!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > De Alfa Giulietta club

Alternatief voor de TomTom 2 LIVE

(1/4) > >>

Filippo:
De standaard TomTom 2 LIVE van Fiat/Alfa is zolangzamerhand niet meer de modernste en de vraag is dus wat je moet doen als je die wilt vervangen. Goed nieuws: ik ontdekte dat de huidige topmodellen van TomTom met een beetje goede wil in de Blue&Me houder passen. De voeding komt dan via de houder zodat je niet hoeft te prutsen met zuignappen en losse draadjes.

Keus is de GO 5100 met 5 inch scherm (€ 300), of de 6100 met 6 inch (€ 350). De 5100 past met enig duwen in de Blue&Me houder als je een klein stukje van de klem afhaalt (zie foto). Dat is een rubberen randje dat je gemakkelijk kunt afsnijden. Voor de 6100 zul je hele de klem moeten er af moeten zagen, maar op zich kan dat omdat in de Blue&Me houder ook het kliksysteen zit dat een GO normaal op z'n plaats houdt.

Voordeel van de nieuwe modellen is dat ze onnoemelijk veel sneller zijn. Ook hebben ze levenslang gratis verkeers- en flitserinfo en kaartupdates, iets waar je bij de oude TomTom per jaar zo'n € 120 aan kwijt bent. Ook kun je nu met je vinger door de navigatiekaart heen scrollen.

Er zijn ook nadelen: de TomTom koppelt natuurlijk niet aan Blue&Me - maar dat vind ik geen gemis. Ook zijn de kaartkleuren niet instelbaar, zodat je het moet doen met de zeer fletse standaardkleuren.

Maar alles bij elkaar een goed alternatief voor de TomTom 2 LIVE.

Fons:
Bedankt voor de tip.
Heb net weer nieuwe kaarten besteld voor de tt live voor 40 euri. Meestal heeft tt zo rond de zomer leuke aanbiedingen.
Maar in de toekomst moet die toch vervangen worden

Fons

Jakob:
De nieuwe tomtoms zijn echt fantastisch om mee te rijden. Wij hebben er twee op de zaak(2x de 6000, maar die is identiek aan de 6100), en het is de beste die we ooit gehad hebben. Die verkeersinfo is onschatbaar en ongelofelijk precies. Als ik volgend jaar terug met de auto op reis ga schaf ik mij privé ook eentje aan.

Franky:
Ik ben even niet mee: de nieuwe toms hebben toch de voeding achteraan ,ipv onderaan passend in de houder?
Ps:ik heb de oudste versie.

Stiggy:
Bedankt voor de tip!
Ik heb ook de oude TomTom 2 Live. Het ding is niet het snelste of modernste, maar ik vind de kwaliteit van de routes, verkeersinfo en de duidelijkheid van de navigate er wel enorm uitspringen boven de rest v/d navigatieopties die ik ook wel eens probeer. Ondertussen wel een klein fortuintje uitgegeven aan kaartupdates en LIVE abbo, dus dat frustreert een beetje. Als een nieuwe past zou dat een mooie oplossing zijn dus?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod