!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: 1.4MA voorzien van QV uitlaat
« Reactie #15 Gepost op: 9 maart 2021, 15:42:42 »

Dank voor jullie tips en links Daniel en 8Ball!
Niet fijn als een bestelling zo slecht loopt.
Ga dus Fabioshop aanschrijven, nou is mijn Italiaans nogal roestig, kan dat ook in een andere taal?
Ik kan alleen via FB contacten begrijp ik. Passen deze diffusers 1 op 1 met de Giulietta 2010?
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: 1.4MA voorzien van QV uitlaat
« Reactie #16 Gepost op: 9 maart 2021, 16:24:55 »
Ja diffusers passen 1 op 1, achterbumper is nooit gewijzigd. De diffuser zit onderaan met een paar schroefjes vast en bovenlangs geklikt.

Ik heb via die Facebookpagina (wel andere verkoper) mijn 2014 model facelift stuur gekocht, gewoon beetje basic Engels gepraat en dat ging goed. Betaald via PayPal zodat je nog enigzins verzekerd bent en had 'm  met een weekje binnen.

Welke ga je doen? Volledig zwart of met rood randje bovenlangs?
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: 1.4MA voorzien van QV uitlaat
« Reactie #17 Gepost op: 9 maart 2021, 19:01:46 »
Citaat van: DanielH92 op  9 maart 2021, 16:24:55
Citaat van: DanielH92 op  9 maart 2021, 16:24:55
Ja diffusers passen 1 op 1, achterbumper is nooit gewijzigd. De diffuser zit onderaan met een paar schroefjes vast en bovenlangs geklikt.

Ik heb via die Facebookpagina (wel andere verkoper) mijn 2014 model facelift stuur gekocht, gewoon beetje basic Engels gepraat en dat ging goed. Betaald via PayPal zodat je nog enigzins verzekerd bent en had 'm  met een weekje binnen.

Welke ga je doen? Volledig zwart of met rood randje bovenlangs?

Ik had een chatbericht gestuurd naar Milone Fabio privé via Marketplace, maar werd niet verstuurd, denk dat zijn profiel niet meer bestaat of zoiets. Ach ja, ben een non facebooker.  :-[
Op Ebay heb ik ook de ori ribbel diffusers gevonden voor paar tientjes duurder.
Het wordt iig eentje met een rood randje, staat super bij grigio metallico.
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: 1.4MA voorzien van QV uitlaat
« Reactie #18 Gepost op: 10 maart 2021, 15:00:26 »

Ik heb de Veloce diffuser toch maar ondanks hogere prijs €179.- + (Verzendkosten €65-) besteld via Ebay bij Centroalfaricambi. Altijd nog 100 eu. goedkoper dan Alfisti.net.
Nu nog op zoek naar een lekker klinkende dubbele sportdemper. Ulter?
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: 1.4MA voorzien van QV uitlaat
« Reactie #19 Gepost op: 10 maart 2021, 15:12:01 »

Ik heb de Veloce diffuser toch maar ondanks hogere prijs €179.- + (Verzendkosten €65-) besteld via Ebay bij Centroalfaricambi. Altijd nog 100 eu. goedkoper dan Alfisti.net.
Nu nog op zoek naar een lekker klinkende dubbele sportdemper. Ulter?

Heb absoluut geen ervaring met sportuitlaten, onder mijn Juul zit voor het eerst va mijn leven een Ulter duplex uitlaat. Qua geluid niet veel verschil met het geluid van de standaard uitlaat. Onlangs ook een Ragazzon demperloze middenpijp geplaatst, Dat maakt wel verschil qua geluid ;D Erg leuk in de parkeergarage, heb ik ontdekt!
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

brinkerik
1.831

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: 1.4MA voorzien van QV uitlaat
« Reactie #20 Gepost op: 10 maart 2021, 18:32:20 »
Ik liep altijd met een boog om sport uitlaten heen.  Totdat iemand mij  ergens een jaar of 5 geleden sierstukken aanbood voor mijn 159 2.4.   Gratis, bij inruil van de originele laatste dempers. Ondanks dat de kelken te groot waren, werd ik blij van het beetje extra geluid.

Nu, met de Giulietta, een uitlaat die ik zelf nooit gekozen zou hebben, maar de vorige Duitse eigenaar, was blijkbaar fan  van..  Raggazon.   Wat ik jammer vind, is dat deze standaard start in open `brul` positie, en niet in de gedempte stand  maar; wordt erg blij van de extra emotie die het oplevert; en zou nu niet meer terug kunnen naar een auto zonder...


Ragazzon-Edelstahl-   ( foto is voorbeeld van Alfisti.net ) 



link naar alfisti ;  https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Sportuitlaten/Ragazzon-Edelstahl-Klappen-Auspuffanlage::7981.html


https://youtu.be/COQqQwuswBM

Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: 1.4MA voorzien van QV uitlaat
« Reactie #21 Gepost op: 10 maart 2021, 18:56:04 »

Ik heb de Veloce diffuser toch maar ondanks hogere prijs €179.- + (Verzendkosten €65-) besteld via Ebay bij Centroalfaricambi. Altijd nog 100 eu. goedkoper dan Alfisti.net.
Nu nog op zoek naar een lekker klinkende dubbele sportdemper. Ulter?

Heb absoluut geen ervaring met sportuitlaten, onder mijn Juul zit voor het eerst va mijn leven een Ulter duplex uitlaat. Qua geluid niet veel verschil met het geluid van de standaard uitlaat. Onlangs ook een Ragazzon demperloze middenpijp geplaatst, Dat maakt wel verschil qua geluid ;D Erg leuk in de parkeergarage, heb ik ontdekt!

Ik heb dezelfde setup. Ulter Einddemper en ragazzon demperloze middenpijp. Bij koude motor (tot 60 graden) ploft hij ook bij gas los na optrekken 🤣 Verder lekker rauw met optrekken en niet storend op constante snelheid. Helemaal top! 🤌🏻
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: 1.4MA voorzien van QV uitlaat
« Reactie #22 Gepost op: 10 maart 2021, 19:49:26 »

Ik heb de Veloce diffuser toch maar ondanks hogere prijs €179.- + (Verzendkosten €65-) besteld via Ebay bij Centroalfaricambi. Altijd nog 100 eu. goedkoper dan Alfisti.net.
Nu nog op zoek naar een lekker klinkende dubbele sportdemper. Ulter?

Heb absoluut geen ervaring met sportuitlaten, onder mijn Juul zit voor het eerst va mijn leven een Ulter duplex uitlaat. Qua geluid niet veel verschil met het geluid van de standaard uitlaat. Onlangs ook een Ragazzon demperloze middenpijp geplaatst, Dat maakt wel verschil qua geluid ;D Erg leuk in de parkeergarage, heb ik ontdekt!

Ik heb dezelfde setup. Ulter Einddemper en ragazzon demperloze middenpijp. Bij koude motor (tot 60 graden) ploft hij ook bij gas los na optrekken 🤣 Verder lekker rauw met optrekken en niet storend op constante snelheid. Helemaal top! 🤌🏻

Waarschijnlijk ga ik ook met jullie set up rijden. Als je van een 156 V6 Busso afkomt dan ben je wel wat gewend!  ;D Dat mis ik nog steeds, heerrrrrlijk!
Wat ik heb begrepen na het lezen van de diverse topics hier en luisteren naar geluid, dat er een niet storende brom uitkomt, en niet zo'n hoog snerpend geluid wat ik zelf niet zo lekker vind.
Maakt het trouwens uit qua geluid of je met een Ragazzon of pak 'm beet met een Romax of Supersprint middenpijp rijdt, lijkt mij van niet toch? Wellicht verschil in pasvorm?







Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

Lennard
25

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 multiair
  • *
    - Startende Alfist
Re: 1.4MA voorzien van QV uitlaat
« Reactie #23 Gepost op: 10 maart 2021, 21:23:32 »
En hoe zit het met de montage van de Ulter uitlaat qua ophangingsrubbers voor de uitlaat?

Kost me dat veel moeite als ik er totaal geen probleem mee heb?
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: 1.4MA voorzien van QV uitlaat
« Reactie #24 Gepost op: 10 maart 2021, 23:19:13 »
En hoe zit het met de montage van de Ulter uitlaat qua ophangingsrubbers voor de uitlaat?

Kost me dat veel moeite als ik er totaal geen probleem mee heb?

Het is echt simpel. Het linker rubber hergebruik je, rechts komt er één bij. Verder zit de pijp zelf met 1 uitlaatklem op de middenpijp vast en dat is alles. Ik had 'm in een minuut of 20 verwisseld met behulp van een brug.

Het verwisselen van de diffuser ook eenvoudig en net zo veel tijd aan kwijt geweest.
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: 1.4MA voorzien van QV uitlaat
« Reactie #25 Gepost op: 10 maart 2021, 23:24:19 »

Ik heb de Veloce diffuser toch maar ondanks hogere prijs €179.- + (Verzendkosten €65-) besteld via Ebay bij Centroalfaricambi. Altijd nog 100 eu. goedkoper dan Alfisti.net.
Nu nog op zoek naar een lekker klinkende dubbele sportdemper. Ulter?

Heb absoluut geen ervaring met sportuitlaten, onder mijn Juul zit voor het eerst va mijn leven een Ulter duplex uitlaat. Qua geluid niet veel verschil met het geluid van de standaard uitlaat. Onlangs ook een Ragazzon demperloze middenpijp geplaatst, Dat maakt wel verschil qua geluid ;D Erg leuk in de parkeergarage, heb ik ontdekt!

Ik heb dezelfde setup. Ulter Einddemper en ragazzon demperloze middenpijp. Bij koude motor (tot 60 graden) ploft hij ook bij gas los na optrekken 🤣 Verder lekker rauw met optrekken en niet storend op constante snelheid. Helemaal top! 🤌🏻

Waarschijnlijk ga ik ook met jullie set up rijden. Als je van een 156 V6 Busso afkomt dan ben je wel wat gewend!  ;D Dat mis ik nog steeds, heerrrrrlijk!
Wat ik heb begrepen na het lezen van de diverse topics hier en luisteren naar geluid, dat er een niet storende brom uitkomt, en niet zo'n hoog snerpend geluid wat ik zelf niet zo lekker vind.
Maakt het trouwens uit qua geluid of je met een Ragazzon of pak 'm beet met een Romax of Supersprint middenpijp rijdt, lijkt mij van niet toch? Wellicht verschil in pasvorm?

Het is inderdaad een wat zware brom en niet snerpend. Bij koude motor starten best een aardig zware dreun als ie stationair loopt (achter de auto, niet erin hoorbaar) maar dat is weg als ie is opgewarmd.

Qua merk middenpijp zal het niet zo veel uitmaken. Die Ragazzon beviel me qua pasvorm goed, en omdat die uit twee delen bestaat kun je nog een beetje met de pijpen draaien en de hoogte van de sierstukken daarmee bepalen. Leuke bijkomstigheid, met alleen de Ulter einddemper op de ori middendemper hing hij voor m'n gevoel zo'n 15mm te hoog, dat is nu dus ook mooi opgelost 🙂
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: 1.4MA voorzien van QV uitlaat
« Reactie #26 Gepost op: 11 maart 2021, 13:08:57 »

Ik heb de Veloce diffuser toch maar ondanks hogere prijs €179.- + (Verzendkosten €65-) besteld via Ebay bij Centroalfaricambi. Altijd nog 100 eu. goedkoper dan Alfisti.net.
Nu nog op zoek naar een lekker klinkende dubbele sportdemper. Ulter?

Vergeet niet het afdekkapje van het sleepoog mee te bestellen als die er niet bij zit!
Die van de oude diffuser is half rond, die op de nieuwe diffuser is hoekiger.
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: 1.4MA voorzien van QV uitlaat
« Reactie #27 Gepost op: 11 maart 2021, 13:28:28 »

Ik heb de Veloce diffuser toch maar ondanks hogere prijs €179.- + (Verzendkosten €65-) besteld via Ebay bij Centroalfaricambi. Altijd nog 100 eu. goedkoper dan Alfisti.net.
Nu nog op zoek naar een lekker klinkende dubbele sportdemper. Ulter?

Vergeet niet het afdekkapje van het sleepoog mee te bestellen als die er niet bij zit!
Die van de oude diffuser is half rond, die op de nieuwe diffuser is hoekiger.

Edit: Volgens qverde is de diffuser van het oude type 2010-2016.

Ok, is de Veloce diff  met rood randje het oude of nieuwe type? Het afdekkapje zal er niet bijzitten. Kun je hier makkelijk bestellen bij Tuynder of zo.
Gisteren de Ulter einddemper besteld, nu alleen nog  de demperloze middenpijp.  :steeringwheel: :dance:
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

marcelt
116

  • Type Alfa: Giulia 2.0 - 2022
  • ***
    - Alfist
Re: 1.4MA voorzien van QV uitlaat
« Reactie #28 Gepost op: 14 maart 2021, 10:22:42 »
Eens met de reacties hiervoor. Ik stond voor dezelfde overweging: een QV uitlaat aanpassen of een nieuwe kopen en was eerlijk ook wel wat huiverig voor het geluid van een “sportuitlaat” want: gezinsauto. Met een QV uitlaat moet je dan met verloopstukken gaan werken en heb je nog steeds 80 of 90 mm eindstukken terwijl je voor het oog eigenlijk 100mm wil.

Heb uiteindelijk ook de Ulter besteld. Geluid binnen is niet noemenswaardig anders geworden terwijl ik wel het idee heb dat die van buiten net een wat lekkerder brom heeft (hoor ik als mij vrouw met de auto thuiskomt😊). En inderdaad de montage is (zeker met een brug) een fluitje van een cent.
Huidig: Giulia 2022
Eerder: Alfa 147 2.0 2001,  Alfa MiTo 1.3 JTDm 2011, Giulietta TCT 2013
Trouwauto : Alfa 8C Spider
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: 1.4MA voorzien van QV uitlaat
« Reactie #29 Gepost op: 14 maart 2021, 14:22:03 »

Heb uiteindelijk ook de Ulter besteld. Geluid binnen is niet noemenswaardig anders geworden terwijl ik wel het idee heb dat die van buiten net een wat lekkerder brom heeft (hoor ik als mij vrouw met de auto thuiskomt😊). En inderdaad de montage is (zeker met een brug) een fluitje van een cent.

Dat heb ik dus ook als mijn vrouw thuiskomt en 'm pal naast het huis parkeert. Dan resoneert het geluid door het hele huis! Maar dat deed het ook al zonder Ulter. Nu met de Ragazzon middenpijp is dat wel een tandje...ehhh...excentrieker zeg maar ;D
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce