!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterklep Giulietta
« Reactie #15 Gepost op: 14 januari 2024, 06:27:07 »
Ik heb wel dat de drukknop van de achterklep sinds kort niet meer functioneert. Heb ik van de zomer pas vervangen door een nieuw exemplaar dus dat vind ik wel erg snel. Kijk er wel naar als het weer beter is
ik heb precies t zelfde, paar mnd geleden een nieuw logo met mechanisme erop gezet en nu doet ie zo goed als niks meer
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterklep Giulietta
« Reactie #16 Gepost op: 14 januari 2024, 08:45:55 »
Ik heb wel dat de drukknop van de achterklep sinds kort niet meer functioneert. Heb ik van de zomer pas vervangen door een nieuw exemplaar dus dat vind ik wel erg snel. Kijk er wel naar als het weer beter is
ik heb precies t zelfde, paar mnd geleden een nieuw logo met mechanisme erop gezet en nu doet ie zo goed als niks meer

Waar heb jij die drukknop besteld?
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterklep Giulietta
« Reactie #17 Gepost op: 14 januari 2024, 10:28:46 »
Ik heb wel dat de drukknop van de achterklep sinds kort niet meer functioneert. Heb ik van de zomer pas vervangen door een nieuw exemplaar dus dat vind ik wel erg snel. Kijk er wel naar als het weer beter is
ik heb precies t zelfde, paar mnd geleden een nieuw logo met mechanisme erop gezet en nu doet ie zo goed als niks meer

Waar heb jij die drukknop besteld?
qverde
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterklep Giulietta
« Reactie #18 Gepost op: 14 januari 2024, 13:37:19 »
Ik heb wel dat de drukknop van de achterklep sinds kort niet meer functioneert. Heb ik van de zomer pas vervangen door een nieuw exemplaar dus dat vind ik wel erg snel. Kijk er wel naar als het weer beter is
ik heb precies t zelfde, paar mnd geleden een nieuw logo met mechanisme erop gezet en nu doet ie zo goed als niks meer

Waar heb jij die drukknop besteld?
qverde

Ik ook. Ga het toch even melden bij Qverde.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterklep Giulietta
« Reactie #19 Gepost op: 14 januari 2024, 14:50:33 »
Ik heb wel dat de drukknop van de achterklep sinds kort niet meer functioneert. Heb ik van de zomer pas vervangen door een nieuw exemplaar dus dat vind ik wel erg snel. Kijk er wel naar als het weer beter is
ik heb precies t zelfde, paar mnd geleden een nieuw logo met mechanisme erop gezet en nu doet ie zo goed als niks meer

Waar heb jij die drukknop besteld?
qverde

Ik ook. Ga het toch even melden bij Qverde.
laat maar weten wat hij ervan zegt.
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.
*

Klavertje Vier
59

  • Type Alfa: Giulietta Veloce TCT
  • **
    - Junior Alfist
  • Alfa Romeo, More than a Feeling
Re: Achterklep Giulietta
« Reactie #20 Gepost op: 27 februari 2024, 17:33:31 »
Ik heb ook het probleem dat de achterklep niet meer opent via de knop op de achterklep. Zowel op mijn Giulietta als Mito,. Iemand dit inmiddels op kunnen lossen?
Alfa historie:
-33 1.4 S Boxer Imola
-145 1.4 Boxer
-145 1.6 T.S.
-156 1.9 JTD Sportswagon Limited Edition
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterklep Giulietta
« Reactie #21 Gepost op: 27 februari 2024, 18:01:51 »
Ik heb ook het probleem dat de achterklep niet meer opent via de knop op de achterklep. Zowel op mijn Giulietta als Mito,. Iemand dit inmiddels op kunnen lossen?

Is dat ook een drukknop met nieuw logo? Ik heb er contact over met QVerde, ga de mijne opsturen als het weer iets beter is
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Klavertje Vier
59

  • Type Alfa: Giulietta Veloce TCT
  • **
    - Junior Alfist
  • Alfa Romeo, More than a Feeling
Re: Achterklep Giulietta
« Reactie #22 Gepost op: 27 februari 2024, 18:41:15 »
Ik heb ook het probleem dat de achterklep niet meer opent via de knop op de achterklep. Zowel op mijn Giulietta als Mito,. Iemand dit inmiddels op kunnen lossen?

Is dat ook een drukknop met nieuw logo? Ik heb er contact over met QVerde, ga de mijne opsturen als het weer iets beter is

Zowel op de Mito (2016) als Giulietta (2018) nieuw logo.
Alfa historie:
-33 1.4 S Boxer Imola
-145 1.4 Boxer
-145 1.6 T.S.
-156 1.9 JTD Sportswagon Limited Edition
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Achterklep Giulietta
« Reactie #23 Gepost op: 27 februari 2024, 20:08:57 »
Ik heb ook het probleem dat de achterklep niet meer opent via de knop op de achterklep. Zowel op mijn Giulietta als Mito,. Iemand dit inmiddels op kunnen lossen?

Kan 2 oorzaken hebben
- gebroken draad in de rubber doorvoer vanaf de klep
- knop kapot

Je zou de knop eens kunnen demonteren en de pinnen van de connector doorverbinden. Gebeurt er dan niets dan zal de draad kapot zijn, bekend probleem.
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterklep Giulietta
« Reactie #24 Gepost op: 27 februari 2024, 20:49:11 »
Ik heb ook het probleem dat de achterklep niet meer opent via de knop op de achterklep. Zowel op mijn Giulietta als Mito,. Iemand dit inmiddels op kunnen lossen?

Kan 2 oorzaken hebben
- gebroken draad in de rubber doorvoer vanaf de klep
- knop kapot

Je zou de knop eens kunnen demonteren en de pinnen van de connector doorverbinden. Gebeurt er dan niets dan zal de draad kapot zijn, bekend probleem.

Zit bij mij geen beweging meer in de knop, helemaal niks. Drukknop is nog geen half jaar oud, dus dat vind ik wel gek.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

paul-s83
36

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: Achterklep Giulietta
« Reactie #25 Gepost op: 27 februari 2024, 21:13:51 »
Hier dezelfde verschijnselen als  Robert69. Knop zit vast dus er valt weinig in te duwen. Bij mij ontstonden de problemen na intrede van de kou. Wellicht heeft dit er mee te maken.

Zal van het weekend eens kijken of ik de knop met een zuignapje naar achteren kan trekken.
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Achterklep Giulietta
« Reactie #26 Gepost op: 27 februari 2024, 22:15:03 »
Zit bij mij geen beweging meer in de knop, helemaal niks. Drukknop is nog geen half jaar oud, dus dat vind ik wel gek.

Heb ik ook bij beide Giulietta's gehad, de knop is een slecht ontwerp. Er komt vuil in dat op de achterklep slaat tijdens rijden met nat vies weer en de knop zit vervolgens muurvast.
Zelf heb ik de knop laatst gedemonteerd, het borgclipje achterop verwijderd en de knop uit elkaar gehaald. Alles schoongemaakt en een aantal gaatjes waarin wat pinnetjes als geleiding doorheen bewegen wat groter geboord.
Dit heeft behoorlijk geholpen, de knop zit nu bijna nooit meer vast. Zal eens kijken of ik er nog foto's van kan vinden.

Edit: gevonden. Het clipje rood omcirkeld kan je van het zwarte gedeelte afhalen. Door de weerhaakjes in de groen omcirkelde gaatjes in te knijpen kun je vervolgens het drukgedeelte uit z'n behuizing halen om dit schoon te maken.

*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterklep Giulietta
« Reactie #27 Gepost op: 28 februari 2024, 07:57:17 »
Dank voor de tip, @DanielH92
Ziet er wel uit als een priegelwerkje, ik weet niet of het voor mij verstandig is om daaraan te beginnen.

Dat is dan trouwens echt een probleem van de drukknop met nieuwe logo. Bij mijn vorige auto en ook deze met het oude logo nergens last van gehad.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Klavertje Vier
59

  • Type Alfa: Giulietta Veloce TCT
  • **
    - Junior Alfist
  • Alfa Romeo, More than a Feeling
Re: Achterklep Giulietta
« Reactie #28 Gepost op: 5 maart 2024, 17:26:41 »
Bij mij exact hetzelfde als bij @Robert69 @paul-s83 en dat dus zowel op Mito als Giulietta met nieuwe logo.
Bedankt @DanielH92 voor alweer en top beschrijving. Hiermee durf ik het wel aan. Knop eraf halen vanaf de binnenkant van de achterklep neem ik aan? Is zie bij de beide handgrepen aan de binnenkant van de achterklep een schroef. Is dat aan schroefwerk alles en is de rest bevestigd met plastic drukknoppen @DanielH92?
Alfa historie:
-33 1.4 S Boxer Imola
-145 1.4 Boxer
-145 1.6 T.S.
-156 1.9 JTD Sportswagon Limited Edition
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Achterklep Giulietta
« Reactie #29 Gepost op: 5 maart 2024, 17:31:03 »
@Klavertje Vier  Zie hier de instructie die ik ooit met Paul het gemaakt na het vervangen van het logo op m'n vorige Giulietta:
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/diy/diy-giulietta-kofferbakklep-knop-vervangen/msg107206/#msg107206