!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Hilbertqv
4

  • Leeftijd: 54
  • Type Alfa: Giulietta sprint
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat te doen
« Reactie #15 Gepost op: 23 december 2016, 09:01:52 »
check! dat is m inderdaad. Hele mooie auto...dank voor jullie reacties
*

frankie
11.775

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    Veterano - Super Alfist
Re: Wat te doen
« Reactie #16 Gepost op: 23 december 2016, 09:36:51 »
Open rijden is trouwens wel echt super. Dat geeft echt een extra dimensie aan de beleving.  :13:
Alfa Romeo Giulietta QV - Supersprint turboback, BR Performance chiptuning
275pk - 405nm
*

svadu
338

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Wat te doen
« Reactie #17 Gepost op: 23 december 2016, 12:35:36 »
Dat klopt, maar ik heb 2 jaar in een cabrio gereden en heb maar 3 of 4 keer totaal met de open dak gereden - of geen weer of geen tijd heb gehad. En in warme weer in de stad de uitlaat gazen bij stoplichten in te ademen vond ik ook minder.

Dus, cabrio is heel persoonlijk, en persoonlijk vind ik hun overrated...

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

frankie
11.775

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    Veterano - Super Alfist
Re: Wat te doen
« Reactie #18 Gepost op: 23 december 2016, 12:44:09 »
Ok, sinds ik de cabrio erbij heb rij ik daarmee echt zo veel als mogelijk open. En dat is eigenlijk altijd, als het maar droog is.  :13:
Alfa Romeo Giulietta QV - Supersprint turboback, BR Performance chiptuning
275pk - 405nm
*

Alfa 147 Ti
716

  • Leeftijd: 51
  • Type Alfa: Giulia 2.0 T Super
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat te doen
« Reactie #19 Gepost op: 23 december 2016, 14:48:09 »
Ik heb met 9 graden open gereden niets mis mee maar je moet wel het type zijn die niet bang is dat zijn haar in de war komt weet je wat ook mooi is van het open rijden je krijgt veel meer van buiten mee zoals geur en de geluiden.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia 2.0 T Super.
Mijn ex Auto's Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Fons
386

  • Leeftijd: Met de jaren wordt men verstandiger zegt men, is dat wel zo
  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Wat te doen
« Reactie #20 Gepost op: 23 december 2016, 15:04:22 »
Rijd al jaren cabrio maar ook motor.
Als het droog is rij ik al open, sinds de komst van 1 e cabrio en dat is ergens begin 2000 rijd ik nu wel minder met de motor.
Elk voordeel heeft zijn nadeel  :steeringwheel:
Savali Spider, Ducati MTS 1200 abs , Triumph bonneville
*

ebbr
25

  • Leeftijd: 16-7-1972
  • Type Alfa: Spider 2.2 jts fase2
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat te doen
« Reactie #21 Gepost op: 12 januari 2017, 09:22:17 »
Benieuwd of de MiTo al een schop heeft gekregen in dit verhaal.

Zou voor mij een no brainer zijn, maar dat komt ook omdat ik na jaren MiTo rijden er geen fan van ben geworden ondanks zijn schoonheid: zeer nerveuze auto en ook zeer veel problemen mee gehad. Maar ook dat is mss smaak en wordt het nerveuze als 'bochtenhongerig' gezien door anderen :ecomcity:

Wat hier eerder gezegd wordt de 2.2 met 190+ Savali PK's in mijn optiek zelfs lekkerder dan de 1750, waar ik weer niets aan vindt. De kettingproblematiek komt met name voor bij de fase1 dus ik zou wel kijken naar late 2008 en 9-10 modellen, die gelijk een stuk lichter zijn.
10-2009| Brera Spider 2.2 JTS Savali 198PK
09-2013| Giulietta QV Spotiva TCT
02-1989| Spider QV
06-1972| Giulia Super 1300s NORD2.0ltr
*

alfa brera
296

  • Leeftijd: 55
  • Type Alfa: gulia super
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Wat te doen
« Reactie #22 Gepost op: 21 januari 2017, 07:50:10 »
hallo ik heb geen ketting probleem heb ook pas 207362km weg misschien dat het daar aan ligt
en je moet gewoon geluk hebben met de brera de 1 heeft veel problemen de ander bijna niks
succes
*

Fons
386

  • Leeftijd: Met de jaren wordt men verstandiger zegt men, is dat wel zo
  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Wat te doen
« Reactie #23 Gepost op: 21 januari 2017, 09:08:01 »
Leef jij ook nog
Savali Spider, Ducati MTS 1200 abs , Triumph bonneville
*

alfa brera
296

  • Leeftijd: 55
  • Type Alfa: gulia super
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Wat te doen
« Reactie #24 Gepost op: 21 januari 2017, 20:01:25 »
ja hoor
*

Fons
386

  • Leeftijd: Met de jaren wordt men verstandiger zegt men, is dat wel zo
  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Wat te doen
« Reactie #25 Gepost op: 21 januari 2017, 21:23:38 »
Wanneer ga je naar een meeting ?
Savali Spider, Ducati MTS 1200 abs , Triumph bonneville
*

alfa brera
296

  • Leeftijd: 55
  • Type Alfa: gulia super
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Wat te doen
« Reactie #26 Gepost op: 24 januari 2017, 17:14:19 »
wanneer hij er is kom ik bij de oliebollenmeeting was ik op weg naar noorwegen van daar

*

Fons
386

  • Leeftijd: Met de jaren wordt men verstandiger zegt men, is dat wel zo
  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Wat te doen
« Reactie #27 Gepost op: 24 januari 2017, 18:14:21 »
Volgens mij is de eerst komende grote meeting , viva italia assen

Er schijnt ook een tunnelrun te komen maar daar ga ik niet heen.
Savali Spider, Ducati MTS 1200 abs , Triumph bonneville
*

jrjacobs
22

  • Leeftijd: 50
  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat te doen
« Reactie #28 Gepost op: 14 januari 2018, 15:41:14 »
Hallo..ik zit ook met dat dilemma..ik kan de mito ook inruilen op een zeer mooie brera. Mijn mito is van 2010 135 pk versie. Er moet een klein bedrag bij aan mijn kant. Heb het idee dat de brera,s nu een beetje blijven staan kwa waarde..de mito niet. De brera is een 2.2 ..echter in de historie niet terug te vinden of er wat is geweest met de distributie. Loopt zeer mooi.Bij de mito zit er een beurt aan te komen..en de de distributie en twee banden.
Pff keuzes maken.
*

GT1986
431

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm TCT
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Wat te doen
« Reactie #29 Gepost op: 14 januari 2018, 16:08:01 »
Mits je niet al te groot bent (anders pas je niet in een Brera...) zou ik de MiTo inruilen.
Nu: Giulietta 2.0 JTDm TCT Squadra tuned (2013)
Gehad: MiTo 1.3 JTDm Eco Squadra tuned (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
 

Qverde Italian parts Detailer JTD-Performance