!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Scorpio69
6

• Type Alfa: Gulietta
  • *
    - Startende Alfist
166 Brembo Remklauw op Guilietta
« Gepost op: 23 november 2024, 11:36:30 »
Ff vraagje.
Ik zou graag Brembo Remklauwen onder mijn Juul willen alleen vind ik de ombouw naar de 330 optie wel veel werk. Nou heb ik ooit ergens gelezen dat de Brembo klauwen van een 166 ook mogelijk zouden zijn zonder allerlei aanpassingen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
*

Milan.M
1.911

• Type Alfa: Giulia Veloce
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.Veloce
Re: 166 Brembo Remklauw op Guilietta
« Reactie #1 Gepost op: 23 november 2024, 12:39:34 »
Misschien een gekke vraag, maar waarom zou de ombouw naar een set van de 166 minder werk zijn?

Giulia Veloce Nero Vulcano

Meer info: De Giulia Veloce van Milan

Instagram: Juul.Veloce
*

Scorpio69
6

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 23 november 2024, 20:13:44 »
Omdat de schijven van een 166 305 mm zijn en er geen aparte ( extra ) adapters voor nodig zouden zijn
*

jt
295

• Type Alfa: Giulietta/GTV
    - Senior Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 23 november 2024, 21:50:55 »
Eeeuhm dat lijkt mij heel sterk, dat er bij 305mm schijven geen adapter nodig zijn. De montage wijze is namelijk totaal anders, dus dan zou je een ander fusee moeten monteren.

De bouten die door de klauwen heen gaan komen meestal van boven af.

Tenzij die 305mm klauwen deze adapters al geintegreerd zijn. Dan blijft t nog steeds de vraag hoe effectief de upgrade zal zijn, gezien je aardig wat warmte opbouwt en 305mm schijven deze aanzienlijk minder kwijt kunnen dan 330mm schijven. Er is een reden waarom de 305mm brembo systemen geupgrade werden naar 330mm......

Ps: ik zou gwn 2e hands auto onderdelen websites in de gaten houden. Ik kon door een meevaller de klauwen (orginele giulietta upgrade kit 330mm) incl beugels en bouten voor 90 euro op de kop tikken. Totaal was ik +-500 euro kwijt incl revisie opnieuw spuit(zelf gedaan) en brembo xtra blokken en schijven
Mijn alfa: Giulietta  1.4 MA TCT 2011, GTV 3.0 24v 2001
*

Milan.M
1.911

• Type Alfa: Giulia Veloce
  • Instagram: @Juul.Veloce
« Reactie #4 Gepost op: 23 november 2024, 22:52:58 »
Omdat de schijven van een 166 305 mm zijn en er geen aparte ( extra ) adapters voor nodig zouden zijn

Hmm oké, ik kende de montage wijze niet van de 166 klauwen. Maar als ik zoek op google zie ik wat je bedoelt. Geen idee of de steek tussen de montage punten overeen komen.

Mocht je op zoek zijn naar een set 330 Brembo klauwen van de Giulietta, ik heb nog twee sets liggen maar die moeten wel opnieuw gespoten worden.

Ik ben ze van plan op de te laten knappen voor de verkoop, maar mocht je dit zelf willen/kunnen doen dan scheelt dat wellicht wat in de kosten.
Giulia Veloce Nero Vulcano

Meer info: De Giulia Veloce van Milan

Instagram: Juul.Veloce
*

DanielH92
2.176

• Type Alfa: Giulietta QV TCT
« Reactie #5 Gepost op: 23 november 2024, 23:03:08 »
Zover ik weet passen de klauwen van de 166 inderdaad direct op de Giulietta fusee.
De schijven van een 166 zijn 310mm, waardoor ze 'best goed' op de 305mm van de Giulietta passen.
Wat ik wel vaak hoor ik dat ze behoorlijk kunnen gaan gillen, wat ik begreep is de oorzaak daarvan dat ze net iets uit het hart van  de as liggen met piepende blokken als gevolg.

Zou zelf net als hierboven aangehaald proberen een goede set 330mm proberen te scoren, ga je er beter op vooruit. Zelf ook gedaan en was iets over de €400 kwijt voor de hele ombouw inclusief nieuwe schijven.
Zie https://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-alfa-giulietta-club!/upgrade-naar-330mm-brembo-volledig-stappenplan/
*

Scorpio69
6

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #6 Gepost op: 24 november 2024, 11:09:02 »
Top, dank voor de reacties. Denk dat ik dan toch maar eens naar een 330 conversie ga kijken
*

DanielH92
2.176

« Reactie #7 Gepost op: 24 november 2024, 15:22:54 »
Top, dank voor de reacties. Denk dat ik dan toch maar eens naar een 330 conversie ga kijken

Ik zou de zoektocht starten met die Brembo adapter beugels. Die zijn het moeilijkst te vinden. Op de hierboven gelinkte handleiding in mijn bericht zie je ze in het zilvergrijs op de foto waar alles bij elkaar ligt.

De remklauwen zijn niet zo moeilijk, aangezien die ook op de 159 TBi en zwaardere diesels zijn geleverd.
*

Niels G60
459

• Type Alfa: Alfa 155/147
    - Senior Alfist
    • van Doorn en Top Nijkerkerveen
« Reactie #8 Gepost op: 27 november 2024, 19:29:52 »
Zie hier,

Ook al eens setje besteld ;)

https://www.smotorsport.store/product-page/staffe-per-montaggio-pinze-maggiorate-brembo

Voor 330 heb je echt wel een spacers/afstand bussen nodig en langere bouten, omdat de klauw wat verder naar buiten moet ;)
www.vandoornentop.nl

Alfa 155 2.0 16V EVO4 R Seq
Abarth Punto EVO SuperSport Stage 4
Fiat Grande Punto Sport T-Jet Stage 2
*

DanielH92
2.176

« Reactie #9 Gepost op: 27 november 2024, 22:25:52 »
Wat bedoel je daar mee @Niels G60?
Als je de Brembo adapters hebt passen de 330mm klauwen direct op de fusee zonder afstandsbussen.
*

Niels G60
459

• Type Alfa: Alfa 155/147
    - Senior Alfist
    • van Doorn en Top Nijkerkerveen
« Reactie #10 Gepost op: 27 november 2024, 22:47:31 »
Wat bedoel je daar mee @Niels G60?
Als je de Brembo adapters hebt passen de 330mm klauwen direct op de fusee zonder afstandsbussen.

Dit is eigenlijk de bracket voor Mito/Abarth, dus icm 305 schijf. Het kan dus wel, moet je de klauw wat meer naar buiten brengen. Volgens mij leveren ze dit evt erbij zelfs, zo heeft een vriend van me dit bij hun gekocht… ik heb iets soort gelijks op mn raceauto. 159 klauwen incl 330 schijven. Dit type bracket, met afstand bussen dus..
www.vandoornentop.nl

Alfa 155 2.0 16V EVO4 R Seq
Abarth Punto EVO SuperSport Stage 4
Fiat Grande Punto Sport T-Jet Stage 2