!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

jon81
9

• Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: 2 Din scherm inbouwen
« Reactie #30 Gepost op: 14 april 2025, 13:35:42 »
Nee, ik heb geen bose.

Althans, ik neem aan dat je dit ergens duidelijk zou zien, en het geluid is bijzonder waardeloos, dus ik ga er vanuit van niet. Er staan in elk geval geen bose logo's op mijn speakerroosters.
*

Milan.M
1.936

• Type Alfa: Giulia Veloce
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.Veloce
« Reactie #31 Gepost op: 14 april 2025, 16:00:02 »
@jon81 controleer even if de pen indeling van je radio (layout van de pennen op de stekker) overeenkomst met de pennen van de stekker van de Giulietta.

De stekkers kunnen dezelfde vorm hebben, maar ieder automerk en radio fabrikant heeft zijn eigen pen indeling.

De pennen kun je uit de stekker halen door de vergrendeling per “pin” los te duwen met iets kleins (ijzerdraadje, tandenstoker etc.)
Daarna kun je ze op de juiste plekken zetten.

Uiteraard goed controleren wat je doet, je wilt geen sluiting maken oid 😉
Giulia Veloce Nero Vulcano

Meer info: De Giulia Veloce van Milan

Instagram: Juul.Veloce
*

jon81
9

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #32 Gepost op: 14 april 2025, 16:12:33 »
Dat heb ik gedaan voor de stroomstekker, maar ik mag aannemen dat de luidsprekerstekker toch de standaard indeling volgt.
Anders zou er trouwens ook geen geluid van de volumetoetsen uit de luidsprekers komen.
*

Milan.M
1.936

« Reactie #33 Gepost op: 14 april 2025, 17:01:46 »
Helaas is dat niet altijd het geval 🙁 ik zou het even dubbel checken als ik jou was.
Als de oude radio het wel deed, en de nieuwe niet dan ligt daar mogelijk je probleem.

*

modellisimo
141

• Type Alfa: Alfa Giulietta
    Amico del club - Alfist
« Reactie #34 Gepost op: 14 april 2025, 17:09:22 »
Wellicht heb je een auto specifieke kabel nodig. Ik had die bij mijn vorige Giulietta ook en had gedn probleem met aansluiten.
*

Milan.M
1.936

« Reactie #35 Gepost op: 14 april 2025, 17:42:23 »
Die “speciale” adapter kabels zijn technisch gezien gewoon verlengstukken waar verdraaiingen van de pinnen in zitten.

Je kunt de pinnen gewoon uit de stekker halen en omsteken waardoor je die adapter niet nodig hebt.

Net wat je zelf prettig vind, scheelt wel weer iets qua kosten 😋

*

jon81
9

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #36 Gepost op: 15 april 2025, 10:35:07 »
Ik heb de radio getest in de polo van mij stiefdochter, en precies hetzelfde daar.

Dus ik vermoed toch iets met de radio, een instelling om de interne versterker in-of uit te schakelen, maar die vind ik dus niet.
Er moet een externe versterker achter komen, maar daarvoor moet ik nog het een en ander aan kabels aanschaffen en in de auto wegwerken, dus dat kan ik nu in mijn auto nog niet testen.

In de polo ligt wel een stroomkabel vanaf de accu, dus misschien kan ik daar eens testen met een externe versterker.