!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > De Alfa Brera club

Vraag over tikkend geluid bij starten

(1/5) > >>

AlfaRobert:
Een goedendag mede Alfa liefhebbers.

Mijn Brera 1.8 maakt een tikkend geluid tijdens starten (koude start) en een bijgeluid bij stationair draaien.

Mijn garage vermoedt de nokkenasversteller en vraagt er dit voor:

(excl btw)
Regelaar (tandwiel) inl. 1,00 - 537,76 - 537,76
Regelaar (tandwiel) uitl. 1,00 - 313,32 - 313,32
Bout 2,00 - 7,36 - 14,72
Waterpomp + distributieriem set 1,00 - 202,50 - 202,50
Koelvloeistof 1/4 lit.  20,00 - 1,53 - 30,60
Arbeid 8,00 - 76,21 - 609,68

Totaal: 2067 incl btw

Nu zei een mede alfa liefhebber dat hij dit alleen zou doen bij een alfa garage omdat een nokkenasversteller vervangen heel nauw luistert.

Mijn vraag is dus, zal dit inderdaar het probleem zijn en dit gewoon laten doen bij de garage die ik vertrouw? Of een alfa garage opzoeken? Ik vermoed dat de kosten dan ook een stuk hoger zullen liggen.

Bottas:
Hey Robert, long time no see.
Dit klinkt als een serieus probleem en serieus bedrag.
Misschien zou je eens langs kunnen gaan bij Verhoeven in Standdaarbuiten.
Ik kom daar ook altijd, ben er tevreden over. Veel ervaring met AR.
Laat hem ( Rene Verhoeven ) eens een diagnose stellen met bijbehorend kostenplaatje.
Dit kan je dan naast de offerte/diagnose leggen die je al hebt.

DanaBanana:

--- Citaat van: AlfaRobert op 22 februari 2024, 14:00:36 ---Mijn garage vermoedt de nokkenasversteller

...

Totaal: 2067 incl btw

--- Einde van citaat ---

Met zo'n bedrag zou ik in ieder geval wat meer zekerheid willen hebben dan "vermoedt". Dus ik zo sowieso ergens een goede second opinion proberen te krijgen. Los van de vraag waar je het dan uiteindelijk gaat laten vervangen.

Bottas:
Ik zat nog eens te kijken,... 1,5 liter koelvloeistof voor 30 euro??

GT1986:

--- Citaat van: Bottas op 22 februari 2024, 20:48:29 ---Ik zat nog eens te kijken,... 1,5 liter koelvloeistof voor 30 euro??

--- Einde van citaat ---

Dat is echt van de pot gerukt inderdaad. De andere in de offerte genoemde onderdeelprijzen zijn daarentegen wel redelijk.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod