!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Alfa 147 Ti
1.595

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Adviesen voor aanschaf Alfa Romeo Giulietta
« Reactie #30 Gepost op: 11 december 2016, 14:41:13 »
Hele mooie auto is dit die rood metallic die je hebt die links buiten bij de voor deur stond.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Adviesen voor aanschaf Alfa Romeo Giulietta
« Reactie #31 Gepost op: 11 december 2016, 19:37:20 »

Foto,s in de gallery geplaatst
*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Adviesen voor aanschaf Alfa Romeo Giulietta
« Reactie #32 Gepost op: 11 december 2016, 19:48:13 »
Mooi hoor  :dance:
Die kleur heb ik ook en is geen Alfa Rosso,  maar Rosso Compitizione. Zeer bijzondere kleur,  in de fabriek met de hand gespoten. Geen lakstift voor te krijgen
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Adviesen voor aanschaf Alfa Romeo Giulietta
« Reactie #33 Gepost op: 13 december 2016, 23:53:16 »

Thx , geen lak stift voor te krijgen ...? hoe kom ik dan aan de juiste kleur , neem aan dat het kleur nummer toch wel is na te maken ?

Ik wil aan de voorkant ook een kleine nummerplaat ( ik weet dat het illegaal is ) plaatsen , zie dat er 2 opties zijn , sticker of plaat beide met houder .Iemand ervaring met beide en welke past er mooi over de oude schroef gaten ?
*

TimW
2.228

  • *****
    - Super Alfist
Re: Adviesen voor aanschaf Alfa Romeo Giulietta
« Reactie #34 Gepost op: 14 december 2016, 08:23:07 »
Volgens mij heeft Mitch hier een sticker, hij kan je er vast iets meer over vertellen.

Ik wil het ook ooit nog weleens doen, maar tot op heden nog geen zin en tijd gehad om ditzelfde uit te zoeken.  ;D
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Adviesen voor aanschaf Alfa Romeo Giulietta
« Reactie #35 Gepost op: 14 december 2016, 09:31:49 »

Thx , geen lak stift voor te krijgen ...? hoe kom ik dan aan de juiste kleur , neem aan dat het kleur nummer toch wel is na te maken ?

Ik wil aan de voorkant ook een kleine nummerplaat ( ik weet dat het illegaal is ) plaatsen , zie dat er 2 opties zijn , sticker of plaat beide met houder .Iemand ervaring met beide en welke past er mooi over de oude schroef gaten ?

Wat je kunt doen... Begrijp dat je ook uit Twente komt.... Je kunt naar de Heron op de Oliemolensingel. Daar kunnen ze je kleur scannen en namaken als lakstift of zelfs spuitbus. Zal misschien niet 100% zijn maar is voldoende om kleine plekjes steenslag bij te werken. Heb ik met onze oldtimer Fiat 500 ook gedaan. Zat een speciale kleur groen op waaraan kleurcode niet bekend was in restauratie rapport. Deze hebben ze nagemaakt. Kostte voor een lakstiftje iets van 18 euro maar moet zeggen dat het erg goed gelukt is. Is ook nog metallic dus erg tevreden.

En ehh BTW, erg gave auto zeg!!!! Zag toevallig van het weekend dat in dat pand waar jij hem gekocht hebt nu leaseplan zit. Vroeger SAAB.
*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Adviesen voor aanschaf Alfa Romeo Giulietta
« Reactie #36 Gepost op: 14 december 2016, 10:55:29 »

Thx , geen lak stift voor te krijgen ...? hoe kom ik dan aan de juiste kleur , neem aan dat het kleur nummer toch wel is na te maken ?

Ik wil aan de voorkant ook een kleine nummerplaat ( ik weet dat het illegaal is ) plaatsen , zie dat er 2 opties zijn , sticker of plaat beide met houder .Iemand ervaring met beide en welke past er mooi over de oude schroef gaten ?

Wat je kunt doen... Begrijp dat je ook uit Twente komt.... Je kunt naar de Heron op de Oliemolensingel. Daar kunnen ze je kleur scannen en namaken als lakstift of zelfs spuitbus. Zal misschien niet 100% zijn maar is voldoende om kleine plekjes steenslag bij te werken. Heb ik met onze oldtimer Fiat 500 ook gedaan. Zat een speciale kleur groen op waaraan kleurcode niet bekend was in restauratie rapport. Deze hebben ze nagemaakt. Kostte voor een lakstiftje iets van 18 euro maar moet zeggen dat het erg goed gelukt is. Is ook nog metallic dus erg tevreden.

En ehh BTW, erg gave auto zeg!!!! Zag toevallig van het weekend dat in dat pand waar jij hem gekocht hebt nu leaseplan zit. Vroeger SAAB.

Ben bij Heron geweest maar ook zij kunnen de lakstift niet maken. Het is onmogelijk door de lagen opbouw van Rosso Competizione. Het best is om maar iets te kopen wat in de buurt komt.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: Adviesen voor aanschaf Alfa Romeo Giulietta
« Reactie #37 Gepost op: 14 december 2016, 11:13:04 »
De schadehersteller zal er ook heel blij van worden als ze een schade moeten (bij)spuiten :13:
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Adviesen voor aanschaf Alfa Romeo Giulietta
« Reactie #38 Gepost op: 14 december 2016, 11:37:38 »
Nee ik kom niet uit Twente , ik ga daar alleen naar toe om een Alfa te kopen ...., kom zelf uit Rotterdam .

Wel raar dat er geen lakstift of iets anders voor is , daar zal een schade hersteller ook wel vrolijk van worden ....
Welke kleur komt dan het dichtst bij ?
*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Adviesen voor aanschaf Alfa Romeo Giulietta
« Reactie #39 Gepost op: 14 december 2016, 11:41:49 »
Nee ik kom niet uit Twente , ik ga daar alleen naar toe om een Alfa te kopen ...., kom zelf uit Rotterdam .

Wel raar dat er geen lakstift of iets anders voor is , daar zal een schade hersteller ook wel vrolijk van worden ....
Welke kleur komt dan het dichtst bij ?

Geen idee, ik ben ook nog op zoek... ;D
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfasud 16v
275

  • Type Alfa: Giulietta Qv 1750 Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Adviesen voor aanschaf Alfa Romeo Giulietta
« Reactie #40 Gepost op: 14 december 2016, 20:09:50 »
De schadehersteller zal er ook heel blij van worden als ze een schade moeten (bij)spuiten :13:

Idd drama kleur om bij te spuiten :(
Giulietta Qv 1750 tbi Savali
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Adviesen voor aanschaf Alfa Romeo Giulietta
« Reactie #41 Gepost op: 14 december 2016, 21:36:50 »
De schadehersteller zal er ook heel blij van worden als ze een schade moeten (bij)spuiten :13:

Idd drama kleur om bij te spuiten :(

De rede dat ik er niet voor heb gekozen, vindt het een waanzinnige kleur, maar zou als de dood zijn dat er een beschadiging op komt.
Nou was er bij die bij de garage waar ik de mijne kocht ook een QV in die kleur en ik dacht aan de voorbumper te zien dat hij gespoten was, ook klopten de koplampen niet, heeft denk ik dus voorschade gehad, hoeft geen probleem te zijn, maar ik ga me er alleen maar aan ergeren.
*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Adviesen voor aanschaf Alfa Romeo Giulietta
« Reactie #42 Gepost op: 14 december 2016, 21:40:49 »
Ik vind de kleur te mooi voor het risico.  Daarom voor gekozen.  Geniet nog iedere dag van de fantastische kleur.  Kan niet wachten tot het voorjaar  :)
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Adviesen voor aanschaf Alfa Romeo Giulietta
« Reactie #43 Gepost op: 14 december 2016, 21:44:25 »
Ik vind de kleur te mooi voor het risico.  Daarom voor gekozen.  Geniet nog iedere dag van de fantastische kleur.  Kan niet wachten tot het voorjaar  :)

Je hebt groot gelijk. geniet er ook enorm van als ik er een zie rijden, kwam er laats een in die kleur op de snelweg tegen, ben er de hele tijd achter gebleven, soms er even voorbij om me weer in te laten halen er van te genieten, eigenaar zal ook te lachen.
*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Adviesen voor aanschaf Alfa Romeo Giulietta
« Reactie #44 Gepost op: 14 december 2016, 21:53:15 »
Ik vind de kleur te mooi voor het risico.  Daarom voor gekozen.  Geniet nog iedere dag van de fantastische kleur.  Kan niet wachten tot het voorjaar  :)

Je hebt groot gelijk. geniet er ook enorm van als ik er een zie rijden, kwam er laats een in die kleur op de snelweg tegen, ben er de hele tijd achter gebleven, soms er even voorbij om me weer in te laten halen er van te genieten, eigenaar zal ook te lachen.

Haha ja mooi is dat. Wat mij, na 3 zwarte wagens, erg goed bevalt,  is dat je weinig viezigheid ziet op deze kleur. Oogt dus niet zo snel vies. 
Maar goed, in het voorjaar maar eens een goede polijstbehandeling, nieuwe velgen er onder en genieten. :great:
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1