!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Japiob
28

  • Type Alfa: 939 brera spider
  • *
    - Startende Alfist
Windgeruis cabriokap
« Gepost op: 9 juli 2019, 07:57:04 »
Beste mensen.

Over een lengte van 5 cm sluit het rubber van de kap niet goed aan tegen de ruit.
Heeft iemand ervaring met het opdikken van het rubber en dan op een manier daff het blijft zitten ?

Als ik een klein strookje rubber op de ruit plak is het windgeruis weg.  Nadeel is dat bij het  openen van de ruit
Dit dan loslaat.

Het lukt mij niet om een strookje rubber op het raamrubber te plakken. Dit laat snel los

Wellicht iemand een idee ?

Groeten
Jaap
*

Alfaerwin
12

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
  • Alfa Erwin
Re: Windgeruis cabriokap
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2020, 17:17:42 »
Beste,

Ik heb het zelfde probleem aan mijn spider en weet ook niet goed hoe dit op te lossen.
Aan de passagierskant is er een kleine opening aan de middelste rubber. Enkel bij het wassen van het voertuig komt hier wat water binnen,  anders niet.
Mocht er iemand weten hoe dit op te lossen, hoor ik het graag! Moet hier de ruit of het dak afgeregeld worden of nieuwe rubbers geplaatst worden.
Is wel prijzig, een setje rubbers voor de rechtse kant (71749472) komt op 340 €.
*

Japiob
28

  • Type Alfa: 939 brera spider
  • *
    - Startende Alfist
Re: Windgeruis cabriokap
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2020, 21:32:11 »
Als ik de rubbers goed bekijk zitten deze in een soort rails geklemd en  kan je ze schuiven zodat ze wat strakker
Tegen elkaar aanzitten.Het blljft allemaal wat rommelig.Ook de aansluiting tegen de ruit.Het ene rubber
Is wat dikker dan het andere. De vraag is maar of nieuwe rubbers het oplossen. Mijn nieuwe rubbers
Sluiten ook niet goed aan. Omdat ze hol zijn kon ik iets diks in het rubber proppen.DIt loste wel de speling
Tussen ruit en rubber op maar niet get geruis boven 80