!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #30 Gepost op: 28 december 2017, 11:00:27 »
Daniel H92 heb je zelf ingebouwd en is het veel werk dat demonteren en hoelang heb je overgedaan?.
Ik heb 2 linkerhanden en durft het niet aan.

Is misschien een stukje rijden, maar topxenon is dan een aanrader die bouwt het voor je in met garantie.

Ben er ook dik tevreden over.
*

Timon
413

  • Type Alfa: Brera 1750, Merc E250
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #31 Gepost op: 28 december 2017, 16:10:18 »

https://www.aliexpress.com/store/product/AL-Headlight-Bi-xenon-Projector-Lens-D2S-Replacement-for-3-serie-BMW-E46-compact-Pre-facelift/1045972_32670291575.html?spm=a2g0z.12010608.0.0.59105060x4Kao3

Bi xenon plug and play voor 159 en Giulietta.  :sign0151:
Gewoon passende xenon projectors, dus goed lichtbeeld. bevalt perfect en zelfs beter dan de originele bosch xenon projectors waar dit de vervanger voor is...
*

klaverblad
390

  • Type Alfa: giulietta
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #32 Gepost op: 28 december 2017, 16:30:40 »
 Voor diegene wie via topxenon hebben ingebouwd.....hoe bevallen ze ?  Zijn er ook leden deze lampen al langer hebben dan 6 maanden. En mocht het stuk gaan.....kun je bij topxenon ook een nieuwe lamp bestellen?  Ben benieuwd of je wel kwaliteit krijgt voor maar €89?- incl. Inbouw
*

DanielH92
1.921

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #33 Gepost op: 28 december 2017, 20:58:48 »
Daniel H92 heb je zelf ingebouwd en is het veel werk dat demonteren en hoelang heb je overgedaan?.
Ik heb 2 linkerhanden en durft het niet aan.

Ik heb de xenon zelf ingebouwd ja, foto's staan een aantal berichten terug.
Het is opzich in te bouwen zonder de lampen eruit te halen, met kleine handen en een spiegeltje kom je een heel eind. Waar je wel het nodige geduld voor moet opbrengen is het ijzeren klemmetje die de lamp op zn plek houdt er weer in te pielen. Ik heb er voor gekozen de lampen eruit te halen, omdat er ooit al eens een halogeenlampje in de lamp was gevallen die ik er nog eens uit wilde vissen  ;D Ook omdat ik de volledige set binnenin de koplamp heb gemonteerd, terwijl de hoogteverstelling wel moest blijven werken. Dat kwam dus nog wel een beetje krap met wat ik waar vastplakte. Als je de losse adapters enzo buiten de koplamp monteert zou ik de koplampen er niet uithalen.

Met een beetje geduld en goed kijken is het demonteren van de bumper niet heel moeilijk. Per wielkast links en rechts een stuk of 5 schroefjes loshalen, aan de onderzijde stuk of 8, en aan de bovenzijde onder de motorkap 4 grote bouten met een Torx 55 dop loshalen. Deze dop heb ik hiervoor besteld op Conrad. Vervolgens haal je de koplampen er ook na 2 schroeven per lamp zo uit. Ziet er allemaal ingewikkeld uit maar valt reuze mee. 
Ben er op mn gemakje een zaterdagochtend aan kwijt geweest.

Rij nu al een tijdje rond met de xenonset, en ik zou niet meer terug naar de gloeilampjes willen. Wat een bak licht (gebruik zelfs bijna nooit meer grootlicht) en dat komt hier goed uit in de bossen op de veluwe met het nodige wild langs de weg  ;) Ik heb de komplamphoogte voor de zekerheid nog laten controleren en afstellen, en nog nooit heeft er iemand naar me geseind ivm verblinden ofzo dus dat zit wel goed.
Als je nog vragen hebt help ik je graag!
*

alfa-ed
14

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulietta 1.4
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #34 Gepost op: 29 december 2017, 13:10:07 »
Voor diegene wie via topxenon hebben ingebouwd.....hoe bevallen ze ?  Zijn er ook leden deze lampen al langer hebben dan 6 maanden. En mocht het stuk gaan.....kun je bij topxenon ook een nieuwe lamp bestellen?  Ben benieuwd of je wel kwaliteit krijgt voor maar €89?- incl. Inbouw

Nieuwe lampen kosten €25,- per 2 stuks.
Deze vraag had ik al bij Topxenon neergelegd.
Over de levensduur kan ik niets zeggen heb de lampen pas 2 weken geleden ingebouwd.
Gr Edwin.
*

klaverblad
390

  • Type Alfa: giulietta
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #35 Gepost op: 29 december 2017, 15:59:37 »
Bedankt voor de info. Zal eens even kijken wat ik doe.
Is alles wel netjes ingebouwd bij topxenon?
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #36 Gepost op: 30 december 2017, 00:07:35 »
Alles is top ingebouwd, je ziet er (vrijwel) niets van. Uiteraard heb je wel met de ballasten de maken, maar die passen netjes aan de zijkant en worden, mijns inziens keurig, vastgezet.

Wat betreft kwaliteit, bij mij zit het er inmiddels 3 kwart jaar in en heb alleen recent een kabelbreuk gehad, net buiten de garantie, maar toch gratis vervangen.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

klaverblad
390

  • Type Alfa: giulietta
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #37 Gepost op: 30 december 2017, 19:23:54 »
Alles is top ingebouwd, je ziet er (vrijwel) niets van. Uiteraard heb je wel met de ballasten de maken, maar die passen netjes aan de zijkant en worden, mijns inziens keurig, vastgezet.

Wat betreft kwaliteit, bij mij zit het er inmiddels 3 kwart jaar in en heb alleen recent een kabelbreuk gehad, net buiten de garantie, maar toch gratis vervangen.

Bedankt voor de info.  Denk dat ik in het voorjaar ook de gok waag. Ik neem aan dat je er op kunt wachten.
Nog één vraagje...... ballasten storen niet op de radio?
*

pimmedoris
13

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170pk
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #38 Gepost op: 3 januari 2018, 01:33:17 »
Ook hier lampen via topxenon.nl. Zeer tevreden met de lichtopbrengst. Het enige waar ik problemen mee heb, is dat als de lichten automatisch aan gaan, de radio overspringt op usb of andersom. Ik ben hiermee teruggegaan en toen heeft hij er nog condensators tussen gezet maar dit heeft niet geholpen...

Ik stoor me er inmiddels niet meer aan, maar daar is het wel... Iemand anders ook met dit probleem?
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #39 Gepost op: 3 januari 2018, 12:04:35 »
Alles is top ingebouwd, je ziet er (vrijwel) niets van. Uiteraard heb je wel met de ballasten de maken, maar die passen netjes aan de zijkant en worden, mijns inziens keurig, vastgezet.

Wat betreft kwaliteit, bij mij zit het er inmiddels 3 kwart jaar in en heb alleen recent een kabelbreuk gehad, net buiten de garantie, maar toch gratis vervangen.

Bedankt voor de info.  Denk dat ik in het voorjaar ook de gok waag. Ik neem aan dat je er op kunt wachten.
Nog één vraagje...... ballasten storen niet op de radio?

Ja je kunt er op wachten, is allemaal zo gepiept.

Wat pimmedoris hier onder aangeeft herken ik niet, ik heb zelf geen enkele storing, maar blijkbaar wel iets om in je achterhoofd te houden.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

klaverblad
390

  • Type Alfa: giulietta
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #40 Gepost op: 3 januari 2018, 13:39:50 »
Heren.......bedankt voor de info   :13:
*

Distinctive
70

  • Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #41 Gepost op: 4 januari 2018, 16:34:02 »
Citaat van: pimmedoris op  3 januari 2018, 01:33:17
Citaat van: pimmedoris op  3 januari 2018, 01:33:17
Ook hier lampen via topxenon.nl. Zeer tevreden met de lichtopbrengst. Het enige waar ik problemen mee heb, is dat als de lichten automatisch aan gaan, de radio overspringt op usb of andersom. Ik ben hiermee teruggegaan en toen heeft hij er nog condensators tussen gezet maar dit heeft niet geholpen...

Ik stoor me er inmiddels niet meer aan, maar daar is het wel... Iemand anders ook met dit probleem?

Dit heb ik ook. Mijn xenon komt alleen niet van topxenon.
Heel irritant, maar weinig aan te doen denk ik.
*

pimmedoris
13

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170pk
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #42 Gepost op: 5 januari 2018, 16:26:30 »
Goed te weten dat ik niet de enige ben! Maar toch jammer
*

DarthVader
12

  • Type Alfa: Gulietta/Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #43 Gepost op: 15 januari 2018, 19:05:43 »
Lampen kan je eruit halen, zonder de hele voorbumper los te halen. Via de wielkastbescherming kom je bij een spatbord bout. Als je deze los hebt (veel gepriegel) kan je de unit indraaien richting motor en kan je de unit er zo uitdraaien. Scheelt veel schroeven en je hoeft de bumper niet eraf te halen!
Re: Aftermarket Bi-Xenon voor de Giulietta
« Reactie #44 Gepost op: 24 januari 2018, 12:44:04 »
Citaat van: Distinctive op  4 januari 2018, 16:34:02
Citaat van: Distinctive op  4 januari 2018, 16:34:02
Citaat van: pimmedoris op  3 januari 2018, 01:33:17
Citaat van: pimmedoris op  3 januari 2018, 01:33:17
Ook hier lampen via topxenon.nl. Zeer tevreden met de lichtopbrengst. Het enige waar ik problemen mee heb, is dat als de lichten automatisch aan gaan, de radio overspringt op usb of andersom. Ik ben hiermee teruggegaan en toen heeft hij er nog condensators tussen gezet maar dit heeft niet geholpen...

Ik stoor me er inmiddels niet meer aan, maar daar is het wel... Iemand anders ook met dit probleem?

Dit heb ik ook. Mijn xenon komt alleen niet van topxenon.
Heel irritant, maar weinig aan te doen denk ik.

Ik kwam er laatst achter dat mijn ontvangst van de radio minder is met de verlichting aan. Ik verdenk ook de xenon set welke gemonteerd is. Daarnaast lijkt mijn 12V aansluiting vreemd te doen, die sloopt elk apparaat wat ik daar op aansluit :-X Het switchen tussen radio en USB komt me dan weer niet bekend voor.