!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

GiuliettaNeroEtna
3

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: 1.4MA chippen ervaring
« Reactie #30 Gepost op: 11 april 2021, 20:20:06 »

Hebben ze nog iets vermeld over de mogelijkheid voor softwareaanpassing van de TCT bak? Ik had daar ook een vraag over gesteld, dit blijkt nog ontwikkeling zijn. Wellicht heb je iets meer gehoord?

Dit heb ik inderdaad een paar maanden geleden gevraagd en was er toen nog niet. Tussen het mailverkeer en de afspraak van het tunen zit wel een paar maanden, hoe het nu zit durf ik niet te zeggen.

Over de einddemper: Ik heb (ook door H&S) een Ulter laten plaatsen met kleppen, zeker een aanrader!! 
*

manuevg77
22

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT
  • *
    - Startende Alfist
  • 145 1.6ie;156 sw 1.9 JTD;159 sw 1.9 JTS;147 1.6 TS
Re: 1.4MA chippen ervaring
« Reactie #31 Gepost op: 11 april 2021, 20:31:32 »

Hebben ze nog iets vermeld over de mogelijkheid voor softwareaanpassing van de TCT bak? Ik had daar ook een vraag over gesteld, dit blijkt nog ontwikkeling zijn. Wellicht heb je iets meer gehoord?

Dit heb ik inderdaad een paar maanden geleden gevraagd en was er toen nog niet. Tussen het mailverkeer en de afspraak van het tunen zit wel een paar maanden, hoe het nu zit durf ik niet te zeggen.

Over de einddemper: Ik heb (ook door H&S) een Ulter laten plaatsen met kleppen, zeker een aanrader!!

Wat voor software aanpassing van de tct bak hebben jullie het over?  Ik zal dat dan vragen.
ex-145 1.6ie; ex-156 sw 1.9 JTD; ex-159 sw 1.9 JTS; ex-147 1.6 TS
*

GiuliettaNeroEtna
3

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: 1.4MA chippen ervaring
« Reactie #32 Gepost op: 11 april 2021, 20:59:54 »
"Tenslotte zijn er inmiddels (begin 2013) diverse software updates verschenen voor motormanagement en TCT besturing. De laatste is bedoeld voor een “verbeterde rijeigenschappen”. De motormanagement updates voor een start/stop functie"

Bron: https://squadra-tuning.nl/chiptuning/alfa-romeo/giulietta/1-4-16v-turbo-multiair-tct/
*

thijsk89
168

  • Type Alfa: Giulietta Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: 1.4MA chippen ervaring
« Reactie #33 Gepost op: 11 april 2021, 22:37:41 »
"Tenslotte zijn er inmiddels (begin 2013) diverse software updates verschenen voor motormanagement en TCT besturing. De laatste is bedoeld voor een “verbeterde rijeigenschappen”. De motormanagement updates voor een start/stop functie"

Bron: https://squadra-tuning.nl/chiptuning/alfa-romeo/giulietta/1-4-16v-turbo-multiair-tct/
Ik denk dat hetgeen je quote over een fabrieksupdate gaat, niet aanpassingen door Stephan zelf.
*

gbinsb
307

  • Type Alfa: 147 GTA
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: 1.4MA chippen ervaring
« Reactie #34 Gepost op: 12 april 2021, 09:13:41 »
Fabrieksupdate zal niet veel verbetering gaan brengen, denk dat ik al de laatste versie heb. Maar ook een finetuning van het schakel gedrag door aanpassing van de TCT computer. Zou mooi zijn als deze ook afgestemd wordt op de tuning. Schakelt vaak te snel op of te veel zetten terug. Gaspedaal response op de ecu is dan wel beter, maar weet niet of de TCT computer dit afzonderlijk opneemt of doorgestuurd krijgt van de ecu.

Ik vergelijk het met de zf automaat in mijn giulia, die is wel rapper hoor en ook iets beter beïnvloedbaar met het gaspedaal.
147 GTA, GTV 2.0 V6 TB, Giulietta 1.4MA TCT, Corvette C6 6.2 V8