!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Aftermarket Xenon, wie ervaring??
« Gepost op: 11 augustus 2014, 11:15:11 »
Beste,

ik ben van plan om toch aftermarket xenon in te gaan bouwen in de Giulietta. Aangezien het een lenskoplamp is zou dat wel goed moeten gaan. Nu is mijn vraag wie heeft er ervaring en met welke set. Ik heb wel een toppic inclusief handleiding hier gelezen van iemand die pilot heeft ingebouwd maar sommigen zeggen weer dat er ook wel goedkopere sets zijn die net zo goed zijn. Er is zoveel aanbod van 39 euro tot en met 250 euro maar daarom wilde ik weleens weten of er hier mensen zijn die goede ervaringen hebben met een bepaalde set zonder foutmeldingen, goed resultaat en weet ik wat allemaal. Bovendien staat er in het eerder genoemde toppic dat de voorbumper gedomonteerd werd maar als ik zo eens kijk moet het toch ook zo kunnen hooguit met het eruit halen van de accu en het vulhalsje van de ruitenwisservloeistof?? Inbouw doe ik namelijk het liefst zelf want wil niet dat een of andere hobby bob die ballasten op een knullige manier gaat vastmaken en bijvoorbeeld parkers in het staal gaat boren oid.

Ik hoor het wel
*

Pinda
244

  • Type Alfa: 156 1.9 JTD 16v SW
  • ***
    - Alfist
Re: Aftermarket Xenon, wie ervaring??
« Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2014, 21:24:48 »
Ik heb goede ervaringen met de NL webshop navaudio.nl
Ik heb zowel voor mijn vader als voor mijn oom daar xenon sets gekocht en zijn zeer nette prijzen voor degelijke setjes. Ook de aftersales is zeer goed te noemen, nu er na ruim een half jaar wat problemen waren met de set van mijn oom, is er kosteloos een nieuwe set gestuurd.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aftermarket Xenon, wie ervaring??
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2014, 21:33:17 »
OK thnx voor de tip. Over navaudio lees ik doorgaans wisselende berichten. Welke set hebben jullie daar gekocht? Welke auto hebben jullie ze in gemonteerd? Ik hoor het wel. Gr. ruud
*

Pinda
244

  • Type Alfa: 156 1.9 JTD 16v SW
  • ***
    - Alfist
Re: Aftermarket Xenon, wie ervaring??
« Reactie #3 Gepost op: 12 augustus 2014, 09:28:17 »
Was een H7 set voor een Opel Vectra C en een H11 set voor een Mazda 5.
Setje was slecht €50 voor de H7 en €60 voor de H11.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aftermarket Xenon, wie ervaring??
« Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2014, 10:14:44 »
Hoi, dankje voor de reactie. Ik zie op de site dat hij verschillende aanbiedt, een "gewone" van het merk kingco en nog een met dunnere ballasten. Maar gezien de prijs van 50 euro die jij noemt ga ik ervan uit dat het de gewone betreft. Zal na mijn vakantie eens kijken. Voor 50 euro is het altijd het proberen waard. Kun je er 4 van kopen vergeleken bij zo'n pilot set.

*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aftermarket Xenon, wie ervaring??
« Reactie #5 Gepost op: 18 augustus 2014, 13:17:13 »
Verder niemand mensen?? Ik heb van het weekend nog eens gekeken maar lijkt me haast onmogelijk om het te doen zonder de koplampunit eruit te halen. Iemand dit toevallig wel gedaan?
*

helmar31
371

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: Aftermarket Xenon, wie ervaring??
« Reactie #6 Gepost op: 18 augustus 2014, 18:56:01 »
Ik wacht even af en hoor graag wat je bevindingen zijn. Sorry  :c029:
Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK
*

alfasud 16v
275

  • Type Alfa: Giulietta Qv 1750 Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aftermarket Xenon, wie ervaring??
« Reactie #7 Gepost op: 18 augustus 2014, 20:01:32 »
Ik heb zelf de xenonlampen geplaatst zonder de koplampunits te verwijderen, maar dan moet je wel een hefbrug tot je beschikking hebben.
Eerst begin je met de voorwielen eraf te halen, en dan de modderkuipen verwijderen zet de brug op goede hoogte zodat je de koplampen van de achterkant kan zien.
Oude lampen eruit halen en het haakje aan 1 kant uit de unit losmaken, xenonlamp plaatsen haakje in het oogje terug plaatsen zorg ervoor dat de draden door het klemmetje lopen daarna xenonlamp vastklemmen zoals het origineel vast zit.Maak een gaatje in het afdekrubber van de achterkant van de unit zodat het doorvoerrubber erin past, afdekrubber op de koplamp plaatsen en klaar.
Ballastkastje aansluiten en wegwerken en klaar om te testen.
Het lijkt heel makkelijk zo maar het is best een gepriegel maar met een beetje geduld en handigheid lukt dit zeker, ik heb het al 2 keer gedaan.
Ik heb er helaas geen foto's van had misschien wel makkelijk geweest. :banghead:
Ik heb overigens gekozen voor een Pilotset 6000k.
Succes.
Giulietta Qv 1750 tbi Savali
Re: Aftermarket Xenon, wie ervaring??
« Reactie #8 Gepost op: 18 augustus 2014, 20:02:03 »
Makkie dus  ;D
*

alfasud 16v
275

  • Type Alfa: Giulietta Qv 1750 Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aftermarket Xenon, wie ervaring??
« Reactie #9 Gepost op: 18 augustus 2014, 20:19:08 »
Eitje
Giulietta Qv 1750 tbi Savali
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aftermarket Xenon, wie ervaring??
« Reactie #10 Gepost op: 18 augustus 2014, 21:47:01 »
Zoals een leraar van mij ooit zei: als je weet hoe het moet is het niet moeilijk....
Hoe bevalt de pilot verder? Geen foutmeldingen en de kleur 6000k dan? Beetje hetzelfde als de leds?
*

alfasud 16v
275

  • Type Alfa: Giulietta Qv 1750 Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aftermarket Xenon, wie ervaring??
« Reactie #11 Gepost op: 19 augustus 2014, 19:58:01 »
Ja, bevalt prima geen foutmeldingen en de kleur komt goed overeen met de leds. :13:
Ik had eerst 8000k maar die was te blauw.
Giulietta Qv 1750 tbi Savali