Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Alfa Giulietta club => Topic gestart door: Jakob op 13 maart 2014, 12:44:28
-
Heren en dames Alfisti,
Ik ben wat aan het rondzien om mijn Mito te vervangen door een Giulietta. De 120pk benzine lijkt mij een mooie stap van mijn turboloze 105 pk multiair. Heeft iemand deze motor, of er al mee gereden? Ik heb wel een paar keer met de 105 pk diesel gereden. Die was eigenlijk al zeer vlot door zijn gezonde koppel :)
-
Ja, heb ik mee gereden. Heb uiteindelijk de 170pk 1.4MA gekocht maar moet eerlijk bekennen dat de '120pk' versie verrassend snel is. Navraag leerde ook dat deze versie standaard sowieso 132pk bezit. Dus Alfa geeft (bewust?) een lager vermogen op. Wat mij betreft als 'instapper' in de Giulietta-reeks een echte aanrader!
-
Dat hoger vermogen heb ik ook gelezen op de squadra site. Een 170 pk spreekt mij ook aan, maar veel zal toch afhangen van wat het allemaal kost :)
-
Ik denk dat je met een gechipte 120pk Tjet een heel fijn karretje hebt. Lekker veel koppel ook.
-
Ik denk dat je met een gechipte 120pk Tjet een heel fijn karretje hebt. Lekker veel koppel ook.
Trekt volgens mij ook lekkerder door boven de 5000 toeren. Want de MA houdt het dan wel voor gezien....
-
Brengt mij bij een ander dilemma: een nieuwe facelift 120 pk Veloce, verder zonder opties, of een 2010 2.0 jtdm met xenon, bose, leder, sport pack en 18" wielen etc. Maar wel met 70d km. In Nero Etna.
Een collega van mijn vrouw verkoopt zijn giulietta.
-
Wat verschilt dat in prijs? De 2.0 JTDm is ook een fijn blok en daar gaan ook wel wat andere software in. Je landgenoot Jetronic hier op het forum heeft er eentje met tct. En de opties zijn natuurlijk ook wel lekker, die 70.000km is nog niet veel voor een diesel.
-
Ik zou dan zeker voor die diesel gaan !
-
Ik heb van beide nog geen prijs, volgende week zou ik meer moeten weten.
En ik vind het geluid van een benzine toch wel veel mooier :)
-
laat de diesel daar als je niet regelmatig een rit maakt van minstens 20 km. En even belangrijk, dat moet de vorige eigenaar ook gedaan hebben.
Of alternatief verwijder je de roetfilter natuurlijk.
-
Daarom neig ik ook meer naar een benzina. Mijn dagelijkse rit h-t is ongeveer 12 km. Ik doe niet vaak langere ritten...
-
Ik denk dat je met een gechipte 120pk Tjet een heel fijn karretje hebt. Lekker veel koppel ook.
Ja daar heb je gelijk in Frankie, bevalt nog steeds erg goed!! :PDT_Armataz_01_37:
Ik zeg doen Jakob!
-
Ik kan alvast een fotootje plaatsen van de Veloce die in de showroom stond :)
(http://img.tapatalk.com/d/14/03/14/9a2ysa2u.jpg)(http://img.tapatalk.com/d/14/03/14/ymuna7ad.jpg)
-
Ik heb deze versie. Een echte aanrader. Lekker vlot. Zeker geen slak.
Op alfaowner.com is er iemand die eerst een 2.0 170 pk Jtdm had en nu een 120 pk t-jet. Hij was ook aangenaam verrast en zegt ongeveer hetzelfde.
Het grote verschil volgens hem: De versnellingsbak. De t-jet voelt een stukje lichter en soepeler aan in gebruik. De auto heeft een volledig ander karakter en dit had hij niet verwacht. De 170 pk jtdm is natuurlijk wel sneller maar ook een stukje brutaler en voelt logger aan. De T-jet is lichtvoetiger.
Zijn woorden, niet de mijne.
-
Ik rijd sinds december in de 120 pk versie, en moet zeggen dat hij behoorlijk vlot is.
Vooral in vergelijking met mijn vorige 105 pk alfa 147.
Hij lust overigens wel een slokje, ik rijd er ongeveer 1:10 mee.
Als je een nieuwe wilt aanschaffen is de 105 pk versie misschien iets voor je, dit is hetzelfde blok als de 120 pk uitvoering, die je dan door Squadra kunt laten chippen naar 142 pk.
Kost dus minder, maar je krijgt meer.
-
Goeie tip, thx! Scheelt 900 euro op de prijslijst. Liever dan een optie meer, en dan later chippen. Ik ging ervan uit dat de 105 de multiair was van uit mijn mito. Maar heeft zowieso al een bak meer koppel(de helft meer).
-
Als je al zeker bent dat je de auto gaat chippen is de 105pk versie inderdaad de logische keuze. Exact de zelfde motor, alleen softwarematig begrensd.
-
Ik heb nog nooit een auto laten chippen, maar gezien ik toch lang(er) zou willen rijden met mijn toekomstige giulietta staat het wel op mijn wensenlijstje :)
Kan iemand nog iets zeggen van het verbruik en uitlaatgeluid tussen de multiair 163 en T-jet? Ik vind mijn multiair(zonder turbo) nu best wel goed klinken, met een diepe brom bij wegrijden :)
-
Een turbomotor klinkt per definitie wel wat anders, omdat veel (uitlaat)geluid door de turbo gedempt wordt.
-
De Giulietta is besteld. Alfa rosso, pelle nero, tributo pakketje met brembo's :)
-
:great:
-
Mooi werk! :13: Wat is de levertijd?
-
Ongeveer tegen mijn verjaardag, 9 mei :)
-
Nog even geduld dus :) Wel een mooi verjaardagscadeau.
-
Goed bezig, en idd een leuk kadootje zo
-
Proficiat! Mooie uitvoering.
-
Thx! Heb bij show your ride een config foto gezet.