!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Pietje22
44

  • *
    - Startende Alfist
18" gevoelig met balanceren?
« Reactie #15 Gepost op: 14 april 2011, 12:58:31 »
Citaat van: DanaBanana;7590
Nou ja, die bandenwissels voor de leasemaatschappijen is lopende band werk tegen een uitgemergelde prijs. Dat gaat zeker niet al te secuur. Idee is vast: Knal er maar onder, als het niet goed is komen ze wel terug.

Absolute onzin. Gaan normaal mee om zoals ook de particuliere rijders. Ze willen het wel uit hun hoofd halen er slecht mee om te gaan.. Als een hele groep leaserijders zich gaan beklagen bij hun leasemaatschappij, dan kan deze besluiten om de de rijders niet meer hun banden te laten wisselen bij die bandenboer. Ook al is het een afgesproken (geknepen) prijs, het blijft lucratief voor de bandenboer. Denk dat ze aan leaserijders meer verdienen dan particulieren
*

DanaBanana
785

  • *****
    - Super Alfist
18" gevoelig met balanceren?
« Reactie #16 Gepost op: 14 april 2011, 17:02:52 »
Citaat van: Pietje22;7635
Absolute onzin. Gaan normaal mee om zoals ook de particuliere rijders. Ze willen het wel uit hun hoofd halen er slecht mee om te gaan.. Als een hele groep leaserijders zich gaan beklagen bij hun leasemaatschappij, dan kan deze besluiten om de de rijders niet meer hun banden te laten wisselen bij die bandenboer. Ook al is het een afgesproken (geknepen) prijs, het blijft lucratief voor de bandenboer. Denk dat ze aan leaserijders meer verdienen dan particulieren

Hou toch op man, Heb je wel eens gezien hoe zo'n bandenboer ergens bij een groot bedrijf - op lokatie op de parkeerplaats - in een dag of een dagdeel het hele wagenpark van zomer- naar winterbanden zet of andersom? Dat gaat echt alles behalve zorgvuldig.
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
18" gevoelig met balanceren?
« Reactie #17 Gepost op: 14 april 2011, 19:59:52 »
Nou, het is nu door Vireo gedaan en daar heb ik echt wel vertrouwen in, maar nog een kleine trilling voelbaar.
Ze gaven al aan dat er een hoogteslag in de linker velg/band zit, maar met links heb ik nooit wat geraakt, wel een keer langs stoeprand geschaafd.
Toch nog een keer verder kijken. Uitlijnen was niet nodig, sporing was goed, maar ook blijkt de auto nog wat naar rechts af te wijken. Hmmm.
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
18" gevoelig met balanceren?
« Reactie #18 Gepost op: 15 april 2011, 00:28:44 »
Citaat van: DanaBanana;7639
Hou toch op man, Heb je wel eens gezien hoe zo'n bandenboer ergens bij een groot bedrijf - op lokatie op de parkeerplaats - in een dag of een dagdeel het hele wagenpark van zomer- naar winterbanden zet of andersom? Dat gaat echt alles behalve zorgvuldig.
MMWWAA, de verschillen zijn echt groot. En ik snap nog steeds niet, dat de leasemaatschappijen kiezen voor twee keer per jaar de banden laten wisselen (met balanceren, risico op hielschade etc, etc,), i.p.v. een setje extra (goedkope stalen, zoals ik privé altijd deed) velgen voor de winterbanden.
Maar ik moet zeggen, dat ik tot nu toe erg te spreken ben over het speciale "winterbanden-wisselstation-voor-lease-auto's" van Euromaster in Nieuwegein. Het personeel ontstijgt daar duidelijk het niveau van de gemiddelde "bandenwisseldombo", dat je vaak bij de "bandensnelwisselvestigingen" tegenkomt.
*

luigi
187

  • ***
    - Alfist
18" gevoelig met balanceren?
« Reactie #19 Gepost op: 15 april 2011, 10:10:38 »
Ik kan mijn winterbanden gelukkig bij m'n dealer laten opslaan. Daar balanceren ze bij iedere wisseling opnieuw uit.
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
18" gevoelig met balanceren?
« Reactie #20 Gepost op: 15 april 2011, 10:17:46 »
Het lijkt erg te verschillen per vestiging bij Kwikfit. Ook ik moet van de leasemaatschappij daar mijn banden laten omwisselen. Wat hadden die Eppo's nou bij mijn vorige wagen gedaan.. Met waterresistente stift op alle velgen lopen schrijven waar de velg geplaatst moest worden (LV/RV, etc)!! Ongelooflijk! Daarna naar en andere Kwikfit locatie gegaan en die hielpen weer prima.... Gelukkig laten de 8c's geen ruimte om te schrijven dus met de Juul ga ik dat probleem niet krijgen (afkloppen dus snel op zoek naar hout).
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
18" gevoelig met balanceren?
« Reactie #21 Gepost op: 1 mei 2011, 11:44:29 »
Nou inmiddels rij ik (nadat ik 2 dagen op een set winterbanden was gezet) rond op stalen velgen met zomerbanden.
Sowieso 1 van de 2 velgen heeft een hoogteslag en moet dus waarschijnlijk gericht worden. Voor de zekerheid gaan er 2 velgen naar een bedrijf die dat kan doen.
Het klotige aan het hele verhaal is dat ik volgende week naar de Mille Miglia vertrek.....en dus met een Giulietta op zwarte stalen velgen daar naartoe ga. Grrrrrr!
Het duurt namelijk 1,5-2 weken voordat ze gericht zijn.

Ik blijf het een opmerkelijk verhaal vinden. Geen enkel probleem met winterbanden, je rijdt naar Kwikfit, zomerbanden er onder, en het is mis.
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

DanaBanana
785

  • *****
    - Super Alfist
18" gevoelig met balanceren?
« Reactie #22 Gepost op: 1 mei 2011, 17:16:55 »
Welke mogelijke verklaring hiervoor gaven ze bij de dealer? Als er inderdaad een slag in een velg of velgen zit die er eerst niet zat, is de kans groot dat de leasemaatschappij dit als "schade" ziet. En dan krijg je, afhankelijk van wat er in je leasecontract en -reglement staat, met een beetje pech ook nog een eigen risico om je oren...
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
18" gevoelig met balanceren?
« Reactie #23 Gepost op: 1 mei 2011, 19:31:52 »
Ze weten het ook niet. Ik heb tegen de leasemij gezegd dat ik niet meer naar die prutsers van de Kwikfit toe ga en het bij mijn dealer op wil laten lossen.
Ze weten er inmiddels al genoeg van bij de leasemij, er was niets aan de hand met de velgen totdat ik bij Kwikfit kwam.
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
18" gevoelig met balanceren?
« Reactie #24 Gepost op: 2 mei 2011, 10:40:17 »
misschien hebben ze een velg (terwijl de band eraf was) per ongeluk laten vallen. Dynamisch onbalans is op die manier heel snel veroorzaakt, maar nauwelijks zichtbaar.
Het zit zeker weten wel in de velg en niet in de zomerbanden?

klote is het, en ik zou dan geneigd zijn om een compleet nieuw wiel te kopen, want helemaal goed komt het dan nooit meer. :/
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
18" gevoelig met balanceren?
« Reactie #25 Gepost op: 2 mei 2011, 21:48:58 »
Citaat van: Scudetto;8394
misschien hebben ze een velg (terwijl de band eraf was) per ongeluk laten vallen. Dynamisch onbalans is op die manier heel snel veroorzaakt, maar nauwelijks zichtbaar.
Nee toch? Dan zouden ze hem volgens mij op zn minst van de domtoren af moeten laten kachelen! Wat denkje wat zo'n velg bij (dilitatie)voegen in een brug of door een hemelwaterafvoer in de weg te verduren krijgt? Tuurlijk het word dan aardig gedempt door de band, maar de druk transporteert toch vanuit de spaken naar de naaf! En in een cirkel is er bij de minst of geringst verandering van vorm sowieso een verbuiging van de spaken...
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
18" gevoelig met balanceren?
« Reactie #26 Gepost op: 2 mei 2011, 23:10:10 »
We gaan het zien wat er uitkomt......
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
18" gevoelig met balanceren?
« Reactie #27 Gepost op: 9 mei 2011, 22:13:07 »
Citaat van: frankie;7603
Vaak "vergeten" ze goed te balanceren.
nadat mijn lekke band vervangen was door een nieuwe band trok hij "enorm" naar rechts.. bij de dealer zagen ze me al weer aankomen dus een monteur reed en ik reed mee als passagier.. na 50 meter had hij het ook al gevoeld (duuuh!)..
hij heeft twee keer opnieuw moeten balanceren en twee rondjes moeten rijden voordat ze (nu) weer zonder aan het stuur te trekken weer rechtuit lopen..
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
18" gevoelig met balanceren?
« Reactie #28 Gepost op: 10 mei 2011, 00:46:15 »
Citaat van: yvesart;8635
nadat mijn lekke band vervangen was door een nieuwe band trok hij "enorm" naar rechts.. bij de dealer zagen ze me al weer aankomen dus een monteur reed en ik reed mee als passagier.. na 50 meter had hij het ook al gevoeld (duuuh!)..
hij heeft twee keer opnieuw moeten balanceren en twee rondjes moeten rijden voordat ze (nu) weer zonder aan het stuur te trekken weer rechtuit lopen..
Heb je die nieuwe band nog kunnen krijgen onder garantie?
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
18" gevoelig met balanceren?
« Reactie #29 Gepost op: 10 mei 2011, 08:59:50 »
Citaat van: Roxxi QV;8644
Heb je die nieuwe band nog kunnen krijgen onder garantie?
ik heb het gemeld bij de leasemij.. (ik hoef het zelf niet te regelen.. heb het wel gemeld bij de garage en die konden het wel begrijpen).. wat die er mee doen, moeten ze zelf weten ;) ..
(overigens geen werkbon gemaakt bij de tweede keer uitlijnen.. service :) )