!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Jakob
200

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 T-Jet
  • ***
    - Alfist
120 pk T-jet
« Gepost op: 13 maart 2014, 12:44:28 »
Heren en dames Alfisti,

Ik ben wat aan het rondzien om mijn Mito te vervangen door een Giulietta. De 120pk benzine lijkt mij een mooie stap van mijn turboloze 105 pk multiair. Heeft iemand deze motor, of er al mee gereden? Ik heb wel een paar keer met de 105 pk diesel gereden. Die was eigenlijk al zeer vlot door zijn gezonde koppel :)
*

bekkie
2.728

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: 120 pk T-jet
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2014, 13:03:49 »
Ja, heb ik mee gereden. Heb uiteindelijk de 170pk 1.4MA gekocht maar moet eerlijk bekennen dat de '120pk' versie verrassend snel is. Navraag leerde ook dat deze versie standaard sowieso 132pk bezit. Dus Alfa geeft (bewust?) een lager vermogen op. Wat mij betreft als 'instapper' in de Giulietta-reeks een echte aanrader!
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Jakob
200

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 T-Jet
  • ***
    - Alfist
120 pk T-jet
« Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2014, 13:13:27 »
Dat hoger vermogen heb ik ook gelezen op de squadra site. Een 170 pk spreekt mij ook aan, maar veel zal toch afhangen van wat het allemaal kost :)
Re: 120 pk T-jet
« Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2014, 13:28:12 »
Ik denk dat je met een gechipte 120pk Tjet een heel fijn karretje hebt. Lekker veel koppel ook.
*

bekkie
2.728

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: 120 pk T-jet
« Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2014, 15:27:54 »
Ik denk dat je met een gechipte 120pk Tjet een heel fijn karretje hebt. Lekker veel koppel ook.

Trekt volgens mij ook lekkerder door boven de 5000 toeren. Want de MA houdt het dan wel voor gezien....
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Jakob
200

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 T-Jet
  • ***
    - Alfist
120 pk T-jet
« Reactie #5 Gepost op: 13 maart 2014, 15:45:46 »
Brengt mij bij een ander dilemma: een nieuwe facelift 120 pk Veloce, verder zonder opties, of een 2010 2.0 jtdm met xenon, bose, leder, sport pack en 18" wielen etc. Maar wel met 70d km. In Nero Etna.
Een collega van mijn vrouw verkoopt zijn giulietta.
Re: 120 pk T-jet
« Reactie #6 Gepost op: 13 maart 2014, 15:54:39 »
Wat verschilt dat in prijs? De 2.0 JTDm is ook een fijn blok en daar gaan ook wel wat andere software in. Je landgenoot Jetronic hier op het forum heeft er eentje met tct. En de opties zijn natuurlijk ook wel lekker, die 70.000km is nog niet veel voor een diesel.
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Re: 120 pk T-jet
« Reactie #7 Gepost op: 13 maart 2014, 16:04:19 »
Ik zou dan zeker voor die diesel gaan !
*

Jakob
200

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 T-Jet
  • ***
    - Alfist
120 pk T-jet
« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2014, 16:05:08 »
Ik heb van beide nog geen prijs, volgende week zou ik meer moeten weten.
En ik vind het geluid van een benzine toch wel veel mooier :)
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: 120 pk T-jet
« Reactie #9 Gepost op: 13 maart 2014, 18:28:13 »
laat de diesel daar als je niet regelmatig een rit maakt van minstens 20 km.  En even belangrijk, dat moet de vorige eigenaar ook gedaan hebben.

Of alternatief verwijder je de roetfilter natuurlijk.
*

Jakob
200

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 T-Jet
  • ***
    - Alfist
120 pk T-jet
« Reactie #10 Gepost op: 13 maart 2014, 19:14:54 »
Daarom neig ik ook meer naar een benzina. Mijn dagelijkse rit h-t is ongeveer 12 km. Ik doe niet vaak langere ritten...
*

alfasud 16v
275

  • Type Alfa: Giulietta Qv 1750 Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: 120 pk T-jet
« Reactie #11 Gepost op: 13 maart 2014, 19:58:29 »
Ik denk dat je met een gechipte 120pk Tjet een heel fijn karretje hebt. Lekker veel koppel ook.

Ja daar heb je gelijk in Frankie, bevalt nog steeds erg goed!! :PDT_Armataz_01_37:
Ik zeg doen Jakob!
Giulietta Qv 1750 tbi Savali
*

Jakob
200

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 T-Jet
  • ***
    - Alfist
120 pk T-jet
« Reactie #12 Gepost op: 13 maart 2014, 20:23:07 »
Ik kan alvast een fotootje plaatsen van de Veloce die in de showroom stond :)
*

Seraphic
32

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TB
  • *
    - Startende Alfist
Re: 120 pk T-jet
« Reactie #13 Gepost op: 13 maart 2014, 23:18:27 »
Ik heb deze versie. Een echte aanrader. Lekker vlot. Zeker geen slak.

Op alfaowner.com is er iemand die eerst een 2.0 170 pk Jtdm had en nu een 120 pk t-jet. Hij was ook aangenaam verrast en zegt ongeveer hetzelfde.

Het grote verschil volgens hem: De versnellingsbak. De t-jet voelt een stukje lichter en soepeler aan in gebruik. De auto heeft een volledig ander karakter en dit had hij niet verwacht. De 170 pk jtdm is natuurlijk wel sneller maar ook een stukje brutaler en voelt logger aan. De T-jet is lichtvoetiger.

Zijn woorden, niet de mijne.


*

Alfista
9

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: 120 pk T-jet
« Reactie #14 Gepost op: 14 maart 2014, 15:45:43 »
Ik rijd sinds december in de 120 pk versie, en moet zeggen dat hij behoorlijk vlot is.
Vooral in vergelijking met mijn vorige 105 pk alfa 147.
Hij lust overigens wel een slokje, ik rijd er ongeveer 1:10 mee.
Als je een nieuwe wilt aanschaffen is de 105 pk versie misschien iets voor je, dit is hetzelfde blok als de 120 pk uitvoering, die je dan door Squadra kunt laten chippen naar 142 pk.
Kost dus minder, maar je krijgt meer.