!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Citaat van: TwanV_ op 8 februari 2026, 14:19:32Citaat van: TwanV_ op 8 februari 2026, 14:19:32Citaat van: Baszco op 2 februari 2026, 17:33:44Citaat van: Baszco op 2 februari 2026, 17:33:44Het zijn zeker geen zuinige auto’s, maar bij “normaal” rijden is dat wel wat excessief. Tank de auto eens vol (60L), en rij ‘m dan leeg tot het reserve lampje. Meet deze afstand met je trip en reken dan zelf eens uit hoeveel km/L de auto verbruikt. Het verbruik van de boordcomputer kan nog wel eens afwijken van de realiteit.Ik heb dit dus van de week gedaan omdat ik benieuwd was, verbruik op de boordcomputer was 1:12,7.547 km gereden en de tank aangevuld met 47 liter, een snelle rekensom leert dat dat een verbruik geeft van 1:11,6.Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Zal het de komende paar tankbeurten ook uit gaan rekenenEr is al een aantal keren aangegeven dat de koude omstandigheden een rol spelen in het verbruik. Zeker icm relatief korte afstanden. Dus 1 op 11,6 vind ik niet raar.In de zomer zal dit gunstiger gaan uitpakken.Aan de andere kant, als je met een Alfa Romeo bezig blijft omtrent verbruik, dan heb je misschien het verkeerde merk
Citaat van: Baszco op 2 februari 2026, 17:33:44Citaat van: Baszco op 2 februari 2026, 17:33:44Het zijn zeker geen zuinige auto’s, maar bij “normaal” rijden is dat wel wat excessief. Tank de auto eens vol (60L), en rij ‘m dan leeg tot het reserve lampje. Meet deze afstand met je trip en reken dan zelf eens uit hoeveel km/L de auto verbruikt. Het verbruik van de boordcomputer kan nog wel eens afwijken van de realiteit.Ik heb dit dus van de week gedaan omdat ik benieuwd was, verbruik op de boordcomputer was 1:12,7.547 km gereden en de tank aangevuld met 47 liter, een snelle rekensom leert dat dat een verbruik geeft van 1:11,6.Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Zal het de komende paar tankbeurten ook uit gaan rekenen
Het zijn zeker geen zuinige auto’s, maar bij “normaal” rijden is dat wel wat excessief. Tank de auto eens vol (60L), en rij ‘m dan leeg tot het reserve lampje. Meet deze afstand met je trip en reken dan zelf eens uit hoeveel km/L de auto verbruikt. Het verbruik van de boordcomputer kan nog wel eens afwijken van de realiteit.
Dat was niet je vraag in je openingspost.
Citaat van: Nelson op 8 februari 2026, 18:15:26Citaat van: Nelson op 8 februari 2026, 18:15:26Dat was niet je vraag in je openingspost.Waar heb je het over? De vraag in me post is letterlijk of iemand weet waar het aan kan liggen het daadwerkelijke verbruik anders is dan wat de boordcomputer aangeeft.Ik ben niet de topicstarter he🤣
Citaat van: TwanV_ op 8 februari 2026, 18:19:05Citaat van: TwanV_ op 8 februari 2026, 18:19:05Citaat van: Nelson op 8 februari 2026, 18:15:26Citaat van: Nelson op 8 februari 2026, 18:15:26Dat was niet je vraag in je openingspost.Waar heb je het over? De vraag in me post is letterlijk of iemand weet waar het aan kan liggen het daadwerkelijke verbruik anders is dan wat de boordcomputer aangeeft.Ik ben niet de topicstarter he🤣Bij mijn beide Giulietta’s bedraagt die afwijking 0,2 liter. Dus wanneer de boordcomputer bijvoorbeeld 6,7 als gemiddelde aangeeft, dan bereken ik na het aftanken 6,9 liter per 100 km.
Bij mijn beide Giulietta’s bedraagt die afwijking 0,2 liter. Dus wanneer de boordcomputer bijvoorbeeld 6,7 als gemiddelde aangeeft, dan bereken ik na het aftanken 6,9 liter per 100 km.
Ik heb het nooit nagemeten... Ik tank als het wijzertje op 1/4 vol staat. En dan zie ik wel wat het verbruik per km was
Goedenavond allen! Ik heb een vraag ik heb een Giulietta gekocht. 2014 model 1.4 TB MA 170 pk. Na een tijd rijden, zegt de boordcomputer dat hij 1 op 10.5 rijd. En met stadsverkeer 1 op 9.1 is dit normaal? Of zullen de bougies een beurt nodig hebben? Of heeft iemand andere tips voor deze beginner!
Citaat van: Semdvries op 2 februari 2026, 17:28:14Citaat van: Semdvries op 2 februari 2026, 17:28:14Goedenavond allen! Ik heb een vraag ik heb een Giulietta gekocht. 2014 model 1.4 TB MA 170 pk. Na een tijd rijden, zegt de boordcomputer dat hij 1 op 10.5 rijd. En met stadsverkeer 1 op 9.1 is dit normaal? Of zullen de bougies een beurt nodig hebben? Of heeft iemand andere tips voor deze beginner!Het was de luchtmassameter die vies was. En de bougies mochten ook wel vernieuwd worden!