!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dit topic bevat een bericht dat is gemarkeerd als beste antwoord. Klik hier om dat bericht direct te bekijken!
*

mvho
162

  • Type Alfa: Giulietta
  • ****
    Amico del club - Alfist
Afstellen koplampen.
« Gepost op: 25 mei 2019, 14:26:01 »
Ik wil de koplampen van mijn Giulietta wat bijstellen in hoogte.
Ik heb de handleiding van Paul gevonden, maar weet niet waar op de koplamp de verstelling zit.
*

Timon
413

  • Type Alfa: Brera 1750, Merc E250
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Afstellen koplampen.
« Reactie #1 Gepost op: 25 mei 2019, 18:02:58 »
Mits je geen xenon hebt kun je de lampen afstellen dmv 2 zilverkleurige stelschroeven op de achterkant van de lamp unit. Ik dacht met een steeksleuteltje 8mm. De gene die iets hoger zit is voor de hoogte en degene meer naar de zijkant is voor links/rechts. Ze steken best een stukje uit, dus kan niet missen
*

alfa-quo
38

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afstellen koplampen.
« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2019, 09:27:42 »
Midden tussen die stelschroeven, kan je met een klassieke ringsleutel (dacht 9 mm) je grootlichten apart regelen… (alleen hoger / lager)
*

mvho
162

  • Type Alfa: Giulietta
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: Afstellen koplampen.
« Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2019, 09:32:44 »
Dankjewel,  ik ga het eens proberen.
*

alfa-quo
38

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afstellen koplampen.
« Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2019, 11:18:34 »
Gebruik trouwens al 3.5 jaar / 60000 km: H4 en H1 met Philips Extreme Vision 130%, geven een véél beter resultaat als de standaard lampen…en zijn nog niet stuk gegaan
Was wel een uurtje prullen om ze te plaatsen....
*

Timon
413

  • Type Alfa: Brera 1750, Merc E250
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Afstellen koplampen.
« Reactie #5 Gepost op: 30 mei 2019, 11:25:20 »
Gebruik trouwens al 3.5 jaar / 60000 km: H4 en H1 met Philips Extreme Vision 130%, geven een véél beter resultaat als de standaard lampen…en zijn nog niet stuk gegaan
Was wel een uurtje prullen om ze te plaatsen....
Ik denk dat je H7 bedoelt ipv H4. Standaard halogeen pitjes zijn niet zo goed idd...
*

alfa-quo
38

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afstellen koplampen.
« Reactie #6 Gepost op: 30 mei 2019, 16:59:27 »
Gebruik trouwens al 3.5 jaar / 60000 km: H4 en H1 met Philips Extreme Vision 130%, geven een véél beter resultaat als de standaard lampen…en zijn nog niet stuk gegaan
Was wel een uurtje prullen om ze te plaatsen....
Ik denk dat je H7 bedoelt ipv H4. Standaard halogeen pitjes zijn niet zo goed idd...

Inderdaad, wat een flater....
*

Bas086
39

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afstellen koplampen.
« Reactie #7 Gepost op: 26 juli 2019, 15:19:32 »
Weet iemand of je xenon in hoogte kan verstellen.
De knoppen achter het stuur werken niet (bij mijn pa wel met halogeen lampen)
Af en toe krijg ik reacties dat mijn lampen redelijk fel staan, dus wil ze een tikkie lager?
*

Dennis Plomp
162

  • Type Alfa: 940 1.4 ma. 916 spider ts
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Afstellen koplampen.
« Reactie #8 Gepost op: 27 juli 2019, 21:16:09 »
Ja kan!
*

Bas086
39

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afstellen koplampen.
« Reactie #9 Gepost op: 28 juli 2019, 22:40:34 »
Dan moet ik maar eens naar de dealer om dit na te laten kijken
Gemarkeerd als beste antwoord door Paul Gepost op 29 juli 2019, 16:48:01
*

Paul
1.848

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Afstellen koplampen.
« Reactie #10 Gepost op: 29 juli 2019, 09:25:51 »
Mits je geen xenon hebt kun je de lampen afstellen dmv 2 zilverkleurige stelschroeven op de achterkant van de lamp unit. Ik dacht met een steeksleuteltje 8mm. De gene die iets hoger zit is voor de hoogte en degene meer naar de zijkant is voor links/rechts. Ze steken best een stukje uit, dus kan niet missen

@Timon  & @Bas086 Xenon koplampen regelen automatisch de hoogte maar de "basis afstelling" is ook net als bij de halogeen koplampen af te stellen via zilver/grijze schroevendraaier gaten. Een voor links, rechts en voor boven, beneden.  Zie foto :)

Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

Bas086
39

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afstellen koplampen.
« Reactie #11 Gepost op: 29 juli 2019, 14:01:15 »
Maar dat de knopjes op het dashboard het niet doen is ook vreemd.
*

Paul
1.848

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Afstellen koplampen.
« Reactie #12 Gepost op: 29 juli 2019, 14:03:11 »
Maar dat de knopjes op het dashboard het niet doen is ook vreemd.

Het is normaal dat bij Xenon koplamp de knopjes achter het stuur niet de hoogte instelbaar is. Dit doen de koplampen namelijk zelf automatisch. Maar waarschijnlijk staat je basis instelling qua hoogte te hoog en dat kan die doen via de draaiknopjes op je koplamp zelf (zoals te zien op de foto hierboven)
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

Bas086
39

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afstellen koplampen.
« Reactie #13 Gepost op: 29 juli 2019, 14:04:09 »
Ok top. Nu begrijp ik het