!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Rogierr
103

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #30 Gepost op: 10 juni 2024, 18:38:13 »
Zijn die originele schokbrekers van een Giulietta met sportonderstel?
Want als dit het geval is dan kan ik je zeggen dat die al behoorlijk stuiterig zijn, zo weet ik uit ervaring.
Als er dan ook nog hardere en misschien ook wel lágere veren onder zitten, dan wordt het geheel wel erg hard en stuiterig.

Dankzij ‘jt’ weet ik nu dat ik schokdempers voor een niet-sportonderstel-Giulietta heb laten monteren icm Eibach Pro Kit veren. Dit geheel maakt de auto kneiterhard. Ik ga nu Bilstein B4 monteren samen met de originele sportkit veren van Sachs.

Is er bij de Bilstein nog verschillende voor sportonderstel, of niet? Ik zie overal staan ‘voor voertuigen met een standaard chassis’. Voordat ik weer wat verkeerds bestel…
*

jt
248

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #31 Gepost op: 10 juni 2024, 18:58:27 »
Even dit overzicht van bilstein doorgespit:https://web1.carparts-cat.com/default.aspx?34=0,100011,100121&240=0&32=33299&230=29&1271=48&1272=39631796-37b6-4f6b-830d-178a9d412570&10=787C7A8EFBAE4070A606968E8099F311018001&14=1&12=130.

Hoe ik het interpreteer is dat zij een sportfahrwerk vanaf 30mm verlaging noemen, gezien dit alleen bij de B8 staat. Maar dan ben ik geen expert. Dus je kan het ook even bij de verkopende partij checken.
Mijn alfa: Giulietta  1.4 MA TCT 2011
*

Rogierr
103

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #32 Gepost op: 10 juni 2024, 21:53:44 »
Voor zover ik kan zien is van de B4 één soort  voor de Giulietta 1.4 TB. Qua veren moest ik wel rekening houden met dat ik een sportonderstel en TCT bak heb. Met deze schokdempers dus blijkbaar niet?
*

jt
248

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #33 Gepost op: 10 juni 2024, 21:58:07 »
Denk het niet, ik heb destijds ook eibach veren voor tct bak besteld maar de schokbrekers kon ik ook geen onderscheid in vinden. Ik heb hier geen last van ondervonden. Ik vermoed dat sachs hier wel onderscheid in maakt, gezien zij oem leverancier zijn.
Als je op qverde kijkt zie je zelfs dat er ook nog speciaal veren voor variant met lpg zijn....
Mijn alfa: Giulietta  1.4 MA TCT 2011
*

Robert77
5

  • Type Alfa: Giulietta 170 PK TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #34 Gepost op: 11 juni 2024, 07:44:02 »
Rogier, ik zit echt met hetzelfde dilemma als jij. Ik overweeg ook de B4 van Bilstein met standaard veren van Sachs. Ik heb ook een sportonderstel, ook nog een panoramadak wat volgens Qverde ook nog uitmaakt. Wat schokdempers betreft is er inderdaad maar 1 variant. Ik heb de B4’s ook onder de Fiat 500 van mijn vrouw gemonteerd. Ik ben er wel tevreden over. Alles beter dan die slappe vaatdoek die het nu is aan de achterkant.
*

Rogierr
103

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #35 Gepost op: 11 juni 2024, 08:31:18 »
Ik heb ook nog getwijfeld om QV/Veloce dempers te kopen, aangezien die ook comfortabel schijnen te zijn. Maar dat is weer een stuk duurder. B4 moet het dichtst bij OEM in de buurt komen en ze kosten niet veel vind ik. Dus dat gaan we dan maar proberen.
*

Rogierr
103

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #36 Gepost op: 11 juni 2024, 09:57:08 »
Ik heb ook nog getwijfeld om QV/Veloce dempers te kopen, aangezien die ook comfortabel schijnen te zijn. Maar dat is weer een stuk duurder. B4 moet het dichtst bij OEM in de buurt komen en ze kosten niet veel vind ik. Dus dat gaan we dan maar proberen.

Het wordt toch weer anders. Ik heb contact gehad met Qverde en zij zeggen het niet voor niks is dat er verschil zit in alle uitvoeringen en dempers. Een Bilstein B4 die dan 'overal' geschikt voor is, is wel een risico. De auto kan weer te hard, of juist te slap worden. Ik heb toch besloten om de originele schokdempers te bestellen GESCHIKT VOOR MIJN AUTO MET SPORTKIT. Kost totaal 200,- meer dan Bilstein, maar dan weet ik zeker dat het weer affabriek is en dus zoals Alfa het ooit bedoeld heeft. Ik laat mijn bevindingen erover nog wel weten.
*

Rogierr
103

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #37 Gepost op: 24 juni 2024, 12:12:06 »
Kijk das altijd handig, heb het onderdeel ff snel bij qverde ingevoerd en dan rolt dit er uit: https://www.qverde.nl/qv22085. De schokbrekers die jij hebt is dus voor standaard veren zonder sportkit, deze zijn gemaakt voor 2 cm hoger.

Heb ff snel uitgezocht voor de schokbreker achter met sportkit is 50523980 het orgineel nummer. Voor kon ik het zo snel niet vinden.

Dan is dit aangepast. Want ze hebben nu de auto los liggen en ze zeggen tegen mij dat de dempers en nummers exact dezelfde zijn. Zowel voor, als achter... Het moeten dus blijkbaar wel de goede dempers al zijn. Ik snap er niks meer van