!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Robert69
1.288

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: 1.4 MA op de rollenbank
« Reactie #15 Gepost op: 30 maart 2021, 15:14:29 »
@gbinsb : Dank voor je support. In plaats van nieuwe schoenen in de gang krijgt ze een nieuwe keuken. :D

Ik ga eerst maar eens langs de dealer waar ik de auto gekocht heb. Zij hebben Savali aanbevolen en dat verder geregeld, ik heb ook aan hen betaald voor de tuning. Volgens mij is hier dan sprake van een wanprestatie, als ik kan aantonen dat de tuning inderdaad niet goed uitgevoerd is. Al zal ik daar gezien eerdere reacties vanuit de dealer en het verkrijgen van bewijsmateriaal nog wel een flinke dobber aan krijgen.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

thijsk89
168

  • Type Alfa: Giulietta Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: 1.4 MA op de rollenbank
« Reactie #16 Gepost op: 30 maart 2021, 18:04:41 »
H&S heeft ook geen goede bank. Ik ken er maar 1 zo uit mijn hoofd: Beek Racing in Den Haag.
Interessante opmerking. Wat maakt de bank van H&S niet goed volgens jou? Grote voordeel wat ik zie voor de TS is dat er tientallen multiairs met allerlei setups op geweest zijn wat vergelijken (wat volgens mij de intentie hier o.a. ook is) vergemakkelijkt. En de kennis om er wat aan te doen, loggen ervan etc. is aanwezig..

Het feit dat het slechts een bank is met 2 rollers en qua koeling ook niet mega denderend is. De beste resultaten krijg je gewoon op een 4 roller bank. De achterwielen leveren ook weerstand op, alsmede dat niet alle auto's qua software houden van draaiende voorwielen en stilstaande achterwielen.
Dat dus...  ;)
Heb je er wel eens gebankt dan? Natuurlijk, dedicated ruimte met (koude) lucht aan&afvoer is ideaal maar dat is wat anders dan zeggen 'dat het niet goed is'.. En volgens jouw gedachtegang zijn dan alle dyno's met 2 rollers slecht. Enige wat niet kan is TCT, voor de rest zijn er trucjes om in bijvoorbeeld dynamic te kunnen banken.. ;)
*

gbinsb
307

  • Type Alfa: 147 GTA
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: 1.4 MA op de rollenbank
« Reactie #17 Gepost op: 30 maart 2021, 18:27:20 »
@gbinsb : Dank voor je support. In plaats van nieuwe schoenen in de gang krijgt ze een nieuwe keuken. :D

Ik ga eerst maar eens langs de dealer waar ik de auto gekocht heb. Zij hebben Savali aanbevolen en dat verder geregeld, ik heb ook aan hen betaald voor de tuning. Volgens mij is hier dan sprake van een wanprestatie, als ik kan aantonen dat de tuning inderdaad niet goed uitgevoerd is. Al zal ik daar gezien eerdere reacties vanuit de dealer en het verkrijgen van bewijsmateriaal nog wel een flinke dobber aan krijgen.

Ik denk dat dit de beste keuze is. Laat degene waar de auto vandaan kwam er eerst wat van zeggen, net als de tuner. Wij kijken er toch vaker amateuristisch/hobby matig tegen aan, en lezen van het scherm
147 GTA, GTV 2.0 V6 TB, Giulietta 1.4MA TCT, Corvette C6 6.2 V8
*

ArjanB
1.994

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: 1.4 MA op de rollenbank
« Reactie #18 Gepost op: 30 maart 2021, 21:14:41 »
Nou, zoals ik hierboven al zei, staat savali ook bekend om soms niet zo'n beste mappings.
Dat zullen garage en savali niet toegeven.
Je ziet dat het niet goed is, ik zou snel bij H&S afspraak maken voor nieuwe mapping. Ja kost wat, maar als je turbo kapot loopt kost het meer.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

ArjanB
1.994

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: 1.4 MA op de rollenbank
« Reactie #19 Gepost op: 30 maart 2021, 21:17:47 »
Bekijk dit even.
Andersom zal er zeker ook wel geklaagd worden, maar dit spreekt voor zich toch?


nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

bekkie
2.744

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: 1.4 MA op de rollenbank
« Reactie #20 Gepost op: 31 maart 2021, 18:40:25 »
Sjonge, dit is wel heftig ja. Zo'n ongefilterde kritiek zegt wel iets...
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

DanaBanana
775

  • *****
    - Super Alfist
Re: 1.4 MA op de rollenbank
« Reactie #21 Gepost op: 31 maart 2021, 22:25:32 »
Persoonlijk heb ik mijn Alfa's altijd tot volle tevredenheid bij Squadra laten tunen.

Ondanks die tevredenheid is er een periode geweest waarin ik me toch een beetje aan Squadra ergerde. Dit omdat Stephan m.i. net effe te veel bezig was met roeptoeteren wat anderen in zijn ogen niet goed deden. Afgezien van of hij gelijk had of niet, vond ik dat hij dit gedrag niet nodig had en beter uit kon gaan van zijn eigen kracht zonder anderen (openbaar) te hoeven bekritiseren.

Gelukkig merk ik dit gedrag bij Squadra tegenwoordig een stuk minder. Maar als ik bovenstaande posts zo lees, lijkt het erop alsof H&S Corse het stokje van "jezelf prijzen door anderen te bekritiseren" heeft overgenomen. Ik vind dat niet echt sterk.

Ik besef dat er hier veel mensen erg enthousiast zijn over H&S Corse, dus wellicht valt mijn opmerking niet bij iedereen even goed. Maar ik wilde het toch even kwijt.
*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: 1.4 MA op de rollenbank
« Reactie #22 Gepost op: 1 april 2021, 07:53:41 »
Persoonlijk heb ik mijn Alfa's altijd tot volle tevredenheid bij Squadra laten tunen.

Ondanks die tevredenheid is er een periode geweest waarin ik me toch een beetje aan Squadra ergerde. Dit omdat Stephan m.i. net effe te veel bezig was met roeptoeteren wat anderen in zijn ogen niet goed deden. Afgezien van of hij gelijk had of niet, vond ik dat hij dit gedrag niet nodig had en beter uit kon gaan van zijn eigen kracht zonder anderen (openbaar) te hoeven bekritiseren.

Gelukkig merk ik dit gedrag bij Squadra tegenwoordig een stuk minder. Maar als ik bovenstaande posts zo lees, lijkt het erop alsof H&S Corse het stokje van "jezelf prijzen door anderen te bekritiseren" heeft overgenomen. Ik vind dat niet echt sterk.

Ik besef dat er hier veel mensen erg enthousiast zijn over H&S Corse, dus wellicht valt mijn opmerking niet bij iedereen even goed. Maar ik wilde het toch even kwijt.

Precies de reden dat ik nooit bij HS ben geweest. Altijd klagen over anderen. Vraag je informatie op, krijg je meer een stortvloed over andere tuners. Al is dit vele jaren geleden. Geen idee hoe het nu is.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Robert69
1.288

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: 1.4 MA op de rollenbank
« Reactie #23 Gepost op: 1 april 2021, 12:08:56 »
@ArjanB : pwoahhh....dat zijn niet mis te verstande berichten.

Als iemand zijn werk gewoon niet goed doet dan mag daar wat mij betreft ruchtbaarheid aan gegeven worden. Of je dat op de manier moet doen zoals H&S dat doet in die berichten kun je over discussiƫren. Ikzelf vind dat niet zo chique, dat had anders gekund.

Ik geloof namelijk wel dat Ronald best een goede tuner kan zijn, maar zo te zien is hij niet heel sterk met de 1.4 MA.

147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

gbinsb
307

  • Type Alfa: 147 GTA
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: 1.4 MA op de rollenbank
« Reactie #24 Gepost op: 1 april 2021, 12:20:40 »
Ik heb recent een keurige reactie ontvangen voor een tuning informatie aanvraag bij H&S voor mijn 1.4 MA, en overweeg om het bij hun te laten uitvoeren. Ik realiseer me ook dat over algemeen vaker negatieve verhalen verschijnen dan de succes verhalen, dit geld niet alleen voor tuning.

Zoals DanaBanana zegt, prijs je eigen kracht. Daar win je het uiteindelijk mee, en kies zelf waar je een prettig gevoel bij hebt. Ongetwijfeld dat het ergens anders beter zou kunnen, dat geld ook voor meeste andere dingen. Voelt het nadien toch niet goed, ga dan terug om dat te bespreken en wellicht volgt er een oplossing.

Daarnaast is elke auto toch altijd net wat anders, wanneer een reguliere tuning wordt toegepast zal je bijna nooit het volledige potentieel krijgen. En wellicht reageert de motor er dan ook net wat anders op als je zou verwachten. Vervelend natuurlijk, maar het gebeurd. Heb het ook ondervonden bij mijn GTV en Squadra tuning. De auto heeft nooit het toegeschreven vermogen gehaald. Heeft dat dan met de tuning te maken of met de motor? (Ik weet t antwoord)

Met RVcorse heb ik geen daadwerkelijke ervaring, mijn communicatie is altijd wel goed en helder verlopen. Bedoeling is ooit nog mijn GTA individueel bij hem af te laten stellen, wanneer daar andere nokkenassen in zitten.
147 GTA, GTV 2.0 V6 TB, Giulietta 1.4MA TCT, Corvette C6 6.2 V8
*

ArjanB
1.994

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: 1.4 MA op de rollenbank
« Reactie #25 Gepost op: 1 april 2021, 13:40:45 »
de printscreens hierboven zijn van een jaar (of twee?) terug.
Er is best wat commentaar gekomen op dergelijke posts en H&S heeft sindsdien nooit meer negatieve uitlatingen over tuner-x gedaan, en gaat nu veel meer uit van hun eigen kracht. Wat dus beter is, en denk dat het punt intussen wel gemaakt is.

Ieder moet kiezen wat hem beste lijkt, ik heb goed gevoel bij squadra (heb ik op mijn GTA) en H&S / RevLimit (spelen wat meer met ontstekingsvervroeging, en gebruiken vaak een wat lagere turbo druk dan anderen) en lees eigenlijk alleen over savali negatieve verhalen, zeker bij de 1.4 (Abarth en Giulietta) waar H&S juist heel goed in is.
Als je verder wilt dan stage-1, dus echt op-maat-software dan haakt squadra vaak af.

@gbinsb mijn GTA was met cf2, madeno en squadra gemeten op 268pk.
Resultaat is natuurlijk erg bank- en temperatuursafhankelijk (hier 25 graden) maar bij mij kwam het vermogen er dus wel goed uit icm squadra.

https://www.youtube.com/watch?v=_kKjqsfO9j0

nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Robert69
1.288

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: 1.4 MA op de rollenbank
« Reactie #26 Gepost op: 1 april 2021, 16:06:52 »
@gbinsb : Dank voor je support. In plaats van nieuwe schoenen in de gang krijgt ze een nieuwe keuken. :D

Ik ga eerst maar eens langs de dealer waar ik de auto gekocht heb. Zij hebben Savali aanbevolen en dat verder geregeld, ik heb ook aan hen betaald voor de tuning. Volgens mij is hier dan sprake van een wanprestatie, als ik kan aantonen dat de tuning inderdaad niet goed uitgevoerd is. Al zal ik daar gezien eerdere reacties vanuit de dealer en het verkrijgen van bewijsmateriaal nog wel een flinke dobber aan krijgen.

Ik denk dat dit de beste keuze is. Laat degene waar de auto vandaan kwam er eerst wat van zeggen, net als de tuner. Wij kijken er toch vaker amateuristisch/hobby matig tegen aan, en lezen van het scherm

Net de garage gesproken. Precies de reactie die ik al verwachtte: Ja maar hij was goed nadat hij getuned is. En ja, ook turbo's slijten, hij was goed toen je de auto kocht. En ja, garantieperiode is verlopen dus ik zou niet weten wat wij hier aan kunnen doen.

Ha, maar dan heb je toch echt de verkeerde voor je! Ik laat het hier niet bij zitten, iemand gaat hiervoor betalen and it's not me. Al is het 10 jaar later, als een klus niet goed en vakkundig is uitgevoerd, en daar lijkt het op, dan moet je zorgen dat dit in orde wordt gemaakt.

Ze gaan nu contact opnemen met Ronald. Later meer.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

gbinsb
307

  • Type Alfa: 147 GTA
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: 1.4 MA op de rollenbank
« Reactie #27 Gepost op: 1 april 2021, 16:55:14 »
Citaat van: ArjanB op  1 april 2021, 13:40:45
Citaat van: ArjanB op  1 april 2021, 13:40:45

@gbinsb mijn GTA was met cf2, madeno en squadra gemeten op 268pk.
Resultaat is natuurlijk erg bank- en temperatuursafhankelijk (hier 25 graden) maar bij mij kwam het vermogen er dus wel goed uit icm squadra.
www.youtube.com/watch?v=_kKjqsfO9j0

@ArjanB  ten tijde van het plaatsen van de chip's in mijn GTV, werdt al duidelijk dat de standaard configuratie al niet lekker werkte. Stephan ging toch nog wat andere eproms bakken en dit proberen. Dit lukt nog steeds niet goed genoeg. Betekende dat ik alleen de injectie computer "getuned" kreeg en de onsteking/turbo computer bleef onaangetast. Het viel dus tegen, en hij kon eigenlijk verder niets voor me beteken. Daar hield het dus op, het was ook niet echt de optie meer om naar een bank te gaan.

De auto toen bij Rica laten rollen, en daar kwam na tuning precies het fabrieks vermogen uit rollen. Ik zal een topic openen voor de GTV, daar is genoeg over te vertellen. Heb de auto nog steeds.



De 147 GTA heb ik jaren geleden bij vd wereld laten rollen. daar kwam toen 248pk en 309 nm uit. Heb een BMC-CDA ram-air, CF2 spruitstukken, EQ frontpipes en er zat een katvervanger onder. ECU was standaard, maar je zag aan de grafiek dat er wat haperingen in zat. Zit overigens een 156 2.5 V6 bak onder.




https://www.youtube.com/watch?v=2NkTWvz45do&list=FLqwkApH8-elyJYCtGS8ajUQ&index=2

Paar weken terug heb ik m nog een keer laten rollen bij Mebu in Nootdorp. Na de standaard beurtjes zijn ook de bobines, brandstofpomp en LMM vervangen. Auto rijd als een jekko nu, en laat een gezond resultaat zien op de bank.




https://www.youtube.com/watch?v=wj2yyZpAYGQ

Maar Squadra wil de GTA niet meer tunen, is te oud, dus hiervoor al meermaals contact gehad met Ronald van RV Corse en die wil en kan hier wat mee. GTA krijgt nog eerst een grote overhaul en dan maar eens kijken of er wat meer uit wil komen.
147 GTA, GTV 2.0 V6 TB, Giulietta 1.4MA TCT, Corvette C6 6.2 V8
*

ArjanB
1.994

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: 1.4 MA op de rollenbank
« Reactie #28 Gepost op: 2 april 2021, 17:00:05 »
Mooi resultaat!
Die rode GTA, daar had je toch ook een topic over op alfaforum (toen dat nog online was)?
Herken de unieke kleur, maar inmiddels de wrap eraf?

Jammer dat het niet wil lukken qua ECU remap, dan lijkt Ronald en goede keuze.
En zoals ik al noemde is zijn slechte reputatie met name bij 1,4 turbo blokken, grote kans dat hij met een busso meer kan.

Nieuw topic mag!! Lijkt me interessant om ook van de GTV meer te weten (blijft uniek mooie auto)
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

gbinsb
307

  • Type Alfa: 147 GTA
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: 1.4 MA op de rollenbank
« Reactie #29 Gepost op: 4 april 2021, 08:49:20 »
@ArjanB ja resultaat van laatste metingen erg mooi, geen hikjes. Nu hoop ik dat ik toch minimaal zo ver kan komen als jou GTA :)

Ja ik had in het verleden meerdere topics, van de GTA hield ik het ook bij op het alfaforum. Dat is helaas vergaan, net als scarb momenteel. Ik zal binnenkort wat posten over de GTV, heb daar al leuke dingen mee gedaan.
147 GTA, GTV 2.0 V6 TB, Giulietta 1.4MA TCT, Corvette C6 6.2 V8