!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

pimmedoris
13

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170pk
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #75 Gepost op: 9 oktober 2018, 17:28:02 »
Allen,
Ik rijd inmiddels een jaar met een set van Topxenon. Over de service van Topxenon niks te klagen, maar zoals ik eerder schreef, springt mijn radio over op USB als de lichten aanspringen. Dat was nog wel te verdragen. Echter kreeg ik na zo'n 8 maanden het probleem dat af en toe mijn linker koplamp niet meer aan wilde gaan. Dan moest ik een aantal keren de motor uit en aanzetten en dan deed hij het weer. De laatste week wil echter mijn rechter lamp met geen mogelijkheid meer aan.
Nu kan ik wel weer naar TopXenon rijden, maar vanuit Eindhoven vind ik dat toch wat te ver... Ik zit dus eigenlijk te denken om ook eens de stap te zetten naar een set van Hilox (geeft ook 2 of 3 jaar garantie). Topxenon werkt toch met goedkoop chinees spul (met 6 maanden garantie). Dat is natuurlijk ook logisch voor die prijs.
Nu zie ik op de site van Hilox ook LED verlichting staan, maar nu de vraag. Als ik nu van Xenon naar LED ga, hou ik een gat over in de dop achter op de lamp. Moet ik dat afdichten en zo ja hoe? Stukje tape voldoende?  :sign0098: :sign0135:

Wat zijn nu nog de redenen om voor Xenon of LED te gaan?

@GT1986: De ballasten zitten bij jou gewoon in de plaatjes geklemd. Moet daar voor de zekerheid geen tiewrap omheen? Of ben je niet bang dat het tijdens het rijden eruit klikt?
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #76 Gepost op: 10 oktober 2018, 07:57:08 »
Enigszins herkenbaar, bij mij  gaat de rechter ook soms niet aan als ik de auto op afstand open. Even terug op slot en weer open verhelpt het meestal. Soms gaat het weer een tijd gewoon goed, maar soms dien ik dat een paar keer te herhalen. Iets wat ik in het begin nooit had.

Ook hier speel ik met de gedachte om na een jaar of 2 toch maar afscheid te nemen van de Xenon...  :rolleyes:
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

pimmedoris
13

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170pk
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #77 Gepost op: 10 oktober 2018, 08:50:52 »
Precies, daarom bij ook de twijfel. Of naar xenon vam een goed merk, of naar LED van datzelfde merk.  Prijzen zijn ook gelijk. Van wat ik lees is dimlicht geen probleem meer voor led. Waar ik nog mee zit is het gat in de rubber dop :-P
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #78 Gepost op: 10 oktober 2018, 08:52:20 »
Citaat van: pimmedoris op  9 oktober 2018, 17:28:02
Citaat van: pimmedoris op  9 oktober 2018, 17:28:02
Allen,
Ik rijd inmiddels een jaar met een set van Topxenon. Over de service van Topxenon niks te klagen, maar zoals ik eerder schreef, springt mijn radio over op USB als de lichten aanspringen. Dat was nog wel te verdragen. Echter kreeg ik na zo'n 8 maanden het probleem dat af en toe mijn linker koplamp niet meer aan wilde gaan. Dan moest ik een aantal keren de motor uit en aanzetten en dan deed hij het weer. De laatste week wil echter mijn rechter lamp met geen mogelijkheid meer aan.
Nu kan ik wel weer naar TopXenon rijden, maar vanuit Eindhoven vind ik dat toch wat te ver... Ik zit dus eigenlijk te denken om ook eens de stap te zetten naar een set van Hilox (geeft ook 2 of 3 jaar garantie). Topxenon werkt toch met goedkoop chinees spul (met 6 maanden garantie). Dat is natuurlijk ook logisch voor die prijs.
Nu zie ik op de site van Hilox ook LED verlichting staan, maar nu de vraag. Als ik nu van Xenon naar LED ga, hou ik een gat over in de dop achter op de lamp. Moet ik dat afdichten en zo ja hoe? Stukje tape voldoende?  :sign0098: :sign0135:

Wat zijn nu nog de redenen om voor Xenon of LED te gaan?

@GT1986: De ballasten zitten bij jou gewoon in de plaatjes geklemd. Moet daar voor de zekerheid geen tiewrap omheen? Of ben je niet bang dat het tijdens het rijden eruit klikt?

Bij mij is het net andersom, springt van USB naar radio :(
Maar goed Giulietta is toch ingeruild.
*

pimmedoris
13

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170pk
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #79 Gepost op: 12 oktober 2018, 09:16:53 »
Bij mij gaat het allebei de kanten op  :D

Maar, gisteravond maar de stap genomen en bij Hilox een setje leds besteld. Ik ben benieuwd!
Lees toch op diverse fora ook negatieve commentaren... (maar die mensen zijn ook tegen after market xenon dus ja)
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #80 Gepost op: 12 oktober 2018, 17:45:04 »
Ben zelf erg te spreken over de xenon-set van Hilox. Heb ook bewust niet voor topxenon gekozen. Voor dat geld moet het wel goedkoop Chinees spul zijn, heb het daar niet zo op. Als ik de ervaringen hier zo lees worden mijn vooroordelen wel bevestigd.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

gerritje
29

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #81 Gepost op: 17 oktober 2018, 18:50:19 »
Het random op usb springen gebeurt bij mijn auto met ori xenon ook. Evenals het op de meest vreemde momenten aanspringen van de airco.
Dit laatste trouwens geheel onafhankelijk van de verlichting..
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #82 Gepost op: 18 oktober 2018, 20:08:51 »
Omdat dit topic toch over xenon gaat:

Ik heb recent het setje van Bob156 overgnomen maar zit met een probleem qua bevestiging van de lampen.
In de Giulietta, heb je daar te maken met een draaifitting voor de H7 lamp?
Ik rijdt zelf een mito maar denk vraag het even bij mensen die er ervaring mee hebben  :)


Met vriendelijke groet
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

pimmedoris
13

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170pk
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #83 Gepost op: 19 oktober 2018, 16:07:08 »
Nee, De Giulietta heeft geen draaifitting. Je steekt de lamp in de fitting en klemt hem vast met een beugeltje. Even voelen met je vingers hoe de lamp moet zitten, en dan het beugeltje er overheen
*

Mher Aper
29

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 T Distincti
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #84 Gepost op: 8 november 2018, 01:24:47 »
Ik weet niet of het nog relevant is! maar mocht je nog een goede set LED lampen zoeken voor je Guul, dan moet je zeker voor dit https://s.click.aliexpress.com/e/dYjJiW8 set gaan.Ik heb hem al aantal maanden eronder en ben zeer tevreden erover, Zeker een aanrader! Prijs kwaliteit echt TOP!!!

Gr Mher ✌
*

ItalianMade
55

  • Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #85 Gepost op: 30 november 2018, 14:16:48 »
Ik sta op het punt een led set te bestellen van hilox. Begrijp ik goed dat ik de versie zonder canbus kan bestellen?
Mito Veloce super twinair tractor
Giulietta 1.4 170pk
*

pimmedoris
13

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170pk
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #86 Gepost op: 8 december 2018, 15:43:45 »
Ik weet niet of ik nog op tijd ben, maar ik had voor de zekerheid de set met canbus besteld. Uiteindelijk gemonteerd zonder, want geen last van storingen.
Ik ben in ieder geval erg tevreden over de LED set van hilox!
*

Filippo
32

  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #87 Gepost op: 20 december 2018, 12:01:55 »
Heb dit al eens eerder gepost maar doe het nog een keer nu ik alle ellende met xenon/led zie: monteer goede halogeenlampen. De koplampunits van de Juul zijn ontworpen voor de klassieke H7 en geven alleen daarmee de juiste lichtspreiding.

Ga voor bijv. Osram Nightbreakers of Philips Xtremevision, die tot 150% meer licht geven dan klassiek halogeen. Ik rij op dit moment met Philips Whitevision Ultra's. Veel en mooi wit licht waarin bermpaaltjes en borden prachting oplichten.

Goedkoop (€20-30 voor een setje), geen storingen, 100% legaal, geen verblinde tegenliggers.....
Giulietta JTDM 2.0 TCT Squadra Nero Etna 17" SuperSportiva's
*

StefV
424

  • Type Alfa: Guilietta 1.4 MA 170 pk
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #88 Gepost op: 20 december 2018, 12:07:32 »
Heb dit al eens eerder gepost maar doe het nog een keer nu ik alle ellende met xenon/led zie: monteer goede halogeenlampen. De koplampunits van de Juul zijn ontworpen voor de klassieke H7 en geven alleen daarmee de juiste lichtspreiding.

Ga voor bijv. Osram Nightbreakers of Philips Xtremevision, die tot 150% meer licht geven dan klassiek halogeen. Ik rij op dit moment met Philips Whitevision Ultra's. Veel en mooi wit licht waarin bermpaaltjes en borden prachting oplichten.

Goedkoop (€20-30 voor een setje), geen storingen, 100% legaal, geen verblinde tegenliggers.....

Zijn deze echt veel beter als standaard halogeen? Want in mijn huidige i30 kon je nog beter waxine lichtjes in je koplampen zetten.. Dus daar heb ik heel snel Xenon in gezet.
Zodra mijn Giulietta komt zal er ook zeker een vervanger in komen.
Alfa Newbie.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #89 Gepost op: 21 december 2018, 09:04:28 »
Nadeel van die "verbeterde" halogeen lampjes vond ik altijd dat ze toch nog relatief duur zijn, slechts iets meer licht geven dan standaard, en heeeel snel stuk gaan.

Meestal was het met een half jaartje wel gebeurd als je de lampen regelmatig aan hebt. Misschien dat het tegenwoordig beter is geworden maar vond dit echt een heel groot nadeel waardoor ik destijds toch maar xenon in de Giulietta heb gezet. Zit er nu 3,5 jaar in en doen het nog steeds. Moet wel eerlijk zeggen dat de lichtopbrengst nou ook niet ineens heel erg goed is hoor. Zit nu voor de Giulia (met halogeen) ook echt te twijfelen wat ik erin ga zetten).