
hallo als ik het goed heb de bekleding van de achterklep/bumper los maken dan 1 of 2 moertjes los maken dan kan je hem zo loshalen
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Vervangen embleem achterklep
« Reactie #6 Gepost op: 18 november 2019, 15:46:31 »
nog wat algemene info:
Zo te zien zit er inderdaad een boutje/moertje

eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Vervangen embleem achterklep
« Reactie #7 Gepost op: 18 november 2019, 15:54:10 »
en nog eentje:

eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

BjornW
9

  • Type Alfa: Brera 2.2JTS
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vervangen embleem achterklep
« Reactie #8 Gepost op: 20 november 2019, 16:47:37 »
Bedankt voor de tips!

Het embleem wat ik besteld heb heeft een lijmlaag op de achterzijde dus ik ben benieuwd hoe dat gaat met de bout.

Ik ga het vanavond proberen, keep you posted!