!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Re: Adviesen voor aanschaf Alfa Romeo Giulietta
« Reactie #60 Gepost op: 20 december 2016, 14:13:07 »

ok goed , waar heb je die plaat laten maken ?

Heb je er misschien ee foto van hoe het er uitziet ?

Thx

*

ramrod
231

• Type Alfa: Giulietta
    - Alfist
« Reactie #61 Gepost op: 20 december 2016, 14:52:58 »

Dat is toch geen kleine nummer plaat ?
« Reactie #62 Gepost op: 20 december 2016, 15:13:06 »

Dat is toch geen kleine nummer plaat ?

Dat zei ik ook niet. Ik gaf aan dat door het weghalen van de kentekenhouder het al wat deftiger staat. Een sticker is verboden, dus dit is de meest nette legale oplossing.
*

ramrod
231

- Alfist
« Reactie #63 Gepost op: 20 december 2016, 15:45:31 »

Dit is geen optie voor mij , wil echt een kleine plaat ook al is dit niet legaal , leg de originele nummerplaat wel in de achterbak , met een beetje geluk vallen de controles van de politie een beetje mee ...
« Reactie #64 Gepost op: 20 december 2016, 15:56:00 »

Dit is geen optie voor mij , wil echt een kleine plaat ook al is dit niet legaal , leg de originele nummerplaat wel in de achterbak , met een beetje geluk vallen de controles van de politie een beetje mee ...

Ik wens je succes, want er wordt nogal strikt op gecontroleerd. Iedere keer met spanning politie passeren lijkt mij in ieder geval niets. Overigens moet je ook niet in Duitsland komen, want dan ben je echt de sjaak: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/24796153/__150.000_euro_boete_voor_kentekensticker_op_Porsche__.html
*

brinkerik
2.011

• Type Alfa: Giulietta Qv TCT
    - Super Alfist
« Reactie #65 Gepost op: 20 december 2016, 23:07:44 »
150.000 euro?

ow wacht Telegraaf   :rolleyes:   Lijkt me wel erg veel mrja, ik ben geen Duitse rechter.

Nu Giulietta Qv Perla Moonlight  &   Panda 100 HP

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #66 Gepost op: 21 december 2016, 07:59:56 »
Je wordt er volgens mij bijna niet op gecontroleerd en als je de originele plaat bij je hebt zal (bijna) geen agent je er voor bekeuren. Toen ik ooit een 156 had heb ik er ruim 2 jaar mee gereden zonder enig probleem, alleen met de apk de originele plaat er even op.

Die Duister kreeg aanvankelijk geen enkele boete, alleen omdat meneer de originele plaat er niet op wilde zetten werd het een langslepende rechtszaak, ook daar krijg je normaliter enkel een vermaning om de originele plaat er op te zetten en een boete als je dat niet kunt of weigert.

Maar goed, volgens mij geeft ramrod duidelijk aan dat hij ondanks de risico's dit toch graag wil. De bedoelingen zijn ongetwijfeld goed, maar hij is vooralsnog nog niets verder gekomen.  ;D
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
« Reactie #67 Gepost op: 21 december 2016, 08:12:58 »
150.000 euro?

ow wacht Telegraaf   :rolleyes:   Lijkt me wel erg veel mrja, ik ben geen Duitse rechter.

De eis was 1,65 miljoen euro.
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #68 Gepost op: 21 december 2016, 08:42:01 »
Niet vergelijkbaar, de "normale" boete is 65 euro aldaar, in NL volgens mij 150. Als je 'm al krijgt, vaak zul je er gewoon vanaf komen met een waarschuwing.
« Reactie #69 Gepost op: 21 december 2016, 08:53:41 »
Niet vergelijkbaar, de "normale" boete is 65 euro aldaar, in NL volgens mij 150. Als je 'm al krijgt, vaak zul je er gewoon vanaf komen met een waarschuwing.
Dat lijken mij aannames. Het mag simpelweg niet, dat zijn de regels. Of iemand het risico neemt, dat is aan hemzelf. Volgens mij heeft het op een gebruikte Giulietta tevens geen zin, omdat dat blok redelijk richting de uiteinden zit vastgeschroefd op de voorbumper. Je hebt dus gewoon lelijke gaten in je voorbumper. Een kleine sticker zal dat niet maskeren. Haal je kentekenhouder er maar eens af, kun je het zien.
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #70 Gepost op: 21 december 2016, 09:00:33 »
Dat lijken mij aannames. Het mag simpelweg niet, dat zijn de regels. Of iemand het risico neemt, dat is aan hemzelf. Volgens mij heeft het op een gebruikte Giulietta tevens geen zin, omdat dat blok redelijk richting de uiteinden zit vastgeschroefd op de voorbumper. Je hebt dus gewoon lelijke gaten in je voorbumper. Een kleine sticker zal dat niet maskeren. Haal je kentekenhouder er maar eens af, kun je het zien.

Dat zijn geen aannames, dat heeft Google met net verteld. :)

Maar goed, een paar berichten eerder heb ik al aangegeven dat het het beste is om die houder te verwijderen en te kijken/meten. Vermoed ook dat er gaten redelijk verder aan de buitenkant zullen zitten, maar daar kom je idd maar op 1 manier achter.

Neemt niet weg dat als hij het graag wil het gewoon moet doen, wijzen op risico's is natuurlijk goed, maar hij heeft inmiddels meermaals aangegeven hier geen problemen mee te hebben. Ik zou het ook gerust doen, in de regio waar ik woon zie ik gemiddeld 1 keer per 2 maanden een keer een politieauto.  ;D
« Reactie #71 Gepost op: 21 december 2016, 09:07:42 »
In de randstad wordt je met een kleine kentekenplaat gewoon langs de kant gezet en mag je dokken....Waarschuwingen kennen ze hier niet zo  ;D ;D
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #72 Gepost op: 21 december 2016, 09:18:01 »
In de randstad wordt je met een kleine kentekenplaat gewoon langs de kant gezet en mag je dokken....Waarschuwingen kennen ze hier niet zo  ;D ;D

Hier geen last van, zolang je maar diep genoeg in de polder zit, we hebben hier niet eens een politiebureau.  ;D

Uiteraard komen we ook weleens uit dit gat en in de grote stad, als daar inderdaad blijkt dat je er toch mee aan de kant wordt gezet en een waarschuwing krijgt of meteen mag dokken dan kun je altijd nog beslissen om de originele plaat terug te zetten.
*

ramrod
231

- Alfist
« Reactie #73 Gepost op: 21 december 2016, 10:57:16 »

Nou ik ga het gewoon proberen en als ik een paar keer wordt aan gehouden gaat de originele plaat er weer op , we zien het wel ..... ;D
*

MysteryAngel
3.508

• Type Alfa: Nog geen
    - Super Alfist
« Reactie #74 Gepost op: 21 december 2016, 19:59:38 »
Toch is de wetgeving wel een beetje krom in Nederland.
Ik bedoel kenteken platen worden bij de vleet gejat.
Dat terwijl ik denk dat niemand midden in de nacht een sticker van een bumper af gaat staan pielen.
Maar ja waarschijnlijk te fraude gevoelig, en dat zal wel de voornaamste reden zijn.
Stickers zijn natuurlijk eenvoudig na te maken.
Maar dan is het ergens ook wel weer krom, dat je voor bepaalde modellen / types,
wel een vrijstelling kunt krijgen voor een kleine plaat.